Nekromanti [Varulvsspel] Expedition Varulvsson - Anmälan

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
När hösten kommer så slår sig hela Sverige ner i sofforna och slår på TV-apparaterna för att följa den nya säsongen av Expedition Robinson. Alla har sina favoritdeltagare och det är en salig blandning av tursamma medelsvenssons och bottenskrapet av kändissverige. Den här gången anar de inte att de kommer få en TV-upplevelse utöver det vanliga. Något är nämligen väldigt fel på den lilla ön i Stilla havet.



Hej allesammans, och välkomna till Expedition Varulvsson!

Jag tänkte försöka mig på att arrangera ett varulvslir, det borde väl vara min tur nu och jag har sett fram emot att testa mitt nyfunna varulvsspelsintresse på andra sidan planket.

Mitt planerade startdatum är preliminärt måndag 14/10, alltså om lite mindre än en månad, och jag kommer köra standardformatet med 2-3 rundor per vecka.

Tanken är att det kommer vara ett spel med inläggstak, kanske inte exakt som Vimes Varulvsdisco men väl inspirerat från det. Jag har inte ännu bestämt hur många inlägg som skall vara tillåtna per runda, men jag kommer försöka anpassa det lite efter antalet spelare, mer info kommer i starten på runda 1 när jag vet hur många som är med.

Till skillnad från Vimes spel så kommer jag dock att tillåta rena röstningsinlägg utan kostnad även innan man har gjort slut på sina ordinarie inlägg.

Maxlängden på inläggen kommer ligga kring 5000 tecken, men det kommer vara en lika mjuk gräns som i Vimes spel – jag kommer bara bryta in och varna om för långa inlägg om saker skenar iväg FÖR mycket, så man behöver inte sitta och räkna tecken exakt utan kan höfta lite( detta inlägg är typ 5000 tecken, exempelvis )

Så, hojta om intresse finns, jag hoppas jag kan skapa något som får både förhärdade varulvsveteraner och glada amatörer att ha roligt.

Sänd er anmälan till: anmalan@robinsonbolaget.varulv och bifoga alla nödvändiga uppgifter samt en signerad och inscannad kopia av kontraktet som fråntar produktionen allt ansvar för skador och lyten som uppkommer på ön.
(Nej, gör inte det, skriv här i tråden)

Deadline för anmälan: Fredag 11/10


Anmälda
Mjärden
Xyas
LJSLarsson
denkadens
RasmusL
!Paxen
Recca
Mukwa
Vimes
Max Raven
Ruga
Trasapa
Dragonborn
Basenanji
Brynolf
Pix


/Empi
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag hakar gärna på men jag har följande förutsättningar:

*Jag kommer att läsa ikapp och skriva ett inlägg två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Varken mer eller mindre.

Om du (ni?) känner att det är drygt att ha mig med i och med under dessa förutsättningar så förstår jag det till fullo.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
RasmusL said:
Jag hakar gärna på men jag har följande förutsättningar:

*Jag kommer att läsa ikapp och skriva ett inlägg två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Varken mer eller mindre.

Om du (ni?) känner att det är drygt att ha mig med i och med under dessa förutsättningar så förstår jag det till fullo.
Om du vill vara på med de förutsättningarna och känner att det blir kul för dig ändå så är du välkommen. Du kommer med andra ord inte så troligt överskrida inläggstaket. :gremsmile:

LJSLarsson said:
Jag vill självklart vara med. :)
denkadens said:
!Paxen said:
Så.. Jag kan nog haka på.
Härligt! Välkomna!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Empiricus said:
RasmusL said:
Jag hakar gärna på men jag har följande förutsättningar:

*Jag kommer att läsa ikapp och skriva ett inlägg två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Varken mer eller mindre.

Om du (ni?) känner att det är drygt att ha mig med i och med under dessa förutsättningar så förstår jag det till fullo.
Om du vill vara på med de förutsättningarna och känner att det blir kul för dig ändå så är du välkommen. Du kommer med andra ord inte så troligt överskrida inläggstaket. :gremsmile:

LJSLarsson said:
Jag vill självklart vara med. :)
denkadens said:
!Paxen said:
Så.. Jag kan nog haka på.
Härligt! Välkomna!
Kul och tack!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Herr Treutiger kan skriva upp mig!

Själv tar jag med mig 24 kg flytande betong så att vi kan lägga en vettig grund till det obligatoriska Varulvslägret. Sedan kommer det givetvis regna och allt förstörs innan vi ens hunnit ta den första kokosnötsdrinken (det här har f ö hänt någon säsong).
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Mukwa said:
Herr Treutiger kan skriva upp mig!

Själv tar jag med mig 24 kg flytande betong så att vi kan lägga en vettig grund till det obligatoriska Varulvslägret. Sedan kommer det givetvis regna och allt förstörs innan vi ens hunnit ta den första kokosnötsdrinken (det här har f ö hänt någon säsong).
Noterat och noterat. Är din livförsäkring aktuell inför resan till ön?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
RasmusL said:
Jag hakar gärna på men jag har följande förutsättningar:

*Jag kommer att läsa ikapp och skriva ett inlägg två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Varken mer eller mindre.

Om du (ni?) känner att det är drygt att ha mig med i och med under dessa förutsättningar så förstår jag det till fullo.
Med tanke på hur förra spelet med inläggstak artade sig har jag väldigt svårt att se hur det här skulle uppfattas som ett problem.

(Empi! Jag vill vara med!)
 
Top