Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Försvarstal igen

walium said:
Tell/Orfeus, Nightowl och Hellzon ägnade sig alla åt PM-skrivande vid just den tidpunkt då man kan tänka sig att trollen skulle rösta ut någon stackare.
Jag noterar att Rising läser ett PM där med. Det är skumt som fan det. :gremgrin:

Nä men allvarligt talat, det måste varit att jag städade upp efter mitt PM till Rising om att jag kommer att ha taskig uppkoppling ett tag. (Den är fortfarande nere, för övrigt. Och jag gillar inte att ha gammal onödig korrespondens liggande i varken in- eller utkorgen.) Rising har inte kickat mig än, jag kan ju posta från universitetet.

Och som ugglot säger, att posta fem i nio verkar väl dumt, med tanke på datorkrångel om inte annat. Jag postade i allafall ett par timmar i förväg när jag var "siare" i förra partiet.

Traffaut said:
Dessutom gick Hellzon ut och sa att han ville "spara Nils" och det är ju ett elegant sätt att hålla ryggen fri på. Fast det beror iofs på när trollen bestämde sig för att flejma Nils.
Ja, jag vill "spara Nils" för att jag tycker att han är mer värd för oss levande än död, så länge han inte slänger ur sig dumheter som "vi varulvar"*. Även som varulv skulle han varit tvungen att "spela rollen" och driva upp de tysta för att inte framstå som otroligt misstänkt. Sen kunde vi tagit honom i en framtida runda om han nu visat tydliga tecken på att vara troll. Där går jag emot thark, men det får jag väl leva med.

*) Enligt uppgift gjorde någon detta på Sverokforumet. "Ojdå."

Dnalor said:
Hellzon är märkligt tyst inför de anklagelser som nu riktas mot honom från flera håll.
Ja, för att min uppkoppling har ballat ur. Jag har inte kunnat läsa tråden överhuvudtaget mellan runt 23 igår och 17 idag.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Dag 2 - slutar på Måndag 21:00

nu när magoo har skrivit så får jag rösta om men jag "avvaktar" fortfarande efter troll så jag röstar: RÖST: INGEN
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Dag 2 - slutar på Måndag 21:00

Nu läser jag igenom tråden från början och spammar intryck:

"Aktiva" men inte särskilt produktiva (trollstrategi):
Andersson
Arvidos
Dnalor
magoo
Marco Behrmann
Nightowl
Orfeus/Tell (Fortfarande krångel med kontot? Han PM:ade ju igårkväll?)
Pilzeman (Ute och far nu.)
w176 (Noob.)

Dessa har ägnat sina inlägg åt att rollspela, hoppa runt på bandvagnar alternativt ställa regel/teorifrågor. Inget fel med frågor, men jag vill nog se något mer. Framförallt de sex utan kommentar vill jag nog se mer från.

Nästan inaktiva:
Johan K (Ute och far.)
omgitburns (Noob.)

Röster ligger på mig, Nightowl och omgitburns. Jag lutar mellan att kugga omgitburns för att han är inaktiv eller plocka en till ur min lista ovan för att få fart på dem. Hoppas förstås på att rösterna på mig försvinner nu när jag förklarat vad PM:en gällde igår.

Men om vi fördelar röster mellan burnsy, ugglo och... ska vi säga Arvidos? Andersson och magoo sticker iofs ut som riktigt improduktiva i mitt minne också.

Röst: Arvidos

Denna kommer med stor sannolikhet att ändras imorgon om Arvidos säger något klyftigt. Nu kommer inte jag att ha internet igen förrän söndag kväll ungefär.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Dag 2 - slutar på Måndag 21:00

inaktiv? jag avvaktar mest och läser andras mail än att skicka fakta om andra spelare. och ja jag är n00b i detta för detta är första gången jag kör och det kan vara på grund av att jag hittade rollspel.nu för ca 5 månader sedan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,788
Location
Göteborg
Re: Försvarstal igen

Nu vill jag ställa en viktig fråga till Walium. Du skrev att Hellzon ägnade sig åt "PM-skrivande", medan Hellzons försvar endast snackar om PM-läsande, verkar det som. Såg du att han skrev ett PM, eller bara att han läste? För om han skrev ett PM så tycker jag att han luktar mäkta skumt.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: Dag 2 - slutar på Måndag 21:00

Jag skulle vilja foga dig till listan över "inte särskilt produktiva", Hellzon. Du ägnar dig mest åt att göra listor, vilket ter sig som en föga intellektuellt betungande aktivitet.

I egenskap av tidigare spelare av detta spel vore det en smal sak för dig att ge ett sken av att ägna dig åt analyser och produktivt spel när du i själva verket bara listar vad folk har gjort. Jag ser ingen anledning att misstänka dig mindre än någon annan på den där listan, och med tanke på att du faktiskt figurerade på waliums screenshot så kvarstår min röst, tills vidare, på dig.

/Kalle
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Waaah!

Gah! -snälla- fucka inte upp platt visning!

*ögonen blöder*

Bifoga gärna så där breda bilder, men visa dem inte direkt i inläggen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,068
Location
Ereb Altor
Screenshot?

[ QUOTE ]
waliums screenshot

[/ QUOTE ]

När jag loggade in första gången idag hade jag ca 100 nya inlägg. Jag trodde att jag hade läst dem men det här känner jag inte till. Vad är det för screenshot?
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Aktivitet och röst; vägen till frälsning

Inaktiv och troll? Jo pyttsan!
Jag har ungefär mellan en halvtimmes och en timmes tid vid datorn en bra dag... Men jag hinner läsa och jag hinner grunna och med Gotham i bakhuvudet har jag försökt vara systematisk och föra anteckningar. Än finns det dock så lite så lite att anteckna!

De jag för närvarande misstänker mest är Hellzon och Björn den Gode, strax därefter kommer Lindenius - även om jag har all förståelse för hans liv vid sidan av. Minst misstänksam är jag mot Nightowl, Dnalor, Thark och Marco Behrmann.

Jag står fast vid min ursprungliga röst.

Röst: Hellzon

/Magoo, på spåret
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Aktivitet och röst; vägen till frälsning

Snyggt, vadå min ursprungliga röst... Jag röstade ju på Foggmock förra gången! Daaaah! Foggmock har halkat ner i mitten på min misstänkta-lista som nu toppas av Hellzon. Och rösten på Hellzon är kvar.

Magoo, dement vid 35
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,788
Location
Göteborg
Re: Försvarstal igen

Ah, jag missade att det fanns en skärmdump. Nå, det verkar ju som om Hellzons förklaring stämmer bra med vad Walium såg. Däremot kan jag inte låta bli att notera att Walium har Photoshop öppet. Den naturliga förklaringen är ju att han använde det för att klistra in skärmdumpen och spara den i filformat, men han har dessutom redan en bild som heter HellzonRising.jpg uppe. Det verkar ju som om det skulle vara den bilden som han postade, men i så fall tog han flera skärmdumpar.

Det kan röra sig om legitimt beteende, men jag tänker ha det i minnet till framtiden, och även påminna alla om att skärmdumpar kan modifieras. Och Walium får gärna förklara vad HellzonRising.jpg är för en fil.

Jag inser att jag verkar litet all over the place nu, som först anklagar Arvidos, och sedan i rask takt Hellzon och Walium. Jag har inte lagt min röst ännu, och vill bara lyfta upp det här så att alla kan se det.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,068
Location
Ereb Altor
Re: Dag 2 - slutar på Måndag 21:00

Jag tänker redan nu berätta att jag inte tänker rösta förrän på måndag. Jag vill vara up to date när jag röstar.

Men det lutar mot någon av de lagom aktiva.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rösträkning

Ja, du har min tillåtelse. Ah, du har redan gjort det. Well, bra, bra.

Aktuell rösträkning:

(Rösterna nollställs mellan speldagarna, så så här ser det ut i nuläget:)

Hellzon (3) Nightowl, Dnalor, magoo
Arvidos (1) Hellzon
Nightowl (1) thark
omgitburns (1) Johoohno
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Försvarstal igen

"Det kan röra sig om legitimt beteende, men jag tänker ha det i minnet till framtiden, och även påminna alla om att skärmdumpar kan modifieras. Och Walium får gärna förklara vad HellzonRising.jpg är för en fil."

Först såg jag Hellzon hålla på med Pm varpå jag tog en screenshot, strax därefter så började Nightowl göra samma sak så jag tog en till som fångade dem båda i aktion. Så ingen baktanke eller manipulation ifrån min sida. Min datorkunskaper sträcker sig till att ta en screenshot, skulle jag försöka modifiera den så skulle det vara väldigt uppenbart.

Jag lägger också min röst på Hellzon som helt misslyckats med att komma med någon som helst förklaring till sitt agerande.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,788
Location
Göteborg
Re: Försvarstal igen

Jag lägger också min röst på Hellzon som helt misslyckats med att komma med någon som helst förklaring till sitt agerande.
Eh? Han sade ju att han rensade upp från de PM han hade fått från Rising. Och din screenshot säger ju att han svarar på eller tar bort PM. Vad är det som inte stämmer?

//genesis. Förvirrad.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Intuitivt trolletande, dag 2

Då jag inte riktigt känner för att göra statistik och köra pure logic kör jag på andra metoder.

omgitburns Nybörjre javisst men jag känner inte riktigt att produktiviteten finns där. Troll? Kanske.

Hellzon Av någon anledning känns han trovärdig. Känns som om det har någonting med innehållet i de två senaste listorna han har presenterat. bevis 1, bevis 2

Björn den gode Är lite osäker på den här kan svänga åt vilket håll som helst. Ett försök att utbilda medspelarna och skapa ordning är ju dock alltid uppskattat.

Dnalor Här har vi varningslampor. Visserligen påpekade han att PM kunnat avslöja både specialförmågor och varulvar. Att han påpekat detta kan dock vara ett tecken på att han vill förmedla det vill sina medtroll.

tharkTrots låg aktivitet har han bidragit med en bra analys av sitt beteende och allmäna tankar från dag 1. Synd att det inte kommit mer av den sorten. Låg trollfaktor.

Magoo Känns inte rätt. Anklagandet av Björn den gode kändes konstigt. Intetsägande anklagelse som följs upp med en liten stämningsmening. Medelhög trollfaktor. bevis 3
 
Top