Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Arduin
Vi sitter på nördölen (med tema Tudvang) och undrar var på skalan Trudvang hamnar.
Dimmor & Borgar
Arduin
Det här tycker jag visar att något saknas i skalan - MÖRK BORG är ju ändå gladmörker på något vis, eller åtminstone galghumor.Jag avskyr ju grejen med MB där det inte kan bestämma sig för om det är sataniskt eller nihilistiskt. Men kristet är det inte. 1.
Fruktansvärt våld med permanenta konsekvenser så långt ögat når 1.
Så skitigt. 1
Totalt!: 3! Mörk Borg är max mörk fantasy.
Applicerar du din skala även på datorrollspel? T.ex. Darkest Dungeon, The Witcher osv?
Det här tycker jag visar att något saknas i skalan - MÖRK BORG är ju ändå gladmörker på något vis, eller åtminstone galghumor.
Det här tycker jag visar att något saknas i skalan - MÖRK BORG är ju ändå gladmörker på något vis, eller åtminstone galghumor.
Fast 40k, som begreppet baseras på, är ju rätt satiriskt, ironiskt och flamsigt också. Så om det på något sätt skulle stå i konflikt med grimdarkbegreppet måste vi ... ha en ny begreppsdiskussion på rollspel.nu!Det här är sant, det är ett jätteproblem. Jag har ingen ironimätare… Vi kanske behöver bygga om från grunden.
Fast 40k, som begreppet baseras på, är ju rätt satiriskt, ironiskt och flamsigt också. Så om det på något sätt skulle stå i konflikt med grimdarkbegreppet måste vi ... ha en ny begreppsdiskussion på rollspel.nu!
Mvh
Inkivisitor Obiwan Sherlock Clousseau
*block*Ja, exakt detta! Jag tror det är dags för en, och jag vet att detta låter skum, PRODUKTIV begrepsdiskussion!
Fröken Riddare!
Jag hoppar i kön för jag skrev det här!
Det är max om Jesus. Liksom, max. 5
Vanligt D&D Våld 3.
Det är skinande rent och sexigt. 5.
13!
Oavsiktligt hos alla metalband!Det är ju en gammal observation att blir det tillräckligt svart funkar det bara som komedi, avsiktligt eller oavsiktligt. Tydligtvis avsiktligt i MBs fall.
Oavsiktligt hos alla metalband!