Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-Kaazh går av egen maskin, utan rädsla. Han stirrar mot Donen, nickar lite snabbt och går in. Bara någon halvminut senare så avfyras ett skott, och ut kommer Don Rosolini. Han håller upp en polisbricka. Ni har tagit en till varulv!

-Snart har vi tagit alla agenter! Fortsätt leta, ge inte upp för så fort snutarna.. Donen tystnar. -Vart är Vicotnik? Alla tittar runt. Ni vet vad som har hänt, ingen behöver säga något. Donen går in på sitt rum och stänger dörren.

Vi tackar ulven Lu-Kaazh och bybon Vicotnik för denna gång. Ni får självklart (som jag missade förra rundan) skrev ett sista inlägg, där ni tackar för deltagande.

Deltagarna:
Konrad Konvalj
xyas
Vicotnik
Mukwa
Tyr
Vimes
Recca
Lu-kaazh
Spider Jerusalem
Ond Bråd Död
Brynolf
Korpa

Rundan slutar tisdagen den 20 mars klockan 21:00
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
GÖTT! Väntat, men helt hundra kan man ju aldrig vara. Tack för spel Lu-Kaazh och Vic!

En ulv kvar då. Vem siade du den här gången då Recca?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Hur ställer vi oss till Lukaz psykning i slutet av förra rundan? Jag har som vanligt inget emot att hänga recca och det skulle inte förvåna mig om det var en udda list. Eller ja, konstigt var det iaf
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag känner mig lite skyldig till Vics död dock. Jag hade tänkte skydda honom först, men sen ändrade jag till KK för att han är mera aktiv.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Hur ställer vi oss till Lukaz psykning i slutet av förra rundan? Jag har som vanligt inget emot att hänga recca och det skulle inte förvåna mig om det var en udda list. Eller ja, konstigt var det iaf
Det enda jag tror man kan säga säkert är att han försöker förvirra oss. Min gissing är att hans mål är att röda Recca.

Någon annan som tänkte på att Lu-kaazh bar på sin polisbricka? Vilket kardinalfel!
...
Ok, alla tömmer fickorna nu!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tack för ett trevligt parti och lycka till med att hitta resten av infiltratörerna.

Länge leve familjen :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ond bråd död said:
Hur ställer vi oss till Lukaz psykning i slutet av förra rundan? Jag har som vanligt inget emot att hänga recca och det skulle inte förvåna mig om det var en udda list. Eller ja, konstigt var det iaf
Jo, hur ska man tänka där? Det är ju så mycket Wine in front of me som det bara går... Men om nu Lu-Kaazh verkligen är forumets sämsta ulv... men å andra sidan...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ond bråd död said:
Jag känner mig lite skyldig till Vics död dock. Jag hade tänkte skydda honom först, men sen ändrade jag till KK för att han är mera aktiv.
Har jag missat nåt?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Brynolf said:
Ond bråd död said:
Jag känner mig lite skyldig till Vics död dock. Jag hade tänkte skydda honom först, men sen ändrade jag till KK för att han är mera aktiv.
Har jag missat nåt?
Inte så vitt jag vet. Tror vi precis hade en outning. :gremsmile:
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag kan skydda folk från nattmord. Som jag sa förra rundan blev det lite skumt med lukaz förmåga om vi skulle ha båda skydden. Men "brödsmula" kanske är ordet som används, eftersom jag inte sa uttryckligen vad jag hade för förmåga.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Jawohl! Fan vilket flow vi har.
Vi ja, inte du :)

Jag tror att du var den sista ulven som försökte lassa över hängningen på mig i runda 1. Har ett snutvapen och har inte fäst särskilt stor vikt vid varesig Lu-Kaazh eller Vimes. Återigen den troligaste snuten enligt mig. Xyas är mitt andraval. Båda dessa herrar var dessutom gröna enligt Lu-Kaazh (och K.K. iofs, men honom hade alla som grön). Brynolf fick en 1:a av Lu-Kaazh och var allmänt grön. Det känns egentligen för fishy att gröna sin medulv så starkt, men å andra sidan var väl Lu-Kaazh Döda-Recca-vrål lite väl teatraliskt också :)

Xyas har inte varit så intresserad av Lu-Kaazh och dessutom känns Lu-Kaazh formulering kring xyas lite väl "måste misstänka honom litegrann, men samtidigt gröna honom"
Lu-Kaazh said:
xyas: 2Up
Xyas spel kändes stabilt första rundan, där var han också på vimes vilket är positivt. Men under andra rundan så släppte han sin info och jag håller inte med honom om hans beslut att hålla inne med det tills andra rundan. Om något så tycker jag att han som bybo borde ha släppt informationen klockan 20,59 (eller varför inte tidigare). för att försäkra sig om att den inte gick förlorad.
jag tror inte på något scenario där snutarna inte vet om att de sias som gröna, det tycker jag bara låter skumt.
men egentligen tycker jag att det här lika gärna kan vara ett byboligt misstag som något varulvit så han hamnar på en tvåa.
Allt det här kan förstås vända om Recca förklarar att Korpa har ljugit om sitt sniper rifle :)

Röst: Brynolf/Xyas
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
"Jag betvivlar att jag kommer nattmördas, men utifall jag blir det:


#778833 - 14/03/2012 18:06
Jag går ut med min teori kring Brynolf/Lu-kaazh/Vimes som snutar.

#778840 - 14/03/2012 19:08
Brynolf går för första gången ut med att det finns misstanke mot Lu-kaazh.

#778889 - 14/03/2012 22:49
Lu-kaazh nämner att han kommit hem och ska skriva sin analys.

#778906 - 14/03/2012 23:57
Lu-kaazh lämnar sin spelaranalys. Lu-kaazh misstänker inte Brynolf.

#778910 - 15/03/2012 00:09
Brynolf hävdar att analysen är mer eller mindre en copy-paste av hans egna.

#778981 - 15/03/2012 11:54
Lu-kaazh försvarar fortfarande Brynolf och generaliserar genom att säga att Brynolf inte misstänker honom pga att han har polisvapen som alla andra gör.

#779000 - 15/03/2012 13:46
Brynolf klämmer på Lu-kaazh kaviar / röstar på Lu-kaazh.

#779062 - 15/03/2012 18:20
Efter påtryckningar så släpper Lu-kaazh sin roll.

#779108 - 15/03/2012 23:05
"Spiken i kistan?" från Brynolf om Lu-kaazh outning.

#779114 - 15/03/2012 23:26
Brynolf skriver att det ser ut att Lu-kaazh kommer ryka och de två har knappt nämnt varandra sedan dess.


Det känns som ett dåligt försök att gröna snuten Brynolf genom att offra snuten Lu-kaazh. Det ser krystat ut och inte som ett naturligt händelseförlopp."

Flyttar tyrs inlägg hit.
Jag funderade också lite på något sådant, utan att ha någon särskild i åtanke. Uppenbarligen hade Lukaz gett upp och meddelade det till sin ulvkompis. Denne bör ju tagit tillfället i akt och drevat mot Lukaz efter att innan verkat helt obrydd. Frågan är när Lukaz gav upp, men nånstans under rundan bör det skett en vändning. Mkt möjligt att det är detta Tyr snappat upp.

Annars är jag rädd att runda 2 inte har så mkt att ge. Runda ett tror jag däremot har många godbitar att plocka fram nu när vi känner till 2 ulvar.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Annars är jag rädd att runda 2 inte har så mkt att ge. Runda ett tror jag däremot har många godbitar att plocka fram nu när vi känner till 2 ulvar.
Jepp, jag tror mitt nästa steg är att gräva i arkiven för samtliga spelare (suck vad drygt det kommer vara).
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ond bråd död said:
Jag kan skydda folk från nattmord. Som jag sa förra rundan blev det lite skumt med lukaz förmåga om vi skulle ha båda skydden. Men "brödsmula" kanske är ordet som används, eftersom jag inte sa uttryckligen vad jag hade för förmåga.
Jo, man anade väl det lite smått. Men varför gå ut med det fullt ut redan nu?

Mukwa said:
Jag tror att du var den sista ulven som försökte lassa över hängningen på mig i runda 1. Har ett snutvapen och har inte fäst särskilt stor vikt vid varesig Lu-Kaazh eller Vimes.
Det där med snutpicka har vi ju gnatat om sedan Dackefejden. Colt Python är/var också ett sådant, tex. Lägg ner det där nu. Och att jag inte var på Vimes i runda ett stämmer inte heller. Jag var väldigt klar med att jag misstänkte honom. Lu-Kaazh däremot hade jag inte direkt nånting på runda 1.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu drog ja en rätt snabbläsning av inläggen som gjorts och såg OBDs förmåga. Jag såg brödsmulan om det är nån hjälp. Tack för att du valde att skydda mig för den delen. Jag tror ju att jag bidrar rätt hårt i det här spelet.

Såg även att nån skrivit att det var föga oväntat att Vicotnik mördades och att han hade spelat bra. Absolut. Han har spelat bra men inte tillfört så värst mycket extra, extra. Det hade varit svinbra att ha koll på vem Vicotnik hade som själigen misstänkt om Lu-kaazh var ulv. Hans näsa har varit bra den här rundan men så snart han sniffat upp Lu-kaazh (och det var rätt tidigt) har han inte lagt så mycket krut på andra ulvar.

Den uppenbara ulven är ju Brynolf men det vill jag fortfarande inte tro på.
Jag siktar nog in mig på xyas denna runda och av samma anledningar som förra rundan.

Recca siande är av vikt den här rundan. Har hon siat en pistol skall hon ju hängas för det...
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Det hade varit svinbra att ha koll på vem Vicotnik hade som själigen misstänkt om Lu-kaazh var ulv. Hans näsa har varit bra den här rundan men så snart han sniffat upp Lu-kaazh (och det var rätt tidigt) har han inte lagt så mycket krut på andra ulvar.
Tror det sista han sa om det hela var det här:

Vicotnik said:
Nej egentligen inte. Mycket anledningen till att min aktivitet har minskat är:
Jag vill just nu se Lu-kaazh hängd då han enligt mig är den som är mest polisaktig och inte heller kommer han med något som får mig att ändra uppfattning heller.
Så jag går mer eller mindre och väntar på att rundan ska ta slut. För just nu anser jag att det är rimligast att antingen hänga Brynolf eller Lu-kaazh.
Mukwa anser jag vara grön, recca är jag lite kluven till hon har sitt beteende från runda 1 som ligger henne i fattet men annars anser jag henne spela helt okej.
Skulle Brynolf/Lu-kaazh inte vara polis så känner jag att det vore på sin plats att pressa Recca mera. Då jag trots allt har svårt att förstå hur hennes förmåga skulle vara till någon större hjälp i jakten på poliser. Min skeptism till hennes förmåga bygger till stor del på hur jag själv brukar tänka och agera då jag är ulv och det är att hålla mig till den hårda info jag fått eftersom det är inte ovanligt att sånt kan sias (men det har jag redan varit inne på så det tänker jag inte dra igen).
 
Top