Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Lukas said:
Jag är en av dem ni undrade om de var med i spelet.

jag tillhör Brödraskapet
Tvekade du inte för att gå ut med att du är en Brödraskapare? Jag vet att du inte riktigt var för en outning, men jag är ändå lite sugen på att veta hur din känsla va.
varför skulle jag tveka?
att ljuga är bland det värsta man kan göra.
och jag tycker inte att jag har inget att förlora på att gå ut med den kunskapen,
förutom att jag kanske blir dödad då!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Lukas said:
Konrad Konvalj said:
Lukas said:
Jag är en av dem ni undrade om de var med i spelet.

jag tillhör Brödraskapet
Tvekade du inte för att gå ut med att du är en Brödraskapare? Jag vet att du inte riktigt var för en outning, men jag är ändå lite sugen på att veta hur din känsla va.
varför skulle jag tveka?
att ljuga är bland det värsta man kan göra.
och jag tycker inte att jag har inget att förlora på att gå ut med den kunskapen,
förutom att jag kanske blir dödad då!
Ja, det är ju just det... Hade jag varit brödraskapare hade jag nog knipit om det än så länge.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Lukas said:
Konrad Konvalj said:
Lukas said:
Jag är en av dem ni undrade om de var med i spelet.

jag tillhör Brödraskapet
Tvekade du inte för att gå ut med att du är en Brödraskapare? Jag vet att du inte riktigt var för en outning, men jag är ändå lite sugen på att veta hur din känsla va.
varför skulle jag tveka?
att ljuga är bland det värsta man kan göra.
och jag tycker inte att jag har inget att förlora på att gå ut med den kunskapen,
förutom att jag kanske blir dödad då!
Ja, det är ju just det... Hade jag varit brödraskapare hade jag nog knipit om det än så länge.
Precis min tanke, men jag lyckades ju givet välja fel korp. Hade jag bara sagt Imperial så hade det hela sett helt annorlunda ut.

Att outa att man är en Brödraskapare klingade inte rätt hos mig. Med risk för att dräpas till natten av en varulv. Nu plötsligt är vi två vilket kanske hjälper oss i slutändan ändå.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Det är dags att släppa lite på trycket från mig, alternativt sänka mig till botten. Jag vet själv inte om jag är en galning eller ett geni?

Jag tar det från början:

Det var dags för outning, och jag var rädd att min riktiga identitet som Brödraskapare skulle göra mig till någon form av måltavla för varulvarna.

Jag kikade snabbt in vilka som outat sin korp. och hakade på Vicotnik i hopp om att ingen annan skulle vara Bauhausare. Strax efter mig slänger Lukas fram sin tillhörighet, och det visar sig att han är Brödraskapare, och efter det slänger Korpa fram sin tillhörighet = Bauhausare.

Därav av är vi tre Bauhausare på papperet.

Att jag sedan deltar aktivt, och svär att jag inte är en kättare står jag ju fortfarande för, och jag kommer fortfarande slippa betala 500 pix till välgörenhet. Vicotniks deal handlade trots allt om att man inte skulle vara en kättare.

Jag vill ju rädda mig själv så klart, och därför postar jag den här informationen.

Min rädsla för att visa mig som Brödraskapare satte mig i en ohållbar situation. Det har ju rört till en hel del i grytan, och en erfaren spelare kan säkerligen ta hjälp av min information, och sedan fatta ett mer vettigt beslut än att lägga sin röst på mig.

Nu i eftarhand känns det ju inte så smart att gå ut med en annan tillhörighet. Lukas har klarat sig galant trots att han gick ut med att han är en Brödraskapare.

Vart leder det här då? Är jag ett geni eller har jag handlat i dårskåp..
ok.
Först, varför trodde du att du skulle vara en måltavla för att du var brödraskapare? Jag kan förstå det du skrivit med det känns som att detta inte är tillräckligt för att ljuga. Det känns som att du vill skydda dig själv mer än hjälpa oss andra, vilket inte är meriterande (om du inte är siare).

Sedan, du outade dig väldigt tidigt, nr.4 Ifall du skulle ljuga så vore det logiskt att vara bland de 5 sista.

Min röst stannar på dig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
varför skulle jag tveka?
att ljuga är bland det värsta man kan göra.
och jag tycker inte att jag har inget att förlora på att gå ut med den kunskapen,
förutom att jag kanske blir dödad då!
Ja, det är ju just det... Hade jag varit brödraskapare hade jag nog knipit om det än så länge. [/quote]

Precis min tanke, men jag lyckades ju givet välja fel korp. Hade jag bara sagt Imperial så hade det hela sett helt annorlunda ut.

Att outa att man är en Brödraskapare klingade inte rätt hos mig. Med risk för att dräpas till natten av en varulv. Nu plötsligt är vi två vilket kanske hjälper oss i slutändan ändå. [/quote]

Fast när du kom ut som bauhausier hade vi redan haft en capitolier, en mishiman och en bauhausier som outat. Statistikt hade det ju varit klart smartare att ha låtsas vara Imperial eller cybertronic. Hur tänkte du där?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Ja, det är ju just det... Hade jag varit brödraskapare hade jag nog knipit om det än så länge.
Precis min tanke, men jag lyckades ju givet välja fel korp. Hade jag bara sagt Imperial så hade det hela sett helt annorlunda ut.

Att outa att man är en Brödraskapare klingade inte rätt hos mig. Med risk för att dräpas till natten av en varulv. Nu plötsligt är vi två vilket kanske hjälper oss i slutändan ändå.
Fast när du kom ut som bauhausier hade vi redan haft en capitolier, en mishiman och en bauhausier som outat. Statistikt hade det ju varit klart smartare att ha låtsas vara Imperial eller cybertronic. Hur tänkte du där?

(sorry för dubbelpost. blev fuckup med quote:arna i posten ovan)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Det jobbiga i den här situationen är ju att nu har både Krank och Vicotnik (som jag tyckte jag hade som huvudmisstänkta nyss) "rätt", om jag inte missat nåt. Och Konrad känns inte helt rätt att rösta på, då han dels kan ha en viktig roll och dels då jag inte förebrår honom för att ha ljugit om sin tillhörighet i så fall.

Men OM Konrad är kättare, känns det rimligt att även Krank är det. Konrads erkännande friar nämligen honom.

Så öh... tja, jag vet inte vem jag ska rösta på just nu. Måste tänka lite.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag förstår fortfarande inte varför Vicotnik inte röstade på Krank, när deras förmågor uppenbart krockade med varandra.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Brynolf said:
Men OM Konrad är kättare, känns det rimligt att även Krank är det. Konrads erkännande friar nämligen honom.
Det problem jag har just nu är att:
- Å ena sidan är Konkrads erkännande rätt rimligt, och förklarar observerade fenomen på ett någorlunda - men inte heltäckande - sätt.
- Å andra sidan kan det precis lika gärna bara vara hittepå; en smart efterhandskonstruktion Konrad satte ihop tillsammans med sina kumpaner i nån PM-tråd medan vi väntade på en rimlig förklaring.

Detta alldeles oavsett om hans uttalande "friar" mig eller inte.


Det är dessutom möjligt att Konrad både är kättare OCH t.ex en mishiman som låtsades vara bauhausier.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Jag förstår fortfarande inte varför Vicotnik inte röstade på Krank, när deras förmågor uppenbart krockade med varandra.
Det förbryllar även mig, och Lukas hade ju en liten magkänsla tidigare.

Hur som så har jag nu anlänt till mina vänner för att lira (läs försöka lära oss reglerna ) DnD för första gången.

Jag är alldeles för sugen på att vara med in till slutet så jag kommer troligen att försöka smita in här titt som tätt.

Min röst på Paxen kommer troligen att flyttas, om jag hinner, och om jag finner någon som är mer lämpad.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Brynolf said:
Jag förstår fortfarande inte varför Vicotnik inte röstade på Krank, när deras förmågor uppenbart krockade med varandra.
Och tvärt om för den delen, när jag tänker på det. Krank, borde ni två inte ha misstänkt varandra fram till att Konrad kom ut och löste ekvationen?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Brynolf said:
Och tvärt om för den delen, när jag tänker på det. Krank, borde ni två inte ha misstänkt varandra fram till att Konrad kom ut och löste ekvationen?
Jag misstänkte absolut Vicotnik, men ser flera möjligheter till hål mellan våra delvis överlappande förmågor. Vico har spelat underligt, men inte nädvändigtvis varulvigt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
krank said:
Brynolf said:
Och tvärt om för den delen, när jag tänker på det. Krank, borde ni två inte ha misstänkt varandra fram till att Konrad kom ut och löste ekvationen?
Jag misstänkte absolut Vicotnik, men ser flera möjligheter till hål mellan våra delvis överlappande förmågor. Vico har spelat underligt, men inte nädvändigtvis varulvigt.
Ok, jag tycker iaf det är misstänkt att ingen av er reagerade på det där. Men nu visade det sig ju att ni bägge hade rätt (om nu inte Konrad också är kättare och tar en risk för att få er att verka trovärdiga).

Men jag slänger även ett ont öga mot Nässe och Korpa, som jag känner håller sig lite i bakgrunden medan vi andra gruffar på.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
krank said:
Brynolf said:
Och tvärt om för den delen, när jag tänker på det. Krank, borde ni två inte ha misstänkt varandra fram till att Konrad kom ut och löste ekvationen?
Jag misstänkte absolut Vicotnik, men ser flera möjligheter till hål mellan våra delvis överlappande förmågor. Vico har spelat underligt, men inte nädvändigtvis varulvigt.
Ok, jag tycker iaf det är misstänkt att ingen av er reagerade på det där. Men nu visade det sig ju att ni bägge hade rätt (om nu inte Konrad också är kättare och tar en risk för att få er att verka trovärdiga).

Men jag slänger även ett ont öga mot Nässe och Korpa, som jag känner håller sig lite i bakgrunden medan vi andra gruffar på.
Får jag föreslå att vi lägger mer press på Nässe och Korpa i nästa runda?

Och denna runda undrar jag: Vem ska vi egentligen rösta ut?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ja, vem? Konrad har ju flest röster just nu, och även om jag inte direkt misstänker honom, så skulle det ställa Krank och/eller Vic i ganska god dager om han visade sig vara Doomtrooper (och tvärt om). Så helt bortkastat är det ju inte att rösta ut honom. Å andra sidan, om alla de tre skulle vara doomtroopers känns det ju vettigare att rösta ut någon av dem som inte är brödraskapare och som dessutom redan använt sin förmåga.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Ja, vem? Konrad har ju flest röster just nu, och även om jag inte direkt misstänker honom, så skulle det ställa Krank och/eller Vic i ganska god dager om han visade sig vara Doomtrooper (och tvärt om). Så helt bortkastat är det ju inte att rösta ut honom. Å andra sidan, om alla de tre skulle vara doomtroopers känns det ju vettigare att rösta ut någon av dem som inte är brödraskapare och som dessutom redan använt sin förmåga.
Alltså, jag är inte helt säker på att Konrad är varulv, men samtidigt undrar jag om han verkligen är brödraskapare. Så jag tycker nog som du.

MEN vi har mindre än en timme kvar. En timme där vi kan försöka pressa någon annan, som inte är offline. Borde vi inte ta oss till det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Alltså, jag är inte helt säker på att Konrad är varulv, men samtidigt undrar jag om han verkligen är brödraskapare. Så jag tycker nog som du.

MEN vi har mindre än en timme kvar. En timme där vi kan försöka pressa någon annan, som inte är offline. Borde vi inte ta oss till det?
Jag tror Konrad är antingen kättare eller brödraskapare. Vad ser du för andra möjligheter och anledningar till dem?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag är Brödraskapare.

Det ända jag inte ville var att det skulle komma fram, men nu ligger korten på bordet.

Ändra era röster om ni vill ha någon nytta av mig i nästa runda.

Loggar in en sväng innan 21.00
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Brynolf said:
Ja, vem? Konrad har ju flest röster just nu, och även om jag inte direkt misstänker honom, så skulle det ställa Krank och/eller Vic i ganska god dager om han visade sig vara Doomtrooper (och tvärt om). Så helt bortkastat är det ju inte att rösta ut honom. Å andra sidan, om alla de tre skulle vara doomtroopers känns det ju vettigare att rösta ut någon av dem som inte är brödraskapare och som dessutom redan använt sin förmåga.
Jag måste hålla med om ditt lite underliga förslag. Om Konrad är kättare så tjänar vi helt givet på att rösta ut honom, men samtidigt om han är doomtrooper så hamnar en hel del i ljuset (krank och victonik läget förändras), och de ända sätten att få reda på detta är att rösta ut honom (för vi får väll reda på all info om honom då eller?) eller att en siare magiskt visar sig i nästa runda och kan bekräfta det, om vi då litar på denna siare det vill säga.
 
Top