Analys och funderingar á la åsiktsmaskinen
Först: Vimes... Tagga ned. Att kalla folk för våldtäktsmän (om än med den där apdåliga låten i åtanke), håna och förolämpa folk hjälper knappast byn eller wrnu-stämningen. I sak håller jag dock helt med dig. Jag spelar också för att vinna, jag tycker att det är dåligt spelat av de som inte röstar eller lägger ned sina röster. Jag blir också hetsigare och elakare när jag spelar varulvsspel, men försök lägga band på dig. Du kommer med bra analyser och hjälper verkligen till att göra spelet intressant och roligt. Fortsätt med det istället!
---------------------
Och snart dyker ju Mukwa upp igen. Han har missat en hel del, och har säkerligen några väldigt bra analyser på det hela. Gött!
Jag är inte den enda K.K ska vänta på för att spelet ska få analyser. Det är dessutom jäkligt jobbigt om byn blir beroende av en person (dit har vi heller inte kommit. Vi är många jämfört med flera andra spel som håller låda och det tycker jag är toppenkul!)
Xyas: röstar på Lu-Kaazh för andra gången (har varulven glömt att hans röst redan ligger där, eller ville bybon bara vara väldigt tydlig med att den ligger kvar där?)
Trasapa: Din röst på Arvidos motiveras med att han kanske vet nåt och ska avvakta... men är det inte !Paxen du tänker på? Ska kolla det där sen.
Lu-Kaazh: Ok. Jag är ju inte direkt först med att påpeka det här, men din outning är sådär. Min röst ligger kvar på dig tills du outat mer. Jag vill helst ha förnamn. Anledningen till detta är:
Jag tror, precis som du (lu-kaazh) tycks tro, att förnamn kan avslöja powerroller. Nu har ju dock du gått ut och sagt att du inte har någon powerroll (vilket jag ska skriva mer om nedan). Din outning är väldigt tvetydig och ger egentligen ingenting mer än att du går att avvara om vi har fel. I say: let's find out then!
Namn kopplat till powerroller: Ja, det här tror som sagt jag också. Problemet med att du tycker det är att jag påpekade det långt innan du gjorde det. Återigen kommer du med grejer som andra sagt tidigare och framhäver det som ditt eget. Jag tror förstås att du är scum, att förnamn är kopplat till förmåga och framförallt att förnamn utan tvekan är svårast att förfalska. Kontenta: Jag vill ha ett förnamn av dig innan jag släpper min röst på dig. Om du vägrar gå ut med förnamn måste du ge en riiiiktigt bra anledning till det och sedan måste du gå ut med annan info istället.
Att Lu-Kaazh går ut och säger att han inte har någon "stor" förmåga, att han är en "liten" roll tycker jag är oroligt. Alla som inte har några powerroller har en viktig uppgift: att se till att ulvarna inte hittar powerrollerna, och därigenom också det nobla uppdraget att dö (nattdödas/hängas) istället för powerrollerna. Att gå ut med att inte ha någon förmåga eller att ha en obetydlig förmåga är alltså (nästan) lika farligt för vanilla som för powerroller, eftersom ulvarna kan använda den infon till sin uteslutningsmetod för att hitta powerrollerna.
------------
Övriga: Trasapa börjar komma in i matchen. Det gillar jag. Mer frågor, mer analytiskt material, mer av allt! Andersson, Stövelkatten och Xyas: mer helst!