Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Nytt försök

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
THE ENEMY WITHIN

Gruppen doomtroopers hade precis brytit sig igenom citadellets yttre försvarsverk. Bakom dem låg högar med sönderskjutna kadaver av odöda legionärer, nekromutanter och razider och pyrde. Trots de hårda striderna visste de alla att det verkliga hotet fortfarande låg framför dem: nefariten Razaans likstinkande citadell. De hjälmlösa männen och kvinnorna från mänsklighetens bästa elitförband tittade sammanbitet på varandra.

Plötsligt bröts den gravlika tystnaden av comradions sprakande.

"Control till Doomtrooper squad Alpha. Vi har fått intel om att det finns kättare bland er.

Jag upprepar, mörkrets tjänare finns bland er.

Over and out."

Det är en tid för hjältar.


Jag gör ett nytt försök på:

Varulvsspel! Mutant Chronicles! Axelskydd! Kättare! Gör din insats för mänskligheten och Kardinalen - eller tjäna Algeroths mörka syften - och anmäl dig!

SPELSTART: MÅNDAGEN DEN 16:e MAJ

Vi bör vara minst 10 för att kicka igång. Något övre tak tänker jag inte sätta. Rundornas längd kommer att bero på hur många vi blir, och önskemål på detta mottas med glädje i tråden.

Någon vecka innan spelstart kommer jag skicka ut PM till alla anmälda och kolla om intresset kvarstår.

Kom igen nu, jag har det fetaste varuvlsspelsupplägget som internet skådat. Det här är bättre än gratis streamad porr, promiss!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag är med, såklart. Nu när åtminstone ett par av mina kurser blivit klara, och Null State straxt går till tryck, känner jag att jag kan unna mig det =)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag vill vara med.

mitt förslag på rundernas längd är måndag- fredag helgen ledig.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag har aldrig testat ett "varulvsspel" men jag gör det gärna.

Är det någotsånär likt nedanstående klipp så kommer det bli superawesome!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0R0ZZF4O0K4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/0R0ZZF4O0K4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Alltså jag är gärna på, men jag har aldrig spelat varulvsspel förr och har inte en aning om reglerna. Men jag lär mig regler fort.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag är på, skola och sånt ska nog ha lugnat sig till dess. Och sen är ju temat awsome :gremsmile: sen så känner jag att jag måste ha personlig återupprättelse efter senaste spelet då jag verkligen blev helt bortspelad av skurkarna.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Lukas said:
mitt förslag på rundernas längd är måndag- fredag helgen ledig.
Om vi ska rösta om det så röstar jag för minst två rundor i veckan. Fast det beror väl lite på hur många vi blir oxå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Anmälda hittills (10):

krank
Lukas
unfair
Blasphemy (varulvsspel är väldigt likt filmen du postade =))
Brynolf
xyas
Paxen
Korpa
Vicotnik
Korevas


Här finns reglerna från Feuflux senaste varulvsspel. Jag kommer antagligen utgå ifrån dem när jag gör min egen regeltext. De kan vara värda att kolla på om man inte har spelat förut och vill veta vad man ger sig in på.

Angående rundornas längd tycker jag nog att en runda i veckan är för lite. Däremot är det förstås så att helgen bör vara lite mindre intensiv. Kanske såhär:

RUNDA 1: Start: Måndag 21.00 Slut: Onsdag 21.00

RUNDA 2: Start: Onsdag 21.01 (eg beroende på när jag lägger upp den nya rundan) Slut: Måndag 21.00

Eller? Eller ska jag försöka anpassa rundorna efter antalet spelare som är kvar i spel? Dvs börja med längre rundor för att göra dem kortare och kortare?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vimes said:
Eller ska jag försöka anpassa rundorna efter antalet spelare som är kvar i spel? Dvs börja med längre rundor för att göra dem kortare och kortare?
Det tycker jag låter sunt, men det är ju bra om det blir jämnt antal rundor per hel vecka ändå.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
När det kommer till tid så bör man undvika att ha för långa rundor. Kommer inte ihåg vilket parti vi hade första rundan som varade nästan 1½ vecka, det var på tok för lång tid, vist fick vi fram väldigt mycket info, men inget kunde bekräftas eller förnekas då vi inte hade någon fakata att gå på. Jag tror det är bäst med hyfsat jämna rundor och fram mot runda 4-5 kan man kanske korta av tiden för rundorna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Vicotnik said:
När det kommer till tid så bör man undvika att ha för långa rundor. Kommer inte ihåg vilket parti vi hade första rundan som varade nästan 1½ vecka, det var på tok för lång tid, vist fick vi fram väldigt mycket info, men inget kunde bekräftas eller förnekas då vi inte hade någon fakata att gå på. Jag tror det är bäst med hyfsat jämna rundor och fram mot runda 4-5 kan man kanske korta av tiden för rundorna.
Det är riktigt. Framför allt tänker jag mig att man behöver korta rundorna, veckolånga rundor är inte aktuellt.

---

För övrigt noterar jag att vi har tio anmälda, vilket innebär att det blir av. Jag ska dock dra iväg PM till lite folk, inte minst sådana som var anmälda förra gången när det inte blev av (det är några som inte anmält sig här i varje fall).
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag VILL vara med, men jag vet inte om pluggandet kommer att tillåta. Får återkomma senare ifall det finns platser kvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag VILL vara med, men jag vet inte om pluggandet kommer att tillåta. Får återkomma senare ifall det finns platser kvar.
Som det är nu är vi 10, eller 11 med med dig. Och nog hoppas jag på att någon till ska ramla in, men vi kommer med största sannolikhet inte bli upp mot 20 pers. Detta kommer innebära att det kommer vara mindre att läsa, vilket kanske kommer sänka ribban lite för de med ont om tid för varulvsspel.

Just sayin' :gremwink:
 
Top