Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning 18:15

Konrad Konvalj said:
Okay.

De som röstar på Lu-kaazh tycker då jag är lite fel ute.

"Det finns en Snut-siare i spelet." kommer ju från Spider.

Spider röstar Mukwa eftersom han misstänker Mukwa och Vimes mest. Sen loggar han in och gör en sista ändring till Lu-kaazh och stavar namnet fel 100 gånger. Sen loggar han in ännu en sistaste av sista gånger och skiftar tillbaka till Mukwa. Kanske i hopp om att inga fler röster skall landa på Mukwa nu när han räddad upp situationen.

Mukwa är vår miller och för att miller skall ha en möjlighet att finnas med i spel måste det finnas en siare. Där rycker Spider in och lägger sin superline. "Det finns en Snut-siare i spelet." En line som jag helt har missat och inte förens nu tar Mukwa upp den för mig. Mest för att lägga mer tyngd bakom sin röst på Lu-kaazh. Det finns ju lixom en siare så det är så klart att det finns en miller. Så då var det klart och rösten på Lu-kaazh har ju varit gjuten från start i stort sätt.

Är det här ett paranoia moment? Är det nån som förstår mig.
Isf, om spider är siare, vilket han verkar säga, så är det konstigt att han röstar på mukwa, kan jag tycka.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Rösträkning 18:15

Tror att det står så här:

Lu-Kaazh 3 (Vicotnik, Korpa, Mukwa)
Mukwa 3 (Vimes, Lu-kaazh, Spider)
Recca 1 (SJSLarsson)
Vimes 5 (Konrad, Recca, Brynolf, Tyr, xyas)

Ingen röstningsordning dock.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 18:15

Mukwa said:
För övrigt: Mukwa dröjde ganska länge med att gå ut med något annat än sitt vapen. Just då handlade debatten om att Lukas inte hade någon anledning att ha en polispuffra, medan Mukwa hade det. Han ville inte berätta varför då det skulle hinta om hans förmåga. Men att han är olaglig vapenhandlare för ju knappast tankarna till miller, snarare nåt i stil med det vad Tyr och Recca outat.
Det är mig veterligen bara två stycken som tycker att det här är konstigt och det är du och Lu-Kaazh. Jag tycker ju att jag har svarat på det här. Allting i min roll hänger ju ihop. Vapen, fluff och miller. Jag har resonerat utifrån min roll hela tiden och det kan du nog se om du går tillbaka och kollar.
Men tycker du att det är logiskt att alla skulle fatta att du var miller om du gick ut med att du är vapenhandlare? Och vari skulle egentligen skadan däri ligga? Millers vill väl komma ut med det tidigt?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 18:15

Vimes said:
Isf, om spider är siare, vilket han verkar säga, så är det konstigt att han röstar på mukwa, kan jag tycka.
Såhär, min roll hintar om existensen av en siare i spel (även om det inte är helt entydigt). Kanske är det samma med Spiders?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning 18:15

Mina svärföräldrar tycker jag är helt bisarr som sitter klistrad vid paddan :gremsmile: de har inte sett vimes - beroendepersonligheten tidigare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning 18:15

xyas said:
Vimes said:
Isf, om spider är siare, vilket han verkar säga, så är det konstigt att han röstar på mukwa, kan jag tycka.
Såhär, min roll hintar om existensen av en siare i spel (även om det inte är helt entydigt). Kanske är det samma med Spiders?
Alright, får erkänna att jag har noll koll på vad som egentligen sagts utan mest förlitar mig till andrahandsinfon här i sluttampen av tråden.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 18:15

Mukwa said:
Därför att jag har span efter mig. Det är det som står. Jag antar att Rosolini tycker att det suger. Men egentligen är det lika mycket puffran som gör mig röd. Eller ja, det är ju så jag har resonerat iallafall.
Du sias röd av dina maffiapolare för att du har span på dig.

Du blandar in din puffra i det här igen och säger att det är den som gör dig röd. Det gillar jag inte. Hela den här texten känns underlig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 18:15

Vimes said:
Jag antar att jag är påväg att ryka :gremcry: :gremmad:
Ja, jag är rätt inne på att rösta på dig. Men inte för de där vapenorden, utan för att jag tycker du har spelat udda denna rundan för att vara du. Det är flera grejer som har varit "av".

Rösten ligger redan på dig, men för tydlighetens skull:

Röst: Vimes
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 18:15

xyas said:
Vimes said:
Isf, om spider är siare, vilket han verkar säga, så är det konstigt att han röstar på mukwa, kan jag tycka.
Såhär, min roll hintar om existensen av en siare i spel (även om det inte är helt entydigt). Kanske är det samma med Spiders?
Vava? Hur menar du? Tala ur skägget!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning 18:15

En kulturgärnging vore att gå igenom alla olika utsagor från mukwa kring hans roll och jämföra dem.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 18:15

Tyr said:
Brynolf said:
Röst: Mukwa

Nu får vi se...
Vad händer vid oavgjorda röster föresten? Normalt sett iaf.
De två vanligaste är att antingen fortsätter rundan till ett avgörande har nåts, eller så lottar spelledaren
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning 18:15

Jag börjar tro lite smått att Paxen varit finurlig och medvetet skrivit rollerna olika just för att det inte ska löna sig att hålla på att fippla med formuleringar och halv-fuskiga omvägar kring citatreglerna.
Ja, nu förklarar ju det inte det här "du har en" men vissa har förkortningar, andra har tillverkare och några saknar vapentypen i namnet. Det känns ganska logiskt att !Paxen har trixat.

Jag har inte fått nån koll på Vimes under spelet, men det här "du har en" är fett suspekt och ett fair bet, även om jag tycker att jag blir mindre och mindre säker på nåt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning 18:15

Att Mukwa går ut som miller har en fördel för byn och det är att eventuella siare inte behöver sia honom då han kommer pinga röd, det spar byn en runda. Oavsett om vi tror honom eller inte så är det en stor gamble han kör om han är ulv och jag anser att vi kan låta honom leva den här rundan.

Vimes var tidigt hårt på mig i början av spelet tillsammans med Mukwa och så som de gick på mig då så tror jag knappast de båda är ulvar. Möjligtvis så är en av dem ulv. Sen så har Vimes outat sig väldigt luddigt och till och från haft en ovanligt irriterad attityd, vist det är inte ovanligt att han är bufflig och inte så försiktig av sig, men detta parti har det inte rikigt vara samma sak (enligt mig). Sen så har hans outning av sitt vapen tidigare varit väldigt undlig och jag är ensam om att inte riktigt ha greppat den. Enligt mig så har inte Vimes spelat sig vanliga spel. Jag skulle nog säga att det är ungefär 55-60% chans att Vimes är ulv, men jag är inte helt övertygad om att han är det. Att rösta ut Vimes och han visar sig vara bybo är en stor förlust för byn, men om han är ulv så är han väldigt farlig då jag anser honom trots att han sällan spelat ulv vara en duktig sådan.

Lu-kaazh där emot sitter med sin polis pistol, har haft en låg aktivitet (vilket inte är ovanligt för lu-kaazh), samt så saknar hans pistol en tillverkare och vapen typ, han har bara fått ett vapennamn, vilket sticker ut.

Jag kommer ta och ställa mig till drevet som vill skicka Vimes till galjen.

Röst: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning 18:15

xyas said:
Vimes said:
Jag antar att jag är påväg att ryka :gremcry: :gremmad:
Ja, jag är rätt inne på att rösta på dig. Men inte för de där vapenorden, utan för att jag tycker du har spelat udda denna rundan för att vara du. Det är flera grejer som har varit "av".

Rösten ligger redan på dig, men för tydlighetens skull:

Röst: Vimes
Någonstans gillarjag att du INTE röstar på mig för min vapentexts skull, men det vore ju hjälpsamt för byn om du kunde peka på vad som var off om inte annat för att dina motiv ska vara tydliga när. Vi blickar tillbaka på den här rundan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 18:15

xyas said:
Tyr said:
Brynolf said:
Röst: Mukwa

Nu får vi se...
Vad händer vid oavgjorda röster föresten? Normalt sett iaf.
De två vanligaste är att antingen fortsätter rundan till ett avgörande har nåts, eller så lottar spelledaren
Ja, hur det funkar i det här spelet har jag inte hört nåt om vad jag kan minnas.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 18:15

Brynolf said:
Såhär, min roll hintar om existensen av en siare i spel (även om det inte är helt entydigt). Kanske är det samma med Spiders?
Vava? Hur menar du? Tala ur skägget! [/quote]

Exakt det jag skriver. Utifrån min rollbeskrivning skulle jag (och jag disclaimar att jag kan tolka fel) gissa att det finns en siare i spel. Och då spekulerar jag att det är detsamma för spider, att hans roll är skriven på ett liknande sätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning 18:15

Vicotnik said:
Lu-kaazh där emot sitter med sin polis pistol, har haft en låg aktivitet (vilket inte är ovanligt för lu-kaazh), samt så saknar hans pistol en tillverkare och vapen typ, han har bara fått ett vapennamn, vilket sticker ut.

]
Men hallå alla,söeciellt Konrad, har lukas inte heler den vanliga vapentexten??
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 18:15

Vimes said:
Någonstans gillarjag att du INTE röstar på mig för min vapentexts skull, men det vore ju hjälpsamt för byn om du kunde peka på vad som var off om inte annat för att dina motiv ska vara tydliga när. Vi blickar tillbaka på den här rundan.
Det är jäkligt svårt att göra. Det är mest min magkänsla (patent pending) som det ofta är i första rundan. Flera smågrejer.

Och nej, jag vet att det inte går att försvara sig mot och att det suger. Sorry :/
 
Top