WRNU Varulvsspel i senaste inlägg

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Jag tyckte det var lite deprimerande att bli ignorerad av en användare för att jag startat en tråd i ett för denne ointressant subforum (eller ja, deppigt att det var ett så självklart val att göra för denne, att glatt göra en workaround som jag skulle sett som otänkbar vid ombytta roller). Jag skriver andra saker också liksom.

Men jag får väl bjuda på det.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
Rent principiellt håller jag med OP, men nu finns det så bra etiketter att jag lätt kan ignorera trådar som Varulvsspel, utan att behöva sitta och läsa rubrikrader.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Rent principiellt håller jag med OP, men nu finns det så bra etiketter att jag lätt kan ignorera trådar som Varulvsspel, utan att behöva sitta och läsa rubrikrader.
Vad är det för princip du håller med om, menar du? Att du inte vill se trådar du är ointresserad av i "senaste inlägg"?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
Vad är det för princip du håller med om, menar du? Att du inte vill se trådar du är ointresserad av i "senaste inlägg"?
Du har rätt. Det var inte bara varulvstrådar jag menade, utan att kunna filtrera "New posts" på vilka forum jag är intresserad av som på Discord-forumet, vilket @Feuflux först föreslog. "Watched forums" som du föreslår är mest bara en filtrering av startsidan, tyvärr.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Du har rätt. Det var inte bara varulvstrådar jag menade, utan att kunna filtrera "New posts" på vilka forum jag är intresserad av som på Discord-forumet, vilket @Feuflux först föreslog. "Watched forums" som du föreslår är mest bara en filtrering av startsidan, tyvärr.
Ja, det är ju givet att man individuellt borde kunna ställa in sådana här saker på ett smidigt sätt 2022.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Jag kom på att jag nog borde klargöra att jag inte förväntade mig att allt jag tycker är tråkigt skulle döljas. I stället ser jag varulvsspel som en fundamentalt annan kategori än övriga diskussioner: det är en aktivitet som är spel. Därför är det inte något som bara godtyckligt handlar om just min smak. Det var så jag resonerade, jag bara aldrig uttryckte det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Alltså, hur kan faktiskt rollspelande anses vara "perifert kopplat till wrnu"? Det känns snarast som wrnus fundamentala kärna =D
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
Jag skulle också gärna slippa se varulvsspelet, och mitt resonemang där är att alla andra trådar, även de som handlar om saker jag är totalt ointresserad av, potentiellt är intressanta för alla besökare, medan varulvsspelet bara är intressant för de som är med och spelar det. Det är så att säga en mer privat angelägenhet än andra trådar.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Jag skulle också gärna slippa se varulvsspelet, och mitt resonemang där är att alla andra trådar, även de som handlar om saker jag är totalt ointresserad av, potentiellt är intressanta för alla besökare, medan varulvsspelet bara är intressant för de som är med och spelar det. Det är så att säga en mer privat angelägenhet än andra trådar.
Hur vet du att det inte finns spelare som läser trådarna utan att spela i dem?
Jag är själv oftast i den gruppen.

Jag har inga problem om folk kunde dölja de forum de inte brydde sig om, men jag tycker inte det ska vara en standard inställning att hindra något underforum specefikt ifrån att synas.

(förövrigt är det nuvarande spelet en vecka långt, ni borde kunna stå ut med att inte trycka på dem i en vecka)
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Den som vill ha bort dom kan ju alltid skriva ett script som dom kör lokalt på sin dator som raderar inlägg av den typen ur sidan när den laddas ;)
 
Top