Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Intresseanmälan

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag vill också vara med!

Haha! Jag orsakar säkert Feu en massa extraarbete nu... :gremwink:
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Jag vill också vara med!

Promenerar runt, lyckligt ovetandes om det faktum att jag inte ser någonting då jag i mitt barnsligt naiva sinne återupplevere något som är alldeles otroligt icke-relaterat till tentakelmonster. Promenerar in i min vanliga närbutik och försvinner i dagdrömmerier gällande den senaste boken jag läst. Vaknar till lite då jag märker att alla andra där inne verkar skrika i panik.

Av de följande konversationerna lyckas jag inte uppfatta så mycket, men sluter mig i alla fall till att normala omständigheter inte råder, av vilket jag drar den världsomvälvande slutsatsen att ingen antagligen bryr sig om jag snor choklad från butiken.

Jag snor choklad från butiken, sätter mig på disken och funderar på listor på händelser och liknande till Neo Terra.

(MAO, jag är med jag med)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

krank said:
Alltså, kan det inte vara läge att köra tisdag och lördag istället, när det nu blir en hoper av oss som inte kan just söndagar (och en del inte onsdagar)? Det lär ju kasta om en del, med tanke på att det mesta intressant brukar hända de allra sista timmarna...
Då ser jag hellre att det är tisdagar och fredag som gäller för rösning.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Eftersom jag faktiskt har ett riktigt liv utanför forumet så kommer jag aldrig att boka upp fredag- eller lördagskvällar med att reda ut mafia-rundor. :gremsmile:

Jag ser bara ett alternativ till onsdag+söndag, och det är måndag+torsdag. Ni får gärna rösta om det här, men om inte en stor majoritet av er skriker om mån+tors så får ni helt enkelt klara er bäst det går.

Diktatorn har talat. :gremgrin:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Feuflux said:
Jag ser bara ett alternativ till onsdag+söndag, och det är måndag+torsdag. Ni får gärna rösta om det här, men om inte en stor majoritet av er skriker om mån+tors så får ni helt enkelt klara er bäst det går.
*SKRIK SKRIK*
 

Yreburre

Veteran
Joined
23 Sep 2008
Messages
37
Location
Nynäshamn, fast stolt Gute
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

För mig funkar båda alternativen, torsdag kvällar brukar jag sticka och yoga. Men skall inte vara nåt problem tidsmässigt att avsluta rundan 21:30.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Vilka dagar som helst funkar för min del, jag är inte regelbundet upptagen nån särskild kväll. Sen tycker jag ju vi kan ta måndag/torsdag om nu fem pers fattas vid hälften av de ordinarie dagssluten.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Båda fungerar för mig, fast måndagskvällar så är jag upptagen så jag lär missa slutspurten.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

För min del är det lugnt att köra måndag/torsdag som stoppdatum.

~Vicotnik som knappt är hemma på helgerna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Jag kommer kunna närhelst det skulle behövas. /B-man
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Intresseanmälan avslutad

Intresseanmälan är stängd och vi har 24 deltagare.
krank
Rising
Vicotnik
Wilmer
Zebulon
Pilzeman
Måns
Hellzon
Poseur
Andersson
Anders Åstrand
Banarok
Purgatory
Basenanji
Johoohno
Eksem
Yreburre
moller
Shale
Embergem
Halvtand
Dice
Bearnie
Craygh

De flesta av dessa deltagare vill ha mån+tors som rundavslutningar, och ingen har sagt "snälla Feuflux, jag vill ha ons+sön" så vi kör helt enkelt på måndagar och torsdagar.

Planen är fortfarande att starta nu på tisdag och avsluta den rundan på måndagen (för till torsdagen blir det för kort). Det blir mao en superlång förstarunda.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Intresseanmälan avslutad

Ska jag behöva vänta hela veckan på att få rösta ut en varulv alltså?

Äsch, jag har varit så PÅ PÅ PÅ PÅ PÅ de senaste dagarna. Varulvsspelssuget riktigt river inom mig.

Och jag tycker nog ändå att första rundan inte brukar vara så intressant jämfört med de påföljande. Det är ju först efter att folk har röstat som de riktigt intressanta analyserna kommer igång. Ska den långa tiden (en vecka) avspegla det sömniga samhället i Dunwich eller nåt? Forumsspel goes simulationistspel?

Får jag i allra största ödmjukhet kasta fram ett förslag om att ni vågar pröva den utmananande tanke det skulle innebära att med allra största försiktighet, i största blygsamhet ömsint skicka en tanke mot möjligheten attrösta redan på torsdagen så att vi får lite DRAG och SHOBÄNG!!! i spelet redan från början?

Snälla?


/Basse
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Intresseanmälan avslutad

Jag håller med Basenanji, första rundan brukar vara ganska så händelselös så om det är ok med alla så är jag för en lite kortare 1:a runda.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Intresseanmälan avslutad

För mig är det lugnt, jag är flexibel och jag kan nog hålla med om att första rundan är seg.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ha´så trevligt hörrni!

Ska bli otroligt skoj att följa detta intrigspel!!

/ Johan K, som med nöje skall följa detta spel.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Om runda ett

Jag förstår era invändningar om att runda 1 är händesefattig (finns ju minimalt att gå för er i era analyser), men jag vill undvika att ha en så kort runda (tis-tors) att flera personer inte kommer hinna skriva någonting. Förra spelomgången hade ju tyvärr flera deltagare som inte var så aktiva. Alltså blir det en fetlång (tis-mån) förstarunda den här gången.

Sen jäklar.

Har lottat alla roller och skrivit alla roll-texter nu. Hade jag inte haft feber så hade jag fått stressa imorrnkväll. :gremsmile:

Starttråd kommer alltså imorgon runt 21:30.
 
Top