Re: Siare här
Näej......
Halvtand visar sig vara rätt skum om man läser hans poster (som tyvärr inte är så imponerande många).
Kolla här:
1) Han röstar på Craygh
Kan ju vara för att han vill ha igång ett nytt drev, men det verkar ju mer som att Halvtand tycker att Craygh är lite allmänt skum som är så passiv. I sak har Halvtand rätt: Craygh har varit rätt passiv; men inte utan att ha åstadkommit åtminstone något. Kolla in Crayghs poster får ni se. Jag undrar Halvtand, varför du inte vill rösta på antingen Wilmer eller Poseur? Det är bra med flera drev, men jag skulle vilja att du utvecklade argumenten bakom Craygh-rösten.
Utöver att Craygh har varit passiv, alltså.
2) Hetsandet mot Måns
Först: jag tror att Måns är ren. Om Måns är kultist får jag anonymt gå i kloster i ett annat land eller nåt.
Sedan: Varför har du så många gånger hetsat mot Måns? Vad hos Måns gör honom misstänkt? Om du kollar ur Måns har röstat, vad får dig att ändå tro att han är skum?
Och jag vill påpeka att Halvtand, så sent som i inlägg 650631 (dvs runda fyra)hetsar mot Måns.
3) Halvtand har hetsat mot Hellzon
Hellzon är en pärla i det här spelet. Bättre excelark får man leta efter (dock med en miss: Eksem). Men den typen av hjälpsamhet är mycket värdefull. Varför vill man gå på en så hjälpsam deltagare?
4) Glider undan ibland
I ett inlägg där jag frågar Halvtand om frågor glider han liksom undan. Kolla inlägg 649569. Där försöker Halvtand visa varför han misstänker Hellzon mer än Anders Åstrand. Inte bra.
5) Många gröna har riktat kritik mot Halvtand
Zebulon, Måns och Hellzon är de som Halvtand oftast hamnat i tjafs med.
Jag får intrycket av att Halvtand liksom inte försvarar sig för att han är medborgare, utan för att de andra är fräcka nog att öht kritisera honom. Halvtand- kan inte du lägga fram någon teori kring spelet som visar på ett mer tydligt sätt hur du vill fånga kultister och varför man ska lyncha folk i en viss ordning?
6) Posterna är mest gnäll
som kultist tror jag att det är svårt att spela konstruktivt: hitta på, läsa andras poster och försöka analysera dem, komma med motförslag mm mm. Det enklaste sättet är att antingen spela passivt och tyst (tex att skylla på att man ska resa bort eller internetstrul) eller att man gnäller. Jag gjorde det som Batman. Man splar allmänt neggigt och skapar en stämning av hopplöshet. På så sätt kan man bidra till postandet, utan att behöva hitta på eller fejka något.
Läs Halvtands poster och räkna hur många som egentligen bara är gnäll. Väldigt många i mina ögon...
/Basse, osmittad medis