Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Den jag har starkast misstankar emot är Brynolf utav den anledningen att det känns som om han försöker få drevet mot paxen att minska genom att flytta sin egen röst därifrån och uppmuntra andra att göra det samma för att försöka pressa andra spelare.
Min tanke är att hoppa tillbaka till Paxen tids nog. Ville bara aktivera Nässe lite. Som sagt, rätt mycket hänger på om Paxen är kättare eller inte.

något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic.
Låter väl sannolikt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Brynolf said:
Vicotnik said:
något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic.
Låter väl sannolikt.
Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Röstläge

Paxen: Lukas, Xyas, Vicotnik, Krank, Nässe
Nässe: unfair, Brynolf
Lukas: Korpa
Krank: Paxen

I ordning efter när rösten lades, sista namnet röstade senast.

Jag ska skriva ett vettigt inlägg också efter det här.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vicotnik said:
Brynolf said:
Vicotnik said:
något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic.
Låter väl sannolikt.
Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
Vore bra om även Nässe och unfair kan svara på denna fråga då det är ni som befinner er i någon utav koperationerna.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Röstläge

Till att börja med vill jag förklara min inaktivitet under den här rundan. Idag klockan 16 har jag sista inlämning på min B-uppsats och då börjar också min spanskatenta så jag har varit lite för uppslukad av plugg i olika former. Uppsatsen skickade jag nyss in och jag ska bara repetera lite mer inför tentan, men oavsett är jag klar och kommer kunna vara långt mycket mer aktiv under kommande rundor!

Jag valde att inte rösta på Paxen förra rundan eftersom jag trodde med säkerhet att Konrad var kättare. Jag var inte nog säker kring Mishimahärvan för att kunna rösta på någon där.

Jag är fortfarande inte överdrivet säker, om xyas talar sanning så är det tre som är misstänkta. Krank känns grön då hans passiva förmåga stämde och då återstår bara Paxen och xyas. Jag har otroligt svårt att tro att xyas skulle våga påstå att det finns kättare inom mishima om han är kättare själv och då återstår bara Paxen.

Men! Om vi antar att kättarna kommer lyckas ta ihjäl någon innan nästa runda så kan det sluta med att två doomtroopers går förlorade denna runda om vi har fel om Paxen. Då återstår sju spelare varav två eller tre är kättare. Har vi fel kommer det med andra ord bli spännande sen.

Min röst ligger för närvarande på Lukas, den hamnade där för att jag ville veta mer om vad för planer han sysslar med och jag tycker fortfarande inte att Lukas är grön, men jag kör nog på er plan att inte sätta någon press på brödraskapet just nu och en enda röst är inte ens särskilt mycket press.

Röst: Nässe

Jag vill gärna veta vad Nässe har att säga om Vicotniks teori om att det finns en kättare hos Cybertronik, Imperial eller Capitol.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
Vad jag tror om Cybertronic är ju självklart, och Unfair har jag för tillfället på den ljusgröna listan. Detta eftersom h*n skrivit mycket klyftigt och inte givit mig någon anledning till misstanke. Men det är förstås möjligt att Unfair bara är en jävligt duktig varulvsspelare.

Nässe har hållit sig i bakgrunden och visserligen sagt ett och annat, men då mestadels passiva saker som "vad tycker andra om det här" och "vem ska jag rösta på". Att han dröjde med sin korp-outning är ju en liten varningssignal, men i övrigt beror mina misstankar mest på att han inte varit så drivande. Sist jag spelade var det på det viset ulvarna vann, och händelsevis var Nässe bov då.

Noteras bör även att du, Vicotnik, inte är grön på något sätt, och detsamma gäller därmed Korpa.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
...ja, som ett direkt svar på första frågan: Nässe.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Röstläge

Korpa said:
Till att börja med vill jag förklara min inaktivitet under den här rundan. Idag klockan 16 har jag sista inlämning på min B-uppsats och då börjar också min spanskatenta så jag har varit lite för uppslukad av plugg i olika former. Uppsatsen skickade jag nyss in och jag ska bara repetera lite mer inför tentan, men oavsett är jag klar och kommer kunna vara långt mycket mer aktiv under kommande rundor!

Jag valde att inte rösta på Paxen förra rundan eftersom jag trodde med säkerhet att Konrad var kättare. Jag var inte nog säker kring Mishimahärvan för att kunna rösta på någon där.

Jag är fortfarande inte överdrivet säker, om xyas talar sanning så är det tre som är misstänkta. Krank känns grön då hans passiva förmåga stämde och då återstår bara Paxen och xyas. Jag har otroligt svårt att tro att xyas skulle våga påstå att det finns kättare inom mishima om han är kättare själv och då återstår bara Paxen.

Men! Om vi antar att kättarna kommer lyckas ta ihjäl någon innan nästa runda så kan det sluta med att två doomtroopers går förlorade denna runda om vi har fel om Paxen. Då återstår sju spelare varav två eller tre är kättare. Har vi fel kommer det med andra ord bli spännande sen.

Min röst ligger för närvarande på Lukas, den hamnade där för att jag ville veta mer om vad för planer han sysslar med och jag tycker fortfarande inte att Lukas är grön, men jag kör nog på er plan att inte sätta någon press på brödraskapet just nu och en enda röst är inte ens särskilt mycket press.

Röst: Nässe

Jag vill gärna veta vad Nässe har att säga om Vicotniks teori om att det finns en kättare hos Cybertronik, Imperial eller Capitol.
Ja, du det låter ju rimligt, om man tror på Vic och Yxas. hade ju varit ilte konstigt om Vic sagt att han tror det finns en skurk hos Bauhaus.....

I annat fall så är det väl lika rimligt där som någon annanstans.

Ngt mer jag kan tillföra?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstläge

Nässe said:
Ja, du det låter ju rimligt, om man tror på Vic och Yxas. hade ju varit ilte konstigt om Vic sagt att han tror det finns en skurk hos Bauhaus.....
Varför vore det konstigt? Det är ju precis vad Xyas har gjort.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
Vicotnik said:
Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
Vad jag tror om Cybertronic är ju självklart, och Unfair har jag för tillfället på den ljusgröna listan. Detta eftersom h*n skrivit mycket klyftigt och inte givit mig någon anledning till misstanke. Men det är förstås möjligt att Unfair bara är en jävligt duktig varulvsspelare.

Nässe har hållit sig i bakgrunden och visserligen sagt ett och annat, men då mestadels passiva saker som "vad tycker andra om det här" och "vem ska jag rösta på". Att han dröjde med sin korp-outning är ju en liten varningssignal, men i övrigt beror mina misstankar mest på att han inte varit så drivande. Sist jag spelade var det på det viset ulvarna vann, och händelsevis var Nässe bov då.

Noteras bör även att du, Vicotnik, inte är grön på något sätt, och detsamma gäller därmed Korpa.
Du tycker inte att jag varit drivande?

jag kan bara suckande inte hålla med. Hur definierar du drivande? Känns som om det här spelet dött sedan länge. Du får gärna räkna inlägg de senaste dagarna och se vilka som pratat mest och vilka som pratat minst. Vore intressant att se vilka av mina inlägg du tycker verkar vara luriga- länka gärna så man får en tydlig bild av vad du bygger misstankar på så att man kan föra ett resonemang om det.

Att jag dröjde med min korp-outning hade att göra med att jag inte var inloggad från det att vi disukterade HUR det skulle outas- till att jag loggade in och alla hade redan outat.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Röstläge

Brynolf said:
Nässe said:
Ja, du det låter ju rimligt, om man tror på Vic och Yxas. hade ju varit ilte konstigt om Vic sagt att han tror det finns en skurk hos Bauhaus.....
Varför vore det konstigt? Det är ju precis vad Xyas har gjort.
Ja. Yxas. Inte vic. Som själv är Bauhaus- och grönat alla Bauhaus. I första rundan. Om du minns.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Röstläge

Korpa said:
Men! Om vi antar att kättarna kommer lyckas ta ihjäl någon innan nästa runda så kan det sluta med att två doomtroopers går förlorade denna runda om vi har fel om Paxen. Då återstår sju spelare varav två eller tre är kättare. Har vi fel kommer det med andra ord bli spännande sen.

Röst: Nässe
varför skulle vi ha fel om Paxen? Vad talar för att han är grön?

Vad gör det mer troligt att jag är skurk?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Röstläge

Jag gör till och med såhär

Röst: Korpa

Glider in lite lägligt på slutet och styr skutan åt annat håll.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Röstläge

Nässe said:
varför skulle vi ha fel om Paxen? Vad talar för att han är grön?

Vad gör det mer troligt att jag är skurk?
Jag funderade bara kring Kranks resonemang om att Xyas skulle kunna ha ballar av stål och vara kättare själv, vilket isf skulle gröna både Krank och Paxen för den lögnen fungerar bara om Xyas är ensam kättare. Det var med andra ord en reflektion över vad som händer om vi har fel. Möjligheten finns också att t.ex. både xyas och Paxen är kättare, men då skulle xyas ha sagt att det finns en kättare i Mishima och inte minst en.

Jag säger inte heller att du är mer kättersk än Paxen, jag vill bara försöka få ut något mer av den här rundan för den lär ändå sluta med att Paxen blir utröstad. Paxen har inget mer att säga och min röst på Lukas gav ingenting. Du hade två röster på dig redan och är en av de som är ensam i din korporation och eftersom Vicotnik i mina ögon är grön ser jag inga problem med hans antagande utöver att han utelämnat Brödraskapet.

De enda som är riktigt gröna i mina ögon är Vicotnik och Krank.

Nu ska jag skriva tenta, men jag kommer hinna skriva igen innan rundan tar slut.

Röst: Paxen

Om tentan är svårare än jag tror så att jag sitter längre så vill jag inte riskera att Nässe blir utröstad, även om den risken känns liten. Nässe är trots allt mer grön än Paxen.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vicotnik said:
Vicotnik said:
Brynolf said:
Vicotnik said:
något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic.
Låter väl sannolikt.
Vem tror du är med störst sannolikhet kättare av de som tillhör de nämda koperationerna? Och varför?
Vore bra om även Nässe och unfair kan svara på denna fråga då det är ni som befinner er i någon utav koperationerna.
Frågan är om jag förstått det rätt vem jag misstänker mest från de mindre korporationerna?

De mindre korporationerna är då:
Capitol: unfair
Cybertronic: Brynolf
Imperial: Nässe

Och eventuellt brödraskapet med lukas som för tillfället ända medlem. Men brödraskapet känns ganska gröna för min del, då alla säger att de bör vara det.

Kvar är då jag, Brynolf och Nässe. Att nämna att jag inte är kättare känns ju relativt overflödigt men ändå. Vem misstänker jag då utav Brynolf och Nässe?
Bra fråga, jag vet knapt, min röst ligger ju för tillfället på Nässe men det var mest för att jag ville starta lite diskussion, så den kan nog snart gå vidare. Både Brynolf och Nässe beter sig relativt normalt, så som jag ser det, Brynolf skriver en hel del, vilket kanske inte betyder något men ändå. Nässe då, h*n agerar lite passivt med gått om frågor (ok, kanske inte så många men ändå) för att alltid ta det beslut som vi andra gillar mest, men det kan lika mycket vara försiktigheten från någon med en bra aktiv förmåga. Så jag måste säga att jag i ärlighetens namn inte vet hur jag tro här.

Brynolf känns relativt grön och det dels på grund av detta:
Brynolf said:
Jag tycker du är lite pessimistisk. Rösterna svänger rejält, vet du. Se bara på förra rundan. Själv är jag tex väldigt nära att rösta på Nässe, så fort vi får något användbart ur dig.

Men om du är doomtrooper och har "tabbat dig rejält" borde du kunna förtälja på vilket sätt detta tabbande skett, så vi andra åtminstone får ut något av att rösta ut dig (om det nu blir så). Just nu är det mest förvirrande.
Vilket h*n kontrade Paxens inaktivitets beslut med, det känns som att om Brynolf vore kättare och inte Paxen så vore detta överflödigt, och om Båda vore det så skulle nog inte det gått så från första början.

Men som sagt, jag är väldigt osäker för tillfället.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Röstläge

Nässe said:
Jag gör till och med såhär

Röst: Korpa

Glider in lite lägligt på slutet och styr skutan åt annat håll.
Varför röstar du på korpa?! Nu vill jag ha en bra förklaring, ända anledningen jag ser vore ifall du inte litade på Vic, alternativt ifall du tror att korpa har ljugit om sin korporation? Känns som att du borde rösta på Vic, eller har jag missat att läsa något?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstläge

Nässe said:
Brynolf said:
Nässe said:
Ja, du det låter ju rimligt, om man tror på Vic och Yxas. hade ju varit ilte konstigt om Vic sagt att han tror det finns en skurk hos Bauhaus.....
Varför vore det konstigt? Det är ju precis vad Xyas har gjort.
Ja. Yxas. Inte vic. Som själv är Bauhaus- och grönat alla Bauhaus. I första rundan. Om du minns.
Ok, du menar att det vore konstigt om han misstänkt en Bauhausier EFTER att han redan gått ut med att han grönat dem? Då är jag med.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röstläge

Jag kommer åter igen inte kunna vara med i slutspurten av den här rundan, kommer sitta på en kvällsföreläsning mellan 18 till 21.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Nässe said:
Och ja, jag lade den avgörande rösten på Konrad- vilket var väldigt medvetet och tydligt- gå tibax och kolla. I det läget kändes Bauhaus-spåret riktigt men Vic var alldeles för... fladdrig för att jag skulle tro att han varulvade.
"Väldigt tydligt" skulle jag väl inte kalla det. Så här sa du fyra timmar innan runda 1 slutade:

Jag tror mer på Bauhausspåret än jag tror på Mishima-spåret.

Vic gör alldeles för konstiga saker för att han ska vara varulv. Jag tror att han tror att han har rätt. Det är min magkänsla
Och sen röstar du på Konrad, i ett läge där både han och Paxen har tre röster vardera. Och detta fem minuter innan Konrad erkände att han ljög om sin tillhörighet. Det var alltså inte pga av detta som du röstade på honom. Sen säger du i princip inget mer den rundan, ingen kommentar om bomben som Konrad släppte.

Sen hoppar ju Paxen över (i panik vad det verkar) till Konrad fem minuter innan rundan slutar, men fram tills dess var det du som tippade balansen.

Skumt, sa bull.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Brynolf tar upp valida poänger gentemot Nässe, och jag har själv känt denna rundan att Nässe är lite väl aktiv i att försöka peka åt andra håll än Paxen.

Men bara för att förtydliga såhär när rundan böjar närma sig slutet så är det fortfarande

Röst: Paxen

som gäller för mig. Av samma anledningar som jag angett tidigare.

Jag skriver detta nu för att min internettillgång kommer vara sporadisk de närmsta timmarna och det finns en risk att jag inte hinner logga in igen.
 
Top