Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag har till och från pratat om att starta upp ett eget varulvsspel och nu tänkte jag kolla ifall intresset finns och hur många som är intresserade.

Den setting jag har tänkt mig är Kalle Anka och Ankeborg, en setting som många lär känna till. Så finns intresset?

Om intresset finns så räknar jag med att dra igång spelet i mitten av November (runt 16-18 november), innan dess har jag inte tid.

Sista anmälningsdag är den 31 oktober. Anmälningar som kommer in senare kan få plats men är inte garanterade något i och med att jag med stor sanolikhet inte kommer kunna vara aktiv på forumet från och med 2 november fram till 13 novmber.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
FAN TA DIG!

Alltså, jag har egentligen inte tid med det.. Jag är egentligen urusel som spelare.. Men med den settingen, hur kan jag motstå!

ps. Blir det Barks ankor?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Umad said:
ps. Blir det Barks ankor?
Barks ankor? De inkonsekventa mupparna!? Nä, Rosa ska det såklart vara. Tycker jag.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Möller said:
Umad said:
ps. Blir det Barks ankor?
Barks ankor? De inkonsekventa mupparna!? Nä, Rosa ska det såklart vara. Tycker jag.
Inte bestämt mig ännu och jag tror jag kommer hålla det hemligt, mest för att ni ska ha något att fundera över i spelet sedan samt så behöver jag först veta hur många vi blir, jag vill nämligen inte begränsa mig innan jag vet hur uppsättningen blir. :gremtongue:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Möller said:
Umad said:
ps. Blir det Barks ankor?
Barks ankor? De inkonsekventa mupparna!? Nä, Rosa ska det såklart vara. Tycker jag.
Don Rosa baserar ju dock sina ankäventyr på Barksiska fakta, dvs "Barksankor".... Just sayin'
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vore intressant men jag är osäker på ifall jag vill kasta bort ALL fritid, igen.

Jag avvaktar med ett exakt beslut.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag känner som Unfair. Jag VILL men varulvsspelet har verkligen slukat sjukt mycket av min tid. Dessutom blir jag väldigt paranoid.

Med det sagt: Jag kommer troligtvis tacka ja och sen göra ett misslyckat försök att ta det lite lugnare med aktiviteten.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag hatar dig vic,
har hade jag tänk att sluta med varulvspel ett tag eftersom jag är så jäkla dålig på att skriva inlägg.
MEN hur säger man nej till det här temat?
jag känner att jag borde säga nej men jag misstänker att det kommer bli ett ja innan sista anmälningsdagen.
 

Tommy_82

Veteran
Joined
7 Oct 2011
Messages
2
Jag är intresserad.Fast jag har aldrig spelat för så behöver väll hjälp att komma in i det
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Tommy_82 said:
Jag är intresserad.Fast jag har aldrig spelat för så behöver väll hjälp att komma in i det
Vi har spelat igenom ett varulvsspel precis, kolla rundorna i det först och främst. Om du har några frågor så är det bara att fråga. Sen när du väl kommer in i spelet så brukar man lära sig ganska snabbt
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tommy_82 said:
Jag är intresserad.Fast jag har aldrig spelat för så behöver väll hjälp att komma in i det
Så trevligt. Vill du kan du kolla följande tråd där nämner jag och några andra lite tips vad man kan/bör tänka på när man kör varulvsspel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jaha, då måste man spela varulvsspel igen då... Suck. Jag kan verkligen inte sätta mig själv på läktaren.

Jag anmäler mig. Noterar dock att jag kommer vara i Venedig när spelet startar, så jag kommer ha lite knackig närvaro i början.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Vimes said:
Jaha, då måste man spela varulvsspel igen då... Suck. Jag kan verkligen inte sätta mig själv på läktaren.

Jag anmäler mig. Noterar dock att jag kommer vara i Venedig när spelet startar, så jag kommer ha lite knackig närvaro i början.
När är då åter i sverige då? Just start datum är inte spikat i sten utan jag tog första bästa datum efter att jag själv återkommit till Sverige.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Så trevligt att det finns intresse för ett till varulvsspel.

Just nu är det 8 stycken som har prelimenärt anmält sig:
Möller
Paxen
xyas
Konrad Konvalj
Arvidos MC
Tommy_82
Vimes
Recca

Och 2 stycken som överväger ifall de ska vara med eller inte:
unfair och Lu-kaazh.

Jag hoppas på att vi i alla fall ska kunna bli 16 deltagare, men det kanske är en önskedröm, men tiden får utvisa hur många vi till slult blir.
 
Top