Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda IV

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Lukas said:
Korpa said:
Jag vet inte heller var gränsen går för vad man får säga och inte säga gällande roll-pm:et. Om man får berätta vad ens förmåga heter så är jag faktiskt benägen att tro Lukas, men om det räknas som att citera så borde han ha blivit diskad vid det här laget och det gör honom till kättare.
Om det lugnar dig något så har jag varit i kontakt med spelledaren och frågat om det var okej.
det tyckte han det var.
ååååkej... :gremdrink:

då kan vi ju alla andas ut....
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag har skickat iväg ett pm med samma regelfråga så det är bara en tidsfråga innan jag får svar. Jag hoppas på att få ett svar som går emot vad Lukas precis skrev för då blir allt väldigt enkelt. ^^
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Okej, jag tänkte börja med en snabb och kort analys av Lukas.

Här följer mitt insamlade material; det är inte helt optimalt formaterat men jag använde helt enkelt copy-paste på alla hans inlägg (som jag fick genom platt visning - visa alla inlägg i tråden och sedan söka på hans titel).

RUNDA 1


730471

Jag tror på 3 kättare eftersom 1 känns för alldelest för få och 3+ är mattematiskt dumt eftersom om det var fyra så kan spelat ta slut efter två runder (för kort spel).

Däremot är två varulvar möjligt även om jag tycker det låter skumt eftersom då kommer spelat vara Minst 6 runder vilket jag tycker låter långt.


730475
Sen så bör vi börja prata om hur vi ska göra med Outningar?

730481
Nej!
Det kan du inte

jag har personligen inte en susning om världen.


730493
Jag tror på iden att för mycket kunskap gynnar Varulvarna och därför ska man vara försiktig med vad man säger.
men kunskap är också det ända vapen vi har i kampen, så jag tror på iden att ingen avslöjar någonting om inte allmänheten ber än om det. (vanligtvis genom röstning)

alltså man ska inte göra en Vicotnik och bara släppa ut info utan anledning.

med info menar jag saker om våra karaktärer, misstankar ska däremot postas på ögonaböj.


730628 (svar till Vicotnik)
Nu håller jag inte med om att vi bör gå ut med så här mycket information.
för tänk om vi har rätt med att det är en i Brödaskapet som är en siare. om jag nu var varulv så skulle jag döda de som ingen vet något om och om vi har avslöjat vilka som är Imperial, capital eller Bahaus så kommer de nog plocka någon annan. och då ökar chansen att de tar en siare.


730752
Jag brukar rösta på dem som känns skummast och går ofta efter min magkänsla annars så är det en stark motivation om fler rösta på samma person. för du blir det mer press på den spelaren och på varulvana med (om man röstar på en sådan)

Jag ska nog lägga min första röst nu med motiveringen: har redan flera röster på sig och jag tycker att han gick ut för aggressivt mot det jag upplever att bybor ofta gör.
Röst:Brynolf


730835
Så då har jag fått lite tid att skriva ett inlägg.
jag måste erkänna att jag inte hunnit analysera läget så där jätte djupt, men jag har i alla fall haft tid att läsa ikapp.

Så varför skriver jag då ett inlägg?
jo det är främst så att jag vill visa mig delaktiv och påminna att jag från och med torsdag eftermiddag kommer kunna lägga nästan full tid på det här.


Jag tycker att det är kul att alla är så aktiva som de är (jag känner att jag hittills har varit en av de mest o aktiva typerna).
så om någon av er har någonting de tycker att jag ska svara på ikväll så får ni gärna komma med direkta frågor till mig (jag känner att jag inte har tid att blanda mig in i alla diskussion som bryter ut.)



730846
Jag tror på försiktighet med information så jag tycker inte att någon större grupp av oss ska outa något.
jag tror på att lägga press på dem man tycker är skummast och då får den avslöja saker om sig själv, kanske även svara på frågor (ungefär som jag gör nu) för om Kättare måste avslöja saker och saknar info så kommer det behöva ljuga och då har vi en chans att plocka dem.
Jag tror att vi redan i början på nästa runda ska börja pressa de vi misstänker. då har vi första rundans skörd att analysera och då famnar vi inte till fullo i blindo.


730896
om du får med dig de flesta så hänger jag så klart på
men jag tycker att vi spelar ett högt spel isåfall.

730901
Ja men jag tror att de där extra runderna kan vara guld värt. samtidigt som mer information leder till att Kättarna kommer ha det mycket lättare att gömma sig i informationsflödet.
sen tycker jag det låter som felaktig spel design om det lönar sig att lägger korten på bordet första rundan.



730989 (om outning)
Jag får väll ge med mig!
jag är också på.



731018 (rätt tidigt ute med att outa sig)
Jag är en av dem ni undrade om de var med i spelet.

jag tillhör Brödraskapet


731087
Jag vill som alla andra se att Nässe outar sig
Röst:Nässe




731271 (som en av de få som under spelet misstänker mig - typ)
just det och eftersom du är medveten om den statistiken så kan du med flit spela annorlunda den här gången och använda statistiken som skydd.

731281
Jag känner mig för tillfället ganska Lost. men efter en snabb genomläsning så tycker jag hela den här affären är väldigt skum.
min magkänsla säger mig att krank och Vicotnik är kättare och att de samarbetar med hela den här historien.

jag tror att de försöker så oss att rösta ut Konrad Konvalj och sen om vicotnik åker ut i en senare runda så har krank ett vattentätt alibi där han kan säga "fan vi skulle ha tagit ut honom tidigare jag har ju varit emot han under spelet"
som han själv säger
Citat:
Jag HAR gjort vanvettiga saker som varulv, det är sant - men inte såna grejer som drar uppmärksamnheten till mig på det sättet. Om jag gör något galet som varulv så är det t.ex att offra en varulvskollega för att själv framstå som räddaren i nöden. Inte att ljuga om en förmåga på det här sätte t.


det enda som förvånar mig är att de kör den här taktiken första rundan.


731289
Försöker du hota mig?
det tycker jag känns som varulvsförsvar.
så att jag inte ska våga fortsätta undersöka.

731296
Röst:Krank
Eftersom jag tycker Kranks hot mot mig var en stark varulvs indikation och att han är en av två som verkar vara kättare


731297
om det är någon stöd som jobbar jag med att försöka hitta bevis för min teori. Förhoppnings vis så har du eller Vicotnik försagt er någonstans.


731301
Vad ska jag säga, jag tycker att hot är en stark indikation.

731313
Nu inser jag att det här kommer se väldigt misstänkt ut mot mig, men jag lyckas inte få tag i något konkret som stödjer min teori att Krank och Vic har en komplott tillsammans.
min magkänsla kan ha haft fel.
Och ja jag förstår att det måste se väldigt misstänksamt ut när jag kommer med anklagelser men inte kan backa upp dem.
men jag ser i det här läget är det bättre för byn att jag går ut och är ärlig än att vara envis och en allmän surgubbe.

Jag kommer såklart ha kvar teorin att det kan vara en komplott men börjar misstänka att det förmodligen inte stämmer.


Jag kommer dock för tillfället att ha kvar min röst på krank ett tag till eftersom det verkar som det är han eller Paxen som är skyldig.

731316
ren spekulation:
kan det vara så att någon av kättarna har en korporation och resten inte har det?

731322
okej kan det då vara så att det finns en till Korporation som bara kättarna tillhör?

731328
Skrivet av: Brynolf
Nja, det tror jag inte. Om Vimes skulle ha låtit kättarna ha tillhörigheter som "Demnogonis", "Algeroth" eller någon av de andra mörka apostlarna, skulle han inte kallat tillhörighetskategorin "korporation", utan snarare "fraktion" eller nåt sånt. Visserligen är ju inte Brödrakapet en korporation heller, men close enough...


Okej jag tror er.



731334
Skrivet av: Paxen
Och detta riktade jag naturligtvis mot Lukas: Om det kan vara såhär, kan du antingen neka eller bekräfta att du är ensam?

Om jag förstår dig rätt så
nej jag kan inte uttala mig om det finns några fler brödarskapare eller inte.


731366
varför skulle jag tveka?
att ljuga är bland det värsta man kan göra.
och jag tycker inte att jag har inget att förlora på att gå ut med den kunskapen,
förutom att jag kanske blir dödad då!




Runda 2

731404
Jag lever????

jag får väll stå för fösta rundans gissning:
kanske dödar kättarna bara varannan runda för att spelet ska bli längre?

731417 (Hämndröstar!)
Nu tycker jag att du vänder på det hela vårt tydligaste spår är Mishima spåret och du är en del av det, samtidigt som du nu är väldigt snabb på att hoppa på ett annat spår?
Röst: Paxen
med misstankar att Paxen försöker avleda oss från att undersöka honom.


731435
Skrivet av: Paxen
För den delen så finns det inget som säger att Krank inte kan vara både kättare och veta att mishima har flest medlemmar, eller hur?


Nej tekniskt sätt inte men jag kan inte se varför en varulv skulle ha den förmågan,
det enda som jag skulle kunna se är att den finns där för att just den här diskunionen skall uppstå


731507
Förlåt för det.
men jag jobbar vidare på egna spår och tyvärr så kommer jag inte gå ut med mina tankar fören tidigast nästa runda.
Ja jag vet att det här ser misstänkt ut men om ni bara kan ha lite tålamod med mig.

732037
Jag avslöjar mig nu eftersom jag tror att jag kommer dö under natten.
Jag är gruppens siare och därför vet jag att krank är oskyldig.

jag har postat så lite eftersom jag var orolig att jag skulle försäga mig.

Runda 3

732091
I slutet av förra rundan siade jag Vic eftersom jag tänkte att om han var oskyldig så skulle vi fria två stycken (Vic och korpa). och om han var skyldig så skulle vi kunna plocka en farlig varulv spelare.

Vic är en Doomtrooper
så då är vi fyra stycken som är grönade.

så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.

så jag tycker vi har ganska goda odds att röka ut dem.

732106
Skrivet av: unfair
Vänta nu, detta känns underligt, vi får inte släppa på våran försiktighet riktigt ännu.

Jag vet ju att jag inte är kättare, vilket innebär att vi borde få tag i alla kättare nu på två rundor (om inte folk blir överdrivet misstänksamma mot mig så här i slutet), och vi kan då inte förlora (ifall nässe är doomtrooper så blir det ändå inte lika många kättare som doomtroopers så vi klarar oss). Därför anser jag att det som bör pressas nu inte är nässe eller Brynolf, utan mig (Unfair) och Lukas, vi vill ju inte falla på mållinjen bara för att vi tror för gott om folk wink


okej då pressa mig, jag har inget att dölja, Vad vill du veta?

732109
Jag kan förklara hur jag tycker vi går vidare i spelet. tyvärr så bygger det på att ni måste lita på mig.
men vi rösta ut en av de tre den här rundan jag siar en av de andra, det gör att hur som helst så får vi en kättare nästa runda och så vinner vi antagligen då eller rundan efter.

det värsta som kan hända med den här planen är att vi den här rundan röstar ut någon som inte är kättare och lämnar två stycken till nästa runda. och då plockar vi en och plockar den andra rundan efter.

som jag ser det så kan vi inte förlora i det här läget.

732139
det här är ju jätte skumt Vic vet ju med sin förmåga att Korpa att oskyldig varför skulle då korpa vara skyldig?

732142
Jag har en teori hur saker kan vara och den förklarar varför Nässe påstår att han skyddade vic samtidigt som han röstade på Korpa.

Det kan vara så att Nässe är en varulv och att varulvarna bara kan döda varannan runda (eller något liknande) och att vi inte har någon väktare(fast hur kan Varulvarna veta det?) och kan därför fritt säga att han är Väktare och att han inte skyddade mig, vilket ökar misstankarna mot mig.

Okej den här teorin har stora hål i sig men jag tänker posta den ändå och hoppas att någon klyftttigare än mig kan fundera ut något med hjälp av de här tankarna.

732173
Varulvarna har inte hunnit reagera på att jag är siare (gissa varför jag vänta till slutet på en runda med att avslöja det).
men jag håller med om att det är skumt att jag lever och jag försöker hitta en förklaring till varför.

men okej jag ska lägga en röst nu också och jag kommer inte hoppa på Nässe tåget eftersom han är värdefull om han faktiskt är väktaren.
Så då återstår Brynolf och Unfair.
jag kommer rösta på Brynolf eftersom jag tror att det är mer troligt att han är varulv än unfair eftersom jag tycker att unfair har varit mer hjälpsam mot byn.

Röst: Brynolf

732291
För att jag tyckte att om jag friade Vic så fick vi korpa friad på köpet
två för en

732319
Det kan ju vara så att det bara finns en varulv till.



1. Lukas är aktiv. Mycket aktiv till och med. Med tanke på att rundorna varit ganska intensiva och inte blivit mer än 4 sidor (första rundan). (Jag kör alltså max antal inlägg/sida som standard).

2. Lukas anklagar, misstänker och kommer med teorier. En del av dem är uppåt väggarna (han misstänkte t.ex mig och Vico i runda 1). Men egentligen inte så mycket värre än nån annan. Han misstänker och delvis händröstar mot Paxen, som visade sig vara kättare.

3. Jag hittar just nu inte förmågan "Mörk symmetri" i varken Brödraskapsboken eller grundboken till mutant Chronicles. Den som vet var de finns får gärna ge mig en sidhänvisning. Däremot vet jag att Lukas har utomordentligt dålig koll på MC-världen (eftersom jag känner Lukas). Jag vet också att Lukas inte är dum i huvudet. Jag tror inte att han, som misstänkt, skulle välja att kalla sin kraft "mörk symmetri". Man behöver inte fatta världen för att tycka att namnet "mörk symmetri" låter skumt, samtidigt som jag inte ser några problem i att det rent fluffmässigt skulle kunna vara bra.

Eller, med andra ord, det känns mer troligt att Lukas skrev sin krafts namn i god tro än att han "råkade" skriva namnet på en ond kraft.

4. Lukas resonerar korrekt angående outningar, lögner och annat som brukar vara viktigt att tänka på. Han menar i runda 1 att spelet är "trasigt" om vi tjänar på att outa direkt; det är tankegångar jag själv hade och som jag rent inofficiellt även fått från den gode spelledaren när vi spelade brädspel med honom idag (inte jag och Lukas alltså; jag och Vicotnik och Möller). Det är alltså inte en konstig tanke, snarare självklar.

5. Det är lite underligt med tre siare i samma spel. Å andra sidan känns både den vanliga väktaren och den vanliga siaren som drastiskt overpowered i ett spel på 10 personer.

6. Förutom en enstaka hämndröstning gör Lukas väldigt lite misstänkt. han tjatar inte om att han är god, han hämndröstar inte flera gånger, och så vidare.


Så, var hamnar jag då? Jag hamnar i att det enda som egentligen talar emot Lukas skulle kunna vara:
- Att hans kraft enligt utsago heter "Mörk Symmetri" (som jag inte tror att han skrivit att den hette om han var varulv).
- Att hans förmåga är overpowered med tanke på att vi redan har två korporationssiare (väl? Minns jag rätt?)


Så: Preliminärt vill jag gröna Lukas. Min röst ligger kvar. Nässe gör hönor av fjädrar - därmed inte garanterat sagt att han har fel. Lukas kan mycket väl vara kättare. Men han har inga direkta scumtells.

Senare ikväll - eller kanske mer sannolikt imorgon - återkommer jag med analys av Nässe.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Det finns ingen förmåga som heter "Mörk symmetri", om man nu inte menar namnet på kättarmagin. Brödraskapet Konst (Förutskickelsens Konst om man ska vara noga) gör det möjligt att upptäcka kättare, men just den förmågan heter "Närvaro" på svenska, jag vet inte vad den heter på engelska.

Spelet hade två korporationssiare, den som kunde sia vilken exakt vilken korporation det var var unfair som blev dödad efter att ha bestämt sig för att sia Lukas. Jag kan bara sia adel (Imperial eller Bauhaus) och får inte veta vilken av de två det är.

Sedan får jag nästan lite dåligt samvete av att läsa din analys, min känns väldigt kort och ytlig i jämförelse.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
För att avsluta regeldiskussionen:

Det är OK att skriva vad ens förmåga heter. Det är inte att citera roll-PM:ets formuleringar.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: För att avsluta regeldiskussionen:

Tack för svaret. :gremsmile:

Det innebär alltså att Lukas förmåga mycket väl kan heta Mörk symmetri. Ser jag till namnet på min förmåga så är det svårt att koppla ihop vad den faktiskt gör med vad den heter, så det känns inte osannolikt att Lukas talar sanning.

Jag har dock fortfarande inte bestämt mig för vem jag ska rösta på.

Röst: Ingen, så är jag extra övertydlig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Aktuellt röstningsläge:

Nässe (2): krank, Lukas
Lukas (1): Nässe

Korpa har inte röstat.

-*-

Rundan avslutas 2100 ikväll. Vid ett eventuellt oavgjort resultat avgör slumpen vem som röstas ut.

Glöm inte bort att använda era förmågor. :gremwink:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Korpa- man kan lungt säga att hela spelet vilar på dina axlar. Om du röstar på Lukas har vi i alla fall 50 % chans att vinna.

No stress :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Okej ikväll avgörs spelet. Jag är sur på mig själv att jag inte har haft tid att få klart min analys av Nässe, Kanske kan få den klar i kväll även fast det förmodligen blir för sent.

Så mitt tips till Korpa (krank med för den delen) är att gå tillbaka och läs alla mina och alla Nässe´s inlägg med utgångs punkt att vi borda är varulvar.
sen se vem som ni ser mest varulvs spår oss.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Jag vet inte om jag kommer att hinna göra någon genomgripande analys av Lukas; har fullt upp på jobbet. Vi får se när jag kommer hem; nån ska ju hinna läsa också..

Däremot noterar jag med intresse att Nässes reaktion på rösträkningen är "RÖSTA PÅ LUKAS NU KORPA ANNARS DÖÖÖÖÖÖÖR VI" medan Lukas uppmuntrar till genomgång och analys. Det tycker jag är intressant. Överhuvudtaget saknar jag analyser från Nässes eget håll, känner jag. Allt han kommer med är att Lukas förmåga har ett skumt namn. Och sen en massa påpekanden om att han, Nässe alltså, minsann är god, goody-god-god, god sådeså. I olika former.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Jag är fullkomligt medveten om att min röst är hyfsat avgörande och det kluriga blir att jag kommer bli tvungen att lägga den innan 17-18 idag, för efter det är jag ute på vift och saknar tillgång till dator. Jag kommer med andra ord bli tvungen att fatta mitt beslut utan tillgång till eventuella nya analyser.

Det blir isf Krank som behöver övertygas och då är det Nässe som behöver göra det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

krank said:
Jag vet inte om jag kommer att hinna göra någon genomgripande analys av Lukas;
Av Nässe, menade jag såklart. Lukas har jag ju redan analyserat.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Jag har läst, läst och läst lite mer. Jag känner mig inte klokare nu än jag var igår och kan inte säga med större säkerhet vem av Nässe eller Lukas som är kättare.

Då det inte finns något som övertygar mig i text måste jag gå på vad som känns mest rätt.

Röst: Lukas
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Korpa said:
Jag har läst, läst och läst lite mer. Jag känner mig inte klokare nu än jag var igår och kan inte säga med större säkerhet vem av Nässe eller Lukas som är kättare.

Då det inte finns något som övertygar mig i text måste jag gå på vad som känns mest rätt.

Röst: Lukas
Vad jobbigt om spelet kommer avgöras av slump.
men jag kommer nu försöka avsluta min analys och se om jag inte kan övertyga dig.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Jag cyklar hemifrån om en halvtimme så fram tills dess kan jag övertygas om att lägga min röst på Nässe istället.

Av ren nyfikenhet, varför har din analys dröjt? Du skrev redan i fredags att du påbörjade den.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Korpa said:
Jag cyklar hemifrån om en halvtimme så fram tills dess kan jag övertygas om att lägga min röst på Nässe istället.

Av ren nyfikenhet, varför har din analys dröjt? Du skrev redan i fredags att du påbörjade den.
jag har haft för mycket att göra i helgen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Korpa said:
Jag cyklar hemifrån om en halvtimme så fram tills dess kan jag övertygas om att lägga min röst på Nässe istället.
i Brist på tid så producerar jag den biten av analysen jag känner mig klar med.


Jag kommer nu peka ut några punkter som jag anser pekar mot att Nässe är varulv,

Vi börjar med:
Nässe said:
Brynolf said:
Då ser röstandet ut så här om jag räknat rätt.

Paxen (3): Vic, Xyas, Konrad
Konrad (3): Unfair, Krank, Korpa
Vicotnik (2): Brynolf, Paxen
Korpa (1): Nässe
Krank (1): Lukas
Nej, nu måste jag strax lägga ner för kvällen.

Jag tror mer på Bauhausspåret än jag tror på Mishima-spåret.

Vic gör alldeles för konstiga saker för att han ska vara varulv. Jag tror att han tror att han har rätt. Det är min magkänsla

Jag satsar på

Röst: Konrad
I första rundan så stod det ett tag lika mellan konrad och paxen i röstläge vem var det som tippade över på Konrad? Om inte Nässe,

Punkt två

Var en av de som kom in i spelet sist under första rundan pga att han missade spelstarten
Nässe said:
Hej!

Nu är jag med i matchen. Missade gårdagens start... Som vanligt har tråden dragit iväg som sjutton innan man hinner blinka.
Vilket är intressant eftersom han mycket väll borde ha vetat att spelet skulle börja under måndagen, och det borde han veta eftersom det här skrevs i inför tråden
Nässe said:
unfair said:
Nässe said:
Bilr det spel idag?
Givetvis blir det spel. Första rundan börjar 21.00.
Gött :gremsmile:
Och om han nu hade något planerarat att han skulle vara borta så tycker man ju att han borde ha sagt något där.
Kanske var det så att han missade starten på grund av att han ville prata ihop sig med Paxen först
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Som svar på första punkten: Paxen ändrade sin röst i sista rundan och fick otroligt mycket misstankar riktade mot sig. Om de båda var kättare, varför skulle då Paxen göra på det sättet? Jag vet inte. Jag är inte särskilt övertygad.

Som svar på andra punkten: Paxen var aktiv från början så det känns inte som ett stabilt argument att de skulle prata ihop sig.

Nä, jag låter min röst vara kvar och då kommer slumpen avgöra.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Korpa said:
Nä, jag låter min röst vara kvar och då kommer slumpen avgöra.
nu vet jag inte om jag uppskattar att slumpen kommer avgöra hela spelet men okej då.
jag har gjort vad jag kan om du väljer att rösta på Nässe så är det ditt val.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: RUNDAN AVSLUTAS 2100 IKVÄLL

Korpa said:
Nä, jag låter min röst vara kvar och då kommer slumpen avgöra.

Du inser naturligtvis att det är det överlägset tråkigaste alternativet?



Såhär: Om Lukas visar sig vara kättare, då betraktar jag Nässe som en asdålig byaspelare och Korpa som en tråkmåns.

Om Nässe är kättare är Korpa fortfarande en tråkmåns.



Slumpen, jisses. I sista rundan.



Men nej, jag tänker inte flytta mig. Min analys av Lukas gav exakt ingenting misstänkt alls, medan Nässe i mina ögon givit ifrån sig en hel del scumtells bara i den här rundan (även om jag inte haft tid att analysera hans tidigare rundor).
 
Top