Nekromanti Vem tycker du ska bli den nästa Conan?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Medhåll [NT]

Traffaut said:
Paul Telfer. Han Är ju unga Conan! Kolla själva...
http://i120.photobucket.com/albums/o183/getshirtless/telfer/paul_telfer5.jpg
/Han tyckte det var ett klockrent förslag
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Men … det är väl den där Hercules-liraren? Han skulle inte kunna skådespela sig ut ur en blöt papperspåse – men han har onekligen fysiken på sin sida.
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Re: The Rock

Alltså, det viktigaste med Conan är blicken. Det måste vara en karaktär med sådär iskalla, nondescrpt ögon. Jag skulle gärna se en något mindre muskulös (men vältränad) variant, men en skådespelare som faktiskt kan agera.

Van D som några föreslog nedan går fetbort, han är en rejält kass skådespelare.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: VIN DIESEL (NT)

Jag tycker han är kass helt enkelt. Han känns bara som en spännig gymkille, inte som varken en djupare skådis eller riktig tuffing. Han är och förblir en explotionshoppande Action-Nisse för mig, som inte duger något annat till.
- "Ha ditt tajta linne och trehundratrettiofem granater och kör tuffa bilar, thats your thing..."
Hade han haft ett annat ansikte och en annan stil på det han gör så hade det varit lugnt. En Conan skall vara stenhård och brutal (fast med lite djup och mystik, och helst en blick som gör folk skitnödiga. Det saknar Vin totalt tycker jag.
Då tycker jag Seinets val av Vinnie Jones är jävligt mycket bättre. Han ser i alla fall ut som en "Muckar du med mig skall jag rycka tarmarna ur dig och kapa huvudet på hela din släkt" - det är barbar det. :gremwink:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: VIN DIESEL (NT)

solvebring said:
Jag tycker han är kass helt enkelt. Han känns bara som en spännig gymkille, inte som varken en djupare skådis eller riktig tuffing.
Har du sett Boiler Room? När Vin inte bara spelar i en dum actionfilm utan får bra repliker att jobba med, så är han faktiskt förvånande dynamisk som skådespelare.

Jag håller dock med om att han inte är någon tuffing. Vin är ju charmig och har glimten i ögat, och borde således spela lite mer sofistikerade roller än att göra Conan. Jag hoppas att han slutar göra actionfilmer helt och hållet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: VIN DIESEL (NT)

Rising said:
solvebring said:
Jag tycker han är kass helt enkelt. Han känns bara som en spännig gymkille, inte som varken en djupare skådis eller riktig tuffing.
Har du sett Boiler Room? När Vin inte bara spelar i en dum actionfilm utan får bra repliker att jobba med, så är han faktiskt förvånande dynamisk som skådespelare.

Jag håller dock med om att han inte är någon tuffing. Vin är ju charmig och har glimten i ögat, och borde således spela lite mer sofistikerade roller än att göra Conan. Jag hoppas att han slutar göra actionfilmer helt och hållet.
Nej, faktiskt inte sett den. Att han dessutom skall vara bra, som du säger, förvånar mig. Får lov att ta en titt på den some time då.
Ja, han är en kille med glimten i ögat, det är just det - Conan har inte glimten i ögat. :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: VIN DIESEL (NT)

Vin KAN faktiskt agera, sen tycker jag iofs att han är helt fel som Conan i alla fall... lite för "vaxad" och så... ser inte ut som han härdats uppe i norden direkt..
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Re: VIN DIESEL (NT)

Arfert said:
Vin KAN faktiskt agera
True dat. Han var riktigt bra i Boiler Room

Arfert said:
sen tycker jag iofs att han är helt fel som Conan i alla fall...
Sant även det tyvärr. Jag tycker han ser för mycket "Little Italy-gangsta" ut för att passa.

/Anders
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
[Mod] Flyttad deltråd

Deltråden om hur man egentligen kan äga rättigheterna till Conan återfinns numera här.

/tobias
 
Top