Nekromanti Vem tycker du ska bli den nästa Conan?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Okej, Malmberg har i en tidningsintervju meddelat att Arnold inte är aktuell som Conan ifall det blir en ny rulle. Säg nu att just DU av någon underlig anledning får den stora äran att casta nästa Conan? Vem får spela tjuven, krigaren och kungen Conan? Och kom igen, motivera era val också, en tråd med bara namn suger och bestraffas med att jag skickar en dödspatrull utrustad med selleri till er dörr!

Själv skulle jag utan någon större eftertanke föreslå Paul Michael Levesque till rollen, eftersom han visat sig kunna spela lite, ser lagom bitig ut och han såg ball ut när de pushade honom som "The King of Kings" - vilket var en bisarr Conanripoff. Mer kräver jag inte av en Conan.


Storuggla, och nej Christopher Lee är inte ett bra val
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Hulk Hogan är given som den åldrade Conan av Aquilonia. Han har muschan, fejkbrännan, anabolamusklerna, han kan låtsasbrottas... Oleg Taktarov kan också vara aktuell som den yngre Conan om man skall följa beskrivningen från Howards orginalberättelser:  
"Hither came Conan, the Cimmerian, black-haired, sullen-eyed, sword in hand, a thief, a reaver, a slayer, with gigantic melancholies and gigantic mirth, to tread the jeweled thrones of the Earth under his sandalled feet."
...och Christopher Lee är given som den onda magikern/demonen/vampyren/whatever. 'Nuff said.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Alexander Karelin

Vem fan är det där få? Putins lillebrorsa eller något?

Edit: Jag kan ju läsa titeln på inlägget för att få reda på det. Tji fick jag för att jag läste platt för att slippa snabbsvarslådan...

Storuggla, isbjörnens kanske?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Han ser lite för gammal ut idag, fast filmen kanske handlar om en äldre Conan?
Synd att det aldrig blev nåt av king of kings. VAd var det vi fick istället, DX? Fy fan!

Scott Steiner (http://www.thedailysuplex.com/images/steiner.jpg) är tyvärr också lite gammal, men kombon ringbrynja och solglasögon är ju tuffast. Och musklerna har han ju också, även om jag inte sett honom pumpa upp den där lilla muskeln på länge.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Beror på om det handlar om den unge Conan (som är i övre tonåren), eller den kungen Conan... men i vilket fall som helst bör de välja en OKÄND skådis... och helst från Europa...

Om man ska gå tillbaka till ursprunget så ska Conan vara panterlik, inte nån jävla Frazetta-gubbe, utan en Windsor-Smith-gubbe (som fortfarande gör orignalet mest rättvisa).. så alla fribrottare och muskelbyggare går fetbort.

Och välj en SKÅDIS den här gången, tack. Så det inte blir ett skämt.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Neeej! Inte Triple H (Om jag nu får kalla honom det istället?)!
Folk hänger upp sig för mycket på musklerna. Visst bör dom finnas där i viss del, men jag ser hellre skådespelartalang än ett muskelberg. Jag har dessutom sett Triple H i en av hans skådespelarroller och det var inte bra för fem öre. För visso var det i skitserien Pacific Blue.

Tyvärr kommer jag inte på någon egen kandidat.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Arfert</div><div class="ubbcode-body">
Om man ska gå tillbaka till ursprunget så ska Conan vara panterlik, inte nån jävla Frazetta-gubbe, utan en Windsor-Smith-gubbe (som fortfarande gör orignalet mest rättvisa).. så alla fribrottare och muskelbyggare går fetbort.

Och välj en SKÅDIS den här gången, tack. Så det inte blir ett skämt. </div></div>

Men dåså! In med Paolo Roberto! Eller inte, men skönt att ha en legitim anledning att inte välja ett muskelberg!

Att välja en skådis är verkligen A och O i den här frågan. Håller helt med.

/Jonas
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Marukusu</div><div class="ubbcode-body">Är inte alla wrestlare skådisar? </div></div>

Det beror väl lite på hur man definierar det. Är skådespelare = "någon som skådespelar" är det väl så. Är skådespelare = "någon som skådespelar med i alla fall ett minimum av talang" är det inte lika säkert.

Jag håller med om att det vore idiotiskt att välja ett muskelberg i rollen som Conan. Ta hellre godtycklig välbyggd och talangfull skådis och lås in honom på ett gym tillsammans med en massa morötter och en riktigt fascistisk träningsinstruktör och släpp ut honom först när han är så deffad att man ser muskelfibrerna genom huden. Då kan det bli något.

/tobias
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Äh, en riktigt karaktärsskådespelare ska vl bygga upp sina muckler själv inför rollen? Dustin Hoffmann som Conan, alltså!


Storuggla, en tanke i berlin
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Storuggla</div><div class="ubbcode-body">Äh, en riktigt karaktärsskådespelare ska vl bygga upp sina muckler själv inför rollen? Dustin Hoffmann som Conan, alltså!</div></div>

Hoffman, schmoffman! DeNiro ska det vara. Han har redan erfarenhet av muskelbyggardelen (Cape Fear, han har utseendet med sig och han kan bevisligen skådespela. Det enda han har emot sig är åldern, men kan han fixa att gå upp 25 kilo för en scen i "Tjuren från Bronx" ska han väl klara av att bli 30 år yngre för några scener i Conan? :gremwink:

/tobias
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Alexander Karelin

Alexander Karelin var brottare. Han vägde 7 kilo när han föddes och är bedömt den mest överlägsne idrottsman i modern tid.

Men jag tycker ändå att Triple H var ett bättre förslag.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
The Rock

Jag gillar the rock. Han har tillräckligt med talang för att skådespela och har utseendet med sig.

Men Triple H var också ett jävligt bra förslag.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: The Rock

Jag borde inte, men jag kan inte låta bli. Notera att jag inte har kommit på något bra förslag än...

The Rock... har förvisso utseendet för sig men någon bra skådis är han inte IMHO.

Jag skulle verkligen vilja se en Bra skådis för en gångs skull spela Conan. Förvisso har många lärt sig att se Conan som allas vårt stora Mr Muskelberg... och han var inte bra som Conan. :gremfrown: Ni vet vem. :gremsmile:

Det vore trevligt med en skådis som har det där fjädrande mjuka sättet som en panter har när den sätter ner sina Stora mjuka tassar. Blicken som densamma, kall och varm på samma gång. En röst som får en att tänka på åskmuller i fjärran men samtidigt mjukt varmt blodröd sammet. Tyngd, förvisso, men samtidigt med en smidighet som får en att undra varifrån kom all den där blixthastigheten. Inga ultrarapidrörelser i strid utan bara mäktig och överbevisande (till skillnad mot dagens fåniga filmscener i slowmotion och färdigslut på samma gång) och en som verkligen kan slåss - inge båg. :gremfrown:
Till det vill jag verkligen se kvalitetsspelande som övertygar, inte bara någon som manhaftigt slåss för att sedan låta som en robot när han talar. :gremfrown: Nej, det ska synas känslor, kontrollerande av känslor...
Fast var hittar man en sådan pudding... ?
Observera, jag tycker inte han behöver vara ett stort muskelberg... bara man känner att det är kraft bakom den något seniga kroppen, en åldrad man har dessutom förmågan att även om han var stor i början av sin krafts dagar minska i volym och bli verkligt senig. :gremsmile:

Jaja, det är mina drömmar... om en Åldrande Conan. :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag tar tillbaka allt jag skrev innan förresten, Ray Stevenson is the shit."

Okej, han vore faktiskt helt rätt misstänker jag.


Storuggla, Titus Pullo ftw
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag tror att Vin Diesel hade fungerat bra i rollen, han har fysiken, de panterliknande rörelserna och är en (åtminstone) hyfsad skådespelare.

Sen så är han ju dessutom rollspelare, vilket ju inte kan anses vara ett minus.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Först och främst: alla som tycker att det bör vara en duktig skådis som spelar Conan har ju inte fattat grejen, ens nästan. Att försöka göra en kvalitetsfilm av Conan är att gå rakt emot allt vad han står för. Nä, The Rock, kanske. Eller någon annan wrestlare.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag tycker absolut inte att det finns ett motsattsförhållande mellan Conan och bra skådespel. Bara för att Arnold spelade honom tidigare betyder inte det att han är den rätte Conan.

Dessutom vill ju VDn för Paradox se en skådespelare i rollen och inte bara ett muskelberg. Läs mer i den här Artikeln .

Jag tror dessutom absolut att det går att göra Conan till en bra film.

/Jonas
 
Top