Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 5

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Siare här

Har inte hunnit med mycket i helgen (har i alla fall läst ikapp), men jag ansluter till de som tycker att vi kan ta ut Wilmer. Siandet efter infödda känns som att det har spelat ut sin roll (och Wilmer verkar ändå inte dra sitt strå till stacken). Måns och Zeb kan förmodligen dubblera och säkra sina fynd kommande natt.

Röst: Wilmer

Jag bör hinna logga in och byta röst innan deadline om information av vikt läggs fram under tiden till dess.

Kopierad rakt ur Halvtands post #650735 (om den stämmer stämmer även denna):
Wilmer 5: (Hellzon, Eksem, Måns, Basenanji, Johoohno)
Halvtand 1: (Zebulon)
Poseur 1: (Andersson)
Craygh 1: (Halvtand)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Siare här

Eksem said:
Okej, det där var intressant. Att du bara siat medborgare trots att du siat sådana som många av oss sett som misstänkta är dock lätt oroande, vad händer om du är en naiv siare, och hur tar vi reda på det? Om du är en naiv siare så är ju frågan hur kultisterna kommer att reagera. Kommer du bli MANIPULERAD eller inte? Huruvida du är kvar efter nästa natt eller inte känns som att det borde vara talande, men också ett tillfälle för kultisterna att verkligen fucka upp våra hjärnor. Hur kan vi minimera den risken?
Mmm, vi får väl hoppas att jag överlever en runda till så jag kan sia fler tills jag hittar någon eller blir övertygad om att jag är naiv. Sen kan ju Halvtand/Yreburre vara stickare, så att jag siat någon grön friar ju inte den personen alls egentligen.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Siare här

Förresten tycker jag det är talande att Wilmer inte har postat. Om han inte har irl-besvär så har han nog anammat sköldpaddstekniken, och då behöver vi inte ens fundera på att han kanske skulle vara oskyldig.

(Kan nog hålla med Basenanji om att det antagligen är tråkigt för kultisterna nu.)
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Siare här

Wow, Hellzon!
Vilken pärla du sitter på... Men risken är stor att dina dagar är räknande iom ditt tillkännagivande. Allt annat är helt otroligt och du är antagligen kultist :gremsmile:

Att Halvtand och Yreburre pingar som medborgare är både bra och dåligt.

Bra om de är medborgare, då blir fältet snävare, dåligt eftersom jag trodde att någon av dom var kultist och då kanske man inte vågar lita på din förmåga. Till att börja med gör jag dock det och måste då ändra min röst.

Röst: Wilmer
Jag är inte så säker på detta som jag önskar men jag hoppas att Wilmer ser det som en knuff så han vaknar till och blir mer medborgerlig.

Det kommer bli svårt att lägga Halvtand i medborgar-lådan, jag har sen en tid tillbaka samma uppfattning som Basse, att Halvtand inte tillfört någonting och spelat konstigt, som för att förvirra.
Jag kommer fortsätta hålla ögonen på honom och risken är stor att jag helt fortsätter rösta på honom om han inte ändrar sitt spel...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Okej, långsam runda den här rundan, men så känner vi ju oss ganska säkra med röstningen den här gången, och med Hellzons avslöjande av sin förmåga känns det som att vi kommer ha en del att gå på nästa runda minst sagt.

Med det sagt så tycker jag vi måste lägga upp någon typ av plan nästa runda så att vi inte blir så inaktiva. Det ser kanske bra ut nu, men om vi börjar slappa efter att ha gjort rätt två rundor i rad kommer vi tappa övertaget. Kultisterna lär ju bara bli lurigare och mer svårfunna framöver och ju mindre vi skriver desto lättare blir det för dem att undvika att halka och avslöja sig själva. Blir vi dessutom av med vår siare den här rundan kommer vi ha rejäl uppförsbacke, särskilt eftersom vi sett så lite av vår presumtiva väktare, som kanske redan strukit med såvitt vi vet!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
jag tror att vi nu har lite spelrum, om Wilmer är kultist. Så vi kan kosta på oss att gå hårt på inaktiva och säga, "skriver du inget så är du ute!" Problemet är ju om kultisterna är inaktiva för att de tappat gnistan...Då är det inte mycket vi kan göra.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
NOTIS!

Rundan kommer att förlängas lite på grund av att Feuflux har problem med internet och att han kommer stoppa rundan så fort han kommer till jobbet imorgon. Så fram till dess så är det tillåtet att skriva vidare i tråden.

~Vicotnik leker budbärare åt Feuflux
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
FEU...I need my fix!

Jag undrar verkligen hur kultisterna tänker just nu. Om de är fyra stycken så borde ju åtminstone någon säga något, eller hur?

Eller håller alla tyst?

Det verkar nästan så...

/Basse, medborgaren som kommer vilja lyncha alla som är passiva...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Andersson said:
De passiva spelarna kan delas in i två grupper. De sporadiska (Banarok, Bearnie, Craygh, Halvtand) och De katatoniska (Poseur, Wilmer & Yrreburre).
I runda fem har Yreburre och Poseur låtit bli att skriva öht.

Ingenting har lämnat deras tangentbord. :gremsuck:

Halvtand är ju också lite skum, men han har åtminstone skrivit något.

/Basse, [M]
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag har helt enkelt inte haft ork att skriva något. Inte heller har jag haft något att skriva om tycker jag.
Att jag skulle vara kultist bara för att jag vart inaktiv ser jag som något konstigt faktiskt, jag har ju redan ifrån början varit tämligen inaktiv. Det är ju såpass lite man kan skriva och hur jag än försöker skriva något så känns det redan som jag har skrivit det eller någon annan gjort det och jag har inget att tillägga.
Ni som är oroliga över att jag inte använt min förmåga blir nog lugna, jag har använt den den här rundan även.


Och såhär sent tänker inte jag rösta heller. Känns dumt att haka på eller rikta något såhär sent.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Poseur said:
Jag har helt enkelt inte haft ork att skriva något. Inte heller har jag haft något att skriva om tycker jag.
Att jag skulle vara kultist bara för att jag vart inaktiv ser jag som något konstigt faktiskt, jag har ju redan ifrån början varit tämligen inaktiv. Det är ju såpass lite man kan skriva och hur jag än försöker skriva något så känns det redan som jag har skrivit det eller någon annan gjort det och jag har inget att tillägga.
Ni som är oroliga över att jag inte använt min förmåga blir nog lugna, jag har använt den den här rundan även.


Och såhär sent tänker inte jag rösta heller. Känns dumt att haka på eller rikta något såhär sent.
Man kan alltid bidra med någonting om man postar i forumet. Även om man inte kommer med bautanalyser eller liknande, så kan man alltid notera om man tycker något är underligt eller intressant eller bara hålla med om någon sagt vettiga saker. Ju fler som håller ögonen öppna och bidrar till en konstruktiv diskussion, eller kanske ser saker ur ett perspektiv som alla andra missat, desto lättare är det för byn.

Dessutom är passivitet ett lätt sätt att få röster på sig, då det är lätt att misstännkliggöra och det sällan är många som försvarar en passiv som får drev på sig. Låter man också bli att rösta, är det också lättare för kultisterna att påverka röstningen, speciellt när man blir färre.

Bra att höra att du använt förmågan hursomhelst!
 
Top