Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Rösträkning 10.30

Vicotnik-->Lu-kaazh
xyas-->Brynolf
K.K-->Korpa-->Lu-kaazh-->xyas
Brynolf-->Korpa-->SJSLarsson-->Lu-kaazh
Tyr-->Korpa-->SJSLarsson-->Lu-kaazh
Mukwa-->Brynolf-->Lu-kaazh
Korpa-->Lu-kaazh
Recca-->Lu-kaazh-->SJSLarsson-->Brynolf-->K.K-->Lu-kaazh
OBD-->Recca

Tyr-->Korpa-->SJSLarsson
Recca-->Lu-kaazh-->SJSLarsson
Brynolf-->Korpa-->SJSLarsson

Recca-->Lu-kaazh-->SJSLarsson-->Brynolf

K.K-->Korpa-->Lu-kaazh
Brynolf-->Korpa-->SJSLarsson-->Lu-kaazh
Tyr-->Korpa-->SJSLarsson-->Lu-kaazh
Mukwa-->Brynolf-->Lu-kaazh

OBD-->Recca

K.K-->Korpa-->Lu-kaazh-->xyas

Recca-->Lu-kaazh-->SJSLarsson-->Brynolf-->K.K

Recca-->Lu-kaazh-->SJSLarsson-->Brynolf-->K.K-->Lu-kaazh

[6] Lu-kaazh: Vicotnik, Brynolf, Tyr, Mukwa, Korpa, Recca
[1] Brynolf: xyas
[1] xyas: K.K
[1] Recca: OBD
[1] Ingen: Lu-kaazh
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 10.30

Vad kan vi utläsa av omgångens röstande?

[6] Lu-kaazh: Vicotnik, Brynolf, Tyr, Mukwa, Korpa, Recca
[1] Brynolf: xyas
[1] xyas: K.K
[1] Recca: OBD
[1] Ingen: Lu-kaazh

Den uppenbara ulven Lu-kaazh har själv inte röstat. 6 röster ligger på Lu-kaazh och enligt våra beräkningar skall det finnas två ulvar kvar. Är Lu-kaazh ulv sitter den andra ulven på tåget.

Vicotnik röstade först och har sedan inte flyttat sin röst. Lu-kaazh är hans ulv och har varit det från runda 1 egentligen.
Korpa har också fällt en röst och även den har fallit på Lu-kaazh. Inställningen mot Lu-kaazh har varit den samma genom hela spelet även där.

Mukwa har varit inne på Lu-kaazh rätt länge även han. Var in och tallade med en röst på Brynolf där emellan bara.

Recca har farit fram och röstat järnet rundan igenom.

xyas, K.K, OBD, och Lu-kaazh själv är dom som är lite utanför och röstar lite blandat.

Skall vi göra ett sista ryck innan utröstning? Absolut säger jag. Aktiviteten lär dock inte vara den bästa, men jag gör ett försök.

Om vi i slutändan väljer Lu-kaazh och han är snut. Vem är hans kompanjon? Vem skall vi hänga nästa runda?

Lu-kaazh gör ju ingen skada så länge han är med i spel. Hans aktivitet är inte bra och han har pingat lite varstans igenom spelet. Det är inte Lu-kaazh vi bör frukta utan det är hans kompanjon. Vi har råd att bomma en gång så är det inte bättre att försöka pricka Lu-kaazh kompanjon den här rundan istället? Det ser ju rätt sinnessjukt ut att jag försöker spara Lu-kaazh i och med mitt "skyddande" av honom, men saken är ju den att vi vinner ju inte så mycket på att hänga honom.

Är Lu-kaazh ulv:

* Vi bekräftar att han inte tål två nattmord.
* Vi bekräftar att hans vapen är uppbyggt på liknande vis som Vimes. Alltså, att det saknar PISTOL/REVOLVER
* Vi bekräftar att Lu-kaazh försökte vända drevet mot Mukwa i slutet och det grönar Mukwa ännu mer.

Den kvarvarande snubben utan Pistol/Revolver/Shotgun/Rifle är då Mukwa med sin Sig Sauer P226.

Han sias rött och både Vimes & Lu-kaazh försöker väl vrida till det hela att han är scum? Honom kommer vi ju inte välja ändå trots att det skulle peka mot honom.

Har jag missat nått vi får bekräftat eller liknande vid en hängning av Lu-kaazh?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 10.30

om lukaz är ulv, stärks två mer eller mindre rimligamisstankar... mukwas avsaknad av vapentyp och brynolfs/mukwas polispickadoller. dessutom tycker jag att reccas och tyrs aktier stärks iom att kategoriernas vikt stärks ytterligare.

men ok, vi skulle kunna spara lukas och jaga hans polare. vem är det då? kan vi öht enas om det? min mage säger mukwa.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Brynolf said:
Aktiviteten har gått ned betänkligt idag. Framför allt Vicotnik och Mukwa har tystnat. Vart tog ni vägen, pôjka? Något klyftigt eller jättedumt måste ni väl ha på hjärtat?
Jag har varit på Forumölen sen 17:00 i går till någon gång efter 01:00, tog sista tåget hem vid 01:50. Vaknade för ca 30 minuter sedan. Så där är var jag har varit.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning 10.30

Konrad Konvalj said:
Vicotnik röstade först och har sedan inte flyttat sin röst. Lu-kaazh är hans ulv och har varit det från runda 1 egentligen.
Jupp, jag vet att det inte kommer se bra ut för min del ifall u-kaazh mot förmodan visar sig vara bybo men jag kommer med väldigt liten sanolikhet ändra min röst den här rundan.

Om vi då skulle hänga någon annan än Lu-kaazh så anser jag att vi bör vara hyfsat säkra på att personen är ulv. Jag har nämligen ingen lust att rösta ut någon annan pga att Lu-kaazh inte är särskillt aktiv. Att rösta ut en mindre aktiv spelare som vi misstänker är ulv är på sätt och vis väldigt bra. Eftersom vi då troligtvis bara kommer ha en ulv kvar som förhoppningsvis är aktiv så kommer vi indirekt sätta väldigt mycket press på den.
Då en aktiv ulv är mer trolig att begå misstag än en inaktiv ulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 10.30

Vicotnik said:
Att rösta ut en mindre aktiv spelare som vi misstänker är ulv är på sätt och vis väldigt bra. Eftersom vi då troligtvis bara kommer ha en ulv kvar som förhoppningsvis är aktiv så kommer vi indirekt sätta väldigt mycket press på den.
Då en aktiv ulv är mer trolig att begå misstag än en inaktiv ulv.
Det har du förstås rätt i. Om Lukas nu är polizei, vem tror du är hans kompanjon?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Rösträkning 10.30

Jag har läst igenom Lukaz inlägg. De var inte så få som jag fått för mig, men ytterst intetsägande. Helt klart är han en ängslig varulv. Han skriver för att verka aktiv, inte för att hjälpa till.

Det enda relevanta jag hittade var hans bråk med Mukwa om vapen och mukwas förmåga. Men det var ett bråk som orsakades av att Mukwa började fråga om det inte fanns nån förklaring till hans polisvapen, det var inget som Lukaz initierade.

Så, är Lukaz ulv, så är nog inte Mukwa det.

Lukaz tyckte också att Recca outat tillräckligt. Behöver inte betyda något, kan vara jag som fixerat mig vid Recca för mkt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning 10.30

Brynolf said:
Vicotnik said:
Att rösta ut en mindre aktiv spelare som vi misstänker är ulv är på sätt och vis väldigt bra. Eftersom vi då troligtvis bara kommer ha en ulv kvar som förhoppningsvis är aktiv så kommer vi indirekt sätta väldigt mycket press på den.
Då en aktiv ulv är mer trolig att begå misstag än en inaktiv ulv.
Det har du förstås rätt i. Om Lukas nu är polizei, vem tror du är hans kompanjon?
Långt ifrån säker på vem det skulle kunna vara.
De jag i nuläget skulle kunna tänka mig som alternativ är:
Du (Brynolf) i och med ditt försök att vända bort drevet från Vimes förra runda.
Recca är inte helt övertygad om hennes förmåga samt hur hon valde att agera då vi pressa henne på hennes vapen's namn.
Konrad är jag lite kulven till pga hans vapen liknar Spiders men han är aktiv och postar en hel del tanke värda saker.
Ond Bråd Död må ha ett litet vapen som enligt tyr poliserna föredrar men jag finner att OBD har spelat stabilt sen han kom in och jag tror att han är en bybo.

Så de jag i nuläget misstänker mest är Recca och dig Brynolf. Men det är något jag tänker kolla närmare på under nästa runda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 10.30

Nu är det ju lite aktivitet och det är ju göttans.

Är Lu-kaazh snut (vilket även jag misstänker väldigt starkt) finns det inte allt för många alternativ till nästa runda.

Brynolf är ju högvilt.

Recca säger OBD och Vicotnik. Inte så värst hårt men ändock. Grejen med Recca är ju att hennes förmåga inte är så värst märkvärdig eller ulvig. Visst kan den vara hittepå eller så har hon info som ulv gällande Pistol/Revolver Shotgun/Rifle, men hur kan då Vimes gå ut med sin BDM 380. Det känns lite knasigt, men kan lätt förklaras om inte snutarna kan kommunicera med varandra. Att Recca använder sin förmåga på Lu-kaazh är ju så märkvärdigt att det pingar ulv direkt. Att Recca gör sånt motstånd att outa vapnet pingar rätt hårt och att Recca går ut med sin förmåga i hämnd är ju så icke-bybo att det inte är sant. Recca har inte spelat så värst bra och det erkänner hon själv. Recca har Vimes på sin sida hela runda 1 och det är en tell enligt BDG.

xyas vill ju gärna jag fälla som en uvl. Han är en hårding till ulv som lätt kan tänka sig att offra andra ulvkompisar. Jag har ju mina anklagelser mot honom i ett annat inlägg så det kanske är värt att kolla igenom dom igen. Lägg där till att xyas är här men väljer att inte delta. Lurkande gillar jag ju inte...Han har lagt sin röst på Brynolf och känner sig ju väldigt klar på det. Allt detta kan ju bero på att xyas är så bensäker på att Brynolf är ulv att han inte längre orkar sitta här och spela ulvspel. Lite samma scenario som Vicotnik. xyas väntar på att rundan skall ta slut kort och gott.

Jag gillar det inte. Det skrivs ju ändå lite saker då och då, men xyas tycks inte villa delta i snacket. Nog för att jag kommer med mycket blaj och goja, men ändå. Nu är visserligen xyas spelstil väldigt kortfattad. Han lägger sina inlägg där det behövs och är tydlig när han väl lägger dom. Jag lider ju av nån form av ordbajseri och måste skriva mycket för att få fram samma sak så jag kan ju inte hålla detta mot xyas hur mycket jag än vill.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Rösträkning 10.30

Efter jag har åkt så skulle jag vilja att ni tittar närmare på mukwa ( för hans koppling mellan allt)
jag vill att ni kollar recca för hennes konstiga förmåga användande.
och sedan så tror jag att ni bör titta på KK som spelat för onojigt och i stället kör med någon form av kall logik

//Lukas som ber om ursäkt för hans brist på tid.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Rösträkning 10.30

Sedan så bör ni också kolla på vic som har varit så osammarbetsvillig och bara bestämt att jag skall åka.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Kanske lite sent men: "och eftersom jag antar att ni kommer wikipedia det så kan jag redan nu säga att jag inte kan förklara varför jag har en pistol som en del italienska polisstyrkor använder."

Jag googlade/wikipediade Lukaz vapen, och det står inte alls nåt om italienska polisen förens på slutet i en lista av vilka arméer och poliser som använder den.

Antagligen står det "Vapen: Italienska polisens tjänstepistol Beretta 92" i hans PM.

Det är till och med troligt att alla ulvar har det vapnet i och med att vi antagligen befinner oss i Italien. Rosslilini klingar italienskt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Antagligen står det "Vapen: Italienska polisens tjänstepistol Beretta 92" i hans PM.

Det är till och med troligt att alla ulvar har det vapnet i och med att vi antagligen befinner oss i Italien. Rosslilini klingar italienskt.
Jag vill påstå att det inte alls är troligt att alla snutar har samma vapen.

Varför plockar i så fall Vimes fram en BDM 380 ur röven?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Jag googlade/wikipediade Lukaz vapen, och det står inte alls nåt om italienska polisen förens på slutet i en lista av vilka arméer och poliser som använder den.
1. Franska armén (92G)
2. Italienska armén
3. Italienska polisen
4. Sydafrikanska armén (Z88 licensierad kopia)
5. Peruanska flottan (92F)
6. LASD (Los Angeles County Sheriff's Department)
7. LAPD (Los Angeles Police Department)
8. Algeriska polisen
9. Spanska civilgardet

Beretta 92 står som nummer 3 och som första snutvapen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning 10.30

Lu-kaazh said:
Sedan så bör ni också kolla på vic som har varit så osammarbetsvillig och bara bestämt att jag skall åka.
Ja jag har mer eller mindre bestämt mig för att det är dig jag vill ha ut den här rundan. Men skulle du kunna citera/peka ut när jag inte har varit sammarbetsvillig?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Rösträkning 10.30

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh gör ju ingen skada så länge han är med i spel. Hans aktivitet är inte bra och han har pingat lite varstans igenom spelet. Det är inte Lu-kaazh vi bör frukta utan det är hans kompanjon. Vi har råd att bomma en gång så är det inte bättre att försöka pricka Lu-kaazh kompanjon den här rundan istället? Det ser ju rätt sinnessjukt ut att jag försöker spara Lu-kaazh i och med mitt "skyddande" av honom, men saken är ju den att vi vinner ju inte så mycket på att hänga honom.
Så här tänker jag. Som bybor bygger vi ett hus av information vars delar vi inte vet om de passar ihop. I vårt hus har informationen att Lu-kaazh är snut blivit något av ett fundament. Att hänga en misstänkt snut som är ett fundament är bland de bästa dragen vi kan göra. I nuläget så baserar jag, vi(?), teorier baserat på att Lu-kaazh är snut. Visar sig det att Lu-kaazh är snut så är allt frid och fröjd. Är han inte det så faller hela jäklar huset ihop... Det ligger i vårt intresse att veta hur det ligger till.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ja, det jag menade var förstås att det inte nämndes särskilt direkt, utan fanns tillsammans med alla andra polis och militärvapen. Så det var lite skumt att han nämner just italien.

Men det här känns rätt överspelat egentligen. Lite onödigt av mig att ta upp det.

Du har rätt om BDM vadenuvar inte är det första man nämner om man ska fejka ett vapen. Möjligen om Vimes var ängslig för att säga samma som nån annan. Men nja. Han känns inte så sofistikerad, dessutom kröp det fram först vid utröstningen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Rösträkning 10.30

Förövrigt så har jag en till analys om den kvarvarande undercoversnuten. Men eftersom allt baseras på att Lu-kaazh är snut så känner jag att det inte är läge att ta upp det nu. Den kanske gör mer skada än nytta.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning 10.30

Tillbaks. Har inte läst ordentligt känner jag, men behöver ni veta nåt så finns jag här. Mitt pluggande går åt helvete och jag hatar mitt liv, men 20-21 är spikat för varulvsspel. Min aktivitet kommer vara nästan lika skitdålig nästa runda också. Hur mycket jag än skulle vilja prioritera spelet så måste jag tänka på plugget. Jobbar dock bara ons-tor nästa vecka, så det är ett plus iaf.

Nåväl. Jag ska läsa igenom tråden nu, men finns som sagt här om ni vill nåt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 10.30

Konrad Konvalj said:
Lägg där till att xyas är här men väljer att inte delta.
Say what? Det här tycker jag inte stämmer.
 
Top