Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Åh just ja.

Ikväll kommer jag så klart att lira rollspel så min närvaro blir noll.

Jag har ännu inte röstat, men det kommer jag att göra. Nån skall dingla ikväll.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth said:
Konrad Konvalj said:
Men.. Så länge anth bestämt hävdar att han tror på att det skulle finnas en risk att Vimes tilldelat ulvarna blanka lappar utan nummer så funkar inte anth´s förmåga.
KK - snälla läs vad jag skrev i det där inlägget i början igen - inte vad du TROR att jag skrev.

1. Jag har ALDRIG skrivit att jag trodde att ulvarna saknade siffror.
2. Jag HAR skrivit att jag inte tror att saknad av siffror skulle förstöra min förmåga.
2. Jo en saknad siffra skulle göra din förmåga värdo. Till och med påhittad och avföring. Du hajjar. (eller..?)

Du behöver siffror till din förmåga och jag behöver siffror till mig information.

Klart som f. att inte Vimes skickat på ulvarna blanka papper för då skulle inte din förmåga finnas.

Din förmåga skulle i sådana fall kunna avgöra om den du siar har siffror eller inte.

Men din förmåga funkar ju specifikt för att avläsa vilken siffra som är lägst och inget annat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
K.K från ett tidigare inlägg said:
Hmm.

Du tolkar alltså dig själv som en 2:a i det här fallet Recca eller hur gör du tolkningen?

xyas+anth+Recca

anth har bluffat fram sin 4:a därför väljer vi honom, och sedan väljer vi ut dig för att du har fejkat fram 5:an, men egentligen har en 2:a och för att uppnå Brynolfs 5:a så plockar vi in xyas som 3:an.

Eller vad?

xyas+anth finns inte på min lista (3+4=7) så jag förstår inte alls hur du tänker just nu.

Dock vore det väldigt intressant att veta.
Jag har hela tiden resonerat här såsom att du är en möjlig ulv, K.K. Om det är så så ljuger du ju om din information men för att vi ska få reda på att du ljuger medan vi köper din plan så måste vi ju först ta ut ett Xyas för han har den enda 3an och Anth för han har den enda 4an. OM och jag säger OM de visar sig vara gröna så måste vi ta ut mig för att vi blint har litat på din information och då har vi hängt tre bybor. För jag är bybo.

Nu råkar det vara så att Anth är misstänkt av alla inklusive mig själv och jag föreslår därför att vi tar ut honom och hoppas att både du och jag talar sanning. Jag vet ju att jag talar sanning men för att du ska förstå det resonemang som jag för ovan som du ifrågasätter så skriver jag så här.

Xyas vet vi väldigt lite om; det är ju inte orimligt att han är en ulv. Men jag misstänker Anth och hans förmåga känns nästan för bra för att vara sann tillsammans med din information och Paxens.

Någon av er tre måste nästan ljuga och Anth ser jag som mest misstänkt. Där köper jag alltså Bassenanjis resonemang. Jag tror också att det kan finnas annan information i spelet som ännu inte avslöjats som kan hjälpa oss att hitta ulvar och då känns det bara för osannolikt att Vimsy skulle designa spelet så att Anth har den kraft han har och du har den information du har samt Paxen har den info han har.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Konrad Konvalj said:
anth said:
Ni borde OCKSÅ komma ihåg att jag sagt att jag kan sia lägsta siffran OCH att jag har YTTERLIGARE fluff
Bra anth.

Det här har jag letat efter hela dagen ju. Har för mig jag läst det tidigare. Du har förmåga+information.

Det är najs och lite udda.

Lägg där till att Korpa är inne på att din förmåga backar upp min information och det gillar jag med förutom att du är så vrång i det här med att Vimes kan ha tilldelat ulvarna blanka papper.

Kan du kolla över mina frågor gällande det och återkoppla. Du kan säga att du är lika dum i huvudet som mig och erkänna att ditt tänkt med att Vimes tilldelat ulvarna är avföring. Då får du bra cred av mig! (och så klart, ta inget personligt du heller, men det vet jag att du inte gör så jag är fett lugn).
SNÄLLA, NÅGON, HJÄLP!!!
Kan NÅGON förklara för Konrad vad mitt extrafluff är för något - för jag orkar inte.

*under tiden går anth och surar i ett hörn*
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
anth said:
Konrad Konvalj said:
Men.. Så länge anth bestämt hävdar att han tror på att det skulle finnas en risk att Vimes tilldelat ulvarna blanka lappar utan nummer så funkar inte anth´s förmåga.
KK - snälla läs vad jag skrev i det där inlägget i början igen - inte vad du TROR att jag skrev.

1. Jag har ALDRIG skrivit att jag trodde att ulvarna saknade siffror.
2. Jag HAR skrivit att jag inte tror att saknad av siffror skulle förstöra min förmåga.
2. Jo en saknad siffra skulle göra din förmåga värdo. Till och med påhittad och avföring. Du hajjar. (eller..?)

Du behöver siffror till din förmåga och jag behöver siffror till mig information.

Klart som f. att inte Vimes skickat på ulvarna blanka papper för då skulle inte din förmåga finnas.

Din förmåga skulle i sådana fall kunna avgöra om den du siar har siffror eller inte.

Men din förmåga funkar ju specifikt för att avläsa vilken siffra som är lägst och inget annat.
Båda verkar vettiga, men om förmågan skulle fungera som anth tror så skulle det vara lite för lätt.

Samtidigt så vet jag att ulvarna har siffror.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Konrad Konvalj said:
Din förmåga skulle i sådana fall kunna avgöra om den du siar har siffror eller inte.

Men din förmåga funkar ju specifikt för att avläsa vilken siffra som är lägst och inget annat.
SNÄLLA SNÄLLA KK - vad BRUKAR siarförmågor göra i ANDRA varulvsspel???
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Insåg nu att jag påstod att anth skrev att ulvar saknar siffror när han inte skrev det. sorry -.-
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
!Paxen said:
Samtidigt så vet jag att ulvarna har siffror.
Men jag visste det INTE tre timmar efter varulvsspelet dragit igång - vad är det som är så svårt att förstå?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Kan någon förkklara för mig vad vi har kommit fram till? Vad ska vi göra, närska vi göra det och hur ska vi göra det?

Skulle inte folk outa dom sista siffrorna? Recca var väl på tur, eller hur? Sen möjligtvis jag eller Vic om jag inte minns fel
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
!Paxen said:
Skulle inte folk outa dom sista siffrorna? Recca var väl på tur, eller hur? Sen möjligtvis jag eller Vic om jag inte minns fel
Jaaa! Do it do it do it just do it!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
xyas+anth finns inte på min lista (3+4=7) så jag förstår inte alls hur du tänker just nu.

Dock vore det väldigt intressant att veta.
Dina rimliga kandidater är ju Xyas med sin 3a och Anth med sin 4a kombinerat med 7 andra personer. Alltså tar vi ut Anth först för att testa din teori och för att han är mest misstänkt. Smack.

Anth = grön. Crap. Nu tar vi ut Recca eller xyas för att testa din information igen.
Recca = grön. Ojdå.
Xyas = grön. Crap.
KK = röd.

Om vi köper Anths förmegåoutning så är han ju grön och då måste ni ta ut mig. Jag ser faktiskt inga andra alternativ. Min siffra 5 sätter ju xyas som röd om Anth är grön och jag ser inte vad det skulle ge att hänga xyas i nuläget. Om ni tycker att jag är den som går till galgen så kommer jag outa min roll förstås. Men just nu får ni ta och diskutera det här utan mig för jag har en intervju att renskriva.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
!Paxen said:
Skulle inte folk outa dom sista siffrorna? Recca var väl på tur, eller hur? Sen möjligtvis jag eller Vic om jag inte minns fel
Jaaa! Do it do it do it just do it!
Bra att ni är så uppmärksamma då. För jag har outat mina siffror.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
okej, såg det nu. Sorry, det försvann bland alla mastodont-inlägg ^^

Dina siffror var: 8+9+7+5.

Mina är: 8 1 4 5
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
xyas said:
!Paxen said:
Skulle inte folk outa dom sista siffrorna? Recca var väl på tur, eller hur? Sen möjligtvis jag eller Vic om jag inte minns fel
Jaaa! Do it do it do it just do it!
Bra att ni är så uppmärksamma då. För jag har outat mina siffror.
Alltså jag menade att paxen skulle outa om han nu ville, inte du.

Men jag kan gå først hær: min sista siffra ær 4
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
!Paxen said:
Skulle inte folk outa dom sista siffrorna? Recca var väl på tur, eller hur? Sen möjligtvis jag eller Vic om jag inte minns fel
Är det någon här som kommer ihåg hur hård KK varit med sitt purgatoriska outande, pekat med hela handen o.s.v.

Ta en titt på inlägg #810677, det skrevs för 5 timmar sedan.
Och vad har hänt sedan dess - och hur skiljer sig dagens spel från tidigare dagar?
Det tog alltså !Paxen 5 timmar att komma på att helt plötsligt är det inte längre någon som driver outningarna...

Jag skulle faktiskt tro att jag och Basse är lika gröna, men att Basse (förlåt ordvalet) är en ovanligt dum bybo.

Röst: Konrad Konvalj
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Har någon en sammanställning om vem som har outat och vad som har outats?

Även om jag blir utröstad ikväll tycker jag fortfarande att det är intressant att följa utvecklingen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
!Paxen said:
Skulle inte folk outa dom sista siffrorna? Recca var väl på tur, eller hur? Sen möjligtvis jag eller Vic om jag inte minns fel
Är det någon här som kommer ihåg hur hård KK varit med sitt purgatoriska outande, pekat med hela handen o.s.v.

Ta en titt på inlägg #810677, det skrevs för 5 timmar sedan.
Och vad har hänt sedan dess - och hur skiljer sig dagens spel från tidigare dagar?
Det tog alltså !Paxen 5 timmar att komma på att helt plötsligt är det inte längre någon som driver outningarna...

Jag skulle faktiskt tro att jag och Basse är lika gröna, men att Basse (förlåt ordvalet) är en ovanligt dum bybo.

Röst: Konrad Konvalj
Jo, det är bakläxa på oss alla.

Jag ska kolla igenom det men vill gärna att någon mer gör det så att ev fel kan ses
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth said:
!Paxen said:
Skulle inte folk outa dom sista siffrorna? Recca var väl på tur, eller hur? Sen möjligtvis jag eller Vic om jag inte minns fel
Är det någon här som kommer ihåg hur hård KK varit med sitt purgatoriska outande, pekat med hela handen o.s.v.

Ta en titt på inlägg #810677, det skrevs för 5 timmar sedan.
Och vad har hänt sedan dess - och hur skiljer sig dagens spel från tidigare dagar?
Det tog alltså !Paxen 5 timmar att komma på att helt plötsligt är det inte längre någon som driver outningarna...

Jag skulle faktiskt tro att jag och Basse är lika gröna, men att Basse (förlåt ordvalet) är en ovanligt dum bybo.

Röst: Konrad Konvalj
Vad är det här anth?

Jag har inte tagit på mig ett skit att sköta någon drevning efter sista siffran eller ens några siffror alls.

Lixom, jag har fått ut det jag vill av siffrorna och det ända jag har gjort är att försökt fått ut om alla har förmågor eller information eller båda delarna. En typ av massoutning.

Jag ser ingen vinning i att ligga på med piskan och sköta en outning av siffror, men det är väl banne mig ingen scumtell? Nu griper du ju efter minsta lilla halmstrå här.
 
Top