Nekromanti Varulvsspel Familjen Runda 6 (Sista rundan)

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
OBD är snut
1. Han har tänkt nattmörda K.K. Jag byter till K.K. I det här fallet skulle det vara korkat av OBD att byta till K.K eftersom han skulle vunnit om han låtit bli.

2. Han väljer att inte nattmörda någon. Känns jävligt konstigt i sista rundan. Logiken håller inte någonstans.

Nej, jag tycker nog OBD är väldigt grön. Eftersom jag är bybo så måste alltså Mukwa vara snuten.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Det som kan ha hänt är att om Tyr är ulv så glömde han, eller arresterade KK som ändå blev hängd.
Du tyckte det var intensivt i slutet av förra rundan...tänk på hur det måste känts för mig att inte veta om jag skulle hängas då det var så lite tid kvar. Skulle jag verkligen gå från att vinna med 50% sannolikhet till att antagligen förlora? Dessutom så skulle jag valt Mukwa som mål för nattmord om jag var ulv, eftersom han kändes grönast just då.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det som kan ha hänt är att om Tyr är ulv så glömde han, eller arresterade KK som ändå blev hängd.
Ulvarna brukar få ha andrahandsval, så det låter inte heller troligt.

En teori är att K.K. inte alls var vanilla. Han kan ha haft någon färdighet som slog ut nattmordet om K.K. blev utröstad. Då kan det t o m vara OBD som är ulven. Det skulle kunna förklara K.K:s svajiga spel i slutet av rundan. En annan teori är att jag eller OBD överlever ett nattmord utan att veta om det.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
OBD är snut
1. Han har tänkt nattmörda K.K. Jag byter till K.K. I det här fallet skulle det vara korkat av OBD att byta till K.K eftersom han skulle vunnit om han låtit bli.

2. Han väljer att inte nattmörda någon. Känns jävligt konstigt i sista rundan. Logiken håller inte någonstans.
Iofs kanske inte OBD skickade in något andraval eftersom det stod mellan dig och honom. Antingen hann han inte skicka in ett nytt nattmord i tid eller så glömde han helt av nattmordet bara för att han var så utsatt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag frågade !Paxen. Och det visar sig att jag faktiskt överlever nattmord. Man ska nog se det som att jag har två sköldar. Har jag två kan jag även skydda andra, har jag bara en måste jag välja. De går sönder när jag använder dem. Fluffet handlar förstås inte om sköldar som jag nämnt, men det kändes som ett bättre sätt att förkalra det. !Paxen kallade dem extraliv istället. Så tredje gången jag gör fel på den här förmågan. :/

Jaja, den är inte helt lättbegriplig, men jag är rätt korkad också.

Men. Nu blev det intressantare att Mukwa envisas med att JAG överlever nattmord. Jag erbjöd ju en lämplig förklaring om att Tyr försökt arrestera samma som hängdes, men Mukwa envisades med att just jag skulle tåla skadan. hmmm

Röst:Mukwa
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Mukwa said:
OBD är snut
1. Han har tänkt nattmörda K.K. Jag byter till K.K. I det här fallet skulle det vara korkat av OBD att byta till K.K eftersom han skulle vunnit om han låtit bli.

2. Han väljer att inte nattmörda någon. Känns jävligt konstigt i sista rundan. Logiken håller inte någonstans.
Iofs kanske inte OBD skickade in något andraval eftersom det stod mellan dig och honom. Antingen hann han inte skicka in ett nytt nattmord i tid eller så glömde han helt av nattmordet bara för att han var så utsatt.
Då hade han bara behövt luta sig tillbaka och le. Jag röstas ut och K.K nattmördas. Vinst för OBD. Den enda teorin som håller alls är att han inte röstat alls och den taktiken förstår jag mig inte på...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Men. Nu blev det intressantare att Mukwa envisas med att JAG överlever nattmord. Jag erbjöd ju en lämplig förklaring om att Tyr försökt arrestera samma som hängdes, men Mukwa envisades med att just jag skulle tåla skadan. hmmm

Röst:Mukwa
Ja, nu vet jag ju inte vad du håller på med riktigt...

Du säger alltså att du kan överleva ett nattmord. Bra. Då är det alltså Tyr som ska hängas. Jag kunde inte köpa förklaringen att Tyr glömde av sitt nattmord eller att han skulle ha riktat sitt nattmord mot K.K. samtidigt som han röstade ut honom. Tyr har givetvis försökt skjuta dig i huvudet och det överlever du pga din lucky charm.

Mest logiskt hade varit att du röstade på mig innan du frågade !Paxen, och att du nu röstar på Tyr. Men du gör tvärtom... haha.

Så här är det. Jag vet nu med 100 % sannolikhet att Tyr är ulven. Han har spelat jävligt bra, och han har spelat jävligt ballsy, men Tyr är snut. Punkt.

Röst: Tyr

Den här rösten kommer inte flyttas. Den är de facto satt i sten. Jag kommer kämpa med tänder och klor för att få dig att förstå att vi har en ulv i Tyr, och inte i mig... men det är din röst som avgör om vi vinner eller inte.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag envisas inte med att OBD är ulven. Jag brainstormade alla möjliga förklaringar till att vi fick en sjätte runda, och det har vi OBD att tacka för, men eftersom du väktade Tyr så var det ju alltså någonting annat som gjorde att vi fick en sjätte runda, eftersom 1. ingen nattdödades, och 2. Jag är inte ulv.

Alla förslag på att du kunde vara ulv ska du snarare se som brainstorming. Min röst har jag inte flyttat och det troligaste för mig var det du själv inte hade greppat, nämligen att du överlever ett nattmord :).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
VArför skulle det vara mest logiskt?
Jag hade drevat ut mig på studs om jag var du. Du hade ju skyddat Tyr och det dog ingen i nattfasen. Alltså lyckades du pricka in ulvens nattmord. Eftersom du vet att du inte är ulv och du vet att du skyddade Tyr så är jag alltså per automatik ulv.

Om jag var du hade jag tänkt om efter att fått färdigheten klargjord av !Paxen. Nu vet jag ju att jag är grön så givetvis hade jag röstat på Tyr då, men först efter klargörandet med !Paxen hade jag funderat på vem fasen av mig och Tyr som är ulven. Därför hade det varit mer logiskt att du röstade på mig först.

Alltså: Tyr är ulv. Han har försökt skjuta dig, men du har överlevt. Det är vad jag vet. Nu ska jag hitta dirt på Tyr som styrker att han är ulv, så att vi kan vinna det här.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tror att det här var vad som hände i slutet av förra rundan:

* Jag och OBD hade två röster mot oss vardera.
* Mukwa valde att placera nattmordet på K.K, reserven hamnade på mig eller OBD.
* Jag tyckte K.K verkade rödare än OBD och bytte till K.K eftersom jag såg det som vår enda chans att vinna. Detta var med bara lite mer än en minut kvar.
* OBD hängde på i sista stund och Mukwa hade inte en chans att ändra något. Förstaalternativet av nattmordet blev ogiltigt och det andra blev blockat.

Du skriver att detta spelet tog knäcken på dig Mukwa. Vare sig du är snut eller inte så hoppas jag att jag inte fått dig att må dåligt. Jag förlorar hellre än att få någon att må dåligt. Hoppas att allt är ok och att vi kan skratta åt denna turen efteråt. Men jag kanske bara missförstår inlägget.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Mukwa borde hoppat på mitt förslag om att Tyr glömde välja ett alternativ. Mukwa har trots alla turer ett stabilare grönskap. Tyr har spelat ängsligast och hängt på saker sist ganska genomgående. Den flyttade rösten är lite skum, men blir skummare av det lite desperata försvaret den här rundan.

Röst:Tyr
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
no worries

Du skriver att detta spelet tog knäcken på dig Mukwa. Vare sig du är snut eller inte så hoppas jag att jag inte fått dig att må dåligt. Jag förlorar hellre än att få någon att må dåligt. Hoppas att allt är ok och att vi kan skratta åt denna turen efteråt. Men jag kanske bara missförstår inlägget.
Haha, nej. Ta det lugnt. Jag har haft skitkul, men tiden jag lagt ned på spelet har sabbat mitt plugggande, och därför tänker jag stå över alla spel fram tills dess att jag plockat ut min examen (det är typ snart, så ni kan vara lugna... inte många inlämningar kvar nu).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: no worries

Jag kan för övrigt meddela att jag jobbar heldagar idag och imorgon... imorgon slutar jag dessutom kl 21, så den här rundan kommer svischa förbi fortare än kvickt. Jag kommer hinna kika in och säga att jag lever och tycka till, men inte speciellt mycket mer.

Tror att det här var vad som hände i slutet av förra rundan:

* Jag och OBD hade två röster mot oss vardera.
* Mukwa valde att placera nattmordet på K.K, reserven hamnade på mig eller OBD.
* Jag tyckte K.K verkade rödare än OBD och bytte till K.K eftersom jag såg det som vår enda chans att vinna. Detta var med bara lite mer än en minut kvar.
* OBD hängde på i sista stund och Mukwa hade inte en chans att ändra något. Förstaalternativet av nattmordet blev ogiltigt och det andra blev blockat.
Det här vet jag hände:
* Tyr höll på att hängas, och gjorde allt som stod i hans makt för att byta drev.
* OBD var tvungen att byta röst i takt med K.K. eller Tyr för att inte åka själv.
* Tyr valde att placera nattmordet på OBD och ändrade sedan sin röst till K.K.
* Jag svarade på ett inlägg från K.K. samtidigt som allt det här skedde och såg det inte förrän vi alla kliade oss i huvudet i vrålis.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: no worries

Mukwa said:
Jag kan för övrigt meddela att jag jobbar heldagar idag och imorgon... imorgon slutar jag dessutom kl 21, så den här rundan kommer svischa förbi fortare än kvickt.
Och med det vill jag fråga: Alla ser när rundan tar slut, som tidigast?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: no worries

Och med det vill jag fråga: Alla ser när rundan tar slut, som tidigast?
mm... det är torsdag kl 21, men jag har bestämt mig för vem jag ska rösta på så för min del gör det inte så mycket att jag inte hinner vara särskilt delaktig.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: no worries

Mukwa said:
Du skriver att detta spelet tog knäcken på dig Mukwa. Vare sig du är snut eller inte så hoppas jag att jag inte fått dig att må dåligt. Jag förlorar hellre än att få någon att må dåligt. Hoppas att allt är ok och att vi kan skratta åt denna turen efteråt. Men jag kanske bara missförstår inlägget.
Haha, nej. Ta det lugnt. Jag har haft skitkul, men tiden jag lagt ned på spelet har sabbat mitt plugggande, och därför tänker jag stå över alla spel fram tills dess att jag plockat ut min examen (det är typ snart, så ni kan vara lugna... inte många inlämningar kvar nu).
Skönt att höra. Jag ser allvarligt på sådant så jag var tvungen att kolla.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: no worries

!Paxen said:
Mukwa said:
Jag kan för övrigt meddela att jag jobbar heldagar idag och imorgon... imorgon slutar jag dessutom kl 21, så den här rundan kommer svischa förbi fortare än kvickt.
Och med det vill jag fråga: Alla ser när rundan tar slut, som tidigast?
Båda sidor har spelat lika dåligt och haft lika mycket tur så för min del spelar det ingen roll när vi slutar. Om Mukwa tycker tidigast imorgon så kör vi väl med det tills vidare.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Den flyttade rösten är lite skum, men blir skummare av det lite desperata försvaret den här rundan.
Deperata försvar? Menar du min analys över vad jag trodde hänt jag skrev in natt? När det gäller den flyttade rösten så är den inte skum, den är fullkomligt idiotisk om jag vore ulv. Och ni har målat upp denna bilden av en superulv i mig?

Det finns alternativet att du är en "ondskefull" snut som valde att inte göra något nattmord bara för att spela de övriga två mot varandra i sista rundan. Uppmuntra inte min paranoia genom att komma med skumma anklagelser. Du vet vad som hände med stackars K.K :gremwink:
 
Top