Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Jag ville mest få fram att det inte behöver vara en särskilt riskabel lögn som ulv. Sen varför hon skulle välja just en sådan förmåga att ljuga ihop vete fåglarna. Klart är ju i alla fall att Recca har försökt ljuga om förmågor förut. I Mos Mosel försökte hon vara siare, tex.
I Mos Varulv var jag ju ulv och i det här spelet är jag ju ulv om jag ljuger om min förmåga... Logic prevails again! :gremwink:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Brynolf said:
Jag ville mest få fram att det inte behöver vara en särskilt riskabel lögn som ulv. Sen varför hon skulle välja just en sådan förmåga att ljuga ihop vete fåglarna. Klart är ju i alla fall att Recca har försökt ljuga om förmågor förut. I Mos Mosel försökte hon vara siare, tex.
I Mos Varulv var jag ju ulv och i det här spelet är jag ju ulv om jag ljuger om min förmåga... Logic prevails again! :gremwink:
Du är rätt bra på att hacka på fel saker. Att jag i citatet ovan förutsätter att du ÄR polis förstår jag inte hur man kan missa. Så ja, logic prevailar. Det citatet ovan handlar om är anledningen till att du skulle ljuga fram just den förmågan, samt att det bara är fåglarna som vet svaret på det. Och du, möjligen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Ond bråd död said:
Brynolf verkar stressad.
Xyas verkar mkt coolare.
Visst, han skriver ju ingenting.
Jag håller med både ObD och B-man här.
Brynolf försöker rädda sitt skinn och är verkligen aktiv. Det upplevs ju absolut mer stressat och så om man kikar på xyas.

Jag har själv varit i liknande situationer vid ett flertal tillfällen och det som bybo. Nu säger jag inte att Brynolf är bybo här, men om han är det så gör han ju sitt yttersta för att försöka få oss andra att se det. När jag satt i Brynolfs sits som bybo (i MC-Varulv och ett till lir) skrev jag så väldans mycket och om en väldans massa saker så det såg väldigt stressat ut. Jag vände upp och ner på tankar till höger och vänster för att försöka hitta en ulv bland de som anklagade mig för att vara ulv. Man målar lätt in sig i ett hörn trots att man är bybo och det är väldigt svårt att ta sig ur. Det som är bra med det hela är ju att man har hjälpt byn rätt hårt efter hängningen. Rundan efter brukar det ju stå rätt klart vem som är den smutsige ulven.

Idag är det dags för hängning.

Jag kommer inte ställa mig emot byn på nått vis och envisas med att hänga xyas tack vare nån form av magkänsla som kittlar lite extra.

Vad är vår plan om Brynolf är grön?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Innan den här rundan är slut vore det ju för övrigt intressant att få veta varför OndBrådDöd gck ut med att han var väktare fullt ut.
Yes. OndBrådDöd, varför gick du ut med att du var väktare fullt ut? Jag vill veta det nu ett bra tag innan det är dags för hängning och inte se nån förklaring 20.55. Vad var din plan?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Jag ville mest få fram att det inte behöver vara en särskilt riskabel lögn som ulv. Sen varför hon skulle välja just en sådan förmåga att ljuga ihop vete fåglarna. Klart är ju i alla fall att Recca har försökt ljuga om förmågor förut. I Mos Mosel försökte hon vara siare, tex.
I Mos Varulv var jag ju ulv och i det här spelet är jag ju ulv om jag ljuger om min förmåga... Logic prevails again! :gremwink:
Du är rätt bra på att hacka på fel saker. Att jag i citatet ovan förutsätter att du ÄR polis förstår jag inte hur man kan missa. Så ja, logic prevailar. Det citatet ovan handlar om är anledningen till att du skulle ljuga fram just den förmågan, samt att det bara är fåglarna som vet svaret på det. Och du, möjligen.
Det ser ut som att du menar att jag mycket väl kan vara en ulv för att jag var en ulv i ett annat spel. En lögnare för att jag var en lögnare i ett annat spel. Det är samma nivå på logiken som uttalanden som: "Hur som helst, om nu Recca är ulv, är Xyas grön."

1+1=2??? Är det sant?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Vad är vår plan om Brynolf är grön?
Ja, det är bäst att ni kommer upp med en, för här slutar det inte. Jag är nog stekt, men ni kan förbereda er på nästa runda genom att läsa det jag skriver med inställningen att jag faktiskt är bybo. Dvs, leta inte pingar från mig utan se vad jag som mafioso försöker säga.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Vad är vår plan om Brynolf är grön?
Ja, det är bäst att ni kommer upp med en, för här slutar det inte. Jag är nog stekt, men ni kan förbereda er på nästa runda genom att läsa det jag skriver med inställningen att jag faktiskt är bybo. Dvs, leta inte pingar från mig utan se vad jag som mafioso försöker säga.
Svårt att säga. Xyas ligger ju inte så bra till. Mukwa tror jag är mer självklar bybo. Grejen är att du misstänker mig och Mukwa och inte är det minsta misstänkt angående xyas. Det är en ganska fet scumtell anser jag när övriga har satt dig och xyas som top 2.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Vad är vår plan om Brynolf är grön?
Ja, det är bäst att ni kommer upp med en, för här slutar det inte. Jag är nog stekt, men ni kan förbereda er på nästa runda genom att läsa det jag skriver med inställningen att jag faktiskt är bybo. Dvs, leta inte pingar från mig utan se vad jag som mafioso försöker säga.
Svårt att säga. Xyas ligger ju inte så bra till. Mukwa tror jag är mer självklar bybo. Grejen är att du misstänker mig och Mukwa och inte är det minsta misstänkt angående xyas. Det är en ganska fet scumtell anser jag när övriga har satt dig och xyas som top 2.
Men det är ju grönande på så sätt att om vi röstar ut Xyas och han är ulv så kan du säga: "Jag misstänkte inte honom men vem var det som gjorde det på ett misstänkt sätt?"
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Vad är vår plan om Brynolf är grön?
Ja, det är bäst att ni kommer upp med en, för här slutar det inte. Jag är nog stekt, men ni kan förbereda er på nästa runda genom att läsa det jag skriver med inställningen att jag faktiskt är bybo. Dvs, leta inte pingar från mig utan se vad jag som mafioso försöker säga.
Svårt att säga. Xyas ligger ju inte så bra till. Mukwa tror jag är mer självklar bybo. Grejen är att du misstänker mig och Mukwa och inte är det minsta misstänkt angående xyas. Det är en ganska fet scumtell anser jag när övriga har satt dig och xyas som top 2.
Jaja, sluta leta pings på mig nu. :gremgrin:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Vad är vår plan om Brynolf är grön?
Ja, det är bäst att ni kommer upp med en, för här slutar det inte. Jag är nog stekt, men ni kan förbereda er på nästa runda genom att läsa det jag skriver med inställningen att jag faktiskt är bybo. Dvs, leta inte pingar från mig utan se vad jag som mafioso försöker säga.
Svårt att säga. Xyas ligger ju inte så bra till. Mukwa tror jag är mer självklar bybo. Grejen är att du misstänker mig och Mukwa och inte är det minsta misstänkt angående xyas. Det är en ganska fet scumtell anser jag när övriga har satt dig och xyas som top 2.
Jaja, sluta leta pings på mig nu. :gremgrin:
Förlåt. :gremlaugh:

Om du är bybo svär jag att äta upp min hatt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Min outning måste jag erkänna var ett misstag. Jag hade inte läst förmågan tillräckligt noga. Tidigast nästa runda kommer jag gå ut med förklaringen.

Xyas och Brynolf, vilka bevis finns det på att just du är oskyldig. Saker som när ni började jaga Lukaz och Vimes eller logiska förklaringar som kombon Tyr och Recca önskas.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Vad är vår plan om Brynolf är grön?
Ja, det är bäst att ni kommer upp med en, för här slutar det inte. Jag är nog stekt, men ni kan förbereda er på nästa runda genom att läsa det jag skriver med inställningen att jag faktiskt är bybo. Dvs, leta inte pingar från mig utan se vad jag som mafioso försöker säga.
Visst är det så.

Jag har väldigt svårt att säga hur vi skall gå vidare nästa runda om det visar sig att Brynolf är grön.

Jag har ju xyas rätt högt upp på min lista, men sen tar det lixom stopp.

Mukwas roll känns rätt vattentät.
Recca har ju Tyr att luta sig tillbaka mot och Tyrsan har ju varit genomgående bybo-bra.
Korpa är ju bra när aktiviteten är på topp. Finns inte så mycket att gräva i där annars.
OBD har ju spelat rätt bra sen han kom in i matchen så jag kan inte hitta några pings där heller.

Vi har ju råd med en bom om allt är enligt våra bybo planer. Men felar våra tankar någonstans i nästa runda så är det fanimäj brunt. !Paxen har gjort ett klurigt lir säger jag återigen och det är ju hur fresht som helst.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Min outning måste jag erkänna var ett misstag. Jag hade inte läst förmågan tillräckligt noga. Tidigast nästa runda kommer jag gå ut med förklaringen.
Jag tror inte vi har råd med sånt här jammande. Missar vi en ulv går vi in i nästa runda med mycket press på oss. Nattmördas du för din väktarskap kan du inte komma med någon förklaring då så vi måste upp med korten på bordet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Min outning måste jag erkänna var ett misstag. Jag hade inte läst förmågan tillräckligt noga. Tidigast nästa runda kommer jag gå ut med förklaringen.
Jag tror inte vi har råd med sånt här jammande. Missar vi en ulv går vi in i nästa runda med mycket press på oss. Nattmördas du för din väktarskap kan du inte komma med någon förklaring då så vi måste upp med korten på bordet.
Bifalles.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Min outning måste jag erkänna var ett misstag. Jag hade inte läst förmågan tillräckligt noga. Tidigast nästa runda kommer jag gå ut med förklaringen.
Jag tror inte vi har råd med sånt här jammande. Missar vi en ulv går vi in i nästa runda med mycket press på oss. Nattmördas du för din väktarskap kan du inte komma med någon förklaring då så vi måste upp med korten på bordet.
Bifalles.
Du kommer tveklöst att nattmördas, OBD. Ulven har inte råd att låta dig leva. So spill it!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ond bråd död said:
Xyas och Brynolf, vilka bevis finns det på att just du är oskyldig. Saker som när ni började jaga Lukaz och Vimes eller logiska förklaringar som kombon Tyr och Recca önskas.
Jag har ingen förmåga eller så som gör att det går att logiskt gröna mig. Om man fortfarande tycker att specad vapentyp är en big deal så har jag ju en sådan, men jag är som sagt inne på att det inte spelar någon roll. Och mitt fluff verkar inte likna något av er andra.

Jag började inte jaga Lu-Kaazh förrän i runda två. Det enda misstänkta han gjorde i runda ett var hans inaktivitet. Vimes var jag på större delen av första rundan.

Men nej, jag har inget bombsäkert försvar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Ond bråd död said:
Xyas och Brynolf, vilka bevis finns det på att just du är oskyldig. Saker som när ni började jaga Lukaz och Vimes eller logiska förklaringar som kombon Tyr och Recca önskas.
Jag har ingen förmåga eller så som gör att det går att logiskt gröna mig. Om man fortfarande tycker att specad vapentyp är en big deal så har jag ju en sådan, men jag är som sagt inne på att det inte spelar någon roll. Och mitt fluff verkar inte likna något av er andra.

Jag började inte jaga Lu-Kaazh förrän i runda två. Det enda misstänkta han gjorde i runda ett var hans inaktivitet. Vimes var jag på större delen av första rundan.

Men nej, jag har inget bombsäkert försvar.
Den stora skillnaden mellan dig och xyas är att han har fattat bybornas strategi vilket du inte har gjort. Där är den stora tellen. När jag och Tyr och K.K och xyas rör oss kring vissa antaganden som tydligt utvecklats från runda 1, så har dessa gått dig helt förbi. Du ifrågasätter på ett sätt som jag inte finner giltigt från en bybo som varit med tre rundor i sträck nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Som sagt, jag ryker i kväll. Du behöver inte leta skit på mig mer. Se till att lista ut en bra utgångspunkt inför nästa runda.

Rimligen dör jag och OBD ikväll. Nästa runda ger ni er på Xyas. Är han grön... jag vet inte, Korpa kanske är nästa steg? Inaktiv och haft goda möjligheter att ljuga om sitt vapen.
 
Top