Re: Rösträkning 20.00
Först och främst tänker jag gissa mig till vilka två inlägg du menade, då du endast länkar till den ena.
!Paxen said:
Jag vill ha två drev igång. Inget mer än så, och jag kan inte förstå varför inte folk förstår det.
Anledningen till att jag skrev så var för att flera personer gav mig en "Va i helvete snackar du om?" när jag sa att jag ville ha igång två drev och sedan röstade på dig Arvidos. Det handlade inte om mer än så, och jag vet inte riktigt varför du hakar dig upp på det. Handlar det om att jag visar oförstående till folks oförstående? Kan du förklara varför du hakar dig upp på det här? (nu kanske du menade ett helt annat inlägg, var god och länka till just det då, eller iaf citera det så att jag vet vilket du menar, för jag har gjort ganska många just nu och som vanligt så är det rappakalja det mesta)
Det andra, som jag vet att du menar då du faktiskt länkade till det:
!paxen said:
Får jag fråga, varför tycker du att det ser ut som att jag känner mig anklagad?
Visserligen så kan det som vissa har skrivit angränsa till att vara anklagaelser, men endast en har snackat om att det jag skriver är en tell.
Som sagt så verkar det vara så att ingen förstår att jag vill ha två drev igång samtidigt fast jag skriver det i ett av inläggen. Istället så blir folk förvånade över att jag väljer att lägga min röst på Arvidos.
Men det inlägget du gjorde nu gör så att jag känner mig anklagad, det har det där trista "Om du inte har något att dölja, varför verkar det som att du har det?".
Ja, här vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Jag kände mig inte anklagad, utan rättare sagt så kände jag att ditt inlägg "
Känner du dig anklagad?" var väldigt konstigt. Jag visste inte vad du menade, för när jag läser om det så uppfattar jag inte tonen i mitt inlägg som särskilt.. Defensiv. Alltså, jag konstanterade att jag inte förstod varför folk inte klarade av att tolka mitt inlägg.
Arvidos, om du tänker fortsätta på det här spåret och fortsätter rösta på mig pga det så är det väldigt tunt. Om det visar sig att jag är bybo så har du inte tjänat på det, om jag är varulv så hade du kunnat trycka ut mer info, som jag hade kunnat ljuga ihop, men du hade vi iaf haft mer att gå på.
Som det är nu så funderar jag på att låta min röst ligga kvar på dig. Du fortsätter att älta ett par inlägg, kan jag få be om att du gör en större analys av mig?
Du gör förresten ett ganska konstigt inlägg.
Arvidos MC #759182 Måndag 16:29 said:
Det var en ärlig fråga: Jag vill veta hur du känner.
Det är en ärlig fråga, och det är också en provokation, det stämmer. Men det är inte en anklagelse eller en insinuering.
Det är lätt att tänka att byns vapen består i att eskalera med provokationer, men jag tänker att man kan också eskalera med ärlighet. Ärlighet är ett race som varulvarna inte kan matcha.
Eller vad säger du?
(också en ärlig fråga där jag är intresserad av svaret)
Du skriver om att ditt inlägg där du frågar om jag känner mig anklagad var enbart en provokation (vilket var väl inte så svårt att förstå egentligen, dock fortfarande tycker jag att det var konstigt).
Vad ska jag svara till det inlägget i övrigt? Nej, jag tycker vi ska ljuga som 3 medelålders män precis hemkommna från en Thailandsresa, med minst 3 könssjukdomar i bagaget.
Eller, mitt riktiga svar: Balanserade drev mot flera personer är enligt mig den rätta vägen. Tryck på vettiga outningar, alt. analyser. Utnyttjandet av gruppens hjärnceller. Dessa är några av sätten att vinna i varulvsspel, och det viktigaste i det sammanhanget är att inte fara med osanning, då det är typiskt björnbuse-beteende.
Sen ska jag väl förklara anledningen till att jag kan vara lite stressad. För det första så är jag arbetslös, vilket i sig betyder att jagär hemma ganska mycket, men för stunden så ska jag flytta på fredag från Kalmar till Norrköping, och det är fortfarande ganska mycket att ordna till. Jag kommer dock fortfarande läsa inläggen löpande, men skrivandet gör jag helst när jag har något vettigt att säga (vilket när jag kollar tillbaka å den här rundan, ej har blivit så mycket).