Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: RÖSTLÄGET

Nu vill jag dissa Larsson lite mer:

LJSLarsson said:
Brynolf ligger kvar på 4 up av två orsaker. Utöver att han varit lågflygande (vilket han säger beror pågrund av flytt) har han inte gjort så mycket.
Han har alltså dels gjort en sak, men också gjort precis samma sak fast med andra ord. Eller menar vi att det är skillnad på att "Inte göra så mycket" och "lågflyga"?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Empi said:
Jag funderar på att låta UP-dokumentet vara redigerbart för alla
Ärligt talat är jag inget fan av de där externa dokumenten. Egentligen borde det bryta mot reglerna eftersom vi inte får ha någon kommunikation utanför speltrådarna, och jag orkar inte klicka upp dokument hit och dit. Skriv långa statistiska grejer i [ spoiler ] istället.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Empiricus said:
Empiricus said:
Röstläget:
LJSLarsson har 3 röster (Vimes, BDG och Basenanji)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 2 röster (Empiricus och Nässe)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Recca har 1 röst (Hastfer)
Recca har 1 röst (Hastfer) = Mukwa har 1 röst (Hastfer)
Sen har Nässe röstat på Larsson. Så:

Röstläget:
LJSLarsson har 4 röster (Vimes, BDG och Basenanji, Nässe)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)

Jag fattar verkligen inte hur Basse och BDG (ok, BDG har bara en röst, men det har surrats en massa där) kan vara alternativen bakom Larsson. Och med tanke på hur splittrat röstläget är är det ju helt verklighetsfrånvänt att varken Nässe eller Brynolf lyckats samla några röster.
Dra igång ett drev du Vimes. Jag kan ändra mig mot slutet.
Hur mycket svamp har du käkat den här rundan? Dels ser jag att du fortfarande inte verkar fattat varför det är dumt att teoretisera om när PM:en gick ut, och dels säger du åt MIG att dra igång ett drev när jag sitter i största drevet. Jag är nöjd med att Larsson åker ut, ni som inte är det får väl börja jobba?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Empi said:
Jag funderar på att låta UP-dokumentet vara redigerbart för alla
Ärligt talat är jag inget fan av de där externa dokumenten. Egentligen borde det bryta mot reglerna eftersom vi inte får ha någon kommunikation utanför speltrådarna, och jag orkar inte klicka upp dokument hit och dit. Skriv långa statistiska grejer i [ spoiler ] istället.
GTFO.

Grejen med att man kan redigera i efterhand är ju inget problem eftersom alla vet det. Det ingår liksom i spelet. Och lyckat till att lägga upp ett massivt komplext datset i ett jävla WRNU-inlägg. Menar du på riktigt att du inte ORKAR klicka på dokumentlänken borde du kanske ägna dig åt Farmville eller vad för lajj man håller på med på Facebook nu för tiden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

(DIsclamer: Jag är inte så arg som jag verkar och tänker att Mukwa och KK tål lite.)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Jag är en bybo som jobbat hårt, han är en uöv som försöker hålla sig dold.

Rösta på Basse.
Uösta på uöven Basse. Jag vill inte ha ut varken dig eller basse, men måste jag välja mellan er blir det basse. Jag ser hellre att valet ställs mellan Hastnfnstfner och... Recca?

Empi, LJSL, BDG, Brynolf ska inte vara med på listan iallafall. Listan är inte densamma som gröna namn i det här fallet.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

(DIsclamer: Jag är inte så arg som jag verkar och tänker att Mukwa och KK tål lite.)
Det blir mer spännande om jag läser det här först :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Jag är en bybo som jobbat hårt, han är en uöv som försöker hålla sig dold.

Rösta på Basse.
Uösta på uöven Basse. Jag vill inte ha ut varken dig eller basse, men måste jag välja mellan er blir det basse. Jag ser hellre att valet ställs mellan Hastnfnstfner och... Recca?

Empi, LJSL, BDG, Brynolf ska inte vara med på listan iallafall. Listan är inte densamma som gröna namn i det här fallet.
Vänta nu. Vilka menar du att du vill rösta ut och vilka vill du inte rösta ut? Om jag fattar dig rätt menar du att du inte vill ha ihjäl Empi, LJSL, BDG, Brynolf, Basse. Är det riktigt? Men du kan tänka dig att hänga Hasfer (som väl kanske borde få leva en runda i varje fall) och... Recca? That's odd. Är det verkligen så illa?

Btw, här är en grej som inte riktigt förjänade ett eget inlägg, men som är rätt kul och talande:

Brynolf said:
LJSLarsson said:
Vad händer om det blir dött lopp och två kandidater får lka många röster?
Sudden death eller slumpning. I vilket fall vill vi inte hamna där.
Humle och dumle diskuterar viktiga saker...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

GTFO.

Grejen med att man kan redigera i efterhand är ju inget problem eftersom alla vet det. Det ingår liksom i spelet. Och lyckat till att lägga upp ett massivt komplext datset i ett jävla WRNU-inlägg. Menar du på riktigt att du inte ORKAR klicka på dokumentlänken borde du kanske ägna dig åt Farmville eller vad för lajj man håller på med på Facebook nu för tiden.
Det här kan vi ta efter partiet är över.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Tänkte bara säga att jag också är här och att jag tycker min röst ligger rätt bra för tillfället. KK spelar dåligt för att han tycker att det är jättebra att det 8h innan draget slutar så är alla röster utspridda överallt, och att han ligger bra på en röst på Vimes som han inte ens orkar argumentera för.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Vänta nu. Vilka menar du att du vill rösta ut och vilka vill du inte rösta ut? Om jag fattar dig rätt menar du att du inte vill ha ihjäl Empi, LJSL, BDG, Brynolf, Basse. Är det riktigt? Men du kan tänka dig att hänga Hasfer (som väl kanske borde få leva en runda i varje fall) och... Recca? That's odd. Är det verkligen så illa?
Jag kan tänka mig att låta BDG och Brynolf leva för att producera i R2. Brynolf är typ den bästa bybon efter runda två och om han inte är det i det här partiet kan vi nacka honom då (ingen press!) och BDG har jag börjat lugna ned mig för nu. Vi har varit inne på samma spår några gånger och istället för den oäkta virvelvinden börjar jag alltmer se en ärlig bulldozer. Fortfarande inte ett grönt namn för mig, men han kan få vänta. LJSL har jag inte sett något fel ifrån och Empi tror jag är grön.

Nässe lågflyger
Basse tar rygg på BDG, men känns mer kontrollerad nu. Kan vara en ulv.
Recca har överlag spelat bra, men analysen av LJSL var onödig och ogrundad och det har kommit lite varningsklockor därifrån.
KK svamlar kring byns strategi, men har inte gjort något värst ulvigt än så länge. Mer grötig än grön iallafall.
Vimes har inte koncentrerat sig på mer än ett par grejer den här rundan, så det är svårbedömt tycker jag.

Hastfner tycker jag gott att vi kan hänga (och sedan är jag den förste att be om ursäkt för att han bara fick vara med i en halv runda, men sådana grejer kan vi fan inte låta påverka hängningarna).

En rösträkning vore trevligt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Nähäpp. Roligare än dåhär blev det visst inte. Jag undrar var knivskarpe KK med spexiga röstflyttar inför deadline är?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Ja, eftersom jag riskerar att åka måste jag outa:

Jag är siare

Jag går ut med detta eftersom jag är på väg att åka, för att byn inte ska bli lurad av nån ulv som claimar siarrollen och i ett sista fåfängt hopp om att ni ska välja nån annan kandidat så här i sista minuten.

Ja, jag har smulat om detta.

Hoppas byn sätter dit ulvarna!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Och alltså jag tyckte Empis teori var skum, men var inte säker på om han var ulv eller en bybo som tänkte lite för kort. Jag tyckte hans efterhandskonstruktion med honungsfällan var rödande, men jag tyckte att hans försvar efter det var grönande. Summa summarum inte den jag helst vill ha ut nu, (men inte den jag minst vill ha ut).

Basse var jag länge misstänksam mot då han verkade vilja ta rygg på mig och inte stå för något själv, men sen så vet jag inte kanske var det mitt ego som kom ivägen, jag tror inte han hade spelat så här om han var ulv.

Jag tycker Recca försvarade sig bra och har ingen lust att ta ut henne på ett tag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
En rösträkning vore trevligt.
Det finns mig veterligen en akutell ovan.

Men du, jag vet fortfarande inte vad du tycker? Vem eller vilka vill du rösta ut? Det är som att du grönar alla typ.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: RÖSTLÄGET

Vimes said:
Nu vill jag dissa Larsson lite mer:

LJSLarsson said:
Brynolf ligger kvar på 4 up av två orsaker. Utöver att han varit lågflygande (vilket han säger beror pågrund av flytt) har han inte gjort så mycket.
Han har alltså dels gjort en sak, men också gjort precis samma sak fast med andra ord. Eller menar vi att det är skillnad på att "Inte göra så mycket" och "lågflyga"?
Menar du att man ska ha rent mjöl i påsen för att anklaga någon? isåfall tycker jag att din (Vimes) post är ganska ulvig :gremsmile: Jag tycker att du har lågflugit mer än LJSL.

En röst på KK hade varit intressant... var är Brynolf när man behöver honom?

Varför är alla borta?

Varför är det så förbannat utspridda röster?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Meh, du var väl inte alls på väg att åka, två röster ifrån väl? Var det här verkligen nödvändigt? Eller ja nu är du ju på väg att åka förstås men inte genom utröstning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: RÖSTLÄGET

Mukwa said:
Vimes said:
Nu vill jag dissa Larsson lite mer:

LJSLarsson said:
Brynolf ligger kvar på 4 up av två orsaker. Utöver att han varit lågflygande (vilket han säger beror pågrund av flytt) har han inte gjort så mycket.
Han har alltså dels gjort en sak, men också gjort precis samma sak fast med andra ord. Eller menar vi att det är skillnad på att "Inte göra så mycket" och "lågflyga"?
Menar du att man ska ha rent mjöl i påsen för att anklaga någon?
Nä, jag menar alltså att Larsson säger att Brynolf gjort två saker och sedan pekar på samma sak fast med två olika uttryck.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Då skulle du sett min mun när jag fick PM:et.

Jag hoppas vid gud att Vico slumpade rollerna annars ska jag fan mula honom med fjolårssnö tills han ropar på mamma.
 
Top