Vetenskapligt instrument för fantasy mörkhet

Ödesväktarna?
(Jag har en aning om var det hamnar men vill höra andras åsikt samt ta tillfället i akt för att det påståtts att en av anledningarna att folk glömmer bort att spelet finns hela tiden är för att jag inte pratar om det lika mycket som jag pratar om Kutulu och Rotsystem)

Ödesväktarna gör en super cool grej med sin egen metafysik som för mig (som inte kan något) känns vagt som den är från en uråldrig version av Persien blandat med Östafrika. Det är inte kristet alls. 1

Ödesväktarna är inte så fokuserat på strid, liksom, det finns ett stridssystem och jag blev skjuten med en pil när vi spelade det. Men det är mer ett detektivspel plus culture gaming… Jag tänker säga 5.

Bilderna ser så rena och fina ut! Liksom, där är korruption och fattigdom också. Men det här är inte smutsigt eller nedgånget. Spelet ger en vision av en högkultur. 5

11

(Krank får rätta mig om jag har fel 😂 )

KUF är inte egentligetligen äventyrar fantasy. Men fuck it, jag vill skriva om det :D

KUF är ett gnostiskt spel. Liksom. Bokstavligt talat hädiskt. Vilket gör att det är i kulturell kommunikation med en kristen världsbild, men aktivt kritisk mot den. 1

Våld är så jävla illa i KUF för det är OSR våld när du är en kille som heter Conny och kör en Volvo V70. Men det är inte så mycket splatter i spelet själv. 2

KUF är mer diskbänksrealism möter metafysik som kan vara både himmel eller helvete. 3

6

Jag tycker dina kriterier och bedömningar är konstiga! Gnosticism är ju bara kristendom en extra lager. Bu!

Back