Nekromanti Varulvsspel Familjen Runda 6 (Sista rundan)

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad ser upp mot Donen. Han nickar lite snabbt mot er innan han tar upp sitt vapen. Innan ni har dragit upp era egna vapen så skjuter Konrad sig själv i huvudet. När ni söker igenom honom så kan ni inte hitta något bevis på att han skulle ha varit en av grisarna. Han var, i brist på bättre ord, oskyldig!

Efter en stund så kliver ni in i ett rum där det har varit en strid igång. Lampor och bord är omkullvälta och mitt på golvet så ligger det ett par handklovar.

Vi tackar K.K. För ett jättefint spel! Du är välkommen att skriva ett sista inlägg, som ej får avslöja något om din roll!

Nu är ni endast tre (3) spelare kvar! Jag kommer som tidigast avsluta rundan imorgon onsdag 28 mars klockan 21:00, dock kan detta bli förlängt om inte alla har lagt sin röst på någon. Detta är sista chansen att få ut snuten.

Deltagare:
Konrad Konvalj
xyas
Vicotnik
Mukwa
Tyr
Vimes
Recca
Lu-kaazh
Spider Jerusalem
Ond Bråd Död
Korpa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Givet så tackar jag alla för ett gott spelande! Dock så är jag ju mäkta besviken över att det tog slut för mig.

Heja maffiosos! Dö snutar dö!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Skyddade Tyr btw. Så...
I helsike du gjorde, för det skulle innebära att jag försökte nattdöda Tyr. Eftersom jag inte nattdödar så skyddade du givetvis mig eller dig.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Sorry. Jag fick hjärnsläpp och fick för mig att när Tyr flyttade sin röst så var det bara jag som hade två, istället för tvärtom.

Dock var det tur, för annars hade det varit över. Jag hade Mukwa som alternativ, så


Eller vänta nu. Det finns ju en möjlighet att Tyr var ulven och tvärändrade sig utan att siktat på nån ny. Så han sköt på den som hängde sig.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ska vi tolka flufftexten som en antydan till att polisen försökte döda samma kille som bossen var på? Handklovar å så tänkte jag.

För visst brukar det framgå om någon lyckats använda sin väktarförmåga?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Eller vänta nu. Det finns ju en möjlighet att Tyr var ulven och tvärändrade sig utan att siktat på nån ny. Så han sköt på den som hängde sig.
Den enda anledningen till att jag bytte var att jag tyckte att K.K betedde sig rödare än dig. Det var en chansning där jag gick från att vara 50% hängd till 100% hängd i den sista minuten. Nu hade jag tur att någon hakade på. Tyvärr dog K.K, men i processen så grönade vi oss båda. Du genom att ingen extra dog och jag genom den vanvettiga chansningen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ledsen att jag ställde till det som sagt. Min hjärna är sönderbränd av spelet.

Du spelade jättebra som vanligt (tror vi spelat förr, med mig som varulv och du som bybo)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ska vi tolka flufftexten som en antydan till att polisen försökte döda samma kille som bossen var på? Handklovar å så tänkte jag.
Fluffet säger nog bara att det fortfarande finns en snut ibland oss... och den snuten är Tyr. Det är ju faktiskt inget snack. Men du börjar snacka om att du skyddade Tyr, och det är ju inte sant. Jag förstår dock inte för fem öre varför OBD skulle vilja ge upp sitt nattmord och därmed sina chanser att vinna den här nattrundan. Därför är Tyr snuten.

För visst brukar det framgå om någon lyckats använda sin väktarförmåga?
Jag har aldrig varit väktare så jag har ingen aning, och jag hade ingen väktare med i V2089. Däremot hade jag en bullet proof och den personen hade inte fått reda på någonting.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Givet så tackar jag alla för ett gott spelande! Dock så är jag ju mäkta besviken över att det tog slut för mig.

Heja maffiosos! Dö snutar dö!
Ja, tack för gott spel K.K! Du har spelat riktigt bra hela spelet och jag kunde gröna dig på slutet! Så här i efterhand vet jag också att du har en bättre ulvsniffarnäsa än vad jag har :)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Överlever du ett nattmord? Ditt fluff antyder att du kan ha det, och du trodde t o m det. Fan. Jag vet att jag inte har försökt döda någon, så det måste vara Tyr som är ulven.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag överlever inte nattmord om jag inte skyddar mig. Det var det jag insåg var fel och outade tidigare.

Det som kan ha hänt är att om Tyr är ulv så glömde han, eller arresterade KK som ändå blev hängd.
 
Top