Varulv [Varulvsspel7] - Runda 3

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag hade nog resonerat annorlunda på 1an men låt oss följa din tanke, jag lyssnar…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
1. Ulven försöker utnyttja nattmordet till max och försöka döda i stället för att pricka kompis.
(Att hitta sin kompis är inte lätt men görs det är det ju mest en bonus.)

2. Ett nattmordsförsök har gjorts i R2 som misslyckades.
Jag antar att om fjodorsenuba var mördarulven som vi röstade ut så faller förmågan att nattmörda över till 2a-ulven.
Denne kan väl ändå inte varit så klantig att den missat att skicka in ett potentiellt nattmord utifall denna situation skulle uppstå.
Vidare om fjodor var 2a-ulv så har alltså ett nattmordsförsök gjorts Som i R1.

OK på det?
3. Nån har klarat att väkta. Ulven vet förstås vem som klarade sig från nattmord.
Det betyder att samma nattmordsförsök kommer genomföras och och då enligt reglerna lyckas denna runda.
Nu blev det alltså intressant att veta mer om väktningarna.
4. Vad har då väktats?
Jag hoppas ju på att Impetigo är bybo.
Vilket för mig leder till det är för mig självklar att jag och Impetigo borde försökt väkta varandra senast om det nu inte redan gjorts i R1.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Asså hur länge ska jag behöva vänta på att nån ska göra som jag tycker?

Jag vill ju helst rösta på ”TJACKPUNDARELEFANTEN - SOM HÖG SOM EN SKYSKRAPA - GETT SIG FAN PÅ ATT SOPA VARENDA JÄVLA JYLLA REN I PORSLINSBUTIKEN”!
Men ni verkar ju landat på Martin som visst också är en stark kandidat så jag måste väl krypa dit jag med.
Hoppas det stämmer.

Röst: Martin3
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Vill du rösta på basse?
Jag kan byta till basse men du behöver få med impetigo då också så vi inte förlorar på oavgjort. Det ger förvisso en garanterad runda till men känns inte värt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Typ en halvtimme kvar av rundan. Glöm inte att skicka in förmågeanvändning.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag vill ju helst rösta på ”TJACKPUNDARELEFANTEN - SOM HÖG SOM EN SKYSKRAPA - GETT SIG FAN PÅ ATT SOPA VARENDA JÄVLA JYLLA REN I PORSLINSBUTIKEN”!
Jag vet ju förstås inte att Basse är grön men jag landar nog ändå i att det är mer sannolikt med Martin3 som ulv. Ingenting som framkommit under eftermiddagen har fått mig att tänka om.

Dessutom är det för sent i rundan för att diskutera saken i detalj.

Alea iacta est. Tack alla för fint spel!
 
Top