WRNU Varulvsspel i senaste inlägg

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Skulle det vara möjligt att ta bort varulvsspelen från senaste inläggen? Nu är det fyra trådar samtidigt. Jag hade för mig att det hade diskuterats förr men jag hittar ingenting när jag letade lite snabbt nu.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
Då var var argumentationen att de skulle vara kvar för att det ändå bara var en tråd i taget.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Det är två parallella spel nu så dubbelt upp, men föregående rundor borde väl snabbt trilla ner från senaste inlägg?

Drömscenariot är förstås att varje användare kunde styra själv vilka forum man ville se.

Edit: Eller hmm, jag använder "new posts" och "mark all read" när jag surfar här så jag kanske missförstod problemet. Oavsett så vill jag inte dölja varulvstrådar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
WRNU är ju världsledande inom varulvsspel i textform på svenskspråkig forum! Kom igen, testa! Det kan vara roligare än du tror! 😀

(Men visst, jag kan förstå invändningen emot...)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Å andra sidan, nu när jag kollar är det ganska blandad konfekt i "Senaste poster". Mat, promotion, idag har jag köpt/spelat och presentationer av forumiter.

Inte så himla mycket "Strikt rollspelsrelaterat" IMHO.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Det är ju lika lätt att ignorera en varulvstråd någon gång om året som det är att behöva gå in på ett subforum för att alls se att aktivtet har skett. Det ena är bra för Dimfrost men dåligt för Feuflux, och vice versa.

Någon xenforo-expert som vet vad som går att konfigurera?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
Skulle det vara möjligt att ta bort varulvsspelen från senaste inläggen? Nu är det fyra trådar samtidigt. Jag hade för mig att det hade diskuterats förr men jag hittar ingenting när jag letade lite snabbt nu.
Jag hittade en workaround.
Om man gör Ignore på den som startat Varulvstråden så försvinner den.

1646734740324.png
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
En icke-fråga som vanligt. Det är väl alltid en massa aktivitet i trådar man inte är intresserad av?

Det sagt är trådar för anmälan till varulvsspel det enda jag bryr mig om ska synas i senaste inlägg, då det verkar spela roll för hur många som anmäler sig om de syns eller inte. För mig som varulvsspelare spelar det ingen roll att trådarna uppdateras i senaste inlägg eftersom jag ändå följer tråden jag spelar i.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
1646740109043.png

Utöver två varulvstrådar (för övrigt markerade med etiketten "Varulv") har vi en mat-tråd, en serietidnings-tråd och en presentations-tråd i senaste inlägg just nu (och så den här meta-tråden också).

Vad är problemet här egentligen?
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag ser inte detta som ett problem eftersom listan varierar hela tiden. Ibland är det fyra kulturtrådar, ibland fyra varulvstrådar, oftast en blandning om nått annat.

Om varulvstrådarna helt skulle dominera över tid så att det alltid är fyra varulvstrådar på senaste inlägg kan jag tänka mig att se om det går att hitta någon lösning.

MVH

/Magnus
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Um, det går väl att använda sig av "watched" forum och trådar om man vill kunna välja vilka forum och underforum man vill ha koll på?

1646743855258.png

1646743795168.png
 
Top