Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 2

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ni står samlade i en stor sal. -Är du en snut? frågar någon Vimes. Vimes stirrar ut mot er alla -Ja, jag är en snut.. Visst fan är jag det! Och jag tog alla dom där drogerna, slog ner alla som muckade gräl.. För att jag är en så bra polis.. Ni måste vara dumma som tror att jag är en gris!.

När Don Rosolini kommer ut ur sitt rum så knuffas Vimes fram. -Ge mig 5 minuter så skall jag nog få svar säger han med ett lugn i rösten, och 5 minuter senare så har ni fått svaret. Vimes dog en död värdig en polis: nedbruten, avskydd och långtifrån sin gud.

Knappt har ni hunnit fira innan någon anmärker på att ni inte är 11 i rummet. Ni söker reda på eran 11:e medlem och hittar en näsduk med hans monogram vid ett krossat fönster.

Snabbt räknar ni fram att Spider Jerusalem har blivit gripen, och han har redan blivit bortförd.

Vi tackar både Vimes och Spider Jerusalem för ett gott spel! Nu är ni 10 stycken kvar, och det finns fortfarande några poliser kvar.


Deltagare:
Konrad Konvalj
xyas
Vicotnik
Mukwa
Tyr
Vimes
Recca
Lu-kaazh
Spider Jerusalem
LJSLarssonOnd Bråd Död
Brynolf
Korpa


Denna runda avslutas lördagen den 17 mars klockan 21:00!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack för ett gott spel Vimes!

Kanske världens näst sämsta varulv :gremsmile:

Hoppas att du inte sitter hos svärföräldrarna och svär nu utan tar förlusten som den snutgris du är.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Och tack för gott spel Spider Jerusalem!

Du var stabil och känndes grön trots att jag silade in dig i lag med Mukwa mot slutet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Yes en snut nere. Väl kämpat Vimes, men den här gången gick det inte.

Lyfter med den outade vapen informationen in i denna runda så vi har den lätt tillgänglig.
Tyr: Remington 870 Wingmaster Rifle
Vicotnik: Colt Python Revolver
LJSLarsson: P8 Pistol
Lu-kaazh: Beretta 92
Mukwa: Sig Sauer P226
Spider: Winchester Model 1901 Shotgun
K.K: Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun
Recca: Ruger GP-100 Revolver
xyas: Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol
Brynolf: Glock 17 Pistol
Korpa: M40 Sniper Rifle!

Vimes: Polis ej trovärdig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Jaha, tack för spel gott folk. Jag måste säga att jag föredrar att vara bybo :gremsmile:

Sedan: jag är ett rövhål och ber om ursäkt som fan till Spider. Jag överspelade min buffel-Vimes-roll som fan. Sorry!

Heja The Police!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa: Kan du ta och göra en sån där röstbytar förteckning från den försa omgångens slutskede. Du brukar göra snygga sånna.

Sen vill jag gärna kolla på lite fotboll nu så slipper gärna göra en själv :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Spider, vi ska fri ta dig, gå ingenstans vi kommer och fritar dig så fort vi skickat resten av poliserna till helvetet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Gött mos! Jag velade på slutet som sig bör, men det löste sig ju. Tack vimes och spider för en kul omgång!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Tack för gott spel Vimes och SJ!

Gött som fan att bli av med en ulv! Bra jobbat allihop! mindre gött att jag inte reagerade på honom ordentligt.

Ulvarna försökte garanterat vända drevet mot mig i slutminuterna och jag tänker gå tillbaks och analysera där till att börja med. Brynolf kändes väldigt agiterande i slutet, men det kan ha varit för att det var mig han agiterade mot. Förhoppningsvis orkar jag med lite till ikväll.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Okej nu måste vi börja diskutera.

Varför åkte SJ?

jag gissar på att`det var hans "outning" som siare.
finns det någon som har något annat förslag?
vilka var han på?
hade han dem på spåren?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
jag gissar på att`det var hans "outning" som siare
Gissar det samma, men vi måste ju gå tillbaka och kolla det lite hårdare.

Spider hade Mukwa+Vimes på sin topp och sedan Lu-kaazh.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
I förra rundan försvarade Vimes recca när ingen annan gjorde det.
Är det kanske ett tecken på samarbete poliser i mellan?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vimes snuteri talar ju för att poliserna antingen har avvikande besktivningar eller inte har några alls och måste hitta på. Övriga grisar borde då finnas bland resterande avvikelser. men kan det vara så enkelt? jagtvivlar
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Mukwa said:
Tack för gott spel Vimes och SJ!

Gött som fan att bli av med en ulv! Bra jobbat allihop! mindre gött att jag inte reagerade på honom ordentligt.

Ulvarna försökte garanterat vända drevet mot mig i slutminuterna och jag tänker gå tillbaks och analysera där till att börja med. Brynolf kändes väldigt agiterande i slutet, men det kan ha varit för att det var mig han agiterade mot. Förhoppningsvis orkar jag med lite till ikväll.
Både Brynolf och Lu-kaazh var inne på att försöka vända drevet till Mukwa i slutskedet:
Lu-kaazh said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Okay.

De som röstar på Lu-kaazh tycker då jag är lite fel ute.

"Det finns en Snut-siare i spelet." kommer ju från Spider.

Spider röstar Mukwa eftersom han misstänker Mukwa och Vimes mest. Sen loggar han in och gör en sista ändring till Lu-kaazh och stavar namnet fel 100 gånger. Sen loggar han in ännu en sistaste av sista gånger och skiftar tillbaka till Mukwa. Kanske i hopp om att inga fler röster skall landa på Mukwa nu när han räddad upp situationen.

Mukwa är vår miller och för att miller skall ha en möjlighet att finnas med i spel måste det finnas en siare. Där rycker Spider in och lägger sin superline. "Det finns en Snut-siare i spelet." En line som jag helt har missat och inte förens nu tar Mukwa upp den för mig. Mest för att lägga mer tyngd bakom sin röst på Lu-kaazh. Det finns ju lixom en siare så det är så klart att det finns en miller. Så då var det klart och rösten på Lu-kaazh har ju varit gjuten från start i stort sätt.

Är det här ett paranoia moment? Är det nån som förstår mig.
Jepp, Kånkel-synapserna i hjärnan har börjat spinna även på mig.

Jag lutar mer och mer mot Mukwa faktikt. ojoj, börjar bli bråttom.

Har någon en rösträkning? Min räkning är utdaterad.
Såfall är vell bästa lösningen att byta och hoppas att fler följer efter.
jag är som sagt för en utröstning av Mukwa
Jag är fortfarande positivit inställd till att hänga Lu-kaazh som det ser ut nu. Dels så har han en polis-pistol, dels så saknar han "vapentyp" i namnet och dels så verkar han vilja vända drevet mot Mukwa i slutskendet.

Röst: Lu-kaazh
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Kör med Tyrs ulvpoäng. 1 up = grönish, 5 up =superröd. Inte jätteuttömmande resonemang, mer spontana tankar nu när runda 1 är slut.

Konrad Konvalj
Är jag osäker på. Har pendlat en del under rundan mellan att vara sig själv och spela lite udda. Ryckte upp sig som fasen under dagen idag.
2 up.

Vicotnik
Skitsvårt. Jag kan knappt läsa hans spel alls och har aldrig kunnat.
? up.

Mukwa
I motsatt mot många andra tycker jag Mukwas spel varit stabilt. De missar som flera personer uttrycket ser jag som lättförklarade med småmissar som är lätta att göra.
2 up.

Tyr
Rimlig outning och trovärdig spel. Detta ger konsekvensen att jag väljer att jobba utifrån att hens förmåga är korrekt, om än inte garanterat korrekt.
1 up

Recca
Rimlig outning och trovärdigt spel. Ska bli intressant att höra vem hon siade.
1 up.

Lu-kaazh
Spelar ganska lukas-aktigt. Pingar, men inte starkt.
2 up.

LJSLarsson
Noll och ingen uppfattning.
3 up.

Brynolf
Hans agerande i slutet på rundan var lite väl uppjagat tycker jag. Innan dess spelade han dock stabilt.
4 up.

Korpa
Konsekvent spelande, men har inte gjort något start intryck på mig än.
2 up.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
jag gissar på att`det var hans "outning" som siare
Gissar det samma, men vi måste ju gå tillbaka och kolla det lite hårdare.

Spider hade Mukwa+Vimes på sin topp och sedan Lu-kaazh.
Kanske, men snutarna agerade inte som jag trodde. Det började dyka upp skepsis om min outning där mot slutet. Jag trodde de skulle ta vara på det och inte istället ge lite cred till outningen genom att döda en av "de fyra". Att jag inte nattmördades är jag inte alls förvånad över.

Men det var ju tusan att vi inte snappade upp den där outningen från Spider tidigare.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jobb och krävande familjeliv hindrade mig från att skriva i första rundans slutskede, men nu har jag några timmar på att läsa allt som skrivits. Kommer med en egen analys av läget inom kort.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Skulle jag gå på lite fealing nu så här i uppstarten av rundan skulle jag villa påstå att Vimes gjorde allt för att Mukwa skulle hängas.

Det skänker Mukwa ett litet grönt skimmer.

Sen har Vimes varit beskyddande och på Reccas sida, men det ser jag mer som att Vimes ville vara kompis med någon som spelade "grönt" hela rundan. Det är ju dumt att välja en "kompis" som inte spelar speciellt säkert eller tryckt så Recca är ju ett bra pic av Vimes. Trots att hon försvårade för byn med sin outning så höll Vimes fast vid att det var bra skit och om det skulle ha slutat med en hängning för Reccas del och hon var grön skulle Vimes kännas väldigt grön eftersom de var så bra kompisar.

Lu-kaazh har Vimes haft som en huvudkandidat rätt länge och det pågrund av snutvapnet och låg profil. Han är ju rätt ensam om att tycka att Lu-kaazh är så pass röd.

Nykomlingarna Tyr och SJSLarsson har Vimes inte vidrört på hela rundan. Han har stoppat dom i samma fack typ. Båda de nya har spelat bra och jag har inget att anmärka på ungefärt.

Spider gick ju Vimes rätt hårt mot däremot. Där ville han inte ha en kompis, men eftersom Spider spelade rätt kasst förra liret kanske Vimes valde honom som ett offer eftersom Spider just spelade svagt senast. Nu hoppades Vimes på att han skulle svajja till och på så vis kasta skugga över honom.

Korpen har som alla vet varit väldigt lågflygande. Vimes har påpekat det, men även lyft fram Korpa flera gånger. Typ, härligt att du är med. Fan så bra du är och så vidare.

xyas är Vimes misstänksam mot och vill hänga honom men ändå inte. Han litar på att xyas sniffar rätt med sin nos och är nog lite rädd att han skall sniffas upp så det är bäst att inte vara i närheten av xyas.

Brynolf lägger Vimes inte mycket krut på vad jag minns.

Vicotnik flippar över sin röst på Vimes sist av allt för att sänka spiken i kistan. Vimes tycker väl att Vic spelar stabilt och som vanligt, men inte att han gör nått häpnandsväckande eller så. Kan mycket väl vara en ulv skriver Vimes en sväng.

K.K lämnar jag utanför.

Nu är detta som sagt var lite tankar ur mitt inre så här på stört och rakt av så det kan finnas uppenbara missar, men det kan även finnas guldkorn.
 
Top