Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg.

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
jag tänker säga redan ett den här helgen kommer jag vara på LAN så jag kommer inte vara specielt aktiv från fredag eftermiddag framtill måndag förmiddag

//Lukas som inte kommer ha någon dator på lanet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Som sagt, jag är i Venedig, och är åter på svensk mark först på söndag. Så min aktivitet torsdag-söndag kommer begränsas till enskilda tillrop. Därefter kommer jag ha en del att göra under den följande veckan, varför jag inte kan förväntas sitta och övervaka spelet som en grälsjuk papegoja ("Det är bra att prata! Börja spela! Var ett lag! Kom in i matchen! Kra-kra! Polly vill äta varulvar!" etc).

Kort sagt: någon annan får step up som byns motor, i varje fall i spelets inledning. :gremwink:

PS. Men jag är förstås jäkligt peppad på varulvsspel! Det ska bli sjukt kul! DS.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Okej, då fler verkar vara borta nu i veckan/helgen så gör vi så att vi sätter startdatum till Måndag nästa veckan.
Ska sätta mig nu under dagen och pm'a samtliga som har vistat intresse för att se ifall intresset finns kvar.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kommer starta rundan redan ikväll innan jag går och lägger mig så någon gång under kvällen mellan 21:00 och 23:00 kommer första rundan starta idag. Då jag inte rikigt vet om jag kommer hinna starta den innan jag går till jobbet imorgon.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
23:00 passa mig utmärkt då jag är fjättrad i soffan framför en flickfilm med sambon. Så jag dyker in så fort filmen är avklarad och käringa sover.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Med tanke på hur många som är intresserade av att hålla i spel (jag har i varje fall två halvmogna varulvsspelsupplägg i hjärnan) så kanske vi borde starta en tråd där man kan lägga fram förslag.

Typ:

Vimes vill köra ett varulvsspel med Vampire-tema med start 3 januari.

Konrad Konvalj vill köra ett med Fiskhandlar-tema med start 15 januari.

Krank vill starta ett med Transformers-tema med start 1 februari.

Så får folk avgöra däri vad de vill hoppa på.

För, vi är nästan som en spelgrupp. :gremsmile:
Konrad Kånkelman och Trasapan är sugna på att arrangera ett varulvsspel. Fiskhandlar-temat låter lockande men vi har andra planer.

Hur stort är intresset så här nära jul? Är det bättre för vår del att planera in det i början av år 2012?

Temat kanske blir Undergången 2012, vad vet jag?

Slutnot: Gällande arrangemang av varulvstyp är vi båda noobs. Jag känner mig numera som en veteran på själva spelandet, och min paranoia har hjälpt mig att förstå (tror jag då) spelet.

Däremot har vi ju aldrig satt samman ett spel, och balansen är ju rätt viktig. Hur arg blir en erfaren deltagare om vi totalt sabbar det hela med tanke på vår noobilitet?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Alla är vi nybörjare någon gång, just nu spelas mitt första konstruerade varulvsspel. Ska bli kul och höra vad folk anser om det när det är klart.

Innan det är klart vill jag inte diskutera det.

Jag tror tyvärr att det är dumt att starta upp ett varulvsspel inför jul/nyår då folk oftast har annat för sig. Så ska ni starta ett spel så tror jag det är lämpligast att starta det 1/2 veckor efter nyår då har folk hunnit hem från jul/nyårsfiranden.

Vill ni så kan jag hjälpa till rent allmänt om hur man kan lägga upp ett spel och hur man kan göra för att försöka skapa balans i spelet (då jag troligtvis själv kommer vilja vara med i spelet), annars så kanske Feuflux kan ställa upp och bolla tankar och ideer om hur man ska lägga upp spel, han är trots allt den som har mest erfarenhet när det gäller att konsturera spel på forumet.

Har även för mig att han själv har pratat om att konsturera ett spel innom en snar framtid.

Men som sagt vill ni skapa ett varulvsspel så gör ni det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det är ju ett rent helvete att inte delta (något mer) i ditt lir..

Om du är en intressent till att vara med som deltagare så kommer jag inte bolla ideér med dig.

Kollar med stormästare Feuflux om han har några tips och så.

Startar upp en tråd när Maffia i Ankeborg är klart för att spana efter intresserade.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Däremot har vi ju aldrig satt samman ett spel, och balansen är ju rätt viktig. Hur arg blir en erfaren deltagare om vi totalt sabbar det hela med tanke på vår noobilitet?
Om det är tydligt att "det här är första gången, så jag provar mig fram lite" så tror jag man kan komma undan med nästan vad som helst, egentligen.

Däremot så kommer man ganska långt med 2/3 bybor och 1/3 maffia. Extrainformation och specialkrafter är bara strössel.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag har länge tänkt arrangera ett spel också, så en tråd om varulvslir och datum vore inte fel... gör den sticky på Forumrollspel också, så vore det kalajs. Ska vi klunsa om vem som ska göra nästa? Jag känner att jag inte riktigt orkar diskutera sånt här nu under Vics spel, men jag ville poängtera att jag också har tankar på att starta ett spel ganska snart (efter jul/nyår då)
 
Top