Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Nu börjar det. Era roller postas samtidigt som det här. Fråga om ni undrar någonting (efter att ha läst hela det här inlägget då förstås).

Regler och rutiner
1. Endast deltagare med levande roller - samt jag - får posta inlägg här. Utomstående och deltagare med utslagna roller får inte hjälpa till på något vis med gissningar, vare sig här eller någon annanstans. Spelare som blir utslagna får posta ett "tack för mig"-inlägg, men då helt utan information om sin roll.

2. Man får inte diskutera spelet med varandra utanför speltrådarna på forumet, om inte ens rollbeskrivning uttryckligen tillåter det. Skriv inte något om vilka ni misstänker i vrållådan, diskutera det inte med varandra live om ni är bekanta. Det är givetvis inget som jag kan kontrollera, men det blir roligare så för alla.

3. Ni har fått era rollbeskrivningar. Ni kan välja att avslöja vilka ni är och vilka förmågor ni har om ni önskar (eller ljuga er blå i ansiktet om ni så föredrar), men ni får inte direkt citera de PM ni fått av mig. Ni måste använda era egna ord.

4. Man får -inte- editera det man skrivit i efterhand. Råkar du skriva något dumt - låt det stå kvar. Försök att göra det till en vana att förhandsgranska istället för att gå in och ändra stavfel och småfel i efterhand.

5. Om du vid någon tidpunkt känner att du inte längre kan vara med, försvinn då inte bara, utan meddela detta till mig, så letar jag upp en ersättare. Man behöver inte posta varje dag, men man bör ha det som målsättning. Inaktivitet gör ingen glad. Försvinner du iväg på tältsemester och saknar dator/internet i två dagar så skriv det i tråden.

6. Under spelet så kommer ni att lägga fram era röster på vem ni vill ska gå lämna säkerheten i affären och söka hjälp (och som då kommer dö av vad för fasor som nu lurar ute i dimman). Skriv då Röst: Feuflux i fetstil, så att jag enkelt kan hitta det. Vill ni inte rösta på någon så skriv Röst: Ingen.

Man får byta vem man lägger sin röst på hur många gånger man vill. Det är enbart ens -senaste- röst som räknas!

När en runda slutar (sker klockan 21.30 varje måndag och torsdag, med start nu på måndag) så kommer jag att skriva "STOPP!" i ett inlägg, för att sedan gå tillbaka och räkna röster, och därefter skriva ett litet inlägg där jag sammanfattar vad som händer. Jag kommer då enbart att titta på varje enskild deltagares senaste röst, och inte att bry mig om röster som kommit in efter mitt STOPP!-inlägg.

7. Alla deltagare har varsin förmåga. En del är klassiska varulvsspelsförmågor, andra är mer kreativa och några är rätt meningslösa. Oavsett vilket så ska ni varje runda använda er förmåga vilket innebär att skicka ett PM till mig (jag vill inte ha det via epost eller annat). Ni alltid kan skicka in ett nytt PM till mig där ni anger ett nytt mål för er förmåga, om ni ändrat er. Ni kan ändra er hur många gånger ni önskar. Jag kommer att titta på ert senaste meddelande för att avgöra vad som gäller.

Ni som enligt er roll får prata med varandra utanför spelet bör inte använda er av PM (eftersom det märks på inloggade-sidan). Så se till att era medspelare hittar fungerande epost etc i era profiler.

8. MANIPULATION är det som kultisterna ägnar sig åt (om de vill, men hoppas inte på något annat). De kan varje runda MANIPULERA en stadsbo att frivilligt gå ut tillsammans med den utröstade. En genomsnittlig runda kommer alltså två personer att få lämna spelet.

9. Alla har en SAN-räknare som börjar på 99 och går neråt. Spelet avgörs som vanligt i lag, men den som har mest SAN kvar i det vinnande laget vid spelets slut hyllas lite extra. Får man 0 i SAN så blir man galen och röstar ut sig själv tillsammans med de övriga utröstade (OBS! Kan enbart inträffa om man ignorerar att använda sin specialförmåga flera rundor!).

Man tappar 1T6 SAN varje gång man får stanna (av ångest över att höra den utröstades skrik när han/hon förtärs av vad som nu finns i dimman). Det kan även finnas förmågot i spel som påverkar SAN.

Man tappar 1T6 SAN varje gång man undviker att använda sin förmåga (av ångest över att sitta och vänta utan att göra något).

10. Alla har ett yrke. Det är enbart kosmetika och ni kommer att känna igen dem (nästan alla iaf) från regelboken till CoC.

11. Ha roligt! Trots att någon alltid åker ut i första rundan.

Stämningsintro
Människorna handlade sin mat i den lilla affären precis som alla andra dagar, även om det just den här dagen låg ett ruskigt regnväder över staden. De kunder som lämnade affären gjorde det med större och större tvekan, för det tilltog en kraftig dimma som gjorde sikten till bara ett par meter. De som kom in i affären tittade nervöst ut och insåg att de knappt såg konturen av sina bilar på parkeringen. Sen kom skalvet. Hela affären skakade och folk ramlade omkull. Sedan var det tyst.

Människor samlades vid ytterdörren för att spana ut och skrek snart därefter i skräck när oformlig människoliknande gestalt väsande drog förbi. Vad var det som hände? Kunde de kultister det viskades om i staden ha rätt? Kunde varelsen Cthulhu vara verklig, och hade han vaknat?

Affärsbiträdet Zebulon (man känner igen honom på den röda västen med namnskylt på) såg sig omkring. 23 kunder samtidigt i den lilla affären. Hade det någonsin varit så många här inne?
- Kan alla lyssna upp ett tag, sa han.
Människorna samlade runt honom.
- Vi har mat här inne och klarar oss bra, men vi behöver förr eller senare ge oss ut i dimman och se vad som har hänt. Vi är alla demokratiska medborgare och därför säger jag nu att vi ska rösta på vem som ska lämna affären för att söka information.
- Bra ide, sa någon utan att låta helt övertygad.
Och alla såg misstänksamt på varandra. Det fanns säkert någon kultist ibland dem!


Ps. Allting är slumpat med http://www.random.org helt utan hänsyn till erfarenhet, vilka som känner vilka samt vem som ser snyggast ut i shorts. Ds.

SAN 99 - Anders Åstrand
SAN 99 - Andersson
SAN 99 - Banarok
SAN 99 - Basenanji
SAN 99 - Bearnie
SAN 99 - Craygh
SAN 99 - Dice
SAN 99 - Eksem
SAN 99 - Embergem
SAN 99 - Halvtand
SAN 99 - Hellzon
SAN 99 - Johoohno
SAN 99 - krank
SAN 99 - moller
SAN 99 - Måns
SAN 99 - Pilzeman
SAN 99 - Poseur
SAN 99 - Purgatory
SAN 99 - Rising
SAN 99 - Shale
SAN 99 - Vicotnik
SAN 99 - Wilmer
SAN 99 - Yreburre
SAN 99 - Zebulon - Affärsbiträde
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ja, jag håller med Mr. Zebulon om att vi röstar om vem som ska lämna butiken, eller vad tycker min övriga dammer och herrar? Vi är ju som sagt civiliserade människor eller hur?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Vicotnik said:
Vi är ju som sagt civiliserade människor eller hur?
Mja, mjo, "alla" är ju inte civiliserade - det har vi ju redan konstaterat, eftersom det finns kultister här... men låt gå för röstning.

Däremot är frågan vart i hela friden man ska lägga sin röst i första rundan. Rulla tärning? Automatiskt rösta på Rising, för att han spelat mest och vet mest? Mig, för att jag (såvitt jag minns) aldrig varit helt och hållet goding?


Tur att det är lång runda iaf, för jag har en jävla massa att göra i helgen (och, som du vet, innan den...).
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
*Håller lite håglöst i en ekologisk mjölk för att sedan ställa tillbaka den på hyllan.*

Joo .. rösta skulle man ju kunna göra ...

Röst: krank
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
krank said:
Däremot är frågan vart i hela friden man ska lägga sin röst i första rundan. Rulla tärning? Automatiskt rösta på Rising, för att han spelat mest och vet mest? Mig, för att jag (såvitt jag minns) aldrig varit helt och hållet goding?
Du var väl god i forumsvarulvsspelet, fast du klantade ut dig på annat vis då. Rising är ju en annan sak - det är förbaskat dumt att rösta ut honom utan orsak för att han antagligen är bra på att spela som god, men han är säkert livsfarlig som ond spelare också.

Intressant nog är han väl den enda stora kanonen nu när varken Björn Den Gode eller Herr Nils är med.

Spelledaren: En lista på spelare skulle kanske vara bra så här i början. Så slipper man bläddra till rekryteringstråden menar jag.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Hellzon said:
Intressant nog är han väl den enda stora kanonen nu när varken Björn Den Gode eller Herr Nils är med.
Nu vet jag inte om det spelats andra varulvsspel än de tre som Rising har hållit i, men åtskilliga av deltagarna här har ju varit med i fler av dem.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Ja vi har ju gott om tid på oss innan vi behöver rösta, så jag avvaktar med min röst.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Äntligen...dimma!

Jaha. Då vart man fast i en matbutik med kanske helt hopplösa odds. Jag menar att av vad jag har hört om Chtulhu är han stor, fet, stark och så hemsk att vem som helst blir koko-koko bara av att se'na i plytet.

Och så är vi tjufyra härinne, va?!

Och vi vet alla att skvallret no. 1 i byn är att ett gäng kultister trycker nånstans.

Kära medborgare, jag skulle vilja veta hur många av dessa lömska kultister vi troligen har ibland oss hr i vår matbutik?

Jag gissar på fem eller sex.

Om det är sex kultister varpå vi hänger en oskyldig medborgare och kultisterna manipulerar ut en annan medborgare in i dimman- då möter vi slutet redan om sex rundor!

Med fem har vi åtta rundor på oss.

Sedan kan man ju ta med i beräkningen att vi kanske lyckas fånga in nån slemm kultist. Då lär vi få mer tid på oss.

Jag tror nog mest på sex rundor (dvs 6 st. kultister).
Feuflux har sagt något om att spelet kommer ta ca åtta rundor och det lär det väl göra om vi får fatt i åtminstone en kultist.

Sex av oss tjufyra är alltså kultister om mina beräkningar stämmer.

Vad tror ni?

/Basenanji, medborgare
 

Yreburre

Veteran
Joined
23 Sep 2008
Messages
37
Location
Nynäshamn, fast stolt Gute
Jag som bara kom in för att köpa valnötter...nåväl vi får väl ta ett steg tillbaka och se logiken i hela situationen...hm...slänga ut en röst nu känns inte aktuellt...
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag har varit med i två, men jag skulle för den sakens skulle inte anse mig erfaren. Jag kan i alla fall inte minnas att jag lyckats åstadkomma något märkbart i någon av dem. Men jag vill tro att jag lär mig.

För att göra ett lamt försök till att utgå från det lilla vi har att gå på:
Röst: Zebulon
Att vara affärsbiträde är på ett sätt ett bra alibi, men kultisterna har ju funnits i staden länge och kan mycket väl ha infiltrerat oss. Om nu Affärsbiträde Zebulon tror att det går att finna hjälp där ute föreslår jag att han går först.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Johoohno said:
Hellzon said:
Intressant nog är han väl den enda stora kanonen nu när varken Björn Den Gode eller Herr Nils är med.
Nu vet jag inte om det spelats andra varulvsspel än de tre som Rising har hållit i, men åtskilliga av deltagarna här har ju varit med i fler av dem.
Jag tänkte mer på att vissa individer har lett mer än andra i de tidigare spelen. Du, Andersson, Åstrand, krank och undertecknad (för att nämna några) har ju för all del varit med i de flesta partierna, men Rising, BDG och Herr Nils har ju varit otroligt drivande när de varit med.

Basenanji said:
Jag tror nog mest på sex rundor (dvs 6 st. kultister).
Feuflux har sagt något om att spelet kommer ta ca åtta rundor och det lär det väl göra om vi får fatt i åtminstone en kultist.
Att Feuflux gissade på åtta rundor ska vi nog inte dra så stora växlar på - det var väl mer en höftning. Dock tror jag du har rätt i sak - 6 kultister är en fjärdedel av spelarna, vilket väl är någon slags standard.

Å andra sidan låter sex kultister väldigt mycket. I övriga partier har vi ju alltid haft minst en tredje fraktion, vilket har minskat antalet i "varulvsfraktionen". Någon som tror att det finns en sådan även i detta parti? Vad skulle den kunna vara i ett CoC-temat varulvsspel? Nyarlatahotatotep i mänsklig skepnad? :gremtongue:
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Basenanji said:
Kära medborgare, jag skulle vilja veta hur många av dessa lömska kultister vi troligen har ibland oss hr i vår matbutik?
VÅR matbutik? Det låter som om du redan går in och domderar här, det är ju trots allt Zebulon som är affärsbiträde här.

Apropå det vore det intressant om ovan nämnde Zebulon kan ge oss en guidad tur över vilka faciliteter och resurser som hans butik har att erbjuda.

Hellzon said:
Å andra sidan låter sex kultister väldigt mycket. I övriga partier har vi ju alltid haft minst en tredje fraktion, vilket har minskat antalet i "varulvsfraktionen". Någon som tror att det finns en sådan även i detta parti? Vad skulle den kunna vara i ett CoC-temat varulvsspel? Nyarlatahotatotep i mänsklig skepnad? :gremtongue:
Ja, jag tror nog också på en tredje fraktion, vi hade det i Batman och i forumitmaffian. Finns det någon som har god koll på cthulhumyten? Själv har jag nollkoll på cthulhu, men har viss koll på typiska roller i maffiaspel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag tror att det finns med en tredje fraktion. Men eftersom jag har förlorat alla mina varulvsspel så skiter jag i om den tredje fraktionen vinner- bara inte kultisterna vinner. Eller, kanske inte riktigt 'skiter i'. Jag vill vinna. Men jag tror att det är viktigast att satsa på kultisterna först. Får vi ut en får vi mer tid på oss. Den tiden kan vi behöva.

Sedan, en tanke jag fick: kan det vara realistiskt att anta att kultisterna just nu stressat samtalar om hur deras strategi ska se ut och att de i så fall inte deltar lika mycket som medborgarna?

Förvisso skulle man kunna vända på denna logik och hävda att kultisterna visst kan delta i tråden och samtidigt lägga upp en strategi och att de som är aktiva tidigt inte är mindre misstänkta än alla andra?

Jag vågar ännu så länge inte lita på någon, men de som aktivt håller sig i bakgrunden kommer jag vara extra noga med. Min erfarenhet är att det är svårare att ljuga än att tala sanning.

En gång kan man ljuga, men för varje gång man ljuger blir lögnen desto tunnare.

Vad säger ni andra?

/Basenanji, medborgare
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Apropå det vore det intressant om ovan nämnde Zebulon kan ge oss en guidad tur över vilka faciliteter och resurser som hans butik har att erbjuda.

Bara så ingen drar för stora växlar på nåt som inte finns, notera punkt 10 i reglerna. Yrkena är kosmetika och att jag utnyttjade Zebulon i startinlägget har absolut ingenting med någonting i spelet att göra. Han vet mao lika mycket som ni övriga om vad ni ramlat in i.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Basenanji said:
Jag tror att det finns med en tredje fraktion. Men eftersom jag har förlorat alla mina varulvsspel så skiter jag i om den tredje fraktionen vinner- bara inte kultisterna vinner.
Var du maffia i Batman?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Woohoo! Varulvsspel!

*skakeli, skakeli*

Hörni, allihopa... Jag fick just ett mardrömslikt varsel: Vad jag såg framför mig var hur vi alla gick en lika säker som blodisande död till mötes! Kom, kom! Samlas runt mig, och så länge som mina nerver tjänar mig så skall jag försöka förtälja vad jag sett in i minsta detalj, så att vi ska ha större chanser att kunna undvika att gå detta grymma öde till mötes:

Det började med att de flesta av oss inte trodde att det fanns något rationellt att göra. "Vem skall man rösta på? Vi vet ju inte tillräckligt för att kunna misstänka att någon är kultist. Nä, jag låter därför bli att rösta." Det dröjde innan rösterna kom, och de var utspridda på så många olika deltagare att kultisterna enkelt och obemärkt kunde manipulera resultatet.

Sedan, under dag 2 och 3, så började de flesta av oss rikta misstankar mot de som hade skrivit *mycket*, eftersom man trodde sig ha hittat misstänksamma saker i dessa textmassor, eller framlade paranoida känsloargument såsom "OM han är kultist så skulle han vara mycket farlig, eftersom han styr dagordningen i så stor utsträckning". Vad detta resulterade i var att man röstade ut dem som bidrog med mycket, och samtidigt gjorde det lätt för kultisterna att gömma sig genom att hålla sig tysta och avvaktande.

Det mest hånfulla och snöpliga visade sig dock efter en handfull dagar: Då lyckades vi nämligen skicka ut en av kultisterna i dimman. Vi höjde våra armar triumferande och trodde oss ha fått våra böner hörda, men när vi sedan skulle gå vidare med att analysera denna kultists tidigare beteende i hopp om att därigenom kunna avslöja dennes kamrater, så var det som att stirra på ett blankt ark. Vi trodde oss ha haft goda skäl att låta bli att kasta fram röster under de första dagarna - men nu förbannade vi vår dåraktighet eftersom detta hade medfört att vi nu inte hade något gediget röstmaterial att analysera. Den avslöjade kultisten hade inte behövt rösta särskilt ofta, och inte var det särskilt många som hade röstat på honom heller; och eftersom de röster som kastats fram hade så gjorts lite hipp som happ i spridda skurar så hade vi inte mycket matnyttigt att vaska fram information ur. Först nu förstod vi alltså hur dumma vi hade varit.

Och våra paranoida känsloargument hjälpte inte mycket heller: Eftersom vi alla lät oss styras av våra "känslor" och "övertygelser" så fanns det ingen anledning för kultisterna att vaksamt vårda sina ord i rädsla för att avslöja sig meddelst logiska kullerbyttor. Det var ju fritt fram för alla att bara misstänka folk på vaga grunder i största allmänhet, sådär; så vår avslöjade kultist hade inte behövt säga ett endaste dugg som vi kunde dra nytta av nu, efter att vi avslöjat honom. Precis som resten av oss så hade han riktat misstankar mot de aktiva deltagarna och bara angivit lite lösa, känslobaserade skäl för sin sak. Vi kunde inte på några rationella sätt se att somliga av hans åsikter om resten av oss var mer uppriktiga eller logiska än andra.

I min mardrömsvision lyckades vi hitta ett par andra kultister de kommande dagarna, men det var inte för att vi förbättrade våra analyser i särskilt stor utsträckning, utan för att vi helt enkelt hade tur med våra röster och med våra specialförmågor. Loppet var kört för att vi hade agerat så tanklöst i inledningen, och till slut så var kultisterna i majoritet och kunde köra ut resten av oss ut till monstret som lystmätet väntade i dimman.

---

Så där illa kommer det garanterat att gå för oss om vi inte ser till att agera förnuftigt och vara aktiva redan från början.

Om du inte riktigt vet hur du skall gå till väga för att bidra på något meningsfullt sätt, så kan jag säga att det enklaste sättet att bidra på ett sätt som kan ge oss massor med information längre fram i spelet, det är genom att rösta. I början blir det i praktiken en slumpröst, men om vi med tiden börjar klumpa ihop våra röster och startar bandvagnar, så kommer vi att skapa en god grogrund för att längre fram i spelet kunna vaska fram något intressant genom att gå tillbaka och titta på vad som sades under den första dagen.

Själv har jag dessutom en regel som jag kommer tillämpa på mig själv under denna (och kanske även nästa) dag: Jag röstar inte på nybörjare i början av spelet. Anledningen till detta är för att jag tycker det är synd om nybörjare åker ut innan de hunnit bli varma i kläderna. Ni behöver inte hålla med mig, men jag nämner det redan nu så att ni kan ta det i beaktande när ni analyserar mina röster under denna dag.

Röst: Anders Åstrand
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Woohoo! Varulvsspel!

Väl rutet, Rising!

Nu kommer det här att låta dumt, men jag tänkte rösta på två sätt:

1) På folk som inte postat. Om någon inte har postat när draget är över kommer jag benhårt att rösta på den oavsett var bandvagnen går. Om inte giltigt förfall meddelats, förstås.

2) Uppifrån och ner i namnlistan, enligt kriterium 1.

Det innebär alltså att jag röstar på dig Anders Åstrand nu. När du postar något (mer än "Häjj") så går jag vidare neråt i namnlistan, till Andersson om han inte postat än då. Jag kan hålla med Rising om att det är synd att slänga ut en nybörjare i första draget, men jag kommer inte att specialbehandla Banarok på något sätt.

(Och det som låter dumt är förstås att jag nu röstar precis som Rising.)

Röst: Anders Åstrand
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Var du maffia i Batman?
Basse var självaste Batman i egen hög person.

---

Jag tror förresten också på en tredje fraktion i ett sådant här stort spel. Min främsta gissning skulle vara på en så kallad serial killer; en enmansfraktion som dödar en person varje runda. Jag tror att Fuffens kan vilja ha en extra dödande roll eftersom spelet är stort och man därför kan vilja ha någon sådan här specialroll som hjälper till att tunna ut deltagarantalet.

(Jag använde Jokern resp. Piff&Puff på just detta sätt i mina varulvsspel - de hade inte så stora chanser att vinna, utan de fyllde främst funktionen att snabba upp spelet)

I vilket fall som helst så kan vi inte tänka så mycket på det. Jag menar; även om det finns en extra fraktion så är det ju inte så att vi kan välja vilka vi ska försöka vara på jakt efter.

Det är enklast att bara vara på uppsikt efter sånt som är "anti-town". Ty alla andra lag än vi (om det nu finns fler än kultisterna) är ju ändå våra fiender. Om det finns två eller fler skurklag så bör vi låta dessa oroa sig för varandra.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Rising said:
de hade inte så stora chanser att vinna
You don't say...


Nå, du har givetvis rätt i det du säger om röstningen, och jag vill påpeka att jag i mitt eget inlägg absolut inte skrev att man inte skulle eller kunde rösta, utan bara att jag inte bestämt mig för vilken metod jag tänkt använda. Jag hoppades också på en lista med deltagare, så att jag kunde slå en t23 eller liknande.

Nå, för vänskaps skull:

RÖST: moller

För att se om han kommit hem som han skulle, och faktiskt planerar att vara aktiv och med och så.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Att komma ut.

Mina dammer och herrar skulle jag kunna få er uppmärksamhet ett litet tag? Jag antar att många av er här inne har läst en del olika deckare och andra typer av skönliterera böcker om mord och blod. Vilket innebär att ni bör känna till vem mördaren är i dessa, det är om inte alltid så är det oftast någon av tjänstefolket och allt för ofta Butlern. Nu bör några få av er börja annan vart jag vill komma med detta och för de övriga i sälskapet så vill jag här med informera om att jag är en av de som alltid anklagas i dessa skönliterära verk, jag jobbar nämligen som Butler.

Men jag kan försäkra er mina dammer och herrar att även om jag framstår som misstänkt i och med mitt yrke så ber jag er, nej jag vädjar jag till er skicka inte ut mig bara för att ni läst skönliterära verk som framställer oss butlers som onda mördare.

Och innan jag tackar mitt herrskap för att ni lyssnade på mig vill jag även meddela om att även jag lägger min röst på Anders Åstrand.


RÖST: Anders Åstrand

"Och där med vill jag tacka er för att jag fick ta del av er uppmärksamhet. Tackar."
 
Top