Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Basenanji said:
Jag tror att det finns med en tredje fraktion. Men eftersom jag har förlorat alla mina varulvsspel så skiter jag i om den tredje fraktionen vinner- bara inte kultisterna vinner. Eller, kanske inte riktigt 'skiter i'. Jag vill vinna. Men jag tror att det är viktigast att satsa på kultisterna först. Får vi ut en får vi mer tid på oss. Den tiden kan vi behöva.
Jag håller inte riktigt med om ditt resonemang här. Det är rimligt att tro att det finns en tredje fraktion, givet vad som hänt i tidigare omgångar. Och jag håller också med om att man ska i ett första steg prioritera att plocka en kultist, för att på så sätt köpa mer tid.

MEN att strunta i tredje fraktionen är ju vansinnigt riskabelt. I förra omgången var ju de religiösa fanatikerna en del av riddarna, och hade därför till stora delar samma mål som dem (d v s döda zorakier). Vi som spelade fanatiker den gången agerade i princip som riddare hela tiden.

Fast så har det väl inte alltid funkat? Joker-fraktionen vill jag minnas var betydligt farligare för alla inblandade, och gick definitivt inte att ignorera.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Nå, kära olycksbröde, ty det verkar bara vara bröder i vår arma skara.
Jag har nu tagit en ordentlig runda i butiken och jag tycker mig nu ha bommat igen alla in- och utgångar så vi bör nu vara skyddade från fasorna Utanför.
Även jag har hört ryktena om kultister, man hör mycket här i butiken, ni skulle bara veta.
Till exempel så berättade ju Anderssonskan här i veckan att...
Nä, förresten, det kanske inte är så passande. Hrm. Särskilt inte idag, men jag vill bara säga; stackars herr Olsson!
Hrm.

I vilket fall som helst!
Efter att ha ett levt lugnt liv utan att behöva befatta mig med dylika ting som dessa måste jag säga att jag undrar ett par saker.
Hur hittar man alla kultister som kanske döljer sig i vår skara?
Är det nån som har en bra plan?
Jag tackar herr Risisng för den färgstarka återgivningen av sin, något annorlunda kanske, dröm. Jag skall noga ha denna sedeslärande berättelse i tankarna i fortsättningen.
Jag vill också tacka herr HellZon för att han delade med sig av sina tankar om detta röstningsförfarande som verkar gå av stapeln inom en snar framtid.
Jag vill då också tacka min lyckliga stjärna, kanske även min salig fader och moder att de döpt mig till just Zebulon.
Hrm.

Jag har en egen fråga att ställa samtliga församlade här.
Är ni födda i Staden?
Ett Ja eller Nej passar som svar på min fråga, tack.
Hrm.

I övrigt har noterat att vissa av er stillat sin kurrande mage med specerier från hyllorna. Det är naturligtvis i sin ordning, detta är en tid av kris och vi måste ha förståelse och respekt för varandra.
Det är för övrigt också noterat i mina lilla svart bok här.
Vi går ju inte över till laglöshet på grund av lite dimma.
Jag hoppas alla har noterat att jag tagit ner extraprisskyltarna och 2 för 1 på marabou dubbelbitar...
Hrm.

Jo, just det jag glömde nästan.
Röst: Vicotnik
Hrm.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Skulle man kunna få en motivering till din röst på mig?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Allt ljus på mig, tack [RÖST]

Hellzon said:
2) Uppifrån och ner i namnlistan, enligt kriterium 1.

Det innebär alltså att jag röstar på dig Anders Åstrand nu. När du postar något (mer än "Häjj") så går jag vidare neråt i namnlistan, till Andersson om han inte postat än då.
Ehum... mina damer, herrar, och du där med tentaklerna borta i hörnet. Om jag får be om er uppmärksamhet en stund.

Så där ja - tack så mycket. Nu när jag ändå står här på i ljuset av ett par IKEA-spotlights på charkdisken vill jag passa på att helt osökt klargöra ett par saker. För det första känner ni mig under mitt artistnamn Andersson, men av hänsyn till min ömma moder vill jag här i butiken vara känd under hennes flicknamn St ... eh ... Ztåhl.

I övrigt ansluter jag mig till Hellzons princip och lägger följande röst tills Anders Åstrand säger någonting. Då kanske jag tänker om.


Röst: Anders Åstrand

Tills dess tänkte jag muntra upp den dystra stämningen här inne med en liten kuplett.
3 .. 2... 1..
Öppna ditt fönster,
Släpp in lite sol...

NEJ! STOPP! ÖPPNA INTE FÖNSTRET FÖR 17 - DET VAR BARA EN SÅNG...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,182
Location
Ereb Altor
Min röst

Varför gick jag inte till Macy´s?! Om man nu ändå ska bli fast i en butik hade jag föredragit att inte vara fast i Zebulon´s...Men, du,

Röst: Anders Åstrand

Kolla om man kan ta sig till Macy´s!
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Absolut, det gör jag gärna.
Jag skulle dock gärna vilja att någon börjar svara på min fråga om man är född i staden så om du svarar på min svarar jag på din.

Deal?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Zebulon said:
Absolut, det gör jag gärna.
Jag skulle dock gärna vilja att någon börjar svara på min fråga om man är född i staden så om du svarar på min svarar jag på din.

Deal?
Det är en deal. Och svaret på din fråga är, Nej, jag är inte född i staden.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Ah, så slarvigt av mig. Såklart ingen svara om jag inte föregår med gott exempel.
Ja, jag är född i Staden.

Här kommer en liten sammanställning som kan kika på om man vill.

Är du född Staden?
Ja
Zebulon

Nej
Vicotnik

Var vänlig observera att det är fullt möjligt att ljuga.

Alla som svara belönas med en liter mjölk ur kylen. De har ändå dålig hållbarhet.
Hrm.

Angående varför jag röstar på dig, Vicotnik.
Det finns flera skäl
Till att börja med verkar du lite nervös. Varför det?
För det andra så känns Butlern som en lågoddsare som ockultist.
För det tredje vill jag inte rösta på stackars herr Åstrand utan karva mig en egen väg, rätt eller fel.
För det fjärde är det min första röstning på nästan en vecka och jag räknar med att ändra mig några gånger. Din reakation är noterad dock :gremwink:

Avslutningsvis: Är det någon mer som förtjäna en liter mjölk?

/Herr Zebulon
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Zebulon said:
Jag vill upprepa min fråga riktad till alla i butiken:

Är du född i Staden?
Visst, varför inte. Född här, måhända, men nu bara här på besök...

Och "stad", nu tycker jag nog att du tar i lite. Nog är vi närmare en by?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Zebulon said:
Alla som svarar belönas med en liter mjölk ur kylen. De har ändå dålig hållbarhet.
Själv vet jag inte om jag är född i staden eller inte. Det skall bli intressant att få höra vad ens födelseort kan ha för betydelse.

Och tack för mjölken, förresten, gode herr.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Såvitt jag vet, så vet jag inte vart jag är född. Vad jag minns har jag levt här så långt tillbaka som det räknas, men kanske inte mer.

Jag har själv mycket stor förståelse för att folk är oroliga, men jag vill mana till lugn. Låt inte gammalt groll eller underliggande ångest bubbla upp till onödigt våldsamt agerande. Låt oss istället rationellt tala om våra känslor utan aggression. Vad som än finns där ute i dimman är jag säker på att vi kan hantera det om vi bara behärskar våra känslor och talar om dem istället för att låta oss styras av dem.

Varför är du så misstänksam mot folk av annat ursprung?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,182
Location
Ereb Altor
Vänta lite

[Föreställ er att det här sägs av rädd man i en butik omgiven av dimma med monster i så blir det roligare]

Jag skulle vilja problematisera lite. Det finns alltså stadsbor och...icke stadsbor? Vilken roll har dessa att spela? Jag tänker på den tredje fraktionen. Har stadsborna en agenda? Är stadsborna oftare kultister? Kort sagt, vilken är deras roll i spelet?

Så här i början är ju i princip all information bra för byborna...eh, stadsborna...eller...alltså de goda. Men, finsn det en möjlighet att de onda ska få bort alla stadsbor av någon anledning, eller kan stadsbor vara olika typer av siare? Om det är så bör stadsbor inte säga något om det.

Så, vad har vi att tjäna på att outa oss som stadsbor? Och vad har vi att förlora? Och varför vill butiksföreståndare Zebulon att vi ska göra det?
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Stad eller by?

Feuflux said:
Människorna handlade sin mat i den lilla affären precis som alla andra dagar, även om det just den här dagen låg ett ruskigt regnväder över staden.
Jag tackar för svaren av herranrna Rising och Krank och fortsätter med min listning, sedan kanske jag inte håller lika högt tempo hela dygnet. Det verkar ju dessutom som jag får lägga till ytterligare ett alternativ. Hoppas att det inte är vår gode Flux som gjort någon miss, att fela är ju trots allt mänskligt.

Är du född Staden?
Ja
Zebulon
Krank

Nej
Vicotnik

Vet ej
Rising

Vad det är till vet jag knappt själv höll jag på att säga men lite vet jag ju. Jag jobbar ju trots allt i butik,står här hela dagarna och ser folk komma och gå. En del stannar och pratar en stund och det händer att man mer eller mindre mot sin vilja får höra något. Det är ju mest skitprat rent ut sagt och man blir bra trött på det.
Nu har jag i alla fall fått en liten tanke, det är inget särskilt och kommer säkert inte leda någonstans.
Det hade bara varit intressant att få veta vad folk kommer ifrån och man kan ju se det som en lek om man vill, det är inget stort, bara en liten fråga.

Och nu vill ju inte verka petig, men jag såg att någon tog ett paket Ekologisk mjölk. Så var det ju inte tänkt, den är ju dyrare och jag förutsätter att den som tog den lägger 1,50 här på disken sedan.
Om man sedan tar standardmjölk, mellan, lätt eller mini, det är vilket som, man får välja själv, jag är inte knusslig!
Nån mer som vill ha mjölk?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag rättar till skjortärmen och knäcker lite nervöst på knogarna och går fram till mjölkkylen.
Öppnar dörren till den ekologiska standradmjölken och mummlar "3%, det är iallafall mindre än frugan, fast då hade ju också grädde vart bättre".
-Jo herr Zebulon, nog är jag ifrån staden allt, men ni minns mig säkert inte, jag har ju varit bosatt utifrån ett längre tag. Ni vet studier och sådant. Men jag har nyligen köpt ett vackert hus på Storgatan. Ni vet, det där med den gröna fina dörren och dom smakliga gardinerna?.



-Och såklart. Jag vill veta mer innan jag tänker kasta ut någon i den här dimman. Det är förövrigt barbariskt att vi skall rösta vilken stackare som skall lämna stället. Finns det ingen modig man eller kvinna som vågar sig ut i dimman?

Röst : ingen
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag känner att du kanske lider lite av konflikträdsla? Jag tycker själv inte heller att någon skall kastas ut i dimman, men det kanske vore bra för dig att öva på att ta ställning? Är det något du vill tala mer om?
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Vänta lite

Nå, nå, nå, ta det lite lugnt här nu.
Det är bara en liten fråga och jag har ju själv svarat, det är inget farligt.
Hur man vet som är vem har jag ingen aning om, man får ju strunta i att svara men det betraktar jag ju också som ett svar i och för sig.
Det står ju en också fritt att ljuga så det är en ganska trubbig undersökning, det kan jag hålla med om. Men å andra sidan, någonting skall vi väl sysselsätta oss med.

Hur blir det nu, vill han ha en liter mjölk?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: Vänta lite

Zebulon said:
Men å andra sidan, någonting skall vi väl sysselsätta oss med.
Jag tycker att det är skitbra och helt korrekt - vi har inga tidigare rundor att diskutera ännu, alltså behöver vi ha något annat. Och frågan om huruvida man bor i staden duger lika bra som nåt annat - det är nåt att svara på, något att bullshitta lite om. Huvudsaken är att vi generellt försöker hålla oss aktiva, för - som Rising påpekar - ju mer vi skriver och ju mer vi gör, desto lättare hittar vi mönster i efterhand, även om kommunikationen vid första påseende kan tyckas irrelevant...

Jag skulle kunna utveckla och inveckla det här resonemanget mer, men nu har jag jobb att sköta...
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Herr Eksem, då är du nog född i Staden.

Är du född i Staden?
Ja
Zebulon
Krank
Eksem
Poseur

Nej
Vicotnik

Vet ej
Rising

Var inte blyga, än har det bara gått åt 6 liter och jag är inte säker att räcker åt alla. När mjölken tar slut får vi på gräddfilen eller kanske Keso. Jag får räkna på det där förresten. Hmmm, man kanske får lägga lite emellan...
Men än så länge finns det mjölk!
Nån som vill ha?
 
Top