Varulv Varulvskalendarium 3.0

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Hampuz, Luxas och Månstråla verkar ha rätt ungdomlig entusiasm och entreprenöranda för att få Framgångståget på rätt spår igen. Det är bara att hänga på! Eller som Dylan hade sagt: "the times they are a-changin'".
 
Last edited:

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Äntligen! Framgångståget levererar! Jag tar tillfället i akt och åker till Visby för att möta disajnteamet under evenemanget!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Äntligen! Framgångståget levererar! Jag tar tillfället i akt och åker till Visby för att möta disajnteamet under evenemanget!
The user "Månstråla" added you to her buddy-stack! Find out more about Plik-Plok by downloading the beta at freeworld.io
 
Last edited:

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Så, blir alltså September den första månaden utan varulvsspel? :eek:

Själv ska jag börja nytt jobb så jag har fullt upp som det är med det så jag är inte jättemissnöjd men det kunde ju varit kul att följa ett spel från sidlinjen också 😇
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Nä, så kan vi ju inte ha det! Vi har ju goda chanser att peta in 12 spel 2022.

Nån som är sugen på att arra i september?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,544
Location
Oktoberlandet
Klart vi kör i September också.
Nån klurig SL måste vi ha som kan tänka sig att fixa ihop ett snajdigt spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Om det inte finns några andra hugade spelledare har jag ett social deduction-spel för 5-10 deltagare. Det är egentligen en spelprototyp jag har har i min byrålåda, men det borde gå bra att översätta det till forumspel. Det är alltså inte ett varulvsspel i egentlig mening, men ett "snackspel med dolda roller" så det kanske fungerar här :)
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Om det inte finns några andra hugade spelledare har jag ett social deduction-spel för 5-10 deltagare. Det är egentligen en spelprototyp jag har har i min byrålåda, men det borde gå bra att översätta det till forumspel. Det är alltså inte ett varulvsspel i egentlig mening, men ett "snackspel med dolda roller" så det kanske fungerar här :)
Låter grymt!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,544
Location
Oktoberlandet
Finns intresse av att köra ett Varulvsspel i September så kan jag anordna ”Varulvsjägarna”.

@Stövelkatten är på så det är ca 50% om denne blir by/ulv och 100% att kattens sida vinner.
@RasmusL verkar på vilket sänker stövlis vinschans med ca 50% och hyfsat stor chans att de anar vem som är på andra laget.
Även @Vimes pallar stressen vilket nu gör det lite klurigare för de andra att veta status på folk&fä, det lär nog vara minst 33% chans på att Vimes är ulv (Förutom Basse då förstås! Men denne vågar väl inte…)
@Basenanji tog upp den kastade handsken (visste jag kunde trigga honom). Dock blev ju spelet rätt så förutsebart då alla nu vet vem som är ulv…måste klura på det här med lottningen…vete tusan om det går…)
@Empiricus tummar in så nu börjar det likna ett litet litet brödraskap av tappra Varulvsjägare.

Det verkar finnas ett visst intresse så alla handa övrigt gott folk är välkomna att visa intresse så det blir en redig kakafoni av tokig galenskap tillsammans. Några till minst behövs och ju fler desto roligare.
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag har aldrig inte varit med på ett varulvsspel sedan 2009, så jag måste nog säga att jag vill spela varulvsspel i september.

Brasklappen är att jag har lite ont om tid och energi just nu, men glida runt som spelare kan jag nog.

hela den här grejen med att jag inte pallade att hålla ett eget spel var förstås bara ett avancerat förarbete för att komma undan som lågflygande ulv i SIdds spel
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
(Förutom Basse då förstås! Men denne vågar väl inte…)
HAHAHAHAHA!

Ska det spelas ulvaspel behöver ni en sexig ulv.
Jag vet vem ni borde fråga!
Jag är med!
 
Top