Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 18:15

Vimes said:
Haha? Är det sant? Håller jag på att åka ut för att jag har tre ord extra i min vapentext? Det är ju jävligt festligt att första gången jag blir utröstad i varulvsspel ska vara på grund av att SL inte dubbelkollat rollPM alt har lagt in en glitch i byns info.

Så, om jag blir utröstad. Vad är planen? Om vi bara går på att min info ser annorlunda ut än övrig outad info, vad har vi att gå på sen?
Det är väl inget som är huggit i sten än va Vimes?
Kom med nått bra nu. Jag har ju jobbat arslet av mig så att du skall kunna läsa ikapp på paddan.

Nu kör du ju med en klassisk uppgiven ulv som vill veta vad vi planerar för drag i senare skede istället för att läsa ikapp och hitta nått intressant att peka på som vi missat.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 18:15

Vimes said:
Haha? Är det sant? Håller jag på att åka ut för att jag har tre ord extra i min vapentext?
Absolut inte. Sånt tar jag inte med i min bedöming överhuvudtaget. Min röst ligger på dig i nuläget för att jag tycker du har pingat mest. Men det är inte alls säkert att den kommer att stanna på dig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning 18:15

Konrad Konvalj said:
Nu kör du ju med en klassisk uppgiven ulv som vill veta vad vi planerar för drag i senare skede istället för att läsa ikapp och hitta nått intressant att peka på som vi missat.
+1

Vimes, om du nu tycker att Mukwas info verkar någotsånär rimligt, vem är mest misstänkt då?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Rösträkning 18:15

Vimes said:
Haha? Är det sant? Håller jag på att åka ut för att jag har tre ord extra i min vapentext? Det är ju jävligt festligt att första gången jag blir utröstad i varulvsspel ska vara på grund av att SL inte dubbelkollat rollPM alt har lagt in en glitch i byns info.

Så, om jag blir utröstad. Vad är planen? Om vi bara går på att min info ser annorlunda ut än övrig outad info, vad har vi att gå på sen?
Anledningen att vi röstade på dig var nog främst att du outat minst och att du var mest skum efter det att majoriteten verkar ha grönat Mukwa och Recca. Det kanske är läge att du berättar vem som är din huvudmisstänkte efter denna nya infon.

Tycker föresten det är synd att du ska behöva försvara dig på paddan...men så är livet ibland.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning 18:15

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Men då har vi SJ som kan sia fraktion på de 8 övriga. Det är ju fett obalanserat, även med en miller
Vad är det här för nått?
Det här:
Spider Jerusalem said:
Recca said:
Dessutom menar ju Mukwa att det finns en snut-siare, så jag är antingen inte den enda powerrollen (om ens en powerroll) eller så är Mukwa garanterat en ulv som claimat Miller.
Det finns en Snut-siare i spelet.
från #778332

Och fråga inte mig vad som hänt med byn den här rundan. Det outas tokvilt och SJs outning kan jag inte direkt tycka är någon scum-tell, för vilken ulv skulle vilja gå ut med det runda 1 och riskera att bli påkommen? Då är det snarare de andra outningarna, Tyrs och Reccas, jag vänder mig emot. De faller dock väldigt bra in med min roll så jag vettefasen alltså. Jag är ganska nöjd med att ha min röst på Lu-kaazh ändå, för han har pingat för mig hela rundan, men byn verkar vara fett overpowered.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 18:15

Spider said:
Det finns en Snut-siare i spelet.
Den där lilla textremsan har helt gått förbi mig och mig veterligen är det ingen som lyft den förens nu heller? Vad är det här för snack?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Re: Rösträkning 18:15

Tja,
Ärligt talat kan jag förstå om man röstar ut mig i och med att min info är anorlunda från alla övriga. Men det är en helt ärlig undring: eftersom min info är olik alla andras, vart finns då varulvarna. Och vilka medel har vi att hitta dem om det är det här vi går på? Men, nevermind, jag skulle nog själv argumentera för att det vettigaste vore att rösta ut någon vars info avviker så, även om jag tycker det känns helt larvigt frustrerande att jag själv ska bli utröstad på en sådan grej.

Utifrån var jag vet hitintills av spelet skulle jag nog säga att jag helst låter min röst ligga på Mukwa. Helt ärligt alltså, varför outar man inte miller så fort som möjligt, varför höll han på det så länge? Och dessutom, millers får man antingen välja att lita på eller inte, antingen, så plockar man dem eller låter dem vara. Och i mukwas fall tycker jag att det är väldigt konstigt att han inte kom ut snabbare som miller.

Men jag tycker det är rätt svårt. Det är många som varit helt anonyma också, och där döljer sig säkert ulvar. Dock vil jag hävda att det bästa är att rösta för information och i så fall måste jag välja Mukwa, som ju varit väldigt aktiv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 18:15

Tyr said:
majoriteten verkar ha grönat Mukwa och Recca.
Nej. Nej nej. Absolut inte. De två är fortfarande mina huvudmisstänkta tillsammans med Vimes.

För övrigt: Mukwa dröjde ganska länge med att gå ut med något annat än sitt vapen. Just då handlade debatten om att Lukas inte hade någon anledning att ha en polispuffra, medan Mukwa hade det. Han ville inte berätta varför då det skulle hinta om hans förmåga. Men att han är olaglig vapenhandlare för ju knappast tankarna till miller, snarare nåt i stil med det vad Tyr och Recca outat.

Och jag ser fortfarande inte någon jättelogisk koppling mellan arms dealer - miller. Vi är som sagt tok-kriminella allihop och vi har inte bara span på oss, vi har dessutom fucking undercover potatisgrisar mitt i rävgrytet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Re: Rösträkning 18:15

Btw, om jag röstas ut tar jag inget med mig i graven. Jag är vanilla (ice, ice, baby)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 18:15

Mukwa said:
byn verkar vara fett overpowered.
Ja, hur rimligt är det egentligen att en bybo kan gröna sig själv + tre andra i ett svep? För att balansera detta måste ulvarna fått veta att de behövde ljuga om vapnen. Visserligen har vi tre hagelbrak i spel så där kan det mycket väl finnas en lögn. Hm och hm...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 18:15

Okay.

De som röstar på Lu-kaazh tycker då jag är lite fel ute.

"Det finns en Snut-siare i spelet." kommer ju från Spider.

Spider röstar Mukwa eftersom han misstänker Mukwa och Vimes mest. Sen loggar han in och gör en sista ändring till Lu-kaazh och stavar namnet fel 100 gånger. Sen loggar han in ännu en sistaste av sista gånger och skiftar tillbaka till Mukwa. Kanske i hopp om att inga fler röster skall landa på Mukwa nu när han räddad upp situationen.

Mukwa är vår miller och för att miller skall ha en möjlighet att finnas med i spel måste det finnas en siare. Där rycker Spider in och lägger sin superline. "Det finns en Snut-siare i spelet." En line som jag helt har missat och inte förens nu tar Mukwa upp den för mig. Mest för att lägga mer tyngd bakom sin röst på Lu-kaazh. Det finns ju lixom en siare så det är så klart att det finns en miller. Så då var det klart och rösten på Lu-kaazh har ju varit gjuten från start i stort sätt.

Är det här ett paranoia moment? Är det nån som förstår mig.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Rösträkning 18:15

Konrad Konvalj said:
Okay.

De som röstar på Lu-kaazh tycker då jag är lite fel ute.

"Det finns en Snut-siare i spelet." kommer ju från Spider.

Spider röstar Mukwa eftersom han misstänker Mukwa och Vimes mest. Sen loggar han in och gör en sista ändring till Lu-kaazh och stavar namnet fel 100 gånger. Sen loggar han in ännu en sistaste av sista gånger och skiftar tillbaka till Mukwa. Kanske i hopp om att inga fler röster skall landa på Mukwa nu när han räddad upp situationen.

Mukwa är vår miller och för att miller skall ha en möjlighet att finnas med i spel måste det finnas en siare. Där rycker Spider in och lägger sin superline. "Det finns en Snut-siare i spelet." En line som jag helt har missat och inte förens nu tar Mukwa upp den för mig. Mest för att lägga mer tyngd bakom sin röst på Lu-kaazh. Det finns ju lixom en siare så det är så klart att det finns en miller. Så då var det klart och rösten på Lu-kaazh har ju varit gjuten från start i stort sätt.

Är det här ett paranoia moment? Är det nån som förstår mig.
Jag förstår inte vad du menar
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 18:15

Brynolf said:
Mukwa said:
byn verkar vara fett overpowered.
Ja, hur rimligt är det egentligen att en bybo kan gröna sig själv + tre andra i ett svep? För att balansera detta måste ulvarna fått veta att de behövde ljuga om vapnen. Visserligen har vi tre hagelbrak i spel så där kan det mycket väl finnas en lögn. Hm och hm...
Tre hagelbra om man räknar med Tyrs och det är han som kommer med informationen.

Lägg där till Korpas Sniper Rifle. Hur många maffiosos ligger på 900 meters håll egentligen :gremsmile:

Och Korpa röstar på Lu-kaazh..

Såja. Nu är ja inne i paranoian.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 18:15

Vimes said:
Ärligt talat kan jag förstå om man röstar ut mig i och med att min info är anorlunda från alla övriga. Men det är en helt ärlig undring: eftersom min info är olik alla andras, vart finns då varulvarna.
Även om du är varulv, så är du ensam om att ha en så utstickande vapenbeskrivning. Var ligger logiken i det? Jag börjar tro lite smått att Paxen varit finurlig och medvetet skrivit rollerna olika just för att det inte ska löna sig att hålla på att fippla med formuleringar och halv-fuskiga omvägar kring citatreglerna.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning 18:15

För övrigt: Mukwa dröjde ganska länge med att gå ut med något annat än sitt vapen. Just då handlade debatten om att Lukas inte hade någon anledning att ha en polispuffra, medan Mukwa hade det. Han ville inte berätta varför då det skulle hinta om hans förmåga. Men att han är olaglig vapenhandlare för ju knappast tankarna till miller, snarare nåt i stil med det vad Tyr och Recca outat.
Det är mig veterligen bara två stycken som tycker att det här är konstigt och det är du och Lu-Kaazh. Jag tycker ju att jag har svarat på det här. Allting i min roll hänger ju ihop. Vapen, fluff och miller. Jag har resonerat utifrån min roll hela tiden och det kan du nog se om du går tillbaka och kollar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Re: Rösträkning 18:15

Rumdan slutar 2100, right?

Jag antar att jag är påväg att ryka :gremcry: :gremmad:

Ärligt talat förstår jag det, sjukt konstigt att bara jag har "du har en"...

Och jag vet inte, jag har väl inget strålande alternativ. Mukwa för att han outat miller, och gjort det väl sent och motvilligt, miller borde man gå ut med tidigare, imo.

Så, passa på att fråga om ngt innan jag ryker. Jag har ityp ingen info, förutom felaktigt vapeninfo, och är vanilla. Men om ni vill ha svar på något så är det ont om tid.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning 18:15

Konrad Konvalj said:
Okay.

De som röstar på Lu-kaazh tycker då jag är lite fel ute.

"Det finns en Snut-siare i spelet." kommer ju från Spider.

Spider röstar Mukwa eftersom han misstänker Mukwa och Vimes mest. Sen loggar han in och gör en sista ändring till Lu-kaazh och stavar namnet fel 100 gånger. Sen loggar han in ännu en sistaste av sista gånger och skiftar tillbaka till Mukwa. Kanske i hopp om att inga fler röster skall landa på Mukwa nu när han räddad upp situationen.

Mukwa är vår miller och för att miller skall ha en möjlighet att finnas med i spel måste det finnas en siare. Där rycker Spider in och lägger sin superline. "Det finns en Snut-siare i spelet." En line som jag helt har missat och inte förens nu tar Mukwa upp den för mig. Mest för att lägga mer tyngd bakom sin röst på Lu-kaazh. Det finns ju lixom en siare så det är så klart att det finns en miller. Så då var det klart och rösten på Lu-kaazh har ju varit gjuten från start i stort sätt.

Är det här ett paranoia moment? Är det nån som förstår mig.
Jepp, Kånkel-synapserna i hjärnan har börjat spinna även på mig.

Jag lutar mer och mer mot Mukwa faktikt. ojoj, börjar bli bråttom.

Har någon en rösträkning? Min räkning är utdaterad.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Rösträkning 18:15

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Okay.

De som röstar på Lu-kaazh tycker då jag är lite fel ute.

"Det finns en Snut-siare i spelet." kommer ju från Spider.

Spider röstar Mukwa eftersom han misstänker Mukwa och Vimes mest. Sen loggar han in och gör en sista ändring till Lu-kaazh och stavar namnet fel 100 gånger. Sen loggar han in ännu en sistaste av sista gånger och skiftar tillbaka till Mukwa. Kanske i hopp om att inga fler röster skall landa på Mukwa nu när han räddad upp situationen.

Mukwa är vår miller och för att miller skall ha en möjlighet att finnas med i spel måste det finnas en siare. Där rycker Spider in och lägger sin superline. "Det finns en Snut-siare i spelet." En line som jag helt har missat och inte förens nu tar Mukwa upp den för mig. Mest för att lägga mer tyngd bakom sin röst på Lu-kaazh. Det finns ju lixom en siare så det är så klart att det finns en miller. Så då var det klart och rösten på Lu-kaazh har ju varit gjuten från start i stort sätt.

Är det här ett paranoia moment? Är det nån som förstår mig.
Jepp, Kånkel-synapserna i hjärnan har börjat spinna även på mig.

Jag lutar mer och mer mot Mukwa faktikt. ojoj, börjar bli bråttom.

Har någon en rösträkning? Min räkning är utdaterad.
Såfall är vell bästa lösningen att byta och hoppas att fler följer efter.
jag är som sagt för en utröstning av Mukwa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning 18:15

Att det står: Du har en xxx i Vimes text är ju väldigt udda tycker jag. Sen har han ju inte spelat självklart rundan igenom heller. Outningsdebaclet är väldigt olikt Vimes och trots att det brödsmulats ut en puffra så betyder ju inte det så värst mycket.

Jag har ingen riktig plan på hur vi skall gå vidare om vi hänger Vimes och det visar sig att !Paxen fnulat med hans text och att han ryker tack vare det.
 
Top