Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda IV

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
De hade stridit i citadellets mörka labyrintiska gångar, i salar som stank av död och förruttnelse, i nekrotekonlogiska kammare och genom horder av odöda legionärer, centurioner och allt det fasansfulla, utomvärldsliga vanvett som Mörkrets Själ plågade mänskligheten med. Och nu stod de där, Doomtrooper Squad Alpha, framför citadellets heligaste, framför porten till altarrummet.

Brynolf rättade till sina axelskydd och osäkrade sitt vapen, han hade blivit vald att bli den som öppnade dörren. Han vände sig till de övriga i gruppen, och yttrade sina sista ord:

"Farväl, mina vänner. Kämpa väl!"

Ekot av den tunga porten som slogs upp överröstades nästan omedelbart av de intensiva skottsalvor som förvandlade slet honom i stycken. Ytterligare en doomtrooper hade fallit. Men de övriga avancerade in i altarrummet.

Plötsligt bryter sig en gigantisk gestalt lös ur skuggorna. En Pretorian Stalker, och trots de förvridna anletsdragen ser de alla att det är avfällingen Paxen, som genom nekroteknologins förbannelse har muterats till detta odjur. Den före detta doomtroopern öppnar eld mot Vicotnik som, innan även han faller död ner, hinner besvara elden med ett välriktat hugg med sitt vibratorsvärd som klyver stalker-Paxens skalle.

Resten av gruppen rycker in i denna förpestade altarkammare, bara för att upptärkca att även unfair har lämnat dem. Men han har skjutits i ryggen. Fortfarande fanns mörkrets tjänare bland dem.

Och framför dem.

Framför altaret.

Nefariten Razaam.


Vi tackar Brynolf, Vicotnik och unfair för spel, de får gärna skriva ett hejdå-inlägg i tråden, men såklart inte nämna något spelrelaterat.

Kvar i spel (4):
Nässe
Korpa
Krank
Lukas

Utslagna:
Konrad Konvalj (doomtrooper)
Paxen (kättare)
Xyas (doomtrooper)
Brynolf (doomtrooper)
Vicotnik (doomtrooper)
unfair (doomtrooper)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Kom igen bröder och systrar ge dem vad de förtjänar de jävla kräken.

För Kardinalaren, för ljuset för BAUHAUS!!!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
"Visst, vi har tid", var det nån som sa. "Det här går bra, vi kan vänta med att döda Lukas tills nästa runda, vi har tid på oss. Vi kan ta'n nästa gång".

Kardinalens blåsvarta kulor, vilket förplåtat katastrofuppdrag.

Okej.

Jag och tre till, alltså. En eller två av er är kättare, och en av er - gissar jag - är den tredje fraktionen.

Det här känns jävligt ensamt. Och nu ska vi gagga tills på freaking måndag? Kan vi inte snabba upp det här lite?

Så, Lukas: Vem "siade" du den här vändan?



Om Lukas är Doomtrooper - vilket vi nu faktiskt inte vet, och vilket jag absolut inte är villig att sätta några kulor på: Jag hittar ett inlägg från förra rundan där Lukas skriver att "det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf".

Bara Nässe är kvar i spel.

Så, om ingen kan ge mig en förbannat bra förklaring:

Röst: Nässe
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Shiiiiit, det här är spännande :gremsmile:

Någon av er är Kättare, för det måste betyda att det bara finns 1 kättare bland oss fyra- annars hade de vunnit nu. (om vi inte ska spela en sista meningslös runda...)

Och jag lever. Jag skyddade Lukas den här gången- så klart.

Frågan är varför Unfair mördades?

Spontant tror jag på Lukas eller Korpa som varulv.

(Fick en tanke om att vi kan ha en tredje fraktion, eftersom det bara verkar finnas en varulv?)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Nässe said:
(Fick en tanke om att vi kan ha en tredje fraktion, eftersom det bara verkar finnas en varulv?)
Ja, det är då vad jag gissar att våra TRE döda betyder...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
krank said:
Bara Nässe är kvar i spel.

Så, om ingen kan ge mig en förbannat bra förklaring:

Röst: Nässe
Jag ÄR doomtrooper- men jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det. Vi kan väl titta på resonemangen i slutet av förra spelpasset. Vet inte riktigt på vad, men det borde ändå vara det bästa, att försöka tänka ut olika vägar som varulven kan ha tänkt.

Blir spännande att höra vad Lukas säger.

En tredje fraktion har om den finns i så fall varit JÄVLIGT lurig...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
krank said:
Nässe said:
(Fick en tanke om att vi kan ha en tredje fraktion, eftersom det bara verkar finnas en varulv?)
Ja, det är då vad jag gissar att våra TRE döda betyder...
Ja, samtidigt dog ingen första rundan. Det kanske är andra regler som gäller?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Nässe said:
krank said:
Nässe said:
(Fick en tanke om att vi kan ha en tredje fraktion, eftersom det bara verkar finnas en varulv?)
Ja, det är då vad jag gissar att våra TRE döda betyder...
Ja, samtidigt dog ingen första rundan. Det kanske är andra regler som gäller?
Tänk om Korpa är Tredje Fraktion och Vic fick info om att det inte finns några Kättare i Bauhaus... Jävligt lurig SL i så fall- och Korpa har något om att hon ska döda den andre Bauhaus??

Nej, jag vet inte
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Nässe said:
krank said:
Bara Nässe är kvar i spel.

Så, om ingen kan ge mig en förbannat bra förklaring:

Röst: Nässe
Jag ÄR doomtrooper- men jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det. Vi kan väl titta på resonemangen i slutet av förra spelpasset. Vet inte riktigt på vad, men det borde ändå vara det bästa, att försöka tänka ut olika vägar som varulven kan ha tänkt.

Blir spännande att höra vad Lukas säger.

En tredje fraktion har om den finns i så fall varit JÄVLIGT lurig...
Den jävla lögnare. jag siade dig Nässe och fick fram att du är en kättare.

Vill vi vinna spelet så är det Nässe som ska hängas.

jag vet inte hur jag ska bevisa att jag är god, vilket är synd för nu hänger hela spelet på att ni tror på mig när jag säger RÖSTA PÅ NÄSSE


Röst:Nässe
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Lukas said:
Nässe said:
krank said:
Bara Nässe är kvar i spel.

Så, om ingen kan ge mig en förbannat bra förklaring:

Röst: Nässe
Jag ÄR doomtrooper- men jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det. Vi kan väl titta på resonemangen i slutet av förra spelpasset. Vet inte riktigt på vad, men det borde ändå vara det bästa, att försöka tänka ut olika vägar som varulven kan ha tänkt.

Blir spännande att höra vad Lukas säger.

En tredje fraktion har om den finns i så fall varit JÄVLIGT lurig...
Den jävla lögnare. jag siade dig Nässe och fick fram att du är en kättare.

Vill vi vinna spelet så är det Nässe som ska hängas.

jag vet inte hur jag ska bevisa att jag är god, vilket är synd för nu hänger hela spelet på att ni tror på mig när jag säger RÖSTA PÅ NÄSSE


Röst:Nässe
Ok.

Du kunde ju inte gärna påstå att Korpa var varulv eftersom hon är nästan grönad, och Krank är nästan grönad.

Fattar inte varför du tog ut Unfair. Spelar ingen roll.


Röst: Lukas
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Lukas said:
jag vet inte hur jag ska bevisa att jag är god,
Kanske funkar det att bärreta att min förmåga har namnet "Mörk symmetri".
det kanske han något fluff stöd i MC värden.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Lukas said:
Lukas said:
jag vet inte hur jag ska bevisa att jag är god,
Kanske funkar det att bärreta att min förmåga har namnet "Mörk symmetri".
det kanske han något fluff stöd i MC värden.
Har du läst på om spelet...

Lukas said:
Nej!
Det kan du inte

jag har personligen inte en susning om världen.
Du gör lite bort dig nu- för om du skulle citera din riktiga kraft så skulle du åka ut.

Vilket du borde veta eftersom du åkte ut i förra varulvsspelet när du citerade texten du fick av SL...

:gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Högeligen intressant. Lukas vs. Nässe, alltså?

Då är det dags för er, mina herrar, att sluta vädja till att vi bara ska tro på er och börja motivera er.


Å ena sidan har Lukas sianden stämt bra tidigare.

Å andra sidan borde Lukas vara död nu, om Nässe vore kättare och inte väktare.

Å tredje sidan kan kättarna ha tänkt att vi ändå skulle rösta ut Lukas.




Spontant har jag en dålig känsla om Nässe, och en aningen mindre dålig om Lukas.

Imorgon när mina betyg är satta ska jag göra ordentliga analyser av er två. Det har jag tid med. Det är bara fjärde rundan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Lukas said:
Kanske funkar det att bärreta att min förmåga har namnet "Mörk symmetri".
det kanske han något fluff stöd i MC värden.
För det gick ju så bra senast du citerade från ditt PM...



Däremot, lite kuriosa är ju att den mörka symmetrin är magin som de onda använder i MC.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Nu ska jag gå och sova.

Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.

Tycker Lukas själv ganska tydligt nu precis visat att han är skurken som vi är ute efter
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Nässe said:
Krank, Korpa Jag är Doomtrooper.
Nädu, min röst ligger kvar. Tills jag gjort en ordentlig analys.

Och ba' så du vet: Få saker skriker "JAG E KÄTTAREEEE" så mycket som att ofta, upprepat och länge skrika att man minsann är god. De gäller alla varianter av "jag vet ju att jag är grön", "nån av er är..." etc. Och du har hunnit med flera stycken redan, ganska kort in i rundan.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Nässe said:
Du gör lite bort dig nu- för om du skulle citera din riktiga kraft så skulle du åka ut.

Vilket du borde veta eftersom du åkte ut i förra varulvsspelet när du citerade texten du fick av SL...
Jag tror inte jag kommer bli diskad av det här eftersom citat regler är där för att inte de av samma fraktion skall kunna känna igen ordvalet och då kunna utesluta vilken fraktion spelaren tillhör.
men att jag nu säger namnet på min förmåga ger er ingenting.
om jag skulle bli diskad av det här så tycker jag att vi alla skulle blivit diskade för att vi skrev vilken fraktion vi tillhör eftersom vi teknist sätt citerade det.
 
Top