Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Korpa said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Min outning måste jag erkänna var ett misstag. Jag hade inte läst förmågan tillräckligt noga. Tidigast nästa runda kommer jag gå ut med förklaringen.
Jag tror inte vi har råd med sånt här jammande. Missar vi en ulv går vi in i nästa runda med mycket press på oss. Nattmördas du för din väktarskap kan du inte komma med någon förklaring då så vi måste upp med korten på bordet.
Bifalles.
Bifalles från min sida också.

Vi behöver en förklaring nu, annars kommer du vara död om det är så att Brynolf mot all förmodan visar sig vara grön.
Om Brynolf inte är ulven så är nog ODB säker från nattmord eftersom han antingen är ulven eller en icke misstänkt person. Ulven kan inte vara så dum att hen tar ut en av de vi har att misstänka, väktarkraft eller ej.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Om Brynolf inte är ulven
Som jag sagt får ni se till att tänka som om jag inte vore ulv, annars är resten av rundan meningslös.
så är nog ODB säker från nattmord eftersom han antingen är ulven
Kan vara.
eller en icke misstänkt person.
Om han inte är misstänkt är han ju väldigt lämplig att mörda. Felskrivning?

Ulven kan inte vara så dum att hen tar ut en av de vi har att misstänka, väktarkraft eller ej.
Det måste vara det här du menar, va? Visst, men ingen har egentligen misstänkt OBD hittills. Grön och väktare. Han kommer strypas, mark my words.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Recca said:
Ulven kan inte vara så dum att hen tar ut en av de vi har att misstänka, väktarkraft eller ej.
Det måste vara det här du menar, va? Visst, men ingen har egentligen misstänkt OBD hittills. Grön och väktare. Han kommer strypas, mark my words.
Det blev lite felskrivning först ja.

Om ODB dör så vinner byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Om Brynolf inte är ulven så är nog ODB säker från nattmord eftersom han antingen är ulven eller en icke misstänkt person. Ulven kan inte vara så dum att hen tar ut en av de vi har att misstänka, väktarkraft eller ej.
Ulven är ju rätt dum om hen spar någon som vi har som en av de grönaste.
Ingen i det här rummet har ju OBD på sin högst misstänkta-lista. Samma scenario som med Vicotnik som var rätt grön.

Många har däremot xyas på topp. Sen har ju Mukwas Miller-roll spökat genom hela litet. Du själv är ju en nagel i ögat med ditt icke siande. Korpa är det ju ingen som har full koll på så det är ju ett bra offer att spara.

Tyr har vi högt uppe på en grön piedestal så att plocka honom är ju skitdumt av ulvarna.

Det är ju OBD eller jag som ryker.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Recca said:
Om ODB dör så vinner byn.
Nyfiken...
Enligt min analys så är det så. Men då ska han fatta vem han ska skydda också. Annars faller den analysen. Men jag anser att om han överlever och han inte skyddat den jag räknar med att han skyddar så är han ulv.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Om Brynolf inte är ulven så är nog ODB säker från nattmord eftersom han antingen är ulven eller en icke misstänkt person. Ulven kan inte vara så dum att hen tar ut en av de vi har att misstänka, väktarkraft eller ej.
Ulven är ju rätt dum om hen spar någon som vi har som en av de grönaste.
Ingen i det här rummet har ju OBD på sin högst misstänkta-lista. Samma scenario som med Vicotnik som var rätt grön.

Många har däremot xyas på topp. Sen har ju Mukwas Miller-roll spökat genom hela litet. Du själv är ju en nagel i ögat med ditt icke siande. Korpa är det ju ingen som har full koll på så det är ju ett bra offer att spara.

Tyr har vi högt uppe på en grön piedestal så att plocka honom är ju skitdumt av ulvarna.

Det är ju OBD eller jag som ryker.
Jag håller inte alls med om din analys men jag vill inte berätta för ulven hur den ska nattmörda så jag tänker hålla käften och hoppas att allt utfaller på det dummast tänkbara sättet för ulven.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag utgår med att ulven är klipsk, men du har helt rätt i att det är dumt av oss att säga hur den skall göra och inte göra. Dock så skänker det nog ulven lite huvudbry eller nått och det är ju bra.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Snart 1 h kvar!

Eventuella färdigheter eller andra val som kan göras under rundan kan ändras fram till 21:00 genom att skicka ett PM till mig, om inget annat anges i eran roll.

Om alla vil avsluta rundan ASAP så kan vi göra det, men då vill jag att alla vill göra det, och isåfall svara detta inlägg där ni skriver Ja, jag vill avsluta rundan tidigare, eller liknande och ta med vem du har lagt din sista röst på.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Snart 1 h kvar!

Det är ju bara en timme kvar och alla kommer nog inte hinna svara innan hon är 9, men för min del:

Rundan kan gärna sluta bums så nästa runda kommer igång tidigare.

Röst: Xyas
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Snart 1 h kvar!

Håller med Brynolf att alla antagligen inte komma hinna svara, men utifall att så:

Ja, jag vill avsluta rundan tidigare.

Röst: Brynolf
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Snart 1 h kvar!

Ja, vi kan sluta rundan tidigare.

Röst: Brynolf

(Jag har inte hunnit läsa men det verkar vara många som vill ha ut Brynolf ögonaböj, och han är mer eller mindre lika misstänkt som Xyas för min del, så sure.)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Snart 1 h kvar!

Ahh. Det här inlägget.

Ja, vi kan avsluta rundan nu.

Röst: Brynolf
 
Top