Nekromanti Varulvsspel:UA - Första drinkrundan

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Lite tankar så här i slut skedet.

Zebulon said:
De Tre Stora (Rising, krank, BDG)
De här lirarna kommer aldrig avslöja sig.
Det har varit min poäng hela spelet. Om de skulle bajsa på köksbordet, vilket alla tre nästan har gjort(! Kolla deras inlägg, det är en hel del knäppa grejer som en annan blivit avrättad för) men de kommer undan med det. Jag vet inte om det är för att de är på en annan nivå än oss eller om de verkligen är skumma, jag kan bara konstatera: Vi kommer aldrig kunna sätta dit dom.
Så enkelt är det.
Nu har vi pressat både krank och Rising och de har, kliniskt, meddelat sina förmågor.
Ja, jag har fan ingen aning om hur man skall tolka det.
Jag håller bara järnkoll på dom, hoppar gärna på bandvagnar men håller fingret på exit-knappen om de börjar närma sig en utröstning.
Jag tror du bygger upp en onödigt stark tro på att du inte kan sätta ditt dem. Allt är möjligt om man bara ställer in sig på det. Försök ta ner dina tankar om dem på jorden, de är också människor som gör fel och misstag, men ser man upp till någon är det lätt att bort se från misstagen.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Lite tankar så här i slut skedet.

Purgatory said:
Det börjar dra ihop sig nu och Vandraren är ju i princip körd. Jag är inte riktigt nöjd med det eftersom han inte kan försvara sig. Jag är dessutom säker på att vi hittar flera varulvar bland de som röstar på honom. Mest troligt är det nog att hitta en bland de som röstar på honom "i mitten" eftersom de som hoppar på sent kanske är lite för uppenbara. Särskilt eftersom det är erfarna spelare som Basenanji och Rising.
Rising verkaar ha ett fullständigt fullgott skäl att rösta på vandraren, han har ju näst mest röster, och har haft rätt många röster på sig länge.

En närliggande fundering kring vandraren, om vandraren är överklass skulle överklassen rösta ut honom? Jag har försökt få ordning på hur folk röstar utifrån hypotesen att han är överklass (men inte har tid att spela) men det leder tyvärr ingen vart. Persson, Vicotnik och hjk(tror jag) har sagt några gånger att de inte tycker det är bra att rösta ut inaktiva (o därmed vandraren). Skälet till det kan ju helt enkelt vara som de säger, så svårtolkat.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Lite tankar så här i slut skedet.

Glom said:
Purgatory said:
Det börjar dra ihop sig nu och Vandraren är ju i princip körd. Jag är inte riktigt nöjd med det eftersom han inte kan försvara sig. Jag är dessutom säker på att vi hittar flera varulvar bland de som röstar på honom. Mest troligt är det nog att hitta en bland de som röstar på honom "i mitten" eftersom de som hoppar på sent kanske är lite för uppenbara. Särskilt eftersom det är erfarna spelare som Basenanji och Rising.
Rising verkaar ha ett fullständigt fullgott skäl att rösta på vandraren, han har ju näst mest röster, och har haft rätt många röster på sig länge.

En närliggande fundering kring vandraren, om vandraren är överklass skulle överklassen rösta ut honom? Jag har försökt få ordning på hur folk röstar utifrån hypotesen att han är överklass (men inte har tid att spela) men det leder tyvärr ingen vart. Persson, Vicotnik och hjk(tror jag) har sagt några gånger att de inte tycker det är bra att rösta ut inaktiva (o därmed vandraren). Skälet till det kan ju helt enkelt vara som de säger, så svårtolkat.
Jag vill inte rösta ut honom för jag vill ha ut information från honom och så länge han är tyst och som han själv sagt inte kommer logga in mer den här rundan så kommer vi inte få ut någon från honom annat än hans ras, vilket skulle avslöjas av feu, medan hans förmåga skulle bli ett mysterium för oss.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Lite tankar så här i slut skedet.

Håller med om det mesta. Med reservation för de tre stora (?) som jag inte har riktigt koll på alla turer kring. Nåt lurt är det iaf med åtminstone nån av dem.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Lite tankar så här i slut skedet.

Vicotnik said:
Jag vill inte rösta ut honom för jag vill ha ut information från honom och så länge han är tyst och som han själv sagt inte kommer logga in mer den här rundan så kommer vi inte få ut någon från honom annat än hans ras, vilket skulle avslöjas av feu, medan hans förmåga skulle bli ett mysterium för oss.
Inte ens ras, enligt Feu.

Startinlägget said:
De som försvinner ur spel kommer enbart att få sin fraktion avslöjade, inget mer.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Lite tankar så här i slut skedet.

Om inte annat säger logiken att det bör vara något skumt med minst en av dem. Vill minnas att faktionerna brukar vara rätt jämna så om Överklassen är sex stycken är de övriga falangerna de övriga tolv. Och så en siare och en väktare? Eventuellt kan det alltså vara fem överklass, fem av annan fraktion, fem borgare en siare och en väktare.. och en över - som då antagligen är i antingen borgarnas eller Överklassens led.

Så att alla de tre stora är Borgare är nog rätt liten..

Vilket meningslöst inlägg. XD
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
STOPP!

Eftersom Feuflux inte viste om han skulle hinna till 21:30 så slänger jag in ett stopp inlägg.

STOPP!



Runda 1 är slut nu.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: STOPP!

Tack. Nu är jag på plats och har hunnit räkna röster dessutom.

Vandraren är i topp med följande 9 "bödlar": Paxen, Hellzon, Vimes, Pilzeman, Persson, kefka, Måns, Basenanji, Rising

I övrigt:
Rising(4): Vicotnik, krank, Glom, Vildkatt
krank(2): Vandraren, hjk
Måns(2): Purgatory, Björn den gode
Björn den gode(1): Zebulon

Nu ska jag gräva ner mig i en stor hög PM. På återseende senare ikväll.
 
Top