Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Alltså, jag är inte helt säker på att Konrad är varulv, men samtidigt undrar jag om han verkligen är brödraskapare. Så jag tycker nog som du.

MEN vi har mindre än en timme kvar. En timme där vi kan försöka pressa någon annan, som inte är offline. Borde vi inte ta oss till det?
Jag tror Konrad är antingen kättare eller brödraskapare. Vad ser du för andra möjligheter och anledningar till dem?
Låt oss säga att Konrad är varulv. Varför ljög han då om att han tillhörde Bauhaus? Antingen betyder det att dom som är kättarna tillhör inte någon egentlig korp. eller så betyder det att Konrad tyckte att det var dags att frigöra sig från Bauhaus, då han tyckte att Krank kom för nära sanningen.

Om Konrad verkligen är brödraskapare så kommer vi att förlora 2 brödraskapare, Lukas och Konrad. Vill vi riskera det?

Vi har ju en del personer som inte har gett oss någon info mer än Korp. Nässe och Korpa tänker jag på. varför är dom så tysta (förutom att dom har ett liv utanför wrnu :gremsmile: ). Tyvärr har dom ju sagt att dom ska hålla sig undan nu under kvällen, så vi kan ju inte få mer info från dom, utan det enda skulle vara att rösta ut någon av dem.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
unfair said:
Brynolf said:
Ja, vem? Konrad har ju flest röster just nu, och även om jag inte direkt misstänker honom, så skulle det ställa Krank och/eller Vic i ganska god dager om han visade sig vara Doomtrooper (och tvärt om). Så helt bortkastat är det ju inte att rösta ut honom. Å andra sidan, om alla de tre skulle vara doomtroopers känns det ju vettigare att rösta ut någon av dem som inte är brödraskapare och som dessutom redan använt sin förmåga.
Jag måste hålla med om ditt lite underliga förslag. Om Konrad är kättare så tjänar vi helt givet på att rösta ut honom, men samtidigt om han är doomtrooper så hamnar en hel del i ljuset (krank och victonik läget förändras), och de ända sätten att få reda på detta är att rösta ut honom (för vi får väll reda på all info om honom då eller?) eller att en siare magiskt visar sig i nästa runda och kan bekräfta det, om vi då litar på denna siare det vill säga.
Som det sägs, vi riskerar att förlora två brödraskapare strax. Inte bra. Krank, Vic och Konrad hänger ihop på nåt sätt, och mest ekonomiskt vore som sagt att rösta ut nån av Vic och Krank. Tyvärr är det nog för sent nu.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Helvetes, satans, fuck..

Min röst: Konrad

Anledningen är för korp. bytet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det lutar åt att det ryker två brödraskapar, men jag kan ingen klandra än mig själv.

För många misstag, och för många antaganden, och för många chansningar.

// Over and out
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Paxen said:
Helvetes, satans, fuck..

Min röst: Konrad

Anledningen är för korp. bytet.
Whut?? Tänkte du förklara lite tydligare, iom det du sa sist?
Korp bytet gör mig orolig. Krank och Vic kanske är bybor och varulvar har inte någon egentlig korptillhörighet (frilansare kanske?), alltså så stämmer båda deras info. Konrad tog Bauhaus, vilket visade sig vara fel, då Krank hade info om att Mishima skulle vara fler än någon annan. Då Konrad visste att Xyas (inte helt säker på att Xyas är bybo) hade sagt att minst en varulv var Mishima så ville Konrad inte ta Mishima, och valde brödraskapet för att då blir konrad mer viktig.

Främsta anledningen till att jag röstar på Konrad nu istället för Vic eller Xyas är för att Konrad per automatik gjorde sig högst misstänkt när han ändrade så sent. Om han hade kommit ut när vi outade och det visade sig finnas en från brödraskapet så hade jag nog inte röstat på honom. Och jag förstår att det är en utsatt position, men det blir mer utsatt då man avslöjar det i slutet.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
För den delen så kan ju varulvar tillhöra en korp, men konrad kunde inte veta att Xyas skulle göra Mishima suspects no 1, om inte både konrad och Xyas är varulvar förstås. Och vi lär se Konrads tillhörighet
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
STOPP!

STOPP!

Den som skriver något mer i den här tråden arkebuseras.
 
Top