Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 3

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Andersson comes clean

Mukwa said:
På mobilen. kommer ej vara inloggad så mycket mer denna runda. avvaktar med outning. Andersson - varför är brynolf grön för att paxen är det? Din motivation verkar knepig. att du siade mig kan jag köpa, men varför paxen? Och vad tror du om vimes? Min röst ligger fint på möller känner jag.
Du misförstod hur jag menade. Det är inte troligt att både Möller och !Paxen är ulvar. De agerar för mycket mot varandra. Så att om en av dem är ulv, är troligen den andra förmodligen inte det.

Eftersom byn bestämde sig för att Runda 2 rösta ut xyas (trots att de flesta kanske inte trodde att han var ulv, utan mer för att han var obstinat), ville jag få klarhet i frågan. (Hade !Paxen pingat ulv hade Möller börjat glida av kroken). Det var för riskabelt att sia Möller direkt eftersom han kunde ha röstats ut och sieriet då skulle slösats bort.

Samma relation (att om en är ulv är den andra det inte) tycker jag gäller för Brynolf och !Paxen - men det är inte lika tydligt och säkert.

Vimes är svårläst. Jag tycker inte att han är grön för att Arvidos var det. Han är väldigt karismatisk och drivande, vilket kan leda fel (som t ex i slutet av förra rundan). Så det är inte omöjligt att han är ulv, men det är inte min huvudkandidat. Sedan får man betänka andra alternativ kring Vimes: kanske har inte hela sanningen om hans och Kalles vinstvillkor berättats; kanske är han traitor; eller så är han helt enkelt grön. Det enda riktigt misstänkta som jag har på honom är hur han i slutet av förra rundan svänger kraftigt och plötsligt är helt övertygad om att xyas är ulv - trots att det förts rätt många och långa diskussioner om hur sannolikt det egentligen var.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Andersson goes into the radioskugga

Nu lämnar jag jobbet, åker hem till Uppsala, där jag vid ankomst tänker äta någonting. I klarhet betyder det att jag kommer vara borta från forumet till kanske kl 2030.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Andersson comes clean

Ser rätt mörkt ut för mig nu, va?

Nå, något borde jag ändå kunna bidra innan rundan är slut.

Röst: Stövelkatten
Jag har ingen anledning att tvivla på Andersson, så jag släpper Mukwa. Finns det en ulv bland knattarna tror jag mest på Stövelkatten nu.

Om jag var ulv så ser det Vimes lite skum ut, väl? Då vände han kanske drevet för att skydda mig. Det är iochförsig en rätt vågad manöver, men han har haft pondus nog att klara det.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Andersson comes clean

Möller said:
Ser rätt mörkt ut för mig nu, va?

Nå, något borde jag ändå kunna bidra innan rundan är slut.

Röst: Stövelkatten
Jag har ingen anledning att tvivla på Andersson, så jag släpper Mukwa. Finns det en ulv bland knattarna tror jag mest på Stövelkatten nu.

Om jag var ulv så ser det Vimes lite skum ut, väl? Då vände han kanske drevet för att skydda mig. Det är iochförsig en rätt vågad manöver, men han har haft pondus nog att klara det.
Menar du drevet som vändes för att få Andersson att outa något mer?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Andersson comes clean

Vi får lita på att Andersson talar sanning helt enkelt. Och om både Paxen och Mukwa är gröna så är det Möller som stinker värst (att han ger sig på Stövelkatten här i slutet kan visa sig vara grönande för Dojan, och då har jag bara en knatte kvar att misstänka).

Röst: Möller
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Förslag..

Okej, så folk har fortfarande saker att outa, och vi har mer eller mindre kommit överens om att vi ska outa saker i nästa runda.. Vad sägs om att outa saker i slutminutrarna, dvs innan rundan är slut?

Andersson har förvisso redan grönat mig, men jag kan outa vilka jag har skyddat tidigare rundor. Och förhoppningsvis så kan det gröna Andersson på något vis.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Förslag..

Alltså! Ni kan ju fan inte dreva mot Andersson för att han ska släppa info och sedan skita i att ta bort rösterna. Jag är inte hundra på rösträkningen men det ser ut som att Andersson har många röster på sig.

Jag har kikat igenom alla hans inlägg den här rundan och det pingar inget alls (ni kan också göra det, det är ju inte direkt många inlägg att läsa).

Jag ska läsa hans inlägg från runda 2 nu också. Är hos en polare så jag kommer inte vara direkt aktiv ikväll, men jag kunde inte hålla mig ifrån.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Förslag..

Mukwa said:
Alltså! Ni kan ju fan inte dreva mot Andersson för att han ska släppa info och sedan skita i att ta bort rösterna. Jag är inte hundra på rösträkningen men det ser ut som att Andersson har många röster på sig.

Jag har kikat igenom alla hans inlägg den här rundan och det pingar inget alls (ni kan också göra det, det är ju inte direkt många inlägg att läsa).

Jag ska läsa hans inlägg från runda 2 nu också. Är hos en polare så jag kommer inte vara direkt aktiv ikväll, men jag kunde inte hålla mig ifrån.
Glömde bort.

Min röst: Möller
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Förslag..

Okej, så folk har fortfarande saker att outa, och vi har mer eller mindre kommit överens om att vi ska outa saker i nästa runda.. Vad sägs om att outa saker i slutminutrarna, dvs innan rundan är slut?
mm, egentligen tycker jag att det är en bra idé. Vet dock inte om jag kommer vara med i slutminuterna.
Om jag nu är grönad av Andersson och jag inte är särskilt misstänkt av resten av byn så känns det som att det vore bra om jag är kvar i spel en runda till.

Att ta ut Andersson vill de nog göra, men å andra sidan kommer det helgröna mig och !Paxen så var inte så säkra på att det är Andersson de riktar in sig på. Att ha en outad siare som vi inte helt kan lita på är ju confusing också. Jag vet inte om jag som varulv hade tagit ut Andersson alltså.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag får helt enkelt anta att både Paxen och Andersson talar sanning. Det vore för långsökt att båda är ulvar och drar på en sådan lögn. Och jag har svårt att tro att ulvarna sitter på info om siaren eller väktaren.

Så om vi utgår fram att paxen och andersson är grön så är även mukwa grön. Och jag vet ju att jag själv är grön så det lämnar inte så många kvar.
Möller, brynolf, vimes och stövelkatten.
Stövelkatten känns sådär, det kan vara ett ulvspel men det är ganska långsökt.

Brynolf har ju legat i hetluften tillsammans med möller så dom är ju såklart mest misstänkta.

Men jag skulle vilja rikta lite emot vimes också, han är inte grönad och kan lika gärna vara en riktigt luskig ulv.

Men just nu är det brynolf och möller som pingar mest. Men brynolf har jag dålig koll på, förutom att han var snabbt efter vimes att hoppa på paxen.

Möller åker nog dit på att han endast har lagt fram misstankar mer eller mindre på dom som vi nu kan gröna.
Det är ju såklart misstänksamt. Ifs så har jag varit och hackat på både paxen och andersson så det faller jag väl själv lite på.

Men tills vidare.

Röst: Möller

Får ursäkta ogenomtänkt inlägg, sitter hos konrad och ska just dra igång lir. Så min aktivitet kommer inte vara hög från nu. Jag ska försöka titta in lite senare för att se om jag behöver lägga om min röst eller inte.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Andersson comes clean

Trasapa said:
Möller åker nog dit på att han endast har lagt fram misstankar mer eller mindre på dom som vi nu kan gröna.
Det är ju såklart misstänksamt. Ifs så har jag varit och hackat på både paxen och andersson så det faller jag väl själv lite på.
Det är nästan som om ulvarna spelar för att sätta dit mig, åtminstone med mordet av Arvidos MC.

Mukwa och !Paxen har stundtals varit konstiga, det står jag fast vid. Nu fanns det visst hyfsade förklaringar bakom, men att jag misstänkt dem var rätt.

!Paxen said:
Nå, något borde jag ändå kunna bidra innan rundan är slut.

Röst: Stövelkatten
Jag har ingen anledning att tvivla på Andersson, så jag släpper Mukwa. Finns det en ulv bland knattarna tror jag mest på Stövelkatten nu.

Om jag var ulv så ser det Vimes lite skum ut, väl? Då vände han kanske drevet för att skydda mig. Det är iochförsig en rätt vågad manöver, men han har haft pondus nog att klara det.
Menar du drevet som vändes för att få Andersson att outa något mer? [/quote] Jag förstår inte frågan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Det här är strålande! Nu kniper vi en ulv till! Vi borde få ut ett siande till i varje fall. Heja byn!

Röst: Möller

Jag ska inte säga åt Andersson vem han ska sia, för det är väl egentligen bara ett fåtal som är intressanta (utmärkt att du siade Paxen).

Byn är win. Varulv är fail.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Andersson comes clean

Möller said:
!Paxen said:
Möller said:
Om jag var ulv så ser det Vimes lite skum ut, väl? Då vände han kanske drevet för att skydda mig. Det är iochförsig en rätt vågad manöver, men han har haft pondus nog att klara det.
Menar du drevet som vändes för att få Andersson att outa något mer?
Jag förstår inte frågan.
Ja, det jag undrar är vilket drev du pratar om. Vimes har ju ändå varit med och startat ett par drev.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Andersson comes clean

Nu ser rösterna ut på följande vis:

Möller (7) - Andersson, Mukwa, Vimes, Stövelkatten, Brynolf, Paxen, Trasapa,
Stövelkatten (1) - Möller


Så Möller kan hälsa hem. Vad mer kan vi hinna med den här rundan?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Andersson comes clean

!Paxen said:
Ja, det jag undrar är vilket drev du pratar om. Vimes har ju ändå varit med och startat ett par drev.
Jag pratade förra rundan. Då låg jag ju risigt till, men Vimes vände drevet mot Xyas och räddade mig.

Så ser det förövrigt inte ut att bli denhär gången. Nåja, jag hoppas ni kan ha någon förståelse för att jag varit lite stingslig senaste tiden - att drevas i två rundor är rätt tungt =)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Andersson comes clean

Äh, Möller, är du bybo ska du ju skriva vettiga saker i slutet! :gremwink:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Andersson comes clean

Fast, tack för gott deltagande i varje fall. Du var rätt lurig som ulv, inga super-duper-misstag direkt, utan mer en samlad hög små tells. Bättre lycka nästa gång!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Andersson comes clean

Alltså... är Möller verkligen ulv? Talar Andersson verkligen sanning? Är !Paxen grön?

Byn har spelat skitdåligt i två rundor nu och vi hänger nån på "lite fishy" beteende. Är det nån som har nåt konkret på Möller, för det har inte jag (iallafall inte i huvudet).

Det känns som att jag bara väntar på att se vem ulvarna plockar för att få nåt mer att gå på. Fan. Vi hade en så jävla bra by runda 1, och nu? Vad har hänt? Vimes har gått in och tagit kommandot. Stövlis har varit ännu mer inaktiv, Andersson har steppat upp och även Brynolf. Jag har tagit några kliv ner, !Paxen har flutit med och Trasapa är väl egentligen den enda som ligger på ungefär samma nivå som runda 1.

Det är bara en enda person som inte röstar på Möller (han själv), och finns det två ulvar i spel så innebär det att den ena gärna ser att sin polare hängs.

Röst: Vimes
 
Top