Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Nytt försök

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: ÄR NI REDO? ÄR NI LADDADE?

Vimes said:
Kommer krank bli misstänkt?
Skiter påven i skogen?

Svaret är såklart: JA. Jag kan inte delta i varulvsspel utan att bli misstänkt... Frågan är bara hur länge blodhundarna biter sig fast...
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Re: ÄR NI REDO? ÄR NI LADDADE?

krank said:
Vimes said:
Kommer krank bli misstänkt?
Skiter påven i skogen?

Svaret är såklart: JA. Jag kan inte delta i varulvsspel utan att bli misstänkt... Frågan är bara hur länge blodhundarna biter sig fast...
Jag misstänker dig redan :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: ÄR NI REDO? ÄR NI LADDADE?

krank said:
Vimes said:
Kommer krank bli misstänkt?
Skiter påven i skogen?

Svaret är såklart: JA. Jag kan inte delta i varulvsspel utan att bli misstänkt... Frågan är bara hur länge blodhundarna biter sig fast...
Finns två saker jag vill skriva här.

För det första. Krank blir misstänkt av olika anledningar. folk tror att Krank är varulven för den han är. No offense, du blir det Krank för att du är SMART och bra på att vara varulv, även när du inte är det :gremsmile: . Du blir automatisk misstänkt, och det finns inget att göra åt det, förutom att försöka övertyga alla andra att du inte är det, och det bästa sättet är att försöka få dit varulvarna. Men det här vet du redan.

För det andra. Att Krank ÄR misstänkt (man behöver inte ens spela varulvsspel för att Krank ska vara misstänkt) skapar problem. Om Krank är varulven så är det lätt för Krank att hålla sig undan och försöka rikta misstänkarna mot någon annan. T.ex. genom att försvara en som alla andra tror är skyldig, men inte är det. Att rösta bort Krank är något man ska vara försiktig med, försökta avvakta med ett par rundor så att man kan få en feeling av Krank.

Krank, det enda jag vill egentligen säga, är att du är modig som är med varulvsspelen fast du vet att du är automatisk prime suspect. Jag hoppas du inte tar illa upp överhuvudtaget, för det är inte meningen. Men om du är varulv, så åker du dit :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: ÄR NI REDO? ÄR NI LADDADE?

Paxen said:
Men om du är varulv, så åker du dit :gremlaugh:
Ja, för historien är ju full av gånger då jag varit varulv och åkt dit i förtid... =)

Jag vet att jag åkte dit under Gothamspelet, men annars brukar jag väl i regel klara mig rätt bra? =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: ÄR NI REDO? ÄR NI LADDADE?

Jag vill förresten säga redan nu att mellan den 16:e och den 1:a är den kaotiskaste tiden på jobbet; veckorna då betyg ska sättas och alla de sista uppgifterna ska lämnas in etc. Jag kan därmed, liksom i förra varulvsspelet, inte alls garantera att jag kan vara med så mycket som en del av er otvivelaktigt kommer att förvänta er.

Och en gång för alla: Att jag skriver enstaka saker i vrållådan betyder att jag har fem sekunder över, inte att jag har nån halvtimme till att läsa ikapp och svara på en massa saker i en varulvstråd.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: ÄR NI REDO? ÄR NI LADDADE?

krank said:
Paxen said:
Men om du är varulv, så åker du dit :gremlaugh:
Ja, för historien är ju full av gånger då jag varit varulv och åkt dit i förtid... =)

Jag vet att jag åkte dit under Gothamspelet, men annars brukar jag väl i regel klara mig rätt bra? =)
Jag har nog bara varit med i 2 varulvsspel tid, och dom två gångerna höll du dig rätt länge. Den ena har jag för mig att du blev utröstad, och då förlorade vi mot varulvarna. Under Gotham så var jag inte ens med, och jag har inte haft ork att kolla igenom den tråden :gremsmile:

Tolka inte detta inlägg som att du ska svara på det när du inte har tid, eller ens svara på det överhuvudtaget. Det var mer konstanterande det föregående inlägget
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Är jag den enda som under hela Irlands bidrag igår satt och tänkte ALGEROTH-KÄTTARE!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Avcheckningsmail skickade

Jag kommer tyvärr inte att kunna vara med, jag har för lite fritid i de kommande veckorna innan kursen är slut för att spela varulvsspel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,374
xyas said:
Är jag den enda som under hela Irlands bidrag igår satt och tänkte ALGEROTH-KÄTTARE!
:gremgrin:

Det är bra att du redan är i modus för varulvsspel!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,374
START IKVÄLL 21:00

Nässe said:
Bilr det spel idag?
Jepp!

IKVÄLL KL 21:00 STARTAR SPELET

Så, börja gnugga geni- och paranoiknölarna!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: START IKVÄLL 21:00

Vimes said:
Så, börja gnugga geni- och paranoiknölarna!
Va?! Vad menar du med det? Försöker du skapa förvirring redan innan spelet har börjat?! Du! Jag har mina ögon och öron på dig! Försök inte köra såna fulingar på mig! Eller vänta du kanske säger så för att du vill ha uppmärksamhet och leda den bort från någon annan, eller så vill du få mig att tro att det är det du vill. Är du själv eller har du en kumpan? Tro mig jag kommer hålla mina ögon på er allihopa, man kan ju inte lita på någon... inte ens datorn kan man lita på, trots att den hävdar att den är din vän.

~Vicotnik har tråkigt på jobbet och längtar till spelet börjar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Re: START IKVÄLL 21:00

Vimes said:
Nässe said:
Bilr det spel idag?
Jepp!

IKVÄLL KL 21:00 STARTAR SPELET

Så, börja gnugga geni- och paranoiknölarna!
Men åhhhh! Det är ju inte arbetstid. Hur ska jag då kunna koncentrera mig på spelandet :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: START IKVÄLL 21:00

xyas said:
Vimes said:
Nässe said:
Bilr det spel idag?
Jepp!

IKVÄLL KL 21:00 STARTAR SPELET

Så, börja gnugga geni- och paranoiknölarna!
Men åhhhh! Det är ju inte arbetstid. Hur ska jag då kunna koncentrera mig på spelandet :gremsmile:
Största problemet är att det är efter läggdags :gremfrown:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Måste säga att jag inte kommer vara så aktiv fören Torsdag eftermiddag pga matte prov.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lukas said:
Måste säga att jag inte kommer vara så aktiv fören Torsdag eftermiddag pga matte prov.
Första att bli utröstad? :gremwink:



Men för att vara lite seriös, bara man skriver dit någon/några gånger per dag så att man visar att man är aktiv så är det inget problem. Då vi inte är så många, och dom flesta är inloggade minst halva dygnet varje dag, så då ska ju inte det vara ett problem.

För risken är att inaktivitet misstas för passiv varulvspelare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Paxen said:
För risken är att inaktivitet misstas för passiv varulvspelare.
Klart det gör. Det är därför man om man räknar med att vara mer passiv än vad som är brukligt meddelar detta INNAN varulvsspelet.

Eller, you know, för att man i händelse av att få en varulvsroll ska ha något att peka på när man spelar passivt. Your choice.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
krank said:
Paxen said:
För risken är att inaktivitet misstas för passiv varulvspelare.
Klart det gör. Det är därför man om man räknar med att vara mer passiv än vad som är brukligt meddelar detta INNAN varulvsspelet.

Eller, you know, för att man i händelse av att få en varulvsroll ska ha något att peka på när man spelar passivt. Your choice.
Still, tänkt ändå att det var bra att poängtera varför det kan vara bra att inte vara för inaktiv.
 
Top