Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda IV

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
krank said:
Nässe said:
Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.
Nädu, min röst ligger kvar. Tills jag gjort en ordentlig analys.

Och ba' så du vet: Få saker skriker "JAG E KÄTTAREEEE" så mycket som att ofta, upprepat och länge skrika att man minsann är god. De gäller alla varianter av "jag vet ju att jag är grön", "nån av er är..." etc. Och du har hunnit med flera stycken redan, ganska kort in i rundan.
I en runda där jag "sias" som kättare?

Vad sysslar du med?

Är du grön?

Titta på Lukas poster.

Har han en ond siarförmåga? (du sa sjlv att den förmågan tillhör ondskan)?
Hittar han på?

Eller är det troligaste alternativet att han talar sanning och har en siarförmåga som kallas Mörk Symmetri- och blir dessutom inte diskad.

Vad sysslar du ,ed?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Okej. Det här var väldigt oväntat. Jag var inte inställd på att Paxen skulle återkomma som stalker och dräpa någon.

Fyra kvar i spel.

Jag är fortfarande väldigt grön och är enbart doomtrooper, ingen tredje faktion. Beviset för att jag inte är kättare, eller rättare sagt det logiska argumentet, skrev jag i slutet av förra rundan, men jag kan posta det igen.

Korpa said:
Om jag är kättare så innebär det att Vicotnik också är det, för hans påstående blir en lögn om jag är kättare. Spelledaren skulle inte ge falsk information.

Om Vicotnik är kättare så innebär det att Lukas också är det, för hade han varit grön och haft en siarförmåga på riktigt så hade han aldrig sagt att Vicotnik var grön.

Då är vi uppe i fyra kättare och det är minst en för mycket i ett spel på tio deltagare.

Jag försökte följa tankespåret åt andra hållet också, men det funkar inte lika bra.

Om Lukas är kättare ljuger han om sin förmåga. Det här innebär att Vicotnik antingen är grön eller är kättare, det innebär i sin tur att jag är antingen grön eller kättare.

Den här tanken friar bara mig med säkerhet, för om jag är kättare är två till kättare. Om jag är grön så kan Vicotnik vara kättare och Lukas likaså. Jag tror dock att Vicotnik är grön och är osäker på Lukas.

Jag använde min förmåga på Lukas och han är inte adel. Det säger oss nästan ingenting, förstås, eftersom jag inte kan sia korporation. :gremfrown:

Krank har jag sett som grön sedan en tid tillbaka, så då återstår bara Lukas och Nässe.

Båda två har haft anledning att döda unfair som kunde sia korporationer. Lukas för att det var han som skulle bli siad och ljög han om sin korporation så skulle det komma fram, Nässe för att skapa mesta möjliga förvirring.

Att Lukas siar Nässe som kättare är inte särskilt konstigt, Nässe skrev det själv. Både jag och Krank är grönade, är Lukas kättare och vill ange någon annan så finns det bara en person att säkert ange.

Jag insåg för övrigt att Krank omöjligt kan vara kättare, detta eftersom både Nässe och Lukas inte kan vara gröna. Om Lukas är grön så är Nässe kättare, om Nässe är grön så är Lukas kättare.

Precis som Krank tänker jag titta närmare på både Lukas och Nässe, men det hinner jag inte nu. Jag kommer göra det ikväll, mest sannolikt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Korpa said:
Om Lukas är grön så är Nässe kättare, om Nässe är grön så är Lukas kättare.
Väl argumenterat, på det hela taget.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Nässe said:
krank said:
Nässe said:
Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.
Nädu, min röst ligger kvar. Tills jag gjort en ordentlig analys.

Och ba' så du vet: Få saker skriker "JAG E KÄTTAREEEE" så mycket som att ofta, upprepat och länge skrika att man minsann är god. De gäller alla varianter av "jag vet ju att jag är grön", "nån av er är..." etc. Och du har hunnit med flera stycken redan, ganska kort in i rundan.
I en runda där jag "sias" som kättare?

Vad sysslar du med?

Är du grön?

Titta på Lukas poster.

Har han en ond siarförmåga? (du sa sjlv att den förmågan tillhör ondskan)?
Hittar han på?

Eller är det troligaste alternativet att han talar sanning och har en siarförmåga som kallas Mörk Symmetri- och blir dessutom inte diskad.

Vad sysslar du ,ed?
Nu tänker jag inte Citera vad det står fluffmesigt om min förmåga men det är inte så att jag använder mörk symmetri utan mer läser av det.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Lukas said:
Nässe said:
krank said:
Nässe said:
Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.
Nädu, min röst ligger kvar. Tills jag gjort en ordentlig analys.

Och ba' så du vet: Få saker skriker "JAG E KÄTTAREEEE" så mycket som att ofta, upprepat och länge skrika att man minsann är god. De gäller alla varianter av "jag vet ju att jag är grön", "nån av er är..." etc. Och du har hunnit med flera stycken redan, ganska kort in i rundan.
I en runda där jag "sias" som kättare?

Vad sysslar du med?

Är du grön?

Titta på Lukas poster.

Har han en ond siarförmåga? (du sa sjlv att den förmågan tillhör ondskan)?
Hittar han på?

Eller är det troligaste alternativet att han talar sanning och har en siarförmåga som kallas Mörk Symmetri- och blir dessutom inte diskad.

Vad sysslar du ,ed?
Nu tänker jag inte Citera vad det står fluffmesigt om min förmåga men det är inte så att jag använder mörk symmetri utan mer läser av det.
Du använder inte Mörk Symmetri men din förmåga heter det?

Lukas said:
Kanske funkar det att bärreta att min förmåga har namnet "Mörk symmetri".
det kanske han något fluff stöd i MC värden.
Inte AVLÄSA MÖRK SYMMETRI, eller ngt liknande? Utan bara MÖRK SYMMETRI, det är så din förmåga heter?

Mycket märkligt att förmågan som avläser andras Mörka symmetri själv heter "Mörk Symmetri"

Bara jag som tycker det här är konstigt?
Ärligt?
Att han citerar text från sin förmåga utan ngn påföljd?

Jag förstår inte hur ni andra tänker- är det inte ganska obvious? Kanske för att jag vet att jag är doomtrooper (förlåt, förlåt, förlåt Krank för att jag tar de orden i min mun...) som det blir så tydligt.

Sen tycjker jag det är spännande att jag loggade in och såg Lukas och Karnk. Jag skrev inlägg, Krank skrev inlägg. Vi väntade på Lukas. Sen när han väl skriver inlägg så är det ett "spontant" och "upprört" inlägg och uppenbarligen komemr från hans känslostorm. samtidigt som han suttit inloggad en bra stund och filat på det. Skumt? ja, det är väl till och med uppenbart skumt.

Men titta ni på, på inläggen. Det är ju inte direkt så att Lukas skrivit något under spelets gång.

han kom ut som siare när alla (utom jag tydligen) "insett" att han var siare Siade sedan de mest safa personerna för att sedan benämna mig som kättare. Ett safe val.

Kolla igenom inläggen och återkom- för det hr är helt stört att ni inte ser att Lukas är Kättare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Nässe said:
Jag förstår inte hur ni andra tänker- är det inte ganska obvious? Kanske för att jag vet att jag är doomtrooper
Jag undrar om inte en av mina analyspunkter i helgen ska vara att kolla hur många gånger du skrivit det där, egentligen.

Nässe said:
Sen tycjker jag det är spännande att jag loggade in och såg Lukas och Karnk. Jag skrev inlägg, Krank skrev inlägg. Vi väntade på Lukas. Sen när han väl skriver inlägg så är det ett "spontant" och "upprört" inlägg och uppenbarligen komemr från hans känslostorm. samtidigt som han suttit inloggad en bra stund och filat på det. Skumt? ja, det är väl till och med uppenbart skumt.
Heh. Jag tror att jag visas som "online" typ 24/7. Det beror på att jag aldrig loggar ut från forumet. Jag har - alltid - storpraten uppe, även om jag är fullt upptagen med att göra något helt annat och absolut inte har tid att chatta, än mindre skriva inlägg.

Så nej, inte så värst. Famla efter halmstrån, någon?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
krank said:
Nässe said:
Jag förstår inte hur ni andra tänker- är det inte ganska obvious? Kanske för att jag vet att jag är doomtrooper
Jag undrar om inte en av mina analyspunkter i helgen ska vara att kolla hur många gånger du skrivit det där, egentligen.
Jag tror inte jag har gjort det en enda gång innan jag blev "outad" som kättare. Kolla gärna före och efter det.

Är det verkligen konstigt att göra det i det här läget?

Korpa skrev samma sak i sitt inlägg nyss.

Jag har spelat förr- jag vet att varulvar brukar reagera så. Kolla på Paxens inlägg i den rundan h*n åkte ut. Jag vet att det är ett dumt försvar som varulv, det funkar aldrig. Som att skrika "jag är oskyldig när man sitter på bålet"

Men jag är doomtrooper- (fick du det en gång till).

Kan man för vår skull i alla fall be dig titta på det ur andra hållet också? Kolla på Lukas inlägg och läs dem som en varulv som håller sig dold, låtsas vara siare och dukar radarn.

Jag kan i det här läget inte göra mer än så.

Sen undrar jag verkligen- tycker inte du det är konstigt med den Mörka symmetrin, är jag fel-funtad, smo tycker det är en så tydlig grej smod et kan bil- en varulvs-miss?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Förresten vill jag att Nässe och Lukas också ska göra ordentliga analyser av varandra. Ni vet; med citat, genomgång runda för runda, taktiker etc.


Det vill säga, jag tycker att vi alla fyra ska analysera Nässe och Lukas nu.

Man kan se en hel del i hur folk viktar sina analyser.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
krank said:
Förresten vill jag att Nässe och Lukas också ska göra ordentliga analyser av varandra. Ni vet; med citat, genomgång runda för runda, taktiker etc.


Det vill säga, jag tycker att vi alla fyra ska analysera Nässe och Lukas nu.

Man kan se en hel del i hur folk viktar sina analyser.
Såklart Jag håller på med min analys av Nässe
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Nässe said:
krank said:
Nässe said:
Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.


Och ba' så du vet: Få saker skriker "JAG E KÄTTAREEEE" så mycket som att ofta, upprepat och länge skrika att man minsann är god. De gäller alla varianter av "jag vet ju att jag är grön", "nån av er är..." etc. Och du har hunnit med flera stycken redan, ganska kort in i rundan.
I en runda där jag "sias" som kättare?
Jag men det här skrev du innan jag hade bärretat att jag siade dig
Nässe said:
Jag ÄR doomtrooper- men jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Lukas said:
Nässe said:
krank said:
Nässe said:
Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.


Och ba' så du vet: Få saker skriker "JAG E KÄTTAREEEE" så mycket som att ofta, upprepat och länge skrika att man minsann är god. De gäller alla varianter av "jag vet ju att jag är grön", "nån av er är..." etc. Och du har hunnit med flera stycken redan, ganska kort in i rundan.
I en runda där jag "sias" som kättare?
Jag men det här skrev du innan jag hade bärretat att jag siade dig
Nässe said:
Jag ÄR doomtrooper- men jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det.
Behöver väl inte vara hjärnkirurg för att fatta att jag skulle bli misstänkt den här rundan- känns som du lagt upp för det snyggt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Nässe said:
Lukas said:
Nässe said:
krank said:
Nässe said:
Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.


Och ba' så du vet: Få saker skriker "JAG E KÄTTAREEEE" så mycket som att ofta, upprepat och länge skrika att man minsann är god. De gäller alla varianter av "jag vet ju att jag är grön", "nån av er är..." etc. Och du har hunnit med flera stycken redan, ganska kort in i rundan.
I en runda där jag "sias" som kättare?
Jag men det här skrev du innan jag hade bärretat att jag siade dig
Nässe said:
Jag ÄR doomtrooper- men jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det.
Behöver väl inte vara hjärnkirurg för att fatta att jag skulle bli misstänkt den här rundan- känns som du lagt upp för det snyggt.
Kan du utveckla det här?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
krank said:
Förresten vill jag att Nässe och Lukas också ska göra ordentliga analyser av varandra. Ni vet; med citat, genomgång runda för runda, taktiker etc.


Det vill säga, jag tycker att vi alla fyra ska analysera Nässe och Lukas nu.

Man kan se en hel del i hur folk viktar sina analyser.
Lukas säger i stort sett ingenting under hela spelet- finns inte så mycket att analysera.

Den tydlighet som finns i hans inlägg den här rundan har jag svårt för att se i det här spelet eller något anant spel jag varit med om. Men det har du ingen lust att prata om verkar det som...?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Nässe said:
krank said:
Förresten vill jag att Nässe och Lukas också ska göra ordentliga analyser av varandra. Ni vet; med citat, genomgång runda för runda, taktiker etc.


Det vill säga, jag tycker att vi alla fyra ska analysera Nässe och Lukas nu.

Man kan se en hel del i hur folk viktar sina analyser.
Lukas säger i stort sett ingenting under hela spelet- finns inte så mycket att analysera.

Den tydlighet som finns i hans inlägg den här rundan har jag svårt för att se i det här spelet eller något anant spel jag varit med om. Men det har du ingen lust att prata om verkar det som...?
kan du utveckla det här?
vad menar du med Tydlighet?
vad är det du vill ha svar på?
Är du en kättare?
Varför vill du inte analysera det jag faktiskt sagt?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Nässe said:
Korpa skrev samma sak i sitt inlägg nyss.
Jag skrev mer än "Jag är doomtrooper", jag bevisade min oskuld med ett argument och Kranks oskuld med ett annat. Sedan kan jag applicera argumentet om Krank på mig själv också.

Är nyss hemkommen efter en dag utomhus, om jag orkar analyserar jag redan ikväll, annars blir det imorgon.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Lukas said:
Nässe said:
krank said:
Förresten vill jag att Nässe och Lukas också ska göra ordentliga analyser av varandra. Ni vet; med citat, genomgång runda för runda, taktiker etc.


Det vill säga, jag tycker att vi alla fyra ska analysera Nässe och Lukas nu.

Man kan se en hel del i hur folk viktar sina analyser.
Lukas säger i stort sett ingenting under hela spelet- finns inte så mycket att analysera.

Den tydlighet som finns i hans inlägg den här rundan har jag svårt för att se i det här spelet eller något anant spel jag varit med om. Men det har du ingen lust att prata om verkar det som...?
kan du utveckla det här?
vad menar du med Tydlighet?
vad är det du vill ha svar på?
Är du en kättare?
Varför vill du inte analysera det jag faktiskt sagt?
Att analysera det du sagt före den här rundan är väl i stort sett meningslöst eftersom du inte sagt något.

Tydlighet. Du påstår att du har en siarkraft. Den heter Mörk Symmetri.

Jag tror inte den heter så, jag tror inte du har en siarkraft. Jag har otroligt svårt för att tro att en spelledare skulle döpa de godas siarkkraft till Mörk Symmetri.

Jag har otroligt svårt för att tro att en spelledare skulle gå med på att man citerar sin kraft.

Nu säger jag samma sak om och om igen inlägg efter inlägg. Kan det bli tydligare?

Jag vill inte ha några svar alls av dig, jag vet att du är kättare. Det är Krank och Korpa som jag vill ha svar från- jag undrar hur det kommer sig att de inte säger NÅGOT om din "mörk symmetri-siarkraft"
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag har nu läst igenom tidigare rundor och försökt bilda mig en uppfattning om hur ni har spelat.

Det har varit svåranalyserat pga att det inte är så mycket aktivitet (ja, jag vet att jag kastar sten i glashus nu) men jag har gjort ett försök.

LUKAS

Runda 1
Säger att han inte har en susning om världen. Ställer sig emot att outa. Inaktivitet pga irl-saker. Gick med på Vicotniks förslag om massoutning under förutsättningen att alla är med på det, tycker att vi spelar ett högt spel om vi gör det. Går till slut med på att outa korporation.

Runda 2
Misstänker tidigt i rundan Paxen som lägger sin röst på Lukas och vill veta mer om honom. Säger sig följa egna spår och att han inte tänker skriva om det förrän tidigast runda 3. Går ut som siare i slutet av rundan och grönar Krank.

Runda 3
Postar en teori som säger att Nässe är kättare.

NÄSSE

Runda 1
Tycker att tidig outning är bra. Kommenterar inte massoutningsförslaget, går med på att outa korporation. Outar sig sist som Imperial. Lägger den näst sista rösten på Konrad, vilket inte spelar någon större roll eftersom Paxen lägger den sista rösten.

Runda 2
Röstar också på Paxen.

Runda 3
Bekräftas vara adel av mig. Uppmanar Lukas att sia honom den här rundan.

--

Nässe och Lukas har spelat på totalt olika sätt. Lukas har varit tyst och emot att outa, något som går väl ihop med hans påstådda förmåga som siare. Nässe har varit för att outa, men hinner aldrig kommentera massoutningen.

Min förmåga har bekräftat att Nässe är adel och att Lukas inte är det, inget som egentligen ger något.

Nässe har uttryckt sig lite småskumt under runda två vad gäller mig.
Nässe said:
Jag tror på Vic- av någon anledning. Vilket gör att jag inte misstänker Korpa.
Nässe said:
Korpa känns inte så himla skum i mina ögon i och med att Vic känns grön...
Sedan hoppar han på mig och jag blir helt plötsligt väldigt misstänkt, som jag förstod det mest pga det jag skrev om vad som skulle hända om vi hade fel om Paxen. Helt plötsligt var jag misstänkt trots att jag tidigare varit grön. Jag tycker att det är småskumt, men inget som gör att jag kan skriva att jag tror det är Nässe som är kättaren.

Nässe: Om du kan ge en bra förklaring till varför du misstänkte mig trots Vicotniks passiva förmåga så får du gärna göra det. :gremsmile: I runda 3 var du helt plötsligt inte säker på Vicotnik heller, varför?

Att Lukas har överlevt så länge som han har gjort är också intressant, särskilt då det är Nässe som är väktaren. Nässe säger sig ha skyddat Lukas den här rundan.

Att Lukas siade Nässe är också något som Nässe uppmanade honom till, vilket försvårar mitt beslut ytterligare. Om Nässe är kättare var han isf väldigt kaxig när han gav den uppmaningen, om Lukas är kättare så utnyttjade han tillfället väl.

Jag vet fortfarande inte vem jag ska rösta på. Jag måste fundera mer och jag är väldigt nyfiken på er andras tankar.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag tyckte det var märkligt att du började oroa dig för att Paxen skulle åka ut- samtidigt som det kändes supertydligt att h*n var skurk.

Jag har en viss skepcism till folk som grönar varandra- det kunde mycket väl varit/ vara så att Vic grönade dig som icke-kättare men att du är Tredje Fraktionen till exempel. Jag tycker man främst ska titta på hur folk spelar och inte till innehållet i vad de säger eller vad som sägs om dem. I efterhand blir ju saker tydliga men jag tyckte i de första rundorna att folk grönades till höger och vänster.

Jag ställer mig fortfarande undrande till att du och Krank inte kommenterar Lukas inlägg i den här rundan.

Krank säger inget om det men hoppar på mig för att jag säger att jag är Doomtrooper- jag tycker det luktar skunk och Tredje Fraktion- vet bara inte vad det innebär eller vad jag ska göra med det.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Ah, då kan jag förstå varför du misstänkte mig och inte Vic. Jag undrar fortfarande varför du började misstänka Vicotnik efter att du upprepade gånger sagt att du trodde på honom.

Angående att Lukas säger att hans siarförmåga heter Mörk symmetri så vet jag inte riktigt vad jag ska tro. I rollspelet heter förmågan som gör det möjligt att upptäcka kättare Närvaro.

Jag vet inte heller var gränsen går för vad man får säga och inte säga gällande roll-pm:et. Om man får berätta vad ens förmåga heter så är jag faktiskt benägen att tro Lukas, men om det räknas som att citera så borde han ha blivit diskad vid det här laget och det gör honom till kättare.

Sedan spelar det faktiskt mindre roll om någon är dtf, om vi röstar ut fel person nu så vinner kättarna. Det här är sista rundan för det här spelet så det finns inte direkt så mycket tid kvar. >.<
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Korpa said:
Jag vet inte heller var gränsen går för vad man får säga och inte säga gällande roll-pm:et. Om man får berätta vad ens förmåga heter så är jag faktiskt benägen att tro Lukas, men om det räknas som att citera så borde han ha blivit diskad vid det här laget och det gör honom till kättare.
Om det lugnar dig något så har jag varit i kontakt med spelledaren och frågat om det var okej.
det tyckte han det var.
 
Top