Nekromanti Varulvsspel Familjen - Upplösningen!

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
När jag läste igenom diskussionen i början av runda 1 så framgick det att Vicotnik var nyfiken på spelupplägg, typer av puffror och så vidare medan Mukwa var stark motståndare till detta. För mig var inte den diskussionen slut när folk började dreva. Jag ville ha en diskussion kring outning för för mig stod det väldigt oklart hur byn/vi ville ha det. Den diskussionen tycker jag ofta är intressant för att se sedan i efterhand vad som kan tänkas analyseras utifrån en sådan diskussion. När det steget i byns första runda spolades förbi förlorade byn ett sätt att hitta smulor på ulvar. Personligen ville jag använda den diskussionen för att smula kring mitt eget vapen och kanske gräva fram om det var riskfyllt att som power-roll outa min beväpning.
Det här är intressant, för jag tror att det i många fall är ulvarna som vill få ut information tidigt. Jag ville ju egentligen ha ut massor med information så att jag visste vad som var risky att outa, men samtidigt ger det byn en hel del att spela på också. Jag har inte varit med om (eller läst) nåt parti där massoutning har varit annat än bra för byn, men jag intog en ställning i spelet som jag egentligen inte ville att byn skulle följa. Du smulade, men de smulorna fattade jag inte förrän i typ runda 2, något som jag tror att byn såg mycket tidigare än vad jag gjorde. Ditt sätt att få ut information på var egentligen riktigt bra, för du gav mig aldrig vad jag ville ha (förrän du till slut outade då), visst misstänkte jag att du satt på en powerroll, men det var egentligen vapnet som jag helst ville få ut. Jag och Lu-Kaazh konstaterade ju ganska fort att vi hade typiska snutvapen och kände att det var riktigt risky, så all info vi kunde få av vapnen var ju bara bra. Som tur var hade jag redan bestämt mig för att vara anti vapenuppbyggnadssnack och så, dels för att det är byboigt att vara anti fluffdiskussioner och dels för att jag inte skulle kunna vara delaktig i diskussionen alls om jag senare tvingades ljuga om mitt vapen. Ditt spelsätt var både bra och dåligt för mig. Det var dåligt för du outade på ett sådant sätt att jag aldrig fick ut någonting av dina resonemang, och det var bra för att jag hela tiden kunde argumentera för att det var farligt med sådana diskussioner (vilket det också var för byns säkerhet i det här partiet).

Om jag hade varit bybo så hade jag nog fortfarande tyckt att du förhalade för mycket, men det är svårt att säga eftersom jag aldrig fattade dina teorier om enhandsvapen och tvåhandsvapen, och det kanske jag hade gjort om jag var bybo. Jag tycker absolut inte att du är wrnus sämsta bybo. Far from it.

Och så här i efterhand så tycker jag att Mukwas spel made alot of sense, som bybo skulle jag vilja strypa honom i sömnen men som ulv tänker jag "Teach me sensei".
This part has been deleted due to §86-12:22. Classified Information :gremlaugh:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Det är å andra sidan en del av din spelstil, men den här gången stötte du på patrull :gremlaugh:
Jaa, det är faktiskt lite min spelstil. >.<'

Sen så var det ulven som drevade mot mig och egentligen gjorde så mycket av min fega outning så att du fick hela byn att bli typ helt övertygad om att jag var ulv i runda 1. Då var jag rätt sur på dig och tyckte du var en övernitisk bybo som spelade fel. Men så här i efterhand så fattar jag ju att du var en bra ulv. xD

Du plockade väldigt mycket poäng i början då millerlögnen höll. Fast hade det funnits en riktig miller hade du åkt direkt. Chansningen lönade sig. Personligen är jag sån att jag aldrig hade spelat på det själv om jag vore ulv, chansa tidigt på en grej som lätt kunde motbevisas om bara en person hade liknande roll. Super-risky.

Så även om du är en riktigt bra ulv så hade du plockat väldigt mycket bybo-poäng i första rundan med detta. Du var också våghalsig och drevade hårt, vilket jag iaf inte är van vid att ulvarna gör.

Din plan var alltså inte särskilt bra.
Min plan stöp lite på att jag inte alls misstänkte dig heller utan mest ville pinpointa xyas som ulven. Jag var inställd på xyas eller OBD som den sista ulven. Ingen av dem var övertygande som ulv men alla andra var ju gröna enligt mina teorier. Du var ju grön enligt tanken att en ulv inte chansar sig som miller så tidigt i spelet.

Trots detta tycker jag ju min plan typ det bästa i "plan-väg" byn uppammade under hela spelet utöver de två gratis utröstningarna vi fick på dina offerlamms-ulvar. :gremwink:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Du plockade väldigt mycket poäng i början då millerlögnen höll. Fast hade det funnits en riktig miller hade du åkt direkt. Chansningen lönade sig. Personligen är jag sån att jag aldrig hade spelat på det själv om jag vore ulv, chansa tidigt på en grej som lätt kunde motbevisas om bara en person hade liknande roll. Super-risky.
Nån var inne på hur risky den här outningen egentligen var. Jag kan berätta varför jag gjorde det och varför jag "vågade":

1. Vimes siades grön = Det finns en siare
2. Jag och Lu-Kaazh har typiska snutpistoler. Varför? (alltså: vad skulle göra det ok för byn att jag hade en typisk snutpistol)
3. I V2089 fanns det två bybo-millers
4. Byn vill inte slösa två rundor på att ta fast en eventuell ulv pga att spelupplägget kanske inte stämmer med gängse uppfattning (jfr avsaknaden av vapentyperna som var för enkelt för att stämma)
5. Jag hade fått ut den riktiga millern först, för det hade jag gett mig fan på och då hade vi bara haft två bybor kvar att rösta ut, men framförallt:
6. Det var inte jag som skulle överleva till runda fem. Det var Vimes.

Så även om du är en riktigt bra ulv så hade du plockat väldigt mycket bybo-poäng i första rundan med detta. Du var också våghalsig och drevade hårt, vilket jag iaf inte är van vid att ulvarna gör.
Jag skrev till K.K. i runda 4 eller 5 att jag gjorde min bästa runda 1 någonsin och det står jag fast vid :gremsmile:. Jag var förvånad själv över hur lätt jag hade för att dreva som ulv. Jag hade bestämt mig för att köra så nära mitt bybolirande som möjligt (såklart) och jag är (har varit, för det kommer bli ändring på det framöver) väldigt aktiv och drivande annars. Jag var väldigt rädd över att jag inte skulle fixa det som ulv, men jag är riktigt nöjd med det, det är nog det jag är mest nöjd med när det gäller mitt eget spel.

Trots detta tycker jag ju min plan typ det bästa i "plan-väg" byn uppammade under hela spelet utöver de två gratis utröstningarna vi fick på dina offerlamms-ulvar.
Vill du se en stjärna med en plan så ska du titta på K.K:s spelande i runda 5. Det var den bästa planen byn hade :gremsmile:
 
Top