Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 2:a rundan!

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Re: Röststatus med 2 timmar kvar!

Tja, nu ser det ju ut som Lexx har fått vagnen bandad mot sig rejält. Men kanske det upplöses, nu när motverkan av Dice spricker? Jag tror i och för sig att Lexx är ett rätt bra val, med tanke på till exempel att han råkade skriva Kardier iställer för Zoraker här, och hans dodgighet om gaffeln; han framstår som svårt suspekt.

Min röst tänker jag dock låta stå kvar på Björn den Gode; jag vidhåller min åsikt att han spelar illa, och det är dessutom svårt suspekt i min mening att Rising så kraftfullt försvarar honom.



/Feliath — dessutom vore det högst intressant att se, om Lexxvagnen mot förmodan skulle upplösas och falla på Björn istället, vilka som då skulle vara ansvariga
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Röststatus med 2 timmar kvar!

Tack Andersson, jag ska tänka på det vid nästa röstningstillfälle.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Officiell rösträkning, tack!

Andersson said:
Instämmer. Och hur är det med Embergem? Han har gjort ett inlägg detta drag om jag ser rätt, och har inte röstat. Är det inte passivitetsvarning på honom med?
Du ser rätt, och jag har hållit mig väldigt passiv både denna rundan och den förra. Detta är till stor del eftersom jag inte finner tid att svara utförligt på allt jag vill svara på, och att det känns som att om jag svarar utan tid att göra det väldigt tydligt exakt vad jag menar så kommer halva gänget misstolka det jag säger och misstänka mig för saker hit och dit.

Tiden att skriva dessa utförliga inlägg har jag inte då jag är mitt inne i ett omvälvande projekt på högskolan, som enkelt slukar 8 timmar varje dag. Lägg sen till det faktum att jag skriver ganska långsamt så blir det sällan tillfälle för långa, utförliga inlägg.

Med det sagt är jag redo att lägga min första röst i detta spel, en röst som faller på ingen mindre än Lexx.

Min motivering är helt enkelt att det i nuläget ser ut att bli antingen Björn eller Lexx som åker. Av dessa två finner jag Lexx vara den som skickar ut "zoriakvibbar", och med Feliaths senaste tillägg om möjligheten för bandvagnen att vända så vill jag helt enkelt öka chansen att den jag anser bör gå först av de två får gå.

Röst: Lexx.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Röststatus med 2 timmar kvar!

Jag är övertygad om att fler nog vågar sticka ut halsen lite längre om vi inte har en gam som hugger mot vem som än yttrar sig. Och det måste vara bra, alltså.

Jag ändrar min röst.
Röst: Björn den gode
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Röststatus med 2 timmar kvar!

Själv är jag övertygad om att det optimala vore om folk vågade säga vad de tyckte och trodde, samtidigt som vi hade en gam som vågar sticka ut sin hals. För hur många har du sett som rakt av litar på björn den gode, och blint röstar som han? Det är inte så mycket mer riskfyllt för dig att sticka ut halsen (dessutom spelar du inte för dig, utan för laget) bara för att han finns där, men det faktum att han ibland får ur sig vettigheter samt att han säger så otroligt mycket gör mig så gott som övertygad om att han är kardier. Generellt gäller att ju mer som blir sagt desto bättre, förutsatt att det är någorlunda jämnt utspritt. Det är bättre att behålla en pratglad kardier, även om han förvirrar lite, än att ta bort honom och hoppas på att nybörjare och folk med aktivitetsproblem ska börja vara jätteaktiva med bra analyser.
Självklart tror jag att nybörjarna och lågpostarna har mycket att komma med. Men jag tror inte att det är rätt sätt att få fram dem på.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Röststatus med 2 timmar kvar!

Feliath said:
Jag tror i och för sig att Lexx är ett rätt bra val, med tanke på till exempel att han råkade skriva Kardier iställer för Zoraker här
Öh, va? Var då någonstans? Jag måste ha knarkat eller något, för jag hittar det inte. Måns har däremot blandat ihop begreppen vid ett tillfälle, vilket han själv pekar på här.

det är dessutom svårt suspekt i min mening att Rising så kraftfullt försvarar honom.
Det här är anledningarna till att jag är mer eller mindre 100% säker på att Björn är kardier:

1. Björn har stuckit ut hakan mer än någon annan, och fortsatt göra det trots att det dragit till sig misstankar. Det vore helt idiotiskt att göra det i ett spel med så här få aktiva scumjägare när man dessutom har skäl att tro att speluppsättningen kommer vara översållad med förmågor. Jag är redo att sätta en slant på att när det här spelet är över, så kommer vi att få se att Björn varit måltavla för de första utforskande förmågorna.

2. Hade Björn varit zorakier så hade han chillat och försökt smälta in när hans spelstil drog till sig misstänksamma blickar, men Björn blev istället inledningsvis väldigt frustrerad och uttryckte sitt missnöje, vilket är en väldigt mänsklig reaktion för en kardier och som hade varit mycket svår att fejka. Varför ta sådana - helt onödiga - risker? Som det är nu så kommer ju folk bara misstänka honom ännu mer ju längre han får vara i livet, vilket hade varit en usel sits för en zorakier.

3. Han har trots flera och långa inlägg inte skrivit något jag kunnat attribuera (tack) till skurkaktighet som inte bättre kan förklaras av hans spelstil och personlighet.

4. Han försökte leda ett case emot mig. Om han hade varit zorakier så hade han vetat att jag var kardier, och vad han definitivt vet är att om han hade lett ett case mot den näst mest aktive spelaren i omgången så hade han ju helt solklart blivit utröstad som näste man. Om Björn hade varit zorakier så hade han agerat annorlunda, det är jag helt övertygad om. Björn bråkade ju knappast med Herr Nils under WRNU-omgången på samma sätt som de gjorde i Gotham City, eller hur?

Dessutom finns följande anledningar som säger att han helt klart inte är rätt person att gå i täten inför just den här dagen, och att enbart mycket dåliga spelare alt. skurkar kan vilja rösta på honom för tillfället:

1. Björn har ett föremål som vi (åtminstone alla utan sköld) har anledning att tro besitter en hjälpsam förmåga. Man måste vara väldigt säker på att vilja rösta ut någon med en förmåga, vilket jag har mycket svårt att se hur någen kan vara i nuläget.

2. Björn skriver mycket och är aktiv. Sådana spelare är så här inledningsvis hjälpsamma för kardierna även om de skulle vara zorakier. Om man nu tror att Björn är zorakier, så är det ändå fråga om det inte vore bättre att behålla honom i livet ett par drag till, för så mycket som Björn skriver så tror jag att det hade varit enklare att hitta hans skurkkamrat genom att iaktaga vad Björn har skrivit, än vad skurkkamraten har skrivit. (Ibland när man via en siarförmåga lyckats pinga en skurk så kan man faktiskt vänta med att avslöja sin upptäckt ett eller ett par drag, bara för att man helt enkelt tjänar mer på att behålla honom i livet. Det är ju bättre att hitta två-tre skurkar än en enda.)

3. Jag går i god för honom, och jag har inget föremål. Det måste alltså betyda att A) Jag är helt grundlurad, eller B) Jag och Björn är skurkkamrater. Om man har en vag tro om att det är B) så borde man rösta på mig istället, eftersom det vore bättre att behålla Björn vid livet då han har ett föremål. För att rösta på Björn idag måste man alltså antingen tro på A) eller vara helt bombsäker på B) och vilja förhindra att skurken Björn hinner använda sin potentiellt farliga sköldförmåga under dagens etapp.

---

Kort sagt; det är antingen corny eller misstänkt att rösta på Björn idag. I vilket fall som helst så anser jag dessa röstare vara en belastning för byn och kommer propagera för att vi börjar röja upp bland dem framöver. De kardier som har röstat på Björn måste börja tänka mer, så att zorakierna inte längre ska kunna gömma sina röster bland björnröstarna på det sätt som de har lyckats göra hittills. Vi måste sluta vara snälla mot personer som Andy och Dice.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Röststatus med 2 timmar kvar!

Intressant. Jag har haft dålig koll på tråden idag, men nu har Lexxvagnen exploderat. Jag tror att vi ska hålla ögonen på den. Det gömmer sig sannolikt en eller två zorakier där, och de andra fegröstar säkert (eller så har de spridit ut sig på sir Björn).

Hur som helst. Vi ska snart gå in i grottan, och ingen vet vilka faror som lurar där, därför, min goda lista:

Rising
Krank
Björn den Gode
Pilzeman (fast det där med ateist kan innebära en annan agenda?)
Arvidos

Min onda lista har jag redan postat, dessutom är den aningen för lång. Men Andy, wilmer och Andersson är några jag gärna synar mer noggrant.

Jag är inte övertygad om sir Lexx lämplighet som grottguide men eftersom jag ogärna ser att drevet byter riktning mot sir Björn så får han min röst.

Röst: Lexx

Slutligen vill jag säga att det finns en möjlighet att zorakierna gömmer sig bland de nästan passiva. Ju längre spelet går, desto svårare blir det att gömma sig genom att hålla tyst. Därför måste den här gruppen få skägget ur mungipan och börja jiddra! Annars kommer ni att åka ut!

Nu är det alltså bara att vänta...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Och då var det slut.

STOPP
Inga fler poster.

Ny tråd (och massa PM-utskick) kommer snart.

9 - Lexx
5 - Björn den gode
1 - Andy
1 - Feliath
1 - Måns
 
Top