Nekromanti Vem tycker du ska bli den nästa Conan?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ray är bra, i alla fall om filmen handlar om den äldre Conan.. annars bör man leta fram nån yngre britt/irländare/skotte i samma stil... Det är ju inte så att det råder nån större brist på bra skådisar där.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Dwayne Johnson (som han egentligen heter) var ju rätt bra som homosexuell livvakt i "Be Cool", en konstigt ojämn rulle för övrigt... och visade han att han faktiskt är en rätt bra skådis. Och bra på komedi, schysst timing.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Vem tycker du ska bli den nästa Conan? ot

Göran Hägglund! Vafan!
Har han också blivit skallig?
Betyder det här att man kan ragga på frikyrko-brudar?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Re: I concur

Alltså, jag trodde att du skulle vara den sista på det här forumet att hålla med mig :gremsmile:

En sak till med The Rock, han är smidig. Wrestlare är typ de enda muskelbergen som kan flytta sina 120 kilo tillräckligt fort för att övertyga som Conan, som ju ska vara panterlik.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
dessutom strör Conan hela tiden (i novellerna) coola oneliners omkring sig som måste levereras med rätt timing av någon som faktiskt kan agera. Annars blir det pannkaka.
Fast just oneliners är ju The Rock grym på.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Vem tycker du ska bli den nästa Conan? något O

Nu får du förklara varför du skulle passa som Elric, gärna med film och bildbevis tack. :gremsmile:

Allvarligt, de bilder jag sett av dig... du skulle i min bild kunna funka som Conan... hehe. :gremsmile: Hur det gäller rörelser och röst e en annan sak. :gremsmile:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Re: Vem tycker du ska bli den nästa Conan? något O

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Lady Silver Wolf</div><div class="ubbcode-body">Nu får du förklara varför du skulle passa som Elric, gärna med film och bildbevis tack. :gremsmile:</div></div>

Några bevis har jag inte redo är jag rädd, men du får ta mig på mitt ord att om jag slutar träna så blir jag två och en halv centimeter bred. :gremlaugh:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: I concur

Äh, jag kan också uppskatta en skitfilm once in a while. 'Welcome to the jungle' är ju störtskön tex, och i den liksom alla andra The Rock-filmer jag sett är det just hans personliga utstrålning som lyfter hela rullen. Men den...närvaron han har, hade han lugnt kunnat vara med i genuint bra filmer om han ville. Hans skådespelarförmåga är inte alls dålig, heller.

Så The Rock som Conan; absolut.

- Ymir, gillar
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Marco Behrmann</div><div class="ubbcode-body"><div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Arfert</div><div class="ubbcode-body">Och välj en SKÅDIS den här gången, tack. Så det inte blir ett skämt.</div></div>

Inte okänd, men Christian Bale skulle i mitt tycke vara perfekt. Manligt snygg utan att vara vacker, musklig men smidig och har det farliga i blicken.
</div></div>

"musklig"
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Problemet är att jag inte kan komma på någon. Conan har nämligen alltid föreställts stor som ett hus. Arnold hade ju ett jävla muskelpaket på den tiden, plus att han inte är så kort. I serietidningar såsom lösa bilder är han också stor som fan.

... Jag kommer inte på någon riktigt bra skådis som har kropp för rollen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Valfri spartan från »300« skulle funka rent kroppsmässigt. Deffad men inte uppsvälld, alltså.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Efter att ha googlat lite för att komma ihåg vem i hela friden Bale var nu igen (ja, jag ser för lite på film) så är jag böjd att hålla med. Ja, inte om han ser ut som han gjorde på bilden chrull la upp då... men kikar man på American Psycho eller Batman-rullen är det en helt annan grej. Skulle nog kunna göra ett riktigt bra jobb.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: VIN DIESEL (NT)

Är du verkligen säker över det valet?!
Jag menar... Vin Diesel. Sade man nej till Arnold är väl han också lika med ett nej... Det tycker jag i alla fall. Han är ju totalt urkass. Mjaaa... Det skulle mest bli en drive-by i forntiden. :gremwink:

- Överraskad över ditt val helt enkelt, så det vore kul att höra din motivering.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Re: VIN DIESEL (NT)

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: solvebring</div><div class="ubbcode-body">Är du verkligen säker över det valet?!
Jag menar... Vin Diesel. Sade man nej till Arnold är väl han också lika med ett nej... Det tycker jag i alla fall. Han är ju totalt urkass. Mjaaa... Det skulle mest bli en drive-by i forntiden. :gremwink:

- Överraskad över ditt val helt enkelt, så det vore kul att höra din motivering.</div></div>
Varför är han så dålig? Han har ju inte direkt varit med i filmer som krävt en större rollgestaltning, utan han är mest med för att han är cool... och det är han.

/Han som gillar de flesta filmerna som Vin är med i, för han tar dem för vad de är
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: VIN DIESEL (NT)

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: solvebring</div><div class="ubbcode-body">Är du verkligen säker över det valet?!
Jag menar... Vin Diesel. Sade man nej till Arnold är väl han också lika med ett nej... Det tycker jag i alla fall. Han är ju totalt urkass. Mjaaa... Det skulle mest bli en drive-by i forntiden. :gremwink:

- Överraskad över ditt val helt enkelt, så det vore kul att höra din motivering. </div></div>

Som den rollspelsnörd han är har han antagligen stenkoll på conan och hyboria dock...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: Vad tror ni om Vinnie Jones?

Utseendemässigt funkar han men han är, om möjligt, ännu sämre skådis än de sämsta förslagen hitills i tråden. Själv har jag tyvärr inget klockrent motförslag på vem som skulle passa bättre.
 
Top