Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Basenanji said:
Eugh.


krank-
...
Samtidigt tycker jag att vi som by spelar högt om vi offrar vår hittills ende rassiare! Det faktumet gör att jag tycker att vi kan behålla krank en runda till och därefter pressa honom på info.


Purgatory- Grön på min lista. Kolla röstningen förra rundan.
hmm, ni verkar ha missat Purgatorys mer än tydliga outande förra rundan, jag förstår fortfarande inte varför Basenanji och Måns var ute efter honom, han är ju också ras-siare. Han kan sia om någon är sjur eller inte, han har clearat Persson för att tala sanning.

Förresten, jag verkar ha knypplat till det vid någon quote, jag flyttade aldrig min röst till hjk. Den har legat på Paxen-kefka-Paxen hela rundan.

Röst: Paxen
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,624
Location
Rissne
Re: Jag har bestämt mig.

hjk said:
Lite sent kanske, men ett andra drev ger kanske mer information.
Jag har inte så mycket mer information att komma med. Ni vet min förmåga, ni vet min ras/klass.

Det enda som finns kvar är, i stort sett, att rösta ut mig. Och som sagt, efter det, att kolla mycket noga på de som drevat stenhårt mot mig.

Sen är det väl lite sent att dra igång ett nytt drev? Eller?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Vicotniks eviga jävla lista.[NT]

Vico: du får gärna uppdatera dokumentet med mitt namn, eller åtminstone bestämma dig för om du ska ha Pilzeman eller Hellzon där - just nu står det lite olika.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
kefka ville veta vem han skulle använda sin skyddsförmåga mot, jag föreslår hjk.

Jag kommer ge min drink till krank som borde tåla en hel del till. Jag ger den inte till mig själv, bara för att se om något händer när man når noll procent.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tror mer och mer på Pilze som nästa skummis.

Pilze har analyserat röstdrevet mot Zebulon noggrannt, det gjorde han i inlägg #681603. Han skriver: "I det här fallet innebär det alltså att en smart och uppmärksam varulv inte lägger den sortens röst som hjk lade, då en sådan borde kunna förutse att det är rejält stor risk att Zeb skulle ryka. Inte heller kranks röst känns som ett safe varulvsalternativ"

Pilze skyddar alltså krank, och för att göra det måste han också skydda hjk (som lade sin röst precis innan krank).

När Vic påpekar att Pilze skyddar krank så står han på sig: "jag fick intrycket av att kranks röst fortfarande var en av de avgörande snarare än en "vi har redan förlorat honom, skaffa alibi varulvar!"."

Pilze har alltså tidigare skyddat krank, men sätter i #681829 en röst på honom, efter att ha argumenterat för att basses case emot kefka inte mejkade mycket sense. Senare byter han till hjk.

Pilze hade tidigare lagt en svag röst mot glom och till och med röstat på "ingen" ett tag, men det är anmärkningsvärt att två av de personer han röstat på också är sådana som han tidigare ansåg vara gröna utifrån analysen av Zebulondrevet. Det låter onekligen som en spelare som inte riktigt håller reda på vad han har sagt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Jag har bestämt mig.

Ja, det var lite för sent när drevet redan var så stort. Tänkte man kunde få lite information om det plötsligt var nån som bytte drev om de blev jämna, eller om nån inte bytte...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Glom said:
hmm, ni verkar ha missat Purgatorys mer än tydliga outande förra rundan, jag förstår fortfarande inte varför Basenanji och Måns var ute efter honom, han är ju också ras-siare.
Alltså; häng med nu, jag flyttade min röst efter att han hade outat sin info.

Sedan är det sorgligt att du inser att Paxen är skum först nu. Jag är defintivt mer misstänksam mot Pilze/Hellzon, Paxen och Persson än mot Glom.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
sista minuten tankar

Eftersom Zebulons förmåga var lik min antar jag att den motiverades genom de kontakter han hade inte genom en mutation. därför gissar jag att Zebulon var IMM som jag.

det verkar som om krank hade rätt om att mentalt muterade har siar-förmågor

Jag skulle vilja vet mer om Paxen och Vimes.
Varför använde inte Vimes sin förmåga eller är han i maskopi med Paxen som säger att Vimes inte använde sin förmåga.
Jag antar att Paxens förmåga kan vara användbar för en i överklassen också.

Hejdå alla!
Lycka till på efterfesten borta på Järnringen!

p.s.
Vimes said:
Vad jag menade med att jag "röstar för att rösta ut Glom" var just det. Att jag har bestämt mig för att Glom är den jag helst ser ryker denna runda, inget drev för info eller whatever. Jag har bestämt mig för att Glom är den jag helst leder till galgen.
Vojne, vojne. Det här kommer se illa ut nästa omgång.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Basenanji said:
Glom said:
hmm, ni verkar ha missat Purgatorys mer än tydliga outande förra rundan, jag förstår fortfarande inte varför Basenanji och Måns var ute efter honom, han är ju också ras-siare.
Alltså; häng med nu, jag flyttade min röst efter att han hade outat sin info.

Sedan är det sorgligt att du inser att Paxen är skum först nu. Jag är defintivt mer misstänksam mot Pilze/Hellzon, Paxen och Persson än mot Glom.
Jo men du röstar väl int epå någon som du inte tror är ÖK?
Jag ahr röstat på Paxen i evigheter.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Liten notis om rösträkning

Hej

Noterat att ni har haft lite fel i era röstsammanställningar i tråden. Försök vara noga så att ni inte lurar bort varandra. Spelar ju väldigt stor roll när det är jämnt.

Sen blev det förvisso en jordskreds"seger" i slutändan...

Glom(7): Vimes, krank, Basenanji, Måns, Rising, kefka, Purgatory
krank(2): Vicotnik, hjk
hjk(1): Vildkatt
kefka(1): Paxen
Paxen(1): Glom
Vildkatt(1): Pilzeman

INGEN: Persson

(ps. Hoppas verkligen inte jag missat nåt nu när jag säger till er... ds.)
 
Top