Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Intresseanmälan

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Nä nu har jag varit inne och läst och småmyst åt inlägget för många gånger för att det ska undgå hjärnan. Jag vill vara med jag också!

Dessvärre har jobbet blockerat alla sidor som har någonting med spel att göra (så är den trista verkligheten för lärare) så jag får nöja mig med att posta hemifrån när tid finns. Men om det är okej är jag som sagt med.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Johoohno said:
(så är den trista verkligheten för lärare)
Inte för alla lärare, turligt nog =)


//Krank, som skulle protestera ordentligt i och med att han t.ex lär ut spelprogrammering i sina kurser och så
 

Yreburre

Veteran
Joined
23 Sep 2008
Messages
37
Location
Nynäshamn, fast stolt Gute
Svor att testa ett varulvspel när jag hörde Vico och krank prata gott om det. Och att det inhåller både kultister och galenskap är bara plus...Jag är med!

Yre tar ett par ekande steg in i den mörka mataffären...
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Jag räknar dagar till dess att denna anställning tar slut så jag kan återvända till skolan jag varit tjänstledig från. Å andra sidan var arbetsbördan 10 ton så där han man knappt titta på när andra drack kaffe på rasterna (så är livet för kaffevägrare).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
17 anmälda

17 anmälda
----------
krank
Rising
Vicotnik
Wilmer
Zebulon
Pilzeman
Måns
Hellzon
Poseur
Andersson
Anders Åstrand
Banarok
Purgatory
Basenanji
Johoohno
Eksem
Yreburre

Vi avvaktar ett litet tag till och ser om vi kan få till 20 deltagare. Jag siktar på att dra igång spelet till helgen (fredag/lördag nånstans) och att första rundan slutar onsdag 21:30. Så vet alla.

Kom igen nu. Tre pers till!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: 17 anmälda

Feuflux said:
Kom igen nu. Tre pers till!
Själv tycker jag vi kan ta det lite piano och låta Moller vara med på starten, han är ju utomrikes nu snart, gubevars... Han vill ju vara med, men kommer inte tillbaks förrns på tisdag, ju.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: 17 anmälda

Inte mig emot, jag har inte precis bråttom att komma igång och vänta ett par dagar till dör jag inte av, inte vad jag vet i alla fall.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Re: 17 anmälda

Själv tycker jag vi kan ta det lite piano och låta Moller vara med på starten, han är ju utomrikes nu snart, gubevars... Han vill ju vara med, men kommer inte tillbaks förrns på tisdag, ju.

Okej, efter att ha läst noga (jag är trött) i Vrållådan (för det är väl ingen som faktiskt säger Småprat/Storprat?) så fattar jag vad du pratar om.

Då räknar vi med moller, 18 deltagare och start på tisdag kväll.

Kom igen! Två till! :gremlaugh:
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: 17 anmälda

Förra gången var så trevlig att man inte kan hålla sig borta ifrån detta, jag är gärna med.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Då har vi 21 anmälda och är över mitt mål på 20 (vilket också är antalet förberedda roller).
---
krank
Rising
Vicotnik
Wilmer
Zebulon
Pilzeman
Måns
Hellzon
Poseur
Andersson
Anders Åstrand
Banarok
Purgatory
Basenanji
Johoohno
Eksem
Yreburre
moller
Shale
Embergem
Halvtand
---
Det löses ju lätt med att jag skriver till någon ytterliggare roll, men jag sätter en deadline på anmälan nu. Ni har till och med lördag på er att anmäla er om ni är i valet och kvalet (för ingen har väl missat tråden).

Start beräknas till tisdag 21:30 så blir första rundan lite bonus-lång. Sedan är det söndagar och onsdagar 21:30 som gäller som deadlines för varje runda.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Jag spelar rollspel på söndagar, och vi brukar sluta någon gång mellan 20 och 22. Det kan därför hända att jag missar slutspurten vissa rundor, men det ska nog gå bra ändå.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Anders Åstrand said:
Jag spelar rollspel på söndagar, och vi brukar sluta någon gång mellan 20 och 22.
Jag också.

Dessutom spelar jag D&D på onsdagar och kommer då hem kring halv ett på natten.

Sålunda måste jag flagga redan nu för att jag antagligen kommer att fetmissa de flesta rundors sluttamp. Så att ingen börjar misstänka mig bara för det, alltså...
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Det är misstänkt många som redan nu flaggor för en misstänkt tystnad i vissa misstänkt avgörande delar av spelrundorna.
Hmmm....

Zeb - Hupp! Var det någon bakom mig? ...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Onsdagar är ju även jag frånvarande, av samma DnD-anledningar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

Eksem said:
Onsdagar är ju även jag frånvarande, av samma DnD-anledningar.
Sedan vill jag påpeka det uppenbara då, redan innan: Jag och Eksem är i samma IRL-spelgrupp i D&D, och dessutom spelar jag, Moller, Vicotnik och Yre i samma spelgrupp varje helg.

...

Alltså, kan det inte vara läge att köra tisdag och lördag istället, när det nu blir en hoper av oss som inte kan just söndagar (och en del inte onsdagar)? Det lär ju kasta om en del, med tanke på att det mesta intressant brukar hända de allra sista timmarna...
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: 21 anmälda. Sätter deadline på anmälan nu.

McDonalds-trojkan är ej komplett utan mig. Jag är med.
 
Top