Nekromanti Vem tycker du ska bli den nästa Conan?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Marukusu</div><div class="ubbcode-body">Jag tar tillbaka allt jag skrev innan förresten, Ray Stevenson is the shit. </div></div>

... and we have a winner!

Helt rätt kille, och skådespela kan han också.

/tobias
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Nja, jag skulle snarare säga att de är artister än skådisar. De är ju där för att wrestlas, inte för att de är några lysande skådespelartalanger. De roller dom har kan dom ju spela utan någon vidare talang dessutom.

De är hur som helst inte BRA skådisar. Den bästa av dem var nog The Rock, och även om han haft en skådespelarkarriär (eller har en kanske) så skulle jag väl inte kalla honom för en talangfull skådis.

/Jonas, som inser att även en dålig skådis är en skådis
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag trodde alla visste om vilken min favvoskådis på manliga sidan... hehe. Men vi kan väl säga också att han kanske inte alltid håller skådespelarmåttet i alla filmer han är med i...

Dvs

Sean Connery

hm, kanske en ung Sean Connery hade varit grejen. Satan att bra folk blir gamla så fort. :gremfrown:

Förresten vem Fan är Sean Bean?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
dessutom, om man nu absolut vill ha ett muskelberg, så kan man ju addera muskler digitalt...

Hursomhelst så vore det kul med någon som verkligen kan göra rollen rättvisa.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jag personligen gillar jag Klippan, han KAN ju faktiskt skådespela, men han är ju för gammal för en ung Conan... däremot kan han vara en äldre Conan.. fast egentligen är han lite för charmig och för mycket glimten i ögat... inte tungsint nog.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
klart man ska göra en kvalitetsfilm OCH ordentligt äventyr... som Ringen-rullarna, 300 eller första Indiana Jones... dvs ta det på allvar och använda riktiga skådisar.. och skita i att försöka göra det "camp"..
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Men Conan är ju skräplitteratur! Det är sex- och våldsfantasier av ett finnigt mobboffer. Det må vara coolt och underhållande, men det är fortfarande ... B-litteratur. Och en filmatisering som inte är B-film är inte trogen originalet. Om Conan blir som Sagan om Ringen-filmerna så är det bara ännu ett slag för hollywoodifieringsmanin. Sagan om Ringen är ett episkt, storslaget äventyr, och det bör filmatiseras som episkt, storslaget äventyr. Conan är det inte, och bör inte filmatiseras som sådant. Conan handlar om att hugga huvudet av folk så att blodet sprutar, och ha sex med storbystade kvinnor. Därmed bör det filmatiseras som en B-film, som är en kostform som utvecklats just för sådana filmer. Nu kommer det ju naturligtvis inte att bli så, men det är en helt annan femma.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
bfilmer kan ju göras olika bra... första indiana jones är ju en hyllning till de kassa episodfilmerna från 40-talet (cliffhangers)... med en riktig skådis i huvudrollen. Varför medvetet välja nån muskeltönt, en deffad, dopad, vaxad amerikan?

Sen håller jag inte med dig om att Howard är skräplitteratur... plöjde rubbet förra månaden (SF-bokhandeln har ju "the complete conan"... ja det är pulp, men det är BRA pulp. Det är absolut inte B. Och faktiskt understundom rätt storslaget. dessutom strör Conan hela tiden (i novellerna) coola oneliners omkring sig som måste levereras med rätt timing av någon som faktiskt kan agera. Annars blir det pannkaka.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Precis! Filmen borde vara för barbargenren vad Reservoir Dogs var för sin genre. För övrigt har jag inte bestämt mig för vem jag tycker än - eller för den delen vilka, eftersom man väl borde ge ett förslag för den som är ung och den som är kung. :gremlaugh:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Inte för att jag visste att Sean Connery var den favoskådis. Men jag förstod fortfarande vem du menade. Det var bara ett dumt skämt från min sida.

/Jonas
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Joel Spira kan pendla galant mellan en agressiv maskulinitet och en finkänslig sprödhet. Skulle vara en jääävligt intressant och bra Conan. Tycker jag. Bild

Det är då ifall det inte skulle bli jag. Av någon märklig anledning. :gremlaugh:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag gillar också The Rock. Just för glimten i ögat som du säger. För att vara Wrestlare och muskelberg är han en bra skådis. Men en riktigt seriös roll har jag svårt att se honom i. Men han passar ju utmärkt i Scorpion King och liknande. Scorpion King kan väl nästan ses som glad-Conan förresten?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Arfert</div><div class="ubbcode-body">Och välj en SKÅDIS den här gången, tack. Så det inte blir ett skämt.</div></div>

Inte okänd, men Christian Bale skulle i mitt tycke vara perfekt. Manligt snygg utan att vara vacker, musklig men smidig och har det farliga i blicken.

(och Tomas - din nya avatarbild, du ser fan ut som Göran Hägglund! ,-)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: I concur

jag håller med, The Rock vill vi ha. Han har en väldig karisma och ser faktiskt relativt bra ut, till skillnad från de flesta andra muskelbergen. Han är Conan; han är den enda som är både musklig, karismatisk och stilig nog.

- Ymir, tells it like it is
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Genesis</div><div class="ubbcode-body"> ...B-film, som är en kostform som utvecklats just för sådana filmer. </div></div>
Nej. B-filmen är en biprodukt av att ha låg budget. Sådana som medvetet gör kassa filmer, som t.ex. Troma, sysslar med något annat än b-film.

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gurgeh</div><div class="ubbcode-body"> Jag håller med om att det vore idiotiskt att välja ett muskelberg i rollen som Conan. Ta hellre godtycklig välbyggd och talangfull skådis och lås in honom på ett gym tillsammans med en massa morötter och en riktigt fascistisk träningsinstruktör och släpp ut honom först när han är så deffad att man ser muskelfibrerna genom huden. Då kan det bli något.</div></div>
Fast detta med att Conan ska vara überbiffig är en biprodukt av filmerna med Arne. Man kan väl anta att Conan är mycket vältränad men ingenstans i Howards berättelser nämns det att han ska vara 150 pannor muskler som vaggar runt.

/Anders
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Simon</div><div class="ubbcode-body">För övrigt har jag inte bestämt mig för vem jag tycker än - eller för den delen vilka, eftersom man väl borde ge ett förslag för den som är ung och den som är kung. :gremlaugh: </div></div>

Du är inte lite sugen på att själv hugga rollen som den unga Conan då? :gremwink:

/tobias
 
Top