Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Efter ett kort, väldigt militäriskt, rådslag, beslutade de rakryggade soldaterna ur mänsklighetens bästa eltiförband att det var Konrad Konvalj som skulle leda anfallet mot citadellet. Han bet ihop med käkmuskler stora som handgranater och höjde sin Gehenna Puker.

“Doomtrooper Squad Alpha! Anfall! För kardinalen, ljuset och mänskligheten!”

Och det blev de sista ord som lämnade hans sammanbitna mun innan hans spetsades på en Pretorian Stalkers otroligt taggiga vapen. Resten av gruppen vadade dock igenom horder av odöda legionärer och nekromutanter och bröt sig in genom citadellets nattsvarta portar.

Men de hade förlorat en vän, en trogen doomtrooper, en förkämpe för ljuset.

Och fortfarande fanns kättarna ibland dem, likt gift i deras ådror.


Vi tackar Konrad Kovalj för spel! Han får gärna göra ett inlägg i tråden där han tackar för sig, men får inte nämna något spelrelaterat.

Kvar i spel:
Nässe
Paxen
Korpa
Krank
unfair
Vicotnik
Lukas
Brynolf
Xyas

Utslagna:
Konrad Konvalj (doomtrooper)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Fan, Konrad! Jag hoppas vi får se dig i framtida varulvspel!

Men, vi förlorade bara en. Alltså, kan det vara så att varulvarna röstade på att ta ut Konrad, och inte hann ta bort den rösten?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag lever????

jag får väll stå för fösta rundans gissning:
kanske dödar kättarna bara varannan runda för att spelet ska bli längre?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Paxen said:
Fan, Konrad! Jag hoppas vi får se dig i framtida varulvspel!

Men, vi förlorade bara en. Alltså, kan det vara så att varulvarna röstade på att ta ut Konrad, och inte hann ta bort den rösten?
Kan vara så, men det vore ju ofantligt klantigt av dem.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
  • Varulvarna klantade sig
  • Vi har en väktare som skyddade sig själv/någon annan och därför överlevde
  • Varulvarna kan bara ta ut en varanann runda
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Lukas said:
Jag lever????

jag får väll stå för fösta rundans gissning:
kanske dödar kättarna bara varannan runda för att spelet ska bli längre?
Knappast. Antingen är det som paxen säger, eller så var en väktare i farten, eller så... Tja...

Oavsett är det fett kämpigt att inte få veta vem de gav sig på.

Och att du lever, lukas, talar inte till din fördel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Okej, jag hade tokfel. Konrad var alltså bara en klantig doomtrooper, inte en slemmig kättare.

Och det är skumt att kättarna inte dödade någon.

(Vore det inte fantastiskt kul om Vimes bara för att jävlas gjort ett parti utan varulvar? Att dt bara är en massa godingar som hackar ihjäl varandra? Men nä, jag gissar att kättarna antingen glömde /struntade i att döda nån eller att de dödade Konrad)

Nå; färska tag.

Det betyder:
- Mishima var flest, med tre. Jag hade rätt.
- Om Vicotnik är att lita på så är kvarvarande Bauhausier "rena".
- Vi har också uppgifter om att en eller två av mina Mishimanska bröder fallit från ljuset och givit sig till den Mörka Legionens dekadens.

Har jag glömt något?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Lukas said:
Jag lever????

jag får väll stå för fösta rundans gissning:
kanske dödar kättarna bara varannan runda för att spelet ska bli längre?
Knappast. Antingen är det som paxen säger, eller så var en väktare i farten, eller så... Tja...

Oavsett är det fett kämpigt att inte få veta vem de gav sig på.

Och att du lever, lukas, talar inte till din fördel.
Antingen så ljuger Lukas eller så finns det en väktare som valde att skydda den viktigaste länken (vad väktaren vet) eller, och det här borde vi försöka bena ut, så tjänar kättarna på att behålla Lukas
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Brynolf said:
Lukas said:
Jag lever????

jag får väll stå för fösta rundans gissning:
kanske dödar kättarna bara varannan runda för att spelet ska bli längre?
Knappast. Antingen är det som paxen säger, eller så var en väktare i farten, eller så... Tja...

Oavsett är det fett kämpigt att inte få veta vem de gav sig på.

Och att du lever, lukas, talar inte till din fördel.
Det kan vara så att de dödar vid speciella tillfällen story mässigt, så att 2 pers dör av kättare efter denna rundan, det leder helt enkelt till fler diskussioner och att vi kliar huvudena, Vimes kan ha kommit upp med lite vad som. Om det är så så får vi hoppas att kättarna ändå var tvungna att välja en i första rundan, så att de inte kan snipa på mer info.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
krank said:
(Vore det inte fantastiskt kul om Vimes bara för att jävlas gjort ett parti utan varulvar? Att dt bara är en massa godingar som hackar ihjäl varandra?
Vilket skulle innebära att vi ska komma på något annat, varför skulle vi då fått informationen om att det fanns kättare, vill våra mästare att vi ska döda varandra, varför?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
krank said:
Okej, jag hade tokfel. Konrad var alltså bara en klantig doomtrooper, inte en slemmig kättare.

Och det är skumt att kättarna inte dödade någon.

(Vore det inte fantastiskt kul om Vimes bara för att jävlas gjort ett parti utan varulvar? Att dt bara är en massa godingar som hackar ihjäl varandra? Men nä, jag gissar att kättarna antingen glömde /struntade i att döda nån eller att de dödade Konrad)

Nå; färska tag.

Det betyder:
- Mishima var flest, med tre. Jag hade rätt.
- Om Vicotnik är att lita på så är kvarvarande Bauhausier "rena".
- Vi har också uppgifter om att en eller två av mina Mishimanska bröder fallit från ljuset och givit sig till den Mörka Legionens dekadens.

Har jag glömt något?
Hrrm, inte för att vara sån, men om Xyas har rätt, och inte är varulv... Då är en av oss två kättaren (om ingen ljuger om att tillhöra Mishima). Då det är bland hetaste spåret så borde vi gå på det, eller hur?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Att en väktare skyddat lukas känns troligt. Vi får hoppas att det var värt det.

Vad tror veteranerna, ska man pressa lukas på hans förmåga eller vad han kan ha fått ut av den i det här läget?

Jag kör:
röst: lukas
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Att en väktare skyddat lukas känns troligt. Vi får hoppas att det var värt det.

Vad tror veteranerna, ska man pressa lukas på hans förmåga eller vad han kan ha fått ut av den i det här läget?

Jag kör:
röst: lukas
Okej, vi avvaktar ang Mishima-spåret.

Min Röst: Lukas då jag vill veta Lukas förmåga och vad Lukas har luskat ut (om Lukas nu har någon förmåga...)
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Brynolf said:
Att en väktare skyddat lukas känns troligt. Vi får hoppas att det var värt det.

Vad tror veteranerna, ska man pressa lukas på hans förmåga eller vad han kan ha fått ut av den i det här läget?

Jag kör:
röst: lukas
Jag håller med Vi har troligtvis en väktare, åtminstone om jag var väktare så skulle jag nog skyddat lukas, då det var han som alla trodde skulle dö. Och att kättarna skulle ta honom är rätt troligt, om vi utgår från att kättarna tog lukas, och att lukas blev skyddad, så betyder det att kättarna inte viste att det fanns en väktare.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Paxen said:
Brynolf said:
Att en väktare skyddat lukas känns troligt. Vi får hoppas att det var värt det.

Vad tror veteranerna, ska man pressa lukas på hans förmåga eller vad han kan ha fått ut av den i det här läget?

Jag kör:
röst: lukas
Okej, vi avvaktar ang Mishima-spåret.

Min Röst: Lukas då jag vill veta Lukas förmåga och vad Lukas har luskat ut (om Lukas nu har någon förmåga...)
Nu tycker jag att du vänder på det hela vårt tydligaste spår är Mishima spåret och du är en del av det, samtidigt som du nu är väldigt snabb på att hoppa på ett annat spår?
Röst: Paxen
med misstankar att Paxen försöker avleda oss från att undersöka honom.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lukas said:
Paxen said:
Brynolf said:
Att en väktare skyddat lukas känns troligt. Vi får hoppas att det var värt det.

Vad tror veteranerna, ska man pressa lukas på hans förmåga eller vad han kan ha fått ut av den i det här läget?

Jag kör:
röst: lukas

Kort sagt, du vill inte avslöja din förmåga? Eller så vill du avleda uppmärksamheten själv då du är kättare?

Men visst, jag har redan sagt att vi kan gå på Mishima-spåret och det står jag för, då jag vet vem jag är.
Okej, vi avvaktar ang Mishima-spåret.

Min Röst: Lukas då jag vill veta Lukas förmåga och vad Lukas har luskat ut (om Lukas nu har någon förmåga...)
Nu tycker jag att du vänder på det hela vårt tydligaste spår är Mishima spåret och du är en del av det, samtidigt som du nu är väldigt snabb på att hoppa på ett annat spår?
Röst: Paxen
med misstankar att Paxen försöker avleda oss från att undersöka honom.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Hmm jag tror att min dator spökar.

Lukas vill antingen inte avslöja sin förmåga, eller vad han kom fram till, eller så är Lukas kättare egentligen och vill själv avleda uppmärksamheten. Du kanske ville locka fram en riktig brödraskapare.

Men visst, om folk är på så kan vi gå på Mishima-spåret.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Lukas said:
Paxen said:
Brynolf said:
Att en väktare skyddat lukas känns troligt. Vi får hoppas att det var värt det.

Vad tror veteranerna, ska man pressa lukas på hans förmåga eller vad han kan ha fått ut av den i det här läget?

Jag kör:
röst: lukas
Okej, vi avvaktar ang Mishima-spåret.

Min Röst: Lukas då jag vill veta Lukas förmåga och vad Lukas har luskat ut (om Lukas nu har någon förmåga...)
Nu tycker jag att du vänder på det hela vårt tydligaste spår är Mishima spåret och du är en del av det, samtidigt som du nu är väldigt snabb på att hoppa på ett annat spår?
Röst: Paxen
med misstankar att Paxen försöker avleda oss från att undersöka honom.
Jag måste hålla med er båda två, båda har kloka tankar.

Paxen är definitivt misstänkt och bör pressas på information.

Lukas är också misstänkt för att han inte dog, vilket eventuellt kan innebära att han är kättare, då de inte dödar sina egna. Men då håller inte väktare teorin häller.

Sedan så vill jag se Korpa säga mer också.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
unfair said:
Lukas said:
Paxen said:
Brynolf said:
Att en väktare skyddat lukas känns troligt. Vi får hoppas att det var värt det.

Vad tror veteranerna, ska man pressa lukas på hans förmåga eller vad han kan ha fått ut av den i det här läget?

Jag kör:
röst: lukas
Okej, vi avvaktar ang Mishima-spåret.

Min Röst: Lukas då jag vill veta Lukas förmåga och vad Lukas har luskat ut (om Lukas nu har någon förmåga...)
Nu tycker jag att du vänder på det hela vårt tydligaste spår är Mishima spåret och du är en del av det, samtidigt som du nu är väldigt snabb på att hoppa på ett annat spår?
Röst: Paxen
med misstankar att Paxen försöker avleda oss från att undersöka honom.
Jag måste hålla med er båda två, båda har kloka tankar.

Paxen är definitivt misstänkt och bör pressas på information.

Lukas är också misstänkt för att han inte dog, vilket eventuellt kan innebära att han är kättare, då de inte dödar sina egna. Men då håller inte väktare teorin häller.

Sedan så vill jag se Korpa säga mer också.
Får jag fråga, vill du köra på Mishima-spåret eller fortsätta vänta med rösten ett tag?
 
Top