Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det är dags att släppa lite på trycket från mig, alternativt sänka mig till botten. Jag vet själv inte om jag är en galning eller ett geni?

Jag tar det från början:

Det var dags för outning, och jag var rädd att min riktiga identitet som Brödraskapare skulle göra mig till någon form av måltavla för varulvarna.

Jag kikade snabbt in vilka som outat sin korp. och hakade på Vicotnik i hopp om att ingen annan skulle vara Bauhausare. Strax efter mig slänger Lukas fram sin tillhörighet, och det visar sig att han är Brödraskapare, och efter det slänger Korpa fram sin tillhörighet = Bauhausare.

Därav av är vi tre Bauhausare på papperet.

Att jag sedan deltar aktivt, och svär att jag inte är en kättare står jag ju fortfarande för, och jag kommer fortfarande slippa betala 500 pix till välgörenhet. Vicotniks deal handlade trots allt om att man inte skulle vara en kättare.

Jag vill ju rädda mig själv så klart, och därför postar jag den här informationen.

Min rädsla för att visa mig som Brödraskapare satte mig i en ohållbar situation. Det har ju rört till en hel del i grytan, och en erfaren spelare kan säkerligen ta hjälp av min information, och sedan fatta ett mer vettigt beslut än att lägga sin röst på mig.

Nu i eftarhand känns det ju inte så smart att gå ut med en annan tillhörighet. Lukas har klarat sig galant trots att han gick ut med att han är en Brödraskapare.

Vart leder det här då? Är jag ett geni eller har jag handlat i dårskåp..
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Nässe said:
Alltså Vic. Hur tänker du nu?

Du vet att ingen i Bauhaus är kättare och ska därför få dem att göra ett avtal där de lovar att de inte är kättare. Varför?

Vad i ditt lovord gör att vi ska lita på dig, eller på dem?

Vad hade du gjort om du var kättare och fick det erbjudandet som du gav?

JAG hade gjort en av två saker

alternativ 1. Be de andra varulvarna dela kostnaden med mig

alternativ 2. Lova och sen säga- buhu till dig, och inte betala eftersom det är ett spel där man ljuger

jag hade INTE gjort alternativ 3. Berätta att jag är varulv genom att inte anta erbjudandet.

Vad har du i bakfickan?

För såhär "enkel" är du inte
Jag har inget mer i bakfickan.
This is it, like it or not.
Antingen tror jag för gott om folk och utgår från att man håller ett avtal och är det så så måste jag ändra på det och sänka min tro på mänskligheten till -273,15.

Det jag har är
1. Jag är Bauhaus
2. Jag vet att Bauhaus inte har någon samrörelse med kättare, dvs det finns inga kättare i Bauhaus led.

Sen kanske jag gick till överdrift med vadet, men det står jag för.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Nässe said:
Paxen said:
Sen är det vår brödraskapare. Jag tänker göra så att jag avslöjar infon jag hade, mest för att jag verkligen inte ser någon anledning att ha den kvar. Den infon jag har är att Brödraskapet till fraktionens mäktigaste medlemmar. Det här fick mig först att tänka att det skulle betyda att det fanns brödraskapare.. men sen har jag funderat lite, och funderar på om det också kan finnas brödraskapare som tillhör en kooperation. Kan något i fluffet bekräfta det här? eller tänker jag fel? Om det kan vara såhär, kan du antingen neka eller bekräfta att du är ensam?
Jag fattar inte, har du missat ett ord eller så?

Vad är alltså din kunskap?
Ja, jag missade ett ord.

Den infon jag har är att Brödraskapet HÖR till fraktionens mäktigaste medlemmar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Okej, då möjligtvis faller min ide om brödraskapare i kooperationerna.

Jag vet inte vart jag har dig nu Konrad. Du säger att du ljög om att vara Bauhaus, men att du talar sanning om att vara brödraskapare?

Dock så stämmer då infon enligt Krank att Mishima skulle vara flest.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag må ha satt mig själv i fällan men det hela kan hjälpa oss bybor i slutändan. Jag är brödraskapare, och jag kände att det var dumt att outa det då.

// Nu 1 timmes bilkörning
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Konrad Konvalj said:
Jag må ha satt mig själv i fällan men det hela kan hjälpa oss bybor i slutändan.
Kanske, men om det är sant så betyder du att du skapat en ganska aktivt by-destruktivt kaotisk situation, och det gör mig rätt bedrövad.


//Krank, vars förmåga isåfall blev exakt noll värd. Suck.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Vicotnik said:
Antingen tror jag för gott om folk och utgår från att man håller ett avtal och är det så så måste jag ändra på det och sänka min tro på mänskligheten till -273,15.
Tja, själv tror jag gott om folk och tror inte att de försöker få varulvsspel att kosta pengar.


//Krank, som vägrat anta vadet om han utsatts för det på ren princip; det ska inte kosta pengar att spela varulvsspel, oavsett vilken roll man får.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Ja det är konstigt

Din förmåga var alltså

Hur vet jag det? Jo, MIN passiva förmåga är att veta att Mishima har flest krigare i uppdraget. Och det vore en särdeles värdelös förmåga om den inte stämde.
Nej, det säger väl inget då.

Kanske hade varit användbar om vi inte outat??

Räknas Kättare som krigare?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag är inte övertygad och jag tänker behålla min röst på dig.

Jag litar fortfarande inte på varken Vicotnic eller Konrad och min röst kommer stå sig till rundans slut eftersom jag ska iväg och spela rollspel nu. Jag kanske hinner med ett sista inlägg innan min buss går, beroende på hur lång tid middagen tar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Nässe said:
Kanske hade varit användbar om vi inte outat??
Ja, jag tänker mig något i den stilen. Eller att nån annan sitter och trycker på info om att t.ex "den korporation som har flest krigare har minst en kättare". Men nu verkar det ju som om det fanns en förmåga som rent rakt ut sade att Mishima hade kättare. Så jag vet fan inte.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
krank said:
Vicotnik said:
Antingen tror jag för gott om folk och utgår från att man håller ett avtal och är det så så måste jag ändra på det och sänka min tro på mänskligheten till -273,15.
Tja, själv tror jag gott om folk och tror inte att de försöker få varulvsspel att kosta pengar.


//Krank, som vägrat anta vadet om han utsatts för det på ren princip; det ska inte kosta pengar att spela varulvsspel, oavsett vilken roll man får.
Jag ber om ursäkt ifall jag kränkt eller upprört folk med mitt utspel. Men jag står för vad jag har gjort, där emot kommer jag inet göra om det i och med folks reaktioner.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Paxen said:
Den infon jag har är att Brödraskapet till fraktionens mäktigaste medlemmar.
Det var en lam förmåga.
Det kanske den är, kanske inte. Jag är dock inte tillrcäkligt "smart" för att veta.

Kanske var det bara meningen att jag skulle veta att det fanns brödraskapare. Då är frågan vilka som skulle ha tjänat på att jag släppte den infon? Tjänar vi bybor på den, eller tjänar kättarna på det?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Paxen said:
Brynolf said:
Paxen said:
Den infon jag har är att Brödraskapet till fraktionens mäktigaste medlemmar.
Det var en lam förmåga.
Det kanske den är, kanske inte. Jag är dock inte tillrcäkligt "smart" för att veta.

Kanske var det bara meningen att jag skulle veta att det fanns brödraskapare. Då är frågan vilka som skulle ha tjänat på att jag släppte den infon? Tjänar vi bybor på den, eller tjänar kättarna på det?
Jag håller med Brynolf här, men det beror på att jag känner till MC's värld och har utgått ifrån att bröderaskapet är mäktigast.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Paxen said:
Brynolf said:
Paxen said:
Den infon jag har är att Brödraskapet till fraktionens mäktigaste medlemmar.
Det var en lam förmåga.
Det kanske den är, kanske inte. Jag är dock inte tillrcäkligt "smart" för att veta.

Kanske var det bara meningen att jag skulle veta att det fanns brödraskapare. Då är frågan vilka som skulle ha tjänat på att jag släppte den infon? Tjänar vi bybor på den, eller tjänar kättarna på det?
Jag håller med Brynolf här, men det beror på att jag känner till MC's värld och har utgått ifrån att bröderaskapet är mäktigast.
<så, kort sagt, min info är onödig? Alltså, det låter ju inte vettigt? Vimes borde ju ha planerat något ang detta, eller hur?

Men jag litar på er, jag har inte tillräckligt bra koll på fluffet
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag kommer tyvärr inte vara med i slutet utav rundan då jag ska iväg och träna. Jag kommer finnas online i ca 40 minuter till.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det hela brakade kanske lite i och med att jag inte tillhör tidigare nämnda Bauhaus. Nu är Mishima flest som du har sagt att de ska vara hela tiden så då har du ju rätt Krank.

Enligt Vic så är ingen Bauhausare kättare vilket gör Korpa och honom fria från anklagelser.

Xyas passiva förmåga sätter däremot Krank och Paxen på pottan, men det kanske inte hjälper mig på något vis. Det får ju tiden utvisa.

Min röst på Paxen får så lov att ligga kvar för även det kan hjälpa mig i slutändan. Jag är dock inte säker på om det verkligen är han jag vill se hängd.

Jag som Brödraskapare har mer att ge så tänk efter gällande era röster på mig, och Lukas.

Jag må ha skitit i det blå skåpet när jag ljög om min tillhörighet, men det kanske kan hjälpa oss bybor att hitta varulvarna. Hänger ni inte mig tror jag att varulvarna gör slut på mig ( eller Lukas för den delen ) just på grund av att vi är Brödraskapare. I vilket fall som helst så det är väl bäst att slänga fram det lilla jag har i ett försök att rädda mig själv, och mina vänner.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Det hela brakade kanske lite i och med att jag inte tillhör tidigare nämnda Bauhaus. Nu är Mishima flest som du har sagt att de ska vara hela tiden så då har du ju rätt Krank.

Enligt Vic så är ingen Bauhausare kättare vilket gör Korpa och honom fria från anklagelser.

Xyas passiva förmåga sätter däremot Krank och Paxen på pottan, men det kanske inte hjälper mig på något vis. Det får ju tiden utvisa.

Min röst på Paxen får så lov att ligga kvar för även det kan hjälpa mig i slutändan. Jag är dock inte säker på om det verkligen är han jag vill se hängd.

Jag som Brödraskapare har mer att ge så tänk efter gällande era röster på mig, och Lukas.

Jag må ha skitit i det blå skåpet när jag ljög om min tillhörighet, men det kanske kan hjälpa oss bybor att hitta varulvarna. Hänger ni inte mig tror jag att varulvarna gör slut på mig ( eller Lukas för den delen ) just på grund av att vi är Brödraskapare. I vilket fall som helst så det är väl bäst att slänga fram det lilla jag har i ett försök att rädda mig själv, och mina vänner.
Det intressanta här är: Jag vet vad jag är, Krank tror jag inte är en varulv egentligen och Xyas ska ha en förmåga som säger att han vet att Mishima har en/flera kättare.

Det roliga är att Xyas kan ha rätt. Xyas kan själv vara en kättare. Kanske finns det 2 kättare i Mishima, vilket betyder betyder att Xyas och Krank kan vara kättare, och om Krank skulle visa sig vara varulv, så "grönar" det ju Xyas! Eller så är det någon som säger sig vara en annan korporation fast dom tillhör Mishima.

Det jag menar är att det här kan twistas så jävla mycket. Någon i mishima är varulv, men vem? Och om vi hittar en varulv, vad är det som säger att det inte finns en till? Om det finns 3 varulvar så kanske 2 st hittas hos Mishima och en hos exvis Bauhaus.

Jag själv vet inte om jag kan lita på Xyas. kranks info har ju visat sig stämma iaf, även om det, egentligen, skulle kunna vara kättarinfo.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
och när jag säger att det skulle vara kättarinfo så menar jag inte att jag tror att Krank är kättare. Men om Xyas info ska stämma...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lukas said:
Jag är en av dem ni undrade om de var med i spelet.

jag tillhör Brödraskapet
Tvekade du inte för att gå ut med att du är en Brödraskapare? Jag vet att du inte riktigt var för en outning, men jag är ändå lite sugen på att veta hur din känsla va.
 
Top