Nekromanti [Varulvsspel] Expedition Varulvsson - Anmälan

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
En annan grej som vore awsum vore om vi efter varje runda fick möjlighet att köpa ett nytt föremål och byn fick bjuda på föremålet i hemlighet till Spelledaren som en förmåga. Och så får den som bjöd mest på föremålet det och då är det eventuellt en förmåga bunden till föremålet, eller nåt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vad vore en öde ö utan apor i lianerna!
Men är du sjyst och gör texten i startinlägget storlek 16, fetmarkera viktiga bitar och skicka gärna ett extra PM med reglerna till mig.

Jag kommer troligen inte skriva så mycket första dagen eftersom jag då kommer sitta med 2-3 advokater och lusläsa regelverket och flufftexten.

Med andra ord, apan är på!
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Recca said:
Vet ni vad som vore coolt? Om alla fick välja vad de skulle ta med i förväg. :gremlaugh:
Recca said:
En annan grej som vore awsum vore om vi efter varje runda fick möjlighet att köpa ett nytt föremål och byn fick bjuda på föremålet i hemlighet till Spelledaren som en förmåga. Och så får den som bjöd mest på föremålet det och då är det eventuellt en förmåga bunden till föremålet, eller nåt. hahahaha
Cool tanke! Funkar inte riktigt med mitt upplägg kan jag ju skvallra om, men du lär ju mer eller mindre vara tvungen att tillämpa det i ditt kommande lir. :gremwink:

Kanske slumpa runt ulvrollerna efter varje runda också?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Trasapa said:
Vad vore en öde ö utan apor i lianerna!
Men är du sjyst och gör texten i startinlägget storlek 16, fetmarkera viktiga bitar och skicka gärna ett extra PM med reglerna till mig.

Jag kommer troligen inte skriva så mycket första dagen eftersom jag då kommer sitta med 2-3 advokater och lusläsa regelverket och flufftexten.

Med andra ord, apan är på!
Jag fixar en speciell starttråd där man kan ställa frågor om reglerna, få hem-mailad en lathund illustrerad i roald dahl-stil och även kan få telefonsupport gällande avtals- och regelfrågor.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Trasapa said:
Vad vore en öde ö utan apor i lianerna!
Men är du sjyst och gör texten i startinlägget storlek 16, fetmarkera viktiga bitar och skicka gärna ett extra PM med reglerna till mig.

Jag kommer troligen inte skriva så mycket första dagen eftersom jag då kommer sitta med 2-3 advokater och lusläsa regelverket och flufftexten.

Med andra ord, apan är på!
Fan, blir jag ulv med dig kommer jag kräva att få godkänna alla dina texter innan du postar dom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Trasapa said:
Vad vore en öde ö utan apor i lianerna!
Men är du sjyst och gör texten i startinlägget storlek 16, fetmarkera viktiga bitar och skicka gärna ett extra PM med reglerna till mig.

Jag kommer troligen inte skriva så mycket första dagen eftersom jag då kommer sitta med 2-3 advokater och lusläsa regelverket och flufftexten.

Med andra ord, apan är på!
Fan, blir jag ulv med dig kommer jag kräva att få godkänna alla dina texter innan du postar dom.
Hahaha. Me too. :gremlaugh:
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca said:
Ctrl+plusknappen förstorar sidan.
Men då blir all text lika stor och min ADD kickar in så jag missar allt viktigt.

Blir jag ulv så lovar jag att skicka samtliga inlägg på korrekturläsning. Jag kan även tänka mig att ge ut mitt login så att mina ulvkompisar helt sonika kan spela åt mig medans jag tar åt mig äran.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tycker det är jättekul att ha med Dragonborn och Hastfer igen. :-D

Om jag blir bybo lovar jag att hålla min vakande hand över er. Om jag inte blir det... akta er då för min smygande tass. >:)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fan så najs, bra drag i tråden.

Ser ut som vissa närmar sig inläggstaket dock. Jag skall ju inte vara sämre utan det är ju lika bra jag går in och blajjar lite också.

Röst: Sapient
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Tredje gången gillt. Ska bli grymt skönt att köra med inläggstak, då kanske jag har en chans att hänga med detta lir.

Blir jag ulv åker jag nog ut fortare än trasapa hinner säga "fjärdeklassare".
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
denkadens said:
Tredje gången gillt. Ska bli grymt skönt att köra med inläggstak, då kanske jag har en chans att hänga med detta lir.

Blir jag ulv åker jag nog ut fortare än trasapa hinner säga "fjärdeklassare".
Bra att veta är ju även att det går att göra en Hastfer och det kan du ju omöjligt undvika genom att byta namn till denkadens..

Alltså, vad man än skriver så framstår det som ulvigt trots att man är bybo. Dragonborn ådrog sig lite av en Hastfer i sitt första lir men jag tippar på att DB nu har expat ikapp Hastfer och klarar sig galant i detta spel.
 
Top