Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Röstläge

Jag hade tänkt släppa min röst på dig men detta känns underligt nog för att jag ska behålla den. Detta är ju typ primeemplet på någon som inte vill att vi ska släppa blicken från Paxen ens för en sekund, du hugger direkt när h*n föreslår att vi ska pressa någon annan.

Så återigen.
Röst: Nässe

Detta är inte skrivet i sten utan om jag får en bra förklaring så kan det bli att jag flyttar rösten (då troligtvis till Paxen).
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Nässe said:
Vore intressant att se vilka av mina inlägg du tycker verkar vara luriga
Det du spenderat en stor del av rundan med att göra är att anklaga Xyan för att fiska efter väktare. Du hänvisar till denna post:

xyan said:
Vilka har outat sina förmågor?
xyas - vet att minst en kättare i mishima
vicotnik - vet att det inte finns några kättare inom bauhaus
korpa - vet att vicotnik är bauhaus (hur???)
krank - vet att mishima är flest
paxen - vet att brödraskapet har mäktigaste medlemmarna
Har jag missat någon?
Det kan kanske ses som ett försök till fiske, men det lustiga är ju att du själv postade följande inlägg fyra timmar före Xyan:

Nässe said:
Då har vi alltså:
Yxas- någon i Mishima är kättare
Vic- Ingen i Bauhaus är kättare
Mindre användbara spår
Krank- Mishima är flest
Paxen- Brödraskapet är mäktigast (vad nu det betyder...?)
Sten i glashus, much?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
RÖSTLÄGE

Då ser det väl ut så här då:

Paxen (5): Lukas, Xyas, Vicotnik, Krank, Korpa
Nässe (2): Unfair, Brynolf,
Krank (1): Paxen
Korpa (1): Nässe
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: RÖSTLÄGE

Brynolf said:
Då ser det väl ut så här då:

Paxen (5): Lukas, Xyas, Vicotnik, Krank, Korpa
Nässe (2): Unfair, Brynolf,
Krank (1): Paxen
Korpa (1): Nässe
Det känns som att det i denna rundan har skett väldigt lite, vilket inte är bra. Kommer alla helg rundor så ut så här? Isåfall så avgörs ju nästan allt i nästa runda, och det blir väldigt viktigt att ingen sitter tyst.

Är vi nöjda med röstningen så som läget ser ut?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: RÖSTLÄGE

Jag är nöjd med den vi röstar ut, men tycker att vi kunde ha gjort mer för att jämna ut siffrorna. Det är bättre med jämna röstetal, för då blir röstningen tydligare; det blir enklare att se vem som resonerat hur etc.

Under nästa runda tycker jag att vi bör:
- Kolla vilka som avvisat försök att sprida rösterna
- Kolla vilka som varit tysta länge mot slutet

Att ha två drev igång är en vanlig bytaktik, en som de flesta erfarna brukar känna till. Varför jag den inte nämnts eller använts här?

Jag kommer att ha halvlite tid till långtgående analyser under veckan i och med att treornas betyg sätts på torsdag kväll; de närmaste dagarna kommer att vara kaos med panikslagna treor och rättningar och sistasekundenhjälp och inlämningar. Jag kommer att försöka delta efter bästa förmåga; men det blir nog snarare allmänna påpekanden och korta inlägg än seriösa analyser.

Så ni vet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: RÖSTLÄGE

unfair said:
Är vi nöjda med röstningen så som läget ser ut?
Jag är helt ok med att Paxen ryker även fast jag inte röstar på honom just nu, det är ett bra sätt att kolla Kranks och Xyas trovärdighet.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: RÖSTLÄGE

Brynolf said:
unfair said:
Är vi nöjda med röstningen så som läget ser ut?
Jag är helt ok med att Paxen ryker även fast jag inte röstar på honom just nu, det är ett bra sätt att kolla Kranks och Xyas trovärdighet.
Jag är med på Paxens potentiella utröstning delvis testar min trovärdighet. Men hur testar den kranks?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: RÖSTLÄGE

xyas said:
Jag är med på Paxens potentiella utröstning delvis testar min trovärdighet. Men hur testar den kranks?
Det är väl mer sannolikt att Mishima har en kättare än två? Och då både du och Krank är smått gröna på min lista är jag beredd att chansa på att det inte finns fler onda mishimaner om Paxen skulle visa sig vara en.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: RÖSTLÄGE

Brynolf said:
xyas said:
Jag är med på Paxens potentiella utröstning delvis testar min trovärdighet. Men hur testar den kranks?
Det är väl mer sannolikt att Mishima har en kättare än två? Och då både du och Krank är smått gröna på min lista är jag beredd att chansa på att det inte finns fler onda mishimaner om Paxen skulle visa sig vara en.
Aha, du menar så.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Antal inlägg

Om någon undrar över hur mycket det postats den här rundan, ser det ut så här. Nässe hade faktiskt postat bra mycket mer än jag trodde. Lukas, Vicotnik & Korpa får se till att shapea upp sig.

Brynolf: 29
Nässe: 27
Unfair: 26
Xyas: 26
Paxen: 22
Krank: 16
Vicotnik: 9
Korpa: 7
Lukas: 4
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: RÖSTLÄGE

krank said:
Att ha två drev igång är en vanlig bytaktik, en som de flesta erfarna brukar känna till. Varför jag den inte nämnts eller använts här?
Vi kanske inte har så många erfarna som är doomtroopers? Den taktiken är iaf inget jag känner till. Hur menar du att den skulle hjälpa byn?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Antal inlägg

Brynolf said:
Om någon undrar över hur mycket det postats den här rundan, ser det ut så här. Nässe hade faktiskt postat bra mycket mer än jag trodde. Lukas, Vicotnik & Korpa får se till att shapea upp sig.

Brynolf: 29
Nässe: 27
Unfair: 26
Xyas: 26
Paxen: 22
Krank: 16
Vicotnik: 9
Korpa: 7
Lukas: 4
Vad var Lukas ursäkt till att han inte skriver nu igen? Vet att det finns minst 1 fråga som väntar på hans svar några sidor tillbaka.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Antal inlägg

unfair said:
Vad var Lukas ursäkt till att han inte skriver nu igen? Vet att det finns minst 1 fråga som väntar på hans svar några sidor tillbaka.
Han sade innan spelet att han inte skulle kunna vara aktiv förrän efter i torsdagskväll pga matteprov. Sen har han ursäktat sig med att han har nån plan på g som han inte kan avslöja än.

Plan, bra, visst, men posta borde man ju kunna göra.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag kommer vara borta den sista timmen nu (och även de 1-2 första i nästa runda).

Så ifall kättarna skulle döda mig nu så önskar jag att man kollar upp Lukas, Korpa och Nässe nästa runda. Så att det inte sker samma sak som nu, att all konsentration riktades på en och samma plats, Paxen.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Antal inlägg

Brynolf said:
unfair said:
Vad var Lukas ursäkt till att han inte skriver nu igen? Vet att det finns minst 1 fråga som väntar på hans svar några sidor tillbaka.
Han sade innan spelet att han inte skulle kunna vara aktiv förrän efter i torsdagskväll pga matteprov. Sen har han ursäktat sig med att han har nån plan på g som han inte kan avslöja än.

Plan, bra, visst, men posta borde man ju kunna göra.
Hmm.. Ok, jo jag kan minnas mig ha läst det. Vad är det för mattematikkurs han läser?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: RÖSTLÄGE

Brynolf said:
Hur menar du att den skulle hjälpa byn?
Den hjälper oss eftersom det gör att varulvarna måste ta ställning och motivera sig på ett annat sätt än de behöver om de bara, som nu, följer ett lämmeltåg. Det krävs noll energi att bara rösta som alla andra.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Antal inlägg

Brynolf said:
Om någon undrar över hur mycket det postats den här rundan, ser det ut så här. Nässe hade faktiskt postat bra mycket mer än jag trodde. Lukas, Vicotnik & Korpa får se till att shapea upp sig.

Brynolf: 29
Nässe: 27
Unfair: 26
Xyas: 26
Paxen: 22
Krank: 16
Vicotnik: 9
Korpa: 7
Lukas: 4
Anledningen till mitt bristfälliga postande beror på att jag knappt är hemma och ännu mindre vid datorn på helgerna. Jag kan vara som aktivast på vardagarna då jag sitter framför datorn mer eller.mindre hela dagen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Antal inlägg

Vicotnik said:
Anledningen till mitt bristfälliga postande beror på att jag knappt är hemma och ännu mindre vid datorn på helgerna. Jag kan vara som aktivast på vardagarna då jag sitter framför datorn mer eller.mindre hela dagen.
Ok, fast förra rundan lät det som att det var från jobbet du inte hann spela så mycket.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Antal inlägg

Brynolf said:
Vicotnik said:
Anledningen till mitt bristfälliga postande beror på att jag knappt är hemma och ännu mindre vid datorn på helgerna. Jag kan vara som aktivast på vardagarna då jag sitter framför datorn mer eller.mindre hela dagen.
Ok, fast förra rundan lät det som att det var från jobbet du inte hann spela så mycket.
Jag hinner spela mest från jobbet, det var i fredags som jag inte hade tid på jobbet då det var mer än vanligt att göra.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Antal inlägg

Jag avslöjar mig nu eftersom jag tror att jag kommer dö under natten.
Jag är gruppens siare och därför vet jag att krank är oskyldig.

jag har postat så lite eftersom jag var orolig att jag skulle försäga mig.
 
Top